Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 516 17 18 19 20122 123 124 125 126
south_of_heaven
28.04.2008 00:50:35 (muokattu 28.04.2008 00:52:19)
Ei mitenkään ivallisesti mutta tyydy kohtaloos. Jos ei mitään soittoon kuulumatonta ole pellille sattunu niin se on vaan tullu matkansa päähän. Hyvällä tuurilla soundi ei ole paljon muuttunu ja voit sitä vielä käyttää, niin kauan kuin korvas sen sallii.
Mutta älä missään nimessä laita myyntiin tyyliin pieni kosmeettinen haitta, ei vaikuta soundiin, tai halkeama ei jatka halkeamistaan. Osta uus.

Kai se niin on. Soundista en huomannut, jotenkin kummalla vaistolla huomasin tapahtuneen. Soundi on yhä hyvä toistaiseksi.
Bändikavereilta tuo myynti oli juurikin ensimmäinen neuvo, mutta sehän on selvä ettei sitä lähdetä tosta noin myymään. Olis pitänyt myydä aikasemmin.

Tosiaan uutta tällaista tuskin löydän tai edes haluan ostaa, jotenkin heräs pieni kammo tällasten peltien soittamista kohtaan, kun sitä rahaa tosiaan ei virtaa. Deinon kysymykseen vielä täsmennys, että se on black label-pelti jostain 70-luvulta.

Hio pois pyöreästi, älä anna kuumentua. On tästä ollut puhettakin täällä, oon vaan selvinpäin niin en jaksa kaivaa.

Täytyy yrittää keksiä jokin paikka, missä tämän voisi tehdä. Eipä siinä mitään voi hävitäkään. Muistaakseni joku kaupitteli 2oo2-haitsuja torilla, joista toisesta oli hiottu halkeama pois.

Aina kun tällasta käy, tekis mieli myydä kamat ja ruveta kitaristiksi tai full-time-sähkörumpaliksi.
Guitars are like assholes; Everybody has one.
Kailis
28.04.2008 01:59:49

Äläpäs nyt masennu. Aina tulee pieniä vastoinkäymisiä. Nuo on kulutustavaraa kuitenkin. Saisitko jostain hienohampaista metalliviilaa? Silläkin noin pienen halkeaman saa varmaan pois. Loput ota sitten vesihiomapaperilla ja käytä vettä. Minä olen niin kova jätkä että rä'in siihen aina.
south_of_heaven
28.04.2008 12:28:13
Äläpäs nyt masennu. Aina tulee pieniä vastoinkäymisiä. Nuo on kulutustavaraa kuitenkin. Saisitko jostain hienohampaista metalliviilaa? Silläkin noin pienen halkeaman saa varmaan pois. Loput ota sitten vesihiomapaperilla ja käytä vettä. Minä olen niin kova jätkä että rä'in siihen aina.

Täytyy katella, jos jostain saisi käsiin. Kiitos rohkaisusta.
Guitars are like assholes; Everybody has one.
Leatherpoo
28.04.2008 17:24:07
Moro. Sellanen ongelma olisi, että mun Ludwigien 22" puinen bassorummun vanne on vähän vääntynyt. Se vaikuttaa varmaan vireeseenkin jonkun verran. Sen siitä saa kun piti bassorumpua kallistettuna.

Anyhoo... Miten kannattaa menetellä? Laitoin torille ilmoituksen jos joku sattuu juuri sellaisia myymään, mutta luulen että aika hiljaista tulee olemaan. :) Kannattaisiko melkein rakennuttaa jollain ammattitaitoisella esim. Kumun Pekka Helasella? Mitä te luulette?
hollmi-5
28.04.2008 17:34:38
Moro. Sellanen ongelma olisi, että mun Ludwigien 22" puinen bassorummun vanne on vähän vääntynyt. Se vaikuttaa varmaan vireeseenkin jonkun verran. Sen siitä saa kun piti bassorumpua kallistettuna.

Anyhoo... Miten kannattaa menetellä? Laitoin torille ilmoituksen jos joku sattuu juuri sellaisia myymään, mutta luulen että aika hiljaista tulee olemaan. :) Kannattaisiko melkein rakennuttaa jollain ammattitaitoisella esim. Kumun Pekka Helasella? Mitä te luulette?

Osta tarvikevanteet ja maalaa mustaksi. Jos niissä on inlay alunperin, niin ota entisestä vanteesta wrapit irti ja jyrsi uusiin vanteisiin sopiva ura ennen maalausta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Leatherpoo
28.04.2008 18:06:38
Kiitos vastauksesta! Mistä noita tarvikevanteita kannattais kysellä? Ja millaset vanteet on oikeanlaiset tollasiin vanhoihin rumpuihin? Ettei jää milleistä kiinni et sopiiko rumpuun tai jotain vastaavaa. Mä mietinkin miten inlayt sais säästettyä.. No onneks mulla on aika askarrella :) Jos mulla tulee jotain kysyttävää vielä niin voinko laittaa priva viestinä? Ei viitti täyttää palstaa mun kysymyksillä :)
hollmi-5
28.04.2008 19:44:36
Kiitos vastauksesta! Mistä noita tarvikevanteita kannattais kysellä? Ja millaset vanteet on oikeanlaiset tollasiin vanhoihin rumpuihin? Ettei jää milleistä kiinni et sopiiko rumpuun tai jotain vastaavaa. Mä mietinkin miten inlayt sais säästettyä.. No onneks mulla on aika askarrella :) Jos mulla tulee jotain kysyttävää vielä niin voinko laittaa priva viestinä? Ei viitti täyttää palstaa mun kysymyksillä :) Laita toki privaa.

Levytukun kautta tuli minulle raakavanteet paikalliseen musaliikkeeseen. Inlayn
uran ajelin jyrsimellä itse, mutta homma on kohtuullisen vaativa, joten suosittelen puusepänliikettä tms.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Jaska
28.04.2008 22:18:08
Miten päin gaugancossa on clave?
Vaikea selittää mutta jos conga soittaa ensimmäisessä tahdissa ykköselle ni onko se sillon 3-2 vai 2-3?
markkuliini
28.04.2008 22:47:32

Vaikea selittää mutta jos conga soittaa ensimmäisessä tahdissa ykköselle ni onko se sillon 3-2 vai 2-3?

Eikös se conga mene tässä claven kanssa ikäänkuin ristiin, eli jos congan open on siinä ekan tahdin ykkösellä, niin clave on 2-3. Muistaisin näin ja mun clavekorvakin olis sitä mieltä. Arse varmaan tietäis varmasti.
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
Jemppailija
29.04.2008 00:37:59

Mahtuuko yamahan tomiteline pearlin peltitelineeseen, ja vice versa?
Jos joku kysyy sulta, että ostakko huumeita? -Niin sano että "mä otan kilon!"
Ruutikallo
29.04.2008 11:11:19
Kiitos vastauksesta! Mistä noita tarvikevanteita kannattais kysellä? Ja millaset vanteet on oikeanlaiset tollasiin vanhoihin rumpuihin? Ettei jää milleistä kiinni et sopiiko rumpuun tai jotain vastaavaa. Mä mietinkin miten inlayt sais säästettyä.. No onneks mulla on aika askarrella :) Jos mulla tulee jotain kysyttävää vielä niin voinko laittaa priva viestinä? Ei viitti täyttää palstaa mun kysymyksillä :)

Vanteita ja muuta roipetta edullisesti vaikka ei nettisivuilla niitä näykkään.
Mutta soittamalla selviää.:

www.jackshop.fi
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
markkuliini
29.04.2008 21:15:15

Näin minäkin muistaisin mutta esim. tässä videossa eikös Puente soita 3-2 cascaraa:
http://www.youtube.com/watch?v=Nh56PMRfcSY

Toisaalta conga-kuvio muuttuu ihan perusjyystöksi kun muu bändi tulee tuossa livevedossa sisään. Eli ei tuossa kauaa ristiin soitella. Paha mennä sanomaan. En ole ekspertti.
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
Foe mounier
29.04.2008 21:25:04

Ai se onki toi muija joka laulaa, katos vaan.
Kailis
30.04.2008 01:17:17

Ai se onki toi muija joka laulaa, katos vaan.

????? Joo Celia Cruz on nainen.
arse
30.04.2008 13:05:02 (muokattu 30.04.2008 13:05:39)

Vaikea on tosiaan guaguancóa kirjallisesti selittää, mutta se se tahti, jossa pienempi rumpu lyö ykköselle, on se "2:n iskun" tahti, eli vastaus on 2-3. Ja RUMBA clave. Mukavasti menevät clave ja congakomppi limittäin, jos kokeilet.

Näin minäkin muistaisin mutta esim. tässä videossa eikös Puente soita 3-2 cascaraa:

Tuossa on cascara (ja clave) ja tuo laulumelodia keskenään just niinku pitääkin. Congajätkä (Poncho Sanchez, oliko kukaan Aprli Jazzeilla väijymässä?) vetelee guaguancóa puertoricolaisittain, eli just väärinpäin. Ei kannata ottaa mallia!
Mutta toi nyt onkin tommosta salsahörpötystä.
Así no.
arse
30.04.2008 13:09:13

Tässä se on itseasiassa demottu suht' pätevästi:
http://www.youtube.com/watch?v=lURmca0ZK_0
Así no.
Jaska
30.04.2008 14:44:17
Vaikea on tosiaan guaguancóa kirjallisesti selittää, mutta se se tahti, jossa pienempi rumpu lyö ykköselle, on se "2:n iskun" tahti, eli vastaus on 2-3. Ja RUMBA clave. Mukavasti menevät clave ja congakomppi limittäin, jos kokeilet.

Tuossa on cascara (ja clave) ja tuo laulumelodia keskenään just niinku pitääkin. Congajätkä (Poncho Sanchez, oliko kukaan Aprli Jazzeilla väijymässä?) vetelee guaguancóa puertoricolaisittain, eli just väärinpäin. Ei kannata ottaa mallia!
Mutta toi nyt onkin tommosta salsahörpötystä.

Kiitos!

Mutta tossa piisissä levylläkin on sitten tämä puertoricolainen congakomppi, eli miten tätä piisiä sitte pitäis veivata? Siinä on kuitenki varsinkin introssa tuo "väärinpäin" oleva congarytmi aika olennainen.
arse
30.04.2008 15:35:50

Kiitos!

Mutta tossa piisissä levylläkin on sitten tämä puertoricolainen congakomppi, eli miten tätä piisiä sitte pitäis veivata? Siinä on kuitenki varsinkin introssa tuo "väärinpäin" oleva congarytmi aika olennainen.

Kokeile ihmeessä molemmin päin! Jos "väärinpäin" toimii paremmin, sitten vedät silleen. Kun lavalla (tai levyllä) on Poncho, Tito, Celia ja kumppanit, kyseessä tuskin on virhe vaan sovituksellinen ratkaisu.

Jos se kuulostaa hyvältä, ei mikään ole pielessä. Musaahan se vain on!
Así no.
markkuliini
30.04.2008 18:01:44

Kiitos!

Jos on kyse tutkintobiisistä, niin vedät just kuin levyllä. Sitten kun raadilta tulee puukkoa, niin voit vaan viileästi sanoa:

Tsk, tsk...kantsis pappojen varmaan tsekata alkuperäinen levytys.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)