Aihe: Behringeriltä (Bugera) 6505-kopio, 6260.
1 2 3 4 515 16 17 18 1929 30 31 32 33
duc
23.04.2008 14:59:02
Hej hej, bugeran omistajat! Kertokaapa siitä särösoundin dynamiikasta jookos?

Kyllähän se 6262:n soundi puhdistuu kun kitaran volumea vääntää pienemmälle lead-kanavalla. Ihan hyvän kuuloinen se särö on, ei mitenkään päälleliimatun kuuloista tms. Puhdas kanava menee humppareiden kanssa särölle aika helposti vaikka gain-potikka on pienellä, yksikelaisilla se toimii paremmin.
efunkelist
23.04.2008 16:10:30

Kyllähän se 6262:n soundi puhdistuu kun kitaran volumea vääntää pienemmälle lead-kanavalla. Ihan hyvän kuuloinen se särö on, ei mitenkään päälleliimatun kuuloista tms.

ei siis käy samaa ilmiötä kuin marshallin trankkucomboilla että särökanava ei käytännöllisesti siistiydy kitaran volumea tiputtamalla? sama käy myös useimmilla säröpedaaleillakin, varsinkin digimallintajilla. mulle tuo ois tärkeä ominaisuus kun usein tykkään soittaa kanavaa vaihtamatta ja siistiä näppäilyriffejä varten soundia kitaran volumea tiputtamalla.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
duc
23.04.2008 16:37:15
ei siis käy samaa ilmiötä kuin marshallin trankkucomboilla että särökanava ei käytännöllisesti siistiydy kitaran volumea tiputtamalla? sama käy myös useimmilla säröpedaaleillakin, varsinkin digimallintajilla. mulle tuo ois tärkeä ominaisuus kun usein tykkään soittaa kanavaa vaihtamatta ja siistiä näppäilyriffejä varten soundia kitaran volumea tiputtamalla.

Kyllä se kitaran volume vaikuttaa selvästi. Mutta aivan puhtaaksi asti soundia ei saa jos lead-kanavan gaini on täysillä, sitä säröä nimittäin riittää silloin. Ehkä kaikkein dynaamisin laite tuo ei ole mikä on vastaan tullut, mutta kyllähän tuo normaalit mallintavat ja transistoripelit päihittää...
Lennu
23.04.2008 17:59:05

Ei ole kokemusta, mutta aika samanlaiset soundit ku V-ampissa. Josta ei kyllä ole kokemusta. Mulla oli kerran yks Virtualizer ja sekin oli ihan huono.
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
Legatus
23.04.2008 18:26:30
Ei ole kokemusta, mutta aika samanlaiset soundit ku V-ampissa. Josta ei kyllä ole kokemusta. Mulla oli kerran yks Virtualizer ja sekin oli ihan huono.

?

:---------D
Myykää minulle Jackson RR3R-kitara!!!!
zeme
23.04.2008 20:16:15

hoho, lol :D..
No problem. http://www.mikseri.net/haulu/ http://koti.mbnet.fi/haulu/
efunkelist
23.04.2008 22:58:23

Mutta aivan puhtaaksi asti soundia ei saa jos lead-kanavan gaini on täysillä
Tuohon harva gainikas laite ylipäätään pystyy.

sitä säröä nimittäin riittää silloin. Ehkä kaikkein dynaamisin laite tuo ei ole mikä on vastaan tullut, mutta kyllähän tuo normaalit mallintavat ja transistoripelit päihittää...
Aika turha putkivahvari ois jos mallintava sen voittaisi :D

Mulla on koch pedaltone jossa on massoittain gainia mutta särökanava siistiytyy tosi puhtaaksi kyllä volumea tiputtamalla. Löytyy myös hughes&kettner studio84 joka sekin putkivahvari mutta sen särökanava on tosi monimutkaisesti toteutettu ja signaalitiellä on paljon trankkuja ja vaikka mitä. Saa siinäkin siistittyä säröä gainia tiputtamalla mutta ei se puhtaaksi muutu, sen verran paljon tulee "reunaa" tuohon soundiin siitä trankkuhässäkästä joka piirilevyltä löytyy.

Jos gainia on bon jovi-soundien verran (rock-hardrock) niin tippuuko siitä rock-näppäilyyn bugeran särö? eihän sen nyt sentään tarvi shredmetallista kantriin taipua sentään ;)

Täytyy kyllä pitää bugera mielessä kun seuraavan kerran nuppia ostaa mutta pitää sitä kyllä päästä kokeilemaan jossain. En uskalla vahvaria ihan sokkona ostaa.
duc
24.04.2008 00:52:22 (muokattu 24.04.2008 01:09:28)
Jos gainia on bon jovi-soundien verran (rock-hardrock) niin tippuuko siitä rock-näppäilyyn bugeran särö? eihän sen nyt sentään tarvi shredmetallista kantriin taipua sentään ;)

Täytyy kyllä pitää bugera mielessä kun seuraavan kerran nuppia ostaa mutta pitää sitä kyllä päästä kokeilemaan jossain. En uskalla vahvaria ihan sokkona ostaa.

Kyllä mun mielestä tuollainen hardrock-särö puhdistui aika hyvin... ei nyt ole kotona vahvistinta niin ei voi testata. Mutta tuossahan on kaksi kanavaa niin voi toiselle kanavalle säätää sen verran lievän kruntsin että se vielä puhdistuu puhtaaksi asti.

Ja 6262:ssahan on kuusi etuasteputkea, ja mun mielestä transistoreita ei ole mukana säröä tuottamassa... efektilooppi ja kaikukin käyttävät putkea.
efunkelist
24.04.2008 10:57:59 (muokattu 24.04.2008 11:02:43)

Kyllä mun mielestä tuollainen hardrock-särö puhdistui aika hyvin... ei nyt ole kotona vahvistinta niin ei voi testata. Mutta tuossahan on kaksi kanavaa niin voi toiselle kanavalle säätää sen verran lievän kruntsin että se vielä puhdistuu puhtaaksi asti.
Kuulostais vahvalta vaihtoehdolta mulle bändikäyttöön. Ja onhan niillä se kolmikanavainenkin malli. Tosin vähemmän on enemmän minusta joten ehdottomasti kaksi kanavaa. Kruntsi ja liidi kuulostaa hyvältä paketilta.

Ja 6262:ssahan on kuusi etuasteputkea, ja mun mielestä transistoreita ei ole mukana säröä tuottamassa... efektilooppi ja kaikukin käyttävät putkea.
Kuulostais siltä että 4 on etuasteessa ja yksi loopissa ja yksi kaiussa. Mutta että luuppi ja kaikukin ois ihan putkella? :O Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta näillä hinnoilla ;)

Saattaa käydä niin että kun en malta säästää orange rockerverbiä varten niin ostan bugeran. Eihän se TIETENKÄÄN ole yhtä kiva mutta varmasti mä sillä pärjäisin.

E: 6262 vaikuttais muuten ihan sopivalta mulle mutta wöt, 120w tehoja on kyllä aivan tolkuttomasti liikaa... mastervolumea saa säätää pinseteillä. putkinupilla sais olla puolet vähemmän kyllä. rockerverbistä oon kuolannu 50w -mallia jonka saa vielä puolitettuakin. no, on sillä kyllä hintaakin kolmen bugeran verran...
duc
24.04.2008 11:11:59 (muokattu 24.04.2008 11:15:36)
Kuulostais siltä että 4 on etuasteessa ja yksi loopissa ja yksi kaiussa. Mutta että luuppi ja kaikukin ois ihan putkella? :O Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta näillä hinnoilla ;)

Saattaa käydä niin että kun en malta säästää orange rockerverbiä varten niin ostan bugeran. Eihän se TIETENKÄÄN ole yhtä kiva mutta varmasti mä sillä pärjäisin.

Ite aattelin että saa tuon varmaan myytyä kohtalaisen pienellä tappiolla jos pitää kalliimpaan vaihtaa. Kaikuhan tuossa 6262:ssa ei ole jousikaiku, vaan joku muu viritys. Ihan kohtalaisen hyvältä se kyllä kuulostaa.

120 wattia tehoa on kyllä aika paljon, ja tuossa mun yksilössä ainakin on master volumessa sellanen ominaisuus että välillä 0-1 ei tapahdu mitään, vaan vasta ykkösestä eteenpäin se alkaa vaikuttaa. Tuossa nolla-asennossa ääntä kumminkin lähtee puhevoluumin verran, mutta se on trebletöntä mössöä, joten äänenvoimakkuutta on pakko laittaa vielä vähän isommalle :-)
Mandarax
24.04.2008 11:55:29
120 wattia tehoa on kyllä aika paljon, ja tuossa mun yksilössä ainakin on master volumessa sellanen ominaisuus että välillä 0-1 ei tapahdu mitään, vaan vasta ykkösestä eteenpäin se alkaa vaikuttaa.

Kyllä itseäkin hurjistutti tuo wattimäärä etukäteen, mutta ihan hyvin olen tuolla (333XL) myös kotona pauhannut - jopa silloin kun on juniorit nukkumassa. Sama homma tuon masterin kanssa: 0-1 äänetön. Ykkösen ja kakkosen välillä kaahailee helposti himassa - kanavan omalla volalla se hienosäätö, niin voi jättää ne pinsetit ensiapupakkaukseen. Mastervola klo 12 yli en ole edes uskaltanut koittaa - edes treeniksellä. Eipä ole mitään tarvettakaan koittaa...
Loistohankinta omalta osaltani. Kaverin 6262 lähti jo takuuhuoltoon saksanmaalle - oli kuulemma ensimmäinen rivahtanut Suomesta, joten ei vielä kummoisesta epidemiasta puhuta...
Hauskana(?) kuriositeettina saksalaisesta tehokkuudesta (ja ehkäpä myös omalaatuisesta logiikasta) pitää kertoa, että samana päivänä kun UPS kävi hakemassa kaverini 6262-combon huoltoon, niin paria tuntia myöhemmin UPS toi MINULLE toisen samanlaisen 333XL-nupin. Näköjään kasaavat Bugeran maahantuontivarastoa pikkuhiljaa meille...
Ensin housut, sitten kengät.
HeavyMachinery
24.04.2008 12:00:38

Hej hej, bugeran omistajat! Kertokaapa siitä särösoundin dynamiikasta jookos?

Sama kiinnosta akovasti. Mites sä käyttäytyy vola potikan kanssa ? puhdistuuko soundi kunnolla kun himmaa potikkalla....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
whagabam
27.04.2008 17:51:27
Kaverin 6262 lähti jo takuuhuoltoon saksanmaalle - oli kuulemma ensimmäinen rivahtanut Suomesta, joten ei vielä kummoisesta epidemiasta puhuta...

Mulla kanssa yks tuttu tilasi sen 6260 nupin, viisi minuuttia ehdittiin testailla kunnes toisen puolen päättärit alko hehkua tulipunasena ja sulakkeet alkoi paukkua.

Takasin vaan ja uutta tilalle....

Saundit oli kyllä ihan hyvät, vaikkei noista säröhirmuista niin kokemusta olekkaan.

-W
vasurilla.
efunkelist
27.04.2008 18:55:33

Täytyypä sanoa että melko pienellä otannalla löytyy vikoja bug-eroissa, siis
Twinkle
27.04.2008 19:13:32
Täytyypä sanoa että melko pienellä otannalla löytyy vikoja bug-eroissa, siis

Pitää myös todeta, että se oli kaverin, tutun, kummin kaiman bugera joka räjähti. Saa kyl nähä mitä ajan saatossa tulee, vissiin bugeroiden ekaa erää on kaupattu ja kun kamat on laitettu betatestiin kuluttajien sekaan niin ongelmia tulee enemmän, vrt. Peavey Classic tai se joku Mesan räkkietunen... studio .22 kai?
Jebe-
28.04.2008 21:51:55
Jepu jee! Tuli tänään tilattua Thomannilta Bugera 333XL -nuppi. Saas nähä milloin rantautuu tänne, kun tompalla lukee "saatavilla noin viikossa". :(
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
efunkelist
28.04.2008 21:54:51

Pitää myös todeta, että se oli kaverin, tutun, kummin kaiman bugera joka räjähti
Ja kyllähän noita tuohon hintaan myydään paljon enemmän kuin mesoja että harhauttaahan volyymikin "osumatilastoa" merkkivertailussa.
varo
29.04.2008 19:42:55
voisko noita bugeroita testata missää tampereella/lähiseudulla? ja mulla on pyörinyt myös peaveyn valveking mielessä, että olisko toi bugera huonompi/parempi vaihtoehto? en suunnitellut tota 6260 versiota vaan tätä eli 333xl komboa.tarkoitus olisi soittaa metallicaa,testamenttia ja perus rokkia

http://www.thomann.de/fi/bugera_333xl_212.htm
kitaristi hakee soittokavereita/bändiä
Icy-Sun
29.04.2008 19:54:14 (muokattu 29.04.2008 19:55:49)
voisko noita bugeroita testata missää tampereella/lähiseudulla? ja mulla on pyörinyt myös peaveyn valveking mielessä, että olisko toi bugera huonompi/parempi vaihtoehto? en suunnitellut tota 6260 versiota vaan tätä eli 333xl komboa.tarkoitus olisi soittaa metallicaa,testamenttia ja perus rokkia

http://www.thomann.de/fi/bugera_333xl_212.htm

Voin omasta puolesta sanoa VK:n omistajana, että soundillisesti hyvä laite ja sillä saa soitettua hyvin muutakin kuin sitä heavy rockia http://www.youtube.com/watch?v=Nzeffsw7z_U , mutta luotettavuusongelmia voi olla. Viimeksi tänään alkoi pääteputket lehottaa niin punaisena että oli pakko laittaa kiinni. Laite piti myös hurinaa. Tiedä sitten onko vika laitteessa vai onko vain putket loppu. Siinä on kyllä huonot tehdasputket. Bugera ja VK ovat molemmat halpisputkivahvistimia, joten voi olla myös Bugerassa vastaavia ongelmia ongelmia. Monethan tuota Bugeraa kehuvat, että varmasti molemmat varteenotettavia vaihtoehtoja.
There ain't noway out tonight
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)