Leo80 27.04.2008 16:10:37 | |
---|
Tervehdys! Elikkäs tilanne on tämä: Bändihommat on ollu jäissä jo useamman vuoden, ja pääasiallisesti kotona tulee soiteltua omaksia iloksi. Nurkassa köllöttelee räkki(putkipääte+etunen)+4x12"-kaappi, ja moinen meluhirmu ei sovellu oikein kerrostalossa soitteluun; päätteen tuuletin hurisee niin kovaa, että jos nostaa volumet niin ylös että sen ääni peittyy, on häätö selviö. Nyt tuli sellanen ajatus sitte mieleen, että päivittäis tuota vahvistin puolta ajantasalle ja pienentäis settiä. Vahvistimen tulis taipua jazzista panteraan ja kaikkeen siltä väliltä eli laaja soundivalikoima pitäis löytyä, arvo ei mielellään sais romahtaa kuukaudessa (=mallintavat ei taida kestää ajan hammasta kovinkaan hyvin, vai?), 2x12" kaiutin olis mielee (tosin ei pakollinen) ja pitäis toimia kivasti niin kotivolumella kuin myös mahdollisilla keikka tasoilla. Hintarajoituksilla en viitti tässä vaiheessa rajottaa ehdotusten valikoimaa. Löytyykö tuollaista komboa, vai olisiko parempi/järkevämpi vaihtoehto pienentää kaappi 2x12":ksi ja samalla pääteaste vaihtaa putkesta trankuksi käyttäen sitä vanhan etusen kanssa. Lisättäkööt vielä tähän, että vanhan etusen äänivalikoima ei säröjen puolesta ihan sytytä, eli vaihtelu luonnollisesti virkistäis. =) Vastauksista kiittäen, Leo80 "Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?" |
elbowski 27.04.2008 16:19:16 | |
---|
Torilta löytyvä Mesa/Boogien Nomad 45 on kylläkin 1x12", mutta sitäkin parempi vahvistin. Itse omistan sellaisen, ja voin kyllä surutta suositella. Todella monipuolinen peli, kolme kanavaa, jokaiselle oma EQ ja reverb, joka kanavalla kaksi voicing-vaihtoehtoa ja soolomaster. Say good night to the bad guy! |
magister 27.04.2008 20:51:44 | |
---|
...päätteen tuuletin hurisee niin kovaa, että jos nostaa volumet niin ylös että sen ääni peittyy, on häätö selviö. .. Voisiko päätteen vaihtaa hiljaiseen? Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä. |
Jucciz 27.04.2008 21:04:10 | |
---|
|
Joees 27.04.2008 21:10:47 | |
---|
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Guitaristi 27.04.2008 21:24:37 | |
---|
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Jucciz 27.04.2008 21:31:31 | |
---|
On tuossa kyllä aivan perkeleen hieno soundi. Saako vehkeestä nuppimallia? Löytyy. 18-wattinen ja 30-wattinen ovat käytännössä soundin puolesta samat (EL84-pääte) ja vain tehossa on eroa. 45-wattinen nuppi puolestaan on vähän modernimpi ja (vieläkin) ärhäkämpi (KT66-pääte). Ja Methiksellähän on sitten se 80-wattinen - mitenkäs se eroaa soundiltaan näistä pienempitehoisista, jos osaat luonnehtia? http://www.budda.com/gear/heads/superdrives.html |
JuSu 27.04.2008 21:32:32 | |
---|
Ehkäpä Koch Studiotone -combo ja sille 1x12" lisäkaappi? Tai sitten nuppiversio 2x12" -komerolla. JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
Joees 27.04.2008 21:41:35 | |
---|
Löytyy. 18-wattinen ja 30-wattinen ovat käytännössä soundin puolesta samat (EL84-pääte) ja vain tehossa on eroa. 45-wattinen nuppi puolestaan on vähän modernimpi ja (vieläkin) ärhäkämpi (KT66-pääte). Ja Methiksellähän on sitten se 80-wattinen - mitenkäs se eroaa soundiltaan näistä pienempitehoisista, jos osaat luonnehtia? http://www.budda.com/gear/heads/superdrives.html Siitä on "niin" pitkä aika kun mulla on ollut tuo 30w versio ja mä oon totaalisen huono luonnehtimaan mitään. Pitäs päästä testaamaan noita rinnakkain niin sais paremman kuvan. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
ReBeat 27.04.2008 21:42:53 (muokattu 27.04.2008 21:51:50) | |
---|
Voisiko päätteen vaihtaa hiljaiseen? Ei tarvitse välttämättä edes vaihtaa. Vetää tuulettimelta johdot poikki niin se voi olla siinä. Kotivolumeilla laitteen kuumeneminen ei ole varmaan sitä luokkaa että tuuletin olisi pakollinen. Jos lämpenee niin laittaa sitten vaikka kannen raolleen tai auki. Tai voihan sinne viritellä puhaltelemaan jonkun ultra-hiljaisen tietokonetuulettimen ja sille vaikka säädettävä 3-12V muuntaja. Tilanteen mukaan voisi sitten laittaa sopivasti kierroksia ropelliin. |
Mr.Rogers 27.04.2008 22:52:30 | |
---|
Minkälaisissa hinnoissa Buddan 18w nuppi liikkuu? |
Joees 28.04.2008 00:03:55 | |
---|
Minkälaisissa hinnoissa Buddan 18w nuppi liikkuu? Maxilla näyttäis olevan 30w nuppi 1425 rahaa, joten riippuen liikkeestä ja kaikesta niin noilla kieppeillä taitais pörrätä varmaan. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
pths 28.04.2008 00:07:27 | |
---|
"Kaikki todellisesti suuri tapahtuu hiljaa." -Seneca |
Lilli 28.04.2008 13:20:08 | |
---|
Saatan toistaa itseäni, mutta Budda Superdrive 30 taipuu. Saatavilla on sekä 1x12- että 2x12-versiot. Tosin tuo 1x12:kin on todella äänekäs. Komppaan Juccizta asiassa (kerran Buddaa elävänä kuulleena). Toinen pro-tason allround/überall-peli on tietenkin Harley-Benton GA15 ja ehkä Fender Super Champ XD, heti kun niitä kauppoihin tulee. "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000 |
Kasperi Tervonen 28.04.2008 14:11:32 (muokattu 28.04.2008 14:19:20) | |
---|
jazzista panteraan Saatan toistaa itseäni, mutta Budda Superdrive 30 taipuu. Ihan näin mielenkiinnosta kyselisin, että oliskohan vielä siitä Pantera-osastosta saatavilla clippiä/clippejä? Todella hyvältähän nuo sun vetelemät cleanit ja rosot ovat kieltämättä aina kuulostaneet, mutta rehellisesti sanottuna en ole kuullut vielä yhtäkään clippiä jossa olisit saanut ulos mistään noista "all-around"-vahvistimistasi uskottavaa metallisäröä (enkä tosiaan tarkoita yliscoopattua sirkkelisäröä). Se monipuolisuuskin aina vähän suhteellista. :) Mesan F-50 nuppi pystyy tällaiseen jälkeen jopa mun nauhotustaidoilla: http://acapella.harmony-central.com … ttachmentid=256978&d=1203162706 enkä cleaneista/rosoistakaan keksi valittamista. Uskaltaisin siis jopa ehdottaa kyseistä vermettä ketjun aloittajalle. Tuosta on nupin lisäksi olemassa myös komboversio, ja satun itseasiassa omistamaankin sellaisen. Soundaa yllättävän hyvältä ihan hiljaisellakin, vaikka se luukuttaminenkaan ei tietenkään tee koskaan pahaa putkivahvistimen soundille. :) E: Tuon mun pistämän clipin taustahan on taattua guitar pro -laatua ja clippaakin vielä, mutta koittakaa olla kiinnittämättä siihen liikaa huomiota. :D "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |
Leo80 28.04.2008 19:25:57 (muokattu 28.04.2008 19:41:21) | |
---|
Hei! Kiitokset kaikille vastauksista. =) Toi Budda kuulosti todella maukkaalta, mutta kuten tässä -Gitaristi- mainitsikin, niin sitä "pantera"-klippiä ei kyseiseltä vahvistimelta ainakaan minä mistään netin syövereistä löytänyt; kivoja leadisoundeja kyllä näytti löytyvän. Lisää ehdotuksia saa heitellä ilmoille... Leo80 E: niin ja unohtui, että tuossa nomadissa näyttäis olevan tuo kanavapolitiikka puolestaan kohdallaan. "Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?" |
Pitäs varmaan olla joku Pantera-kitara tai vähintään tehokkaammat mikit, luulen ma. Haluuko joku Dimebucker- tai EMG-mies tulla pöräyttämään parit Budda-pätkät tässä meillä? En sit tiiä, auttaisko joku boosteripedaali tuohon väliin, mutta veikkaan että kun mun valikoiman kuummimmat kitaramikit on 7,6k / 8,0k PAF:it niin saattaa jäädä Panterat jo mikeistäkin kiinni... tai sitten ei. Pitäs varmaan vaan tylysti testata. :) |
Spiral 28.04.2008 21:50:54 | |
---|
Ihan näin mielenkiinnosta kyselisin, että oliskohan vielä siitä Pantera-osastosta saatavilla clippiä/clippejä? Todella hyvältähän nuo sun vetelemät cleanit ja rosot ovat kieltämättä aina kuulostaneet, mutta rehellisesti sanottuna en ole kuullut vielä yhtäkään clippiä jossa olisit saanut ulos mistään noista "all-around"-vahvistimistasi uskottavaa metallisäröä (enkä tosiaan tarkoita yliscoopattua sirkkelisäröä). Se monipuolisuuskin aina vähän suhteellista. :) Mesan F-50 nuppi pystyy tällaiseen jälkeen jopa mun nauhotustaidoilla: http://acapella.harmony-central.com … ttachmentid=256978&d=1203162706 enkä cleaneista/rosoistakaan keksi valittamista. Uskaltaisin siis jopa ehdottaa kyseistä vermettä ketjun aloittajalle. Tuosta on nupin lisäksi olemassa myös komboversio, ja satun itseasiassa omistamaankin sellaisen. Soundaa yllättävän hyvältä ihan hiljaisellakin, vaikka se luukuttaminenkaan ei tietenkään tee koskaan pahaa putkivahvistimen soundille. :) E: Tuon mun pistämän clipin taustahan on taattua guitar pro -laatua ja clippaakin vielä, mutta koittakaa olla kiinnittämättä siihen liikaa huomiota. :D Millasella volumella tuota äänittelit? Ja onko kombo myynnissä? ;) |
Kasperi Tervonen 28.04.2008 22:04:34 | |
---|
Millasella volumella tuota äänittelit? Ja onko kombo myynnissä? ;) Olihan tuossa ihan reippaasti volaa, en osaa desibeleistä sanoa mutta master-potikka oli jossain siellä klo 11 paikkeilla. Kombo ei oo myynnissä koska käytän sitä itse. :) Tuo clippi on siis vedetty kaverin omistamalla nupilla, itseasiassa toinen kitararaita on mun vetämä ja toinen hänen. "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |