Aihe: Zagerin EZ-play kitarat?
1
Alku
26.04.2008 23:58:40

Törmäsin tässä selailtuani youtubea http://zagerguitar.com:iin. Ja omien sivujen hehkutuksien mukaan kitara vaikuttaa ja kuullostaa hyvältä (tosin kaikkihan aina sanoo, että niillä on parasta). Varsinkin nauhojen lähentäminen lähemmäksi otelautaa tuntuisi mukavalta omille sormillekkin..

Onkohan kenelläkään minkäänlaisia kokemuksia kyseisestä kitaranvalmistajasta? Itse en meinaa löytää minkäänlaisia referenssejä/arvosteluja.

--
A.
Puavali
28.04.2008 12:58:34
... Varsinkin nauhojen lähentäminen lähemmäksi otelautaa tuntuisi mukavalta omille sormillekkin...

Tais olla _kielien_ laskemisesta otelaudan lähelle puhe. Ja sitten kielien spacing eli kielien etäisyys toisistaan niin että sormille on tilaa. Ja vieläpä kannen rimoitusta muuttelis, sekä satulaa ja tallaa, jotka muuttuvat jo noissa aktionin ja spacingin muutoksissa.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Roberto
28.04.2008 19:09:26

Tais olla _kielien_ laskemisesta otelaudan lähelle puhe. Ja sitten kielien spacing eli kielien etäisyys toisistaan niin että sormille on tilaa. Ja vieläpä kannen rimoitusta muuttelis, sekä satulaa ja tallaa, jotka muuttuvat jo noissa aktionin ja spacingin muutoksissa.

Ihme amerikantouhua säätää jotain custom-hypeä tällaisten normi huoltohommien ympärille.
panadol
28.04.2008 19:34:31
Sivut ei oikein vakuuttaneet. Kitaroita muuten toimitetaan niiden mukaan vain U.S.A.han
Leifhackman
03.06.2008 09:26:57 (muokattu 03.06.2008 09:27:51)
Mitä mä kattelin tota joskus, niin tämä herra Zager aiemmin osti käsittääkseni läjissä Martinin halppis-mallia eli Sigma Guitars by Martin -kitaroita ja tuunasi niitä jo tässä tekstissä aiemmin kerrotulla tavalla, eli muutti kielten etäisyyttä toisistaan, viritteli uudet tallat ja satulat sekä mun käsittääkseni veisti kannen tukirimoja uuteen uskoon (käsittääkseni niitä viisteitä mitä kutsutaan scalloping englanniksi), ei käsittääkseni vaihtanut niitä. Jonkin verran eBayssä näkyy näitä Sigma-Martineja myynnissä joille on tehty tämä EZ Play system, millä nimellä tätä Zagerin muutostyötä firma itse kutsuu.

Nykyisin muistaakseni Zager teettää kitarat käsittääkseni Martinin tehtailla omilla spekseillään. Ainakin itte tuntuu uskovan tuotteeseensa, kun lupaa täyden rahat takaisin -palautuksen toimituskuluineen kaikkineen sekä elinikäisen takuun kitaroilleen. Ja kuten jo joku totesi, myy skittoja vain USA:ssa.

Jos joku muistaa semmosen vanhan hitin kun "In the year 25" (suomeksi taisi olla vuonna kaks'kytviis), niin tämä sama Zager oli siinä bändissä kun se biisi tuli markkinoille :)
mullet3000
10.06.2008 14:08:50
Toisel forumil on juttuu kyseisistä kitaroista:

http://www.acousticguitarforum.com/forums/showthread.php?t=127888

Ei kovin mairittelevaa...
"You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!" - Tommy Emmanuel
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)