Aihe: Engl Fireball + PSA-1 / G-Major
1 2
Jormaz
25.04.2008 20:54:30
En oikeen tajunnut kysymystä..
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Insane Kane
25.04.2008 21:03:57
Moroo!
Gary the pine
26.04.2008 11:12:28
Tuossa on se hankaluus, että enkulin loopissa kun on wet/dry potikka, joka pitäisi olla wet-asennossa kun kamaa kulkee loopissa ja dry kun ei kulje. Joten vielä pitäisi tuokin ohittaa jollain, jos meinaa vaihdella ulkoisen etusen ja enkulin etusen välillä.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! ------>
Antti1
27.04.2008 23:19:56
Siis kun loopin returnissa on piuha kiinni, niin eikös silloin nupin etuaste ole ohitettuna?

No riippuu loopin tyypistä ja mistä se piuha on sinne vedetty. ;)
Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/
dbv
28.04.2008 02:15:50
Yksi mahdollinen ratkaisu näkyy http://muusikoiden.net/dyn/users/40591.jpg tuolla. Voit käyttää g-majoria molempien etusten kanssa sekä ohjata sillä fireballin kanavia. Tarvitset:
-neljän vaihtokoskettimen releen (esim. Matsushita VRI 12V:n olen todennut hyväksi tällaiseen touhuun. Löytyy ainakin Partcosta)
-trankun (esim. BC557)
-diodin (esim. 1N4007), tämä ei ole pakollinen komponentti. Se suojaa releen kelaa.
-3 vastusta (2x10k, 1x 1M)
-6 plugijakki
-dc-poweri (esim. 9-12V) ja dc-jakki
-sopivan lootan
-kassillisen askarteluintoa!

Tuota relettä voi ohjata vaikkapa g-majorilla. Tällöin kuvassa näkyvä ohjauskytkin poistetaan ja laitetaan tilalle plugijakki (eli tällöin tarvitset yth. 7 plugipesää). Ei ole mitenkään monimutkainen vempele rakentaa, kunhan pitää ajatuksen hommassa mukana. Itse olen tehnyt useamman A/B boxin tällä systeemillä eikä minkäänlaista ylimääräistä ääntä ole vaihdon aikana kuulunut. Tuo megaohmin maihinvetovastus- kytkentä fireballin perässä (on siis kytkettynä silloin kun signaali menee PSA:han) ei varmaankaan ole välttämätön, mutta käytännössä ilmainen lisäsuojaus.
Jonttu
28.04.2008 12:02:33

Plussan sait!!!!
Pitääpi alkaa rakentelemaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)