Aihe: Okariina
1
Ahokkis
12.04.2008 16:28:51
Eipä haku antanut tuloksia joten teenpä aiheen tästä.

Innostuin soittimen äänestä ja ostin tomannilta tuollaisen 12reikäisen stözel okariinan, muuten jees mutta ylä-äänien saanti vaatii hieman opettelua. Hintaan nähden jees peli.

Mutta oisko kellään tiedossa mistä löytäisi okariinalle nuotteja/tabeja, 4reikäiselle okariinalle olen löytänyt tabeja, mutta 12reikäiselle en mitään. Paria kappletta olen harjoitellut youtubepohjaisesti, mutta olisi kiva omistaa joku kirjanenkin tai jotain sähköisiä ohjeita. Kirjastosta koitin hakea mutta eipä löytynyt.
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
Dolly_Keys
13.04.2008 22:30:02
Itekki suunnitellu okariinan hommaamista jonki aikaa, ja mietin tota samaa stölzeliä kun on niin halvan olonen.. tosin kun saksasta tilaa nii jotain siihen kylkeen pitäs luonnollisesti löytää.

Oon lähinnä miettiny, että onko mitään kirjoja/sivustoja/tms jossa oppis tekniikkaa, vai pitääkö mennä Youtube-videoiden pohjalta? :D vai onko sitä tekniikkaa nyt niin paljoo opeteltavana, en tiiä sitäkään. Alkuperäseen kysymykseen, en tiiä nuottikirjoista erityisesti. Ainiin, missä "vireessä" se on se thomannin halpa-okariina?
"To alcohol, the cause of - and solution to - all of life's problems." -Homer J. Simpson
Ahokkis
15.04.2008 08:06:04
C-vireessähän tuo, olihan tuolla tompalla useampiakin vireitä okariinalle jos ei C kiinosta.
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
sepisti
15.04.2008 19:09:03
Mutta oisko kellään tiedossa mistä löytäisi okariinalle nuotteja/tabeja?

Jos sulla on puhallin soitin, josta löytyy joku tietty sävellaji, niin eikö kannata etsiä ne sävelet sieltä ja soittaa tavallisista nuoteista?
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Ahokkis
16.04.2008 01:15:57 (muokattu 16.04.2008 01:17:59)
Jos sulla on puhallin soitin, josta löytyy joku tietty sävellaji, niin eikö kannata etsiä ne sävelet sieltä ja soittaa tavallisista nuoteista?

Kenties tarkennusta kaipaa tuo kysymykseni, erityisesti okariinalle tehtyä musiikkia haeskelen. Jotain okariinafolkkia tjms, jotkin kirjakaupat netissä myyvät, mutta en jaksa alkaa tilaamaan paria paperinidettä lätäkön toiselta puolen.

E: Ja jos jostain löytyy soittotekniikkaa käsittelevä juttu yms niin olisin siitäkin kiitollinen.
Klezberg
27.04.2008 21:02:44

Hei vaan huilistit,

nämä kaikki "puupuhaltimethan" soivat c:stä. Myös OkatiinO. Torvet erikseen.

Huilut kyllä. Muttei kaikki puupuhaltimet, oli puuta tai ei.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)