Aihe: Kitaralla soitettuja pohjia
1
Mare552
27.04.2008 14:29:13
Oisko täällä kitaristeja, jotka voisi soittaa kitaralla mulle "oikean kuuloisia" pohjia eri kappaleista.

Eri nuoteista kappaleen kitarakomppi jollain rytmityypilla, oikeassa taimissa, mieluiten metronomin kanssa.

Ei mitään studiotasoa lähellekään, vaan sellaista että voisin soittaa siihen päälle vaikka bassoa, rummuttaa tms.

Samoin oppisin kappaleen oikean "rämpytyksen", kun mulla ei ole juuri mikään rytmilaji oikein kohallaan.

Eli voisin lähettää nuotit PDF muodossa, ja soitetun biisin voisi lähettää vaikka sähköpostiin.

Eli on sellaisia kappalita joitten kitarapohjaa löydy oikein mistään.
Tuo soitettu pohja olisi ikään kuin soittokaveri, oikeita soittokavereita kun ei kertakaikkiaan ole missään. Tai on 250 kilsan päässä, mutta matka on pitkä.

Eli toki maksaisin sovitun korvauksen käytetystä ajasta.

Ja sattuukohan kukaan tietämään kitarasoiton opettajaa Riihimäellä, Tai lähiympäristössä?
Ai tähänks riville?
--Tomppa--
27.04.2008 16:09:08
Oisko täällä kitaristeja, jotka voisi soittaa kitaralla mulle "oikean kuuloisia" pohjia eri kappaleista.

Eri nuoteista kappaleen kitarakomppi jollain rytmityypilla, oikeassa taimissa, mieluiten metronomin kanssa.

Ei mitään studiotasoa lähellekään, vaan sellaista että voisin soittaa siihen päälle vaikka bassoa, rummuttaa tms.

Samoin oppisin kappaleen oikean "rämpytyksen", kun mulla ei ole juuri mikään rytmilaji oikein kohallaan.

Eli voisin lähettää nuotit PDF muodossa, ja soitetun biisin voisi lähettää vaikka sähköpostiin.

Eli on sellaisia kappalita joitten kitarapohjaa löydy oikein mistään.
Tuo soitettu pohja olisi ikään kuin soittokaveri, oikeita soittokavereita kun ei kertakaikkiaan ole missään. Tai on 250 kilsan päässä, mutta matka on pitkä.

Eli toki maksaisin sovitun korvauksen käytetystä ajasta.

Ja sattuukohan kukaan tietämään kitarasoiton opettajaa Riihimäellä, Tai lähiympäristössä?

Luulatvastikaan et ole hakemassa tällaista, mutta oletko tietoinen tästä sivustosta? http://www.guitarbt.com/
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
Mare552
27.04.2008 16:55:57
Luulatvastikaan et ole hakemassa tällaista, mutta oletko tietoinen tästä sivustosta? http://www.guitarbt.com/

No en tiedä. Mitähän kaikkea tuolta mahtaa löytyä?

Noilla sivuilla tahtoo aina eksyä ja aikaa palaa, kun ei oikein ymmärrä Lontoota.

http://www.youtube.com/watch?v=ytL20D-hn0I

Mutta tuossa esimerkeiksi on ihan kiva soittokaveri. Tytön kanssa olen soittanut kitaralla ja säestänyt bassolla.

Tietenkin jos tuon tytön kanssa pääsisi livenä soittelemaan ois vieläkin kivempaa.

Eli jos noita you tube linkkejä.

Tai mitä vaan.

Oonkohän minä vähän kummallinen, kun ei oikein hyvää valmista taho löytyä kirjastostakaan, mitä etsin.

No, esim. Deep Purple Library on ihan jees, kun sitä voi kelailla media Playerillä kohdat miten paljon tahansa.

Samoin tämä tytön soittelu.
Ai tähänks riville?
-J.-
27.04.2008 17:35:20
OF:Pakko myöntää että mä en saa ikinä tämän hepun (Maren) jutuista kiinni.
C'est moi....
Mare552
27.04.2008 17:38:46 (muokattu 27.04.2008 22:56:02)
http://www.guitarbt.com/index.php?page=dl_list valitset tuosta haluamasi bändin ja kappaleen, lataat tiedoston ja alat soittamaan. Noista on siis otettu lead-kitara osuudet sekä laulut poies, joten voit jammailla siihen päälle ihan mitä haluat. Toiset taustat ovat ihan hyviä ja toiset eivät.

Näköjään kuitenkaan tuo ei vastaa ihan noita toiveitasi.

Joo, no ehtinyt vielä tutustumaan. Voi olla hyväkin, jos vain löytyy sopivia biisejä.

Sehän noista varmaan puuttuu, Eli se oikein soitettu kitaraosuus. Siis juuri se malli minkä mukaan pitäisi soittaa.

Ja en osaa vielä sanoa, kun ehi nyt katsomaan, mutta onko noissa versioita joista puuttuu komppikitara?

Eli lähinä tarkoitan kleptrakäden liikettä, eli rytmitystä komppauksessa.
Ai tähänks riville?
Mare552
27.04.2008 23:15:10

Ai ettet ikinä saa mun jutuista kiinni. Tuo jo sattui.

Onneksi jutuista ei voi antaa miinuspisteitä, ehkä oisit jo aika pinon lätkinyt niitä.

Mun juttujen ydin on varmaan siinä, että oon alkanut vasta viiskympisenä soittamaan.

Eli kohta kolme vuotta, välillä on into laantunut, välillä taas sitä on enemmän.
Enempi kuitenkin panostan laulamiseen.

Eli kun olen vanhana aloittanut, ja kun yksikseen soittaa, tahtoo tuo rytmipuoli olla mitä sattuu.
Kimpassa soittaessa on pakko saada soitto synkrooniin toisten kanssa, samoin nuorena oppi tarttuu helposti.

Myöskään en taida olla peruslahjoiltani mikään virtuoosi, siksi tuo yksinään soittelu menee helposti metsään.

Eli varmaan lähtökohtani on aivan toiset kuin sellaisilla jotka ovat nuorena alkaneet soittamaan.
Samoin bändissä oppii väkisinkin paremmin kuin yksikseen.
Varsinkin tuon rytmipuolen.

Ja minähän tuolla jo aiemmin sanoin että oon kummallinen ukko, kun ei tahdo nuo valmiit mallit kelvata.

Mutta on kyllä ihme jos et käsitä, että jos soittokaveri soittaa sitä kitaraa kajareista, eikä siinä vieressä, niin mitä kummallista ja vaikeasti tajuttavaa siinä on?

Kato kun meillä kaikilla ei ole soittavia kavereita. Tai minullakin ne on niin kaukana.

Jospa miettisit vielä vähän, ennekuin leimaat minut ihan pöhköksi.... :)
Ai tähänks riville?
sepisti
27.04.2008 23:34:01 (muokattu 28.04.2008 13:17:49)

Joo, ja tärkee offari olikin... Mitä tossa sun kyssäreitä -J.- lukenu, niin ei niistäkään aina oikein ole meinannu kiinni saada. Niinkuin ei aina omistanikaan:)

Edit. Menny kuittailu väärän osoitteeseen huonon ulkoasun takia
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Mare552
28.04.2008 01:00:53
Joo, ja tärkee offari olikin... Mitä tossa sun kyssäreitä lukenu, niin ei niistäkään aina oikein ole meinannu kiinni saada. Niinkuin ei aina omistanikaan:)

Joo. Sanokaa vaan suoraan mitä ajattelette. Sillähän ne asiat selvii, jos nyt selviikään.

Ehkä on sitten parasta alkaa kysellä vaan tuolta aloittelijapuolelta.

Kai tääkin oli juttu joka ei ole kenellkään muulle tullut esiin, eikä sen takia myös mieleenkään.

Joten kai sitten ovat outoja.

Sanoinpa kerran yhelle kaverille, että mistä sen nyt voi ihan tarkalleen tietää, missä kohtaa tahtia se 1/16 osanuotti nyt sitten kilahtaa.

Hän katsoi minua hyvin pitkään ja totesi: "tottakai se on siinä kun jaat tahdin kuudellatoista, siinä on sen pituus, ja paikan katsot nuoteista".

Kyllä minäkin sen teoriassa, mutta kun se käsi ei aina ihan just siinä oikeessa kohtaa räpäytä sitä kieltä.

Eikös olekin kummallista ja outoa?

Eli varmaan pitäisi harjoitella.

Mutta miten ja kuinka? Kas siinäpä kysymys.

En kyllä teidän juttujen perusteella lopeta metsästystä, että saan niitä helkutin sointupohjia.

Minä voin aivan hyvin olla ainoa maailmassa joka sellaisia haluaa ja tarvitsee. Se ei häiritse minua sitten pätkääkään. Samoin kuin se jos joku ei mun juttuja ymmärrä.
Kuitenkin on aina joku joka jotenkin tajuaa mitä haluan möngertää.

Kyllä osaisin jotenkin itekkin niitä pohjia väntää, mutta kun niissä on ne mun omat virheeni mukana.
Jonkun toisen mahdolliset pienet virheet muuttaa soittoani kuitenkin luultavasti positiivisesti, koska en polje samalla paikalla koko aikaa.

Eikös olekkin käsittämätöntä?
Ai tähänks riville?
sepisti
28.04.2008 13:17:15
Nostetaas tämä ylös, että muutkin näkee.
Eli tarkoitukseni ei ollut väheksyä Maren kysymystä, vaan kuitata jäsen -J.-:lle henkilökohtaisuuksiin menemisestä.

T: Sepisti
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)