ltg 18.04.2008 23:36:03 (muokattu 18.04.2008 23:36:45) | |
---|
Toki toki. Kummastuttaa vain kun en ole koskaan nähnyt kenenkään kertovan täällä, että lukisi esim Paasilinnaa tai Ilkka Remestä, jotka jo pelkällä myynnillä arvioituna kummatkin lienevät suht. merkittäviä kirjailijoita Suomessa. Lukekoon kuitenkin kaikki mitä haluavat, eihän asia mulle kuulu. Vastikään tuli luettua Paasilinnan Koikkalainen kaukaa, Ukkosenjumalan poika ja Parasjalkainen laivanvarustaja. Olen vissiin unohtanut mainita ne tänne. Parasjalkainen laivanvarustaja ja Ukkosenjumalan poika ovat jotain parhautta. Kävele ja liiku jotain ylös noustuasi, että loka, joka on yöllä kokoontunut suolijin laskeusi alaspäin persauxeen. Konsti elää kauan, kohta 5, Waasa 1786 |
dictatorsh*t 20.04.2008 16:27:45 | |
---|
Amiri Baraka: Blues People - Negro Music in White America Kurt Vonnegut: Hokkus Pokkus Ludvig Hertzberg: Jim Jarmusch - Interviews |
Varaani 21.04.2008 14:09:45 | |
---|
Søren Kierkegaard - Filosofisia muruja hieno mies oli, hienoja kirjoja. |
Qsine 21.04.2008 16:48:00 (muokattu 21.04.2008 17:47:16) | |
---|
25 kpl 2000-luvun Men Onlyjä, jotka ostin Huutonetistä. Men Only on mukava, tyylikäs Playboyn ja Hustlerin välimuoto, jossa kaikenmaailman "miesjuttujen" määrä on minimissä. On se nainen vaan nätti olento prkl!, mutta pidemmän päälle käyvät kovin geneerisiksi nuo persoonattomiksi retusoidut ja maskeeratut brittiemännät. Lisäksi mainossivujen määrä ylittää ärsytyskynnyksen, joten suosittelen lämpimimmin ko. julkaisun paksuja joulukokoelmia. Pikkuveli ojossa -kirjallisuutta! Edit: Hupz, olikin aiheena "Mitä KIRJAA luet tällä hetkellä"... anteeksi off-topicointi, menen tältä istumalta sitomaan ym. lehdet kirjaksi. "Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!" |
NHR 21.04.2008 17:52:14 | |
---|
Mä lukasin meilläkotona viikonloppuna käydessäni Juhani Ahon Rautatien, enpä ollu tainnukkaan ennemmin sitä ees lukea. Kieli nyt oli jossainmäärin jo semmosta vähän "vanhentuneen" olosta, mut ite tarina oli ihan semmonen pikkuhauska juttu kyllä. Hyvin se kuvas niitten tyyppien sisästä maailmaa etenki. Ihmeen "ajankohtasen" tuntunen (vai oiskohan parempi termi tässä kohtaa ehkä "ajaton"?), vaikkei toi rautatie enää nykyään varmaan juur kelleen ihmiselle missään korvessakaan mikään semmonen "uuden ajan ihme" oo... :) "It's really something other than else!" |
Shabby 22.04.2008 18:06:35 | |
---|
Elfquest. Book 3: graphic novel / Wendy & Richard Pini Luin näitä aikoinaan ihan lehtinä, enkä muista edes suomeksi vai englanniksi, mutta vaikka tämä oli kolmas osa se suorastaan huusi: "Lainaa minut!" Ja minähän lainasin. Kakkonen näkyykin olevan "kadonnut", joten lienee samantekevää missä järjestyksessä näitä lueskelee. Piirrosjälki on jokatapauksessa loistavaa. "Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko- |
kk80 22.04.2008 21:50:01 | |
---|
Toki toki. Kummastuttaa vain kun en ole koskaan nähnyt kenenkään kertovan täällä, että lukisi esim Paasilinnaa tai Ilkka Remestä, jotka jo pelkällä myynnillä arvioituna kummatkin lienevät suht. merkittäviä kirjailijoita Suomessa. Tulen ulos kaapista. Mä olen viimeisen vuoden aikana lukenut kaksi Paasilinnaa; Aatami & Eeva ja Kylmät hermot, kuuma veri. Tavoitteena on lukea kaikki kirjahyllyn kirjat läpi ja noi siellä ikäväkyllä möllöttää. En pitänyt alkuunkaan Paasilinnan tyylistä, ei herännyt kiinnostus herran muuhun tuotantoon. Kerronnallisesti molemmat teokset oli aika samaa maata: puolitehoista & tasapaksua jutustelua. Myös Remeksen Ruttokellot tuli luettua kesällä. En ymmärrä herran suosiota sitten ollenkaan. Dan Brownin kirjat ovat puolestaan hyvinkin viihdyttävää "roskaa" -eli ei tässä olla allergisia viihdekirjallisuudelle. Nyt on muuten menossa varsin mielenkiintoinen Markus Hotakaisen MARS -myytistä maisemaksi teos. Jos aihe kiinnostaa (ketäpä ei kiinnostaisi) niin suosittelen lämpimästi. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
Metallityöläinen 23.04.2008 16:25:00 | |
---|
Juuri luin loppuun J.M. Coetzee - Rautakausi. Painavan vaikuttava niinkuin kaikki Coetzeet mitä olen lukenut. Lisäksi on nyt mennyt Albert Camus - Rutto Vonnegut - Teurastamo 5 Vonnegut - Kissan Kehto Vonnegut - Jäähyväiset Yksinäisyydelle Sekä tietenkin uusin Harry Potter. "Life is what happen to you, while you are busy making other plans" -John Lennon |
kassper 24.04.2008 19:53:32 | |
---|
Menossa kevyempää. Erlend Loen "L" nimittäin. Hupaisa kirja. Seuraavaksi penkomaan kirjastosta kaikki Philip K. Dickit, joita en ole vielä lukenut. Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs |
Bullitt 24.04.2008 21:50:29 | |
---|
Tanakkaa asiaa; Seppo Tiittasen Motocross-mekaanikon käsikirja. |
baron 24.04.2008 21:53:43 | |
---|
Mark Levine: Jazz Theory Book. 520 sivua, hidasta lukemista kun täynnä nuottiesimerkkejä ja ne ei sano luettuna mulle mitään, pakko soittaa ne, että saisi jonkun kuvan. |
Sergei Fallinen 25.04.2008 17:36:12 | |
---|
Donna Tartt - Secret History Ernest Hemingway - A Moveable Feast |
Definhel 27.04.2008 11:43:46 | |
---|
Robert E. Howard - The Hour of the Dragon Otin projektiksi lukea kaikki Howardin Conan-tarinat putkeen, kun ne kerran on (ainakin Amöörikassa) public domainissa. Täältä löytyy, jos kiinnostaa: http://en.wikisource.org/wiki/Author:Robert_E._Howard Täytyy vielä sanoa, että yllätyin positiivisesti kerronan tasosta. Odotin jotain vähän ontuvaa Lovecraft-tyylistä dialogia ja tylsiä kuvauksia, mutta täähän on jautaa! But thus do I counsel you, my instruments: distrust all in whom the impulse to solo is powerful! - Defietzschel |
laite 27.04.2008 13:05:24 | |
---|
Sain vihdoin aloitettua tuon Steinbeckin Eedenistä Itään ja voi jessus, kun on tylsää jaarittelua tuo teksti. Ehkä se oli viisikymmentäluvulla tapana. I said: "This is either Jesus, aliens or cops". It was neither, it was Joey Dunlop. |
NHR 27.04.2008 16:24:44 | |
---|
Nyt on kaverilta taas lainassa (mullon vissiin henkilökohtanen kirjasto, heh) Esko Valtaojan kirja Ihmeitä - kävelyretkiä kaikkeuteen. Tähtitieteeseen tää ei kyllä enää tunnu liittyvän juur mitenkään, pelkkää filosofista pohdiskelua ja sensellasta; ei se välttämättä huonokaan ole, kieli on hyvin eläväistä ja silleen, mut vähä tulee semmonen "tiedemies viisastelee" -fiilis tätä lukiessa kyllä. No, katotaan nyt, jahka pääsen loppuun asti... "It's really something other than else!" |
Frederick Forsyth: Afgaani Antti Nylen: Vihan ja katkeruuden esseitä Robert Harris: Haamukirjoittaja Larry Collins: Oi Jerusalem + muutama jo aikaisemmin luettu uusintakierroksella. Ko miust on. |
Loijaa 28.04.2008 10:35:11 | |
---|
John Gardnerin Bond-kirjoja olen lukemassa. Viihdearvoltaan erittäin korkeatasoisia ja aika paljon Bond-leffojen kaltaisia. Heavy Metal Thunder |
reino 28.04.2008 11:25:02 | |
---|
Frank Kafkan Oikeusjutun bongasin isän kirjahyllystä ja sitä olen tässä aloitellut lukemaan. Mielenkiintoista. ding-dong |
Flash 28.04.2008 14:41:21 | |
---|
Frank Kafkan Oikeusjutun bongasin isän kirjahyllystä ja sitä olen tässä aloitellut lukemaan. Mielenkiintoista. Sanoppas sitten mitä mieltä olit. Laitoin tuon kirjan nimittäin omille listoille tänä vuonna luettavien joukkoon. :) Live Music Is Better! |
FrankComa 28.04.2008 16:23:26 | |
---|
Neil Strauss: Marilyn Manson: Helvettiin ja takaisin. Aika kepeää luettavaa. Give The Mule What He Wants! |