Aihe: ZW-setti FR-kitaraan
1
hullu_ukko
27.04.2008 14:17:25 (muokattu 27.04.2008 14:20:54)
Moro,

mulla on lisenssifloikalla varustettu LTD MH-50 mallinen kitara johon olisi kohta tarkoitus vaihtaa EMG 81 ja 85 noiden ESP LH-150 mikkien tilalle. Tuli vaan mieleen, että kelpaahan noiden nykyisten mikkien tilalle suoraan noi EMG:t vai pitääkö olla jotkut erikseen Floyd Rose tallan omaaville kitaroille fiksatut mikit?
Koon puolesta siis mietin, että onko ruuvien paikat yms. samat kun en noista LH-150 mikeistä oikein löytänyt tietoja..

http://www.emginc.com/displayproduc … amp;categoryid=17&catalogid=171
tämä siis herätti ns. pelkoa perseeseen vaikka passiiveja edustaakin.

HZ on eri juttu kuin aktiivisarjalaiset. Aktiiveissa ei ole tuollaisia erillisiä napapaloja, vaan sellaiset kivat koko mikin mittaiset metallilevyt. FR-tyyppisessä tallassa kielten välit ovat hieman suuremmat kuin kiinteässä tallassa ja siksi monesta passiivimikistä (dimebucker- ja X2N-tyyppisiä ratkaisuja lukuunottamatta) on erikseen trembucker ja normiversio. Erot ovat vain siinä, että napapalojen välit ovat hieman erilaiset. Samat EMG:n aktiivimikit menevät siis kiinteätallaiseen ja FR-tyyppiseen kitaraan. Ainoa huolenaihe on sen 9-voltin pariston mahduttaminen siihen kitaraan.

Ja tietysti se, että kannattaako tuohon kitaraan laittaa 200€:n aktiiveja varsinkaan, jos vahvistimen virkaa toimittaa 15-wattinen mallintava trankkupurkki... Ero ei nimittäin kokemuksien perusteella ole päätä huimaava, ellei psykoakustiikan vaikutusta oteta huomioon.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Vedä käteen. Mitä varten pitää alkaa vittuilemaan ilman syytä, en edes ole aivoton mulkku joka vetää epämusikaalisesti hikisistä tabloista, vaan fiiliksellä ja korvalla.-Kondensaattori
Louhimo
27.04.2008 14:37:08

HZ on eri juttu kuin aktiivisarjalaiset. Aktiiveissa ei ole tuollaisia erillisiä napapaloja, vaan sellaiset kivat koko mikin mittaiset metallilevyt. FR-tyyppisessä tallassa kielten välit ovat hieman suuremmat kuin kiinteässä tallassa ja siksi monesta passiivimikistä (dimebucker- ja X2N-tyyppisiä ratkaisuja lukuunottamatta) on erikseen trembucker ja normiversio. Erot ovat vain siinä, että napapalojen välit ovat hieman erilaiset. Samat EMG:n aktiivimikit menevät siis kiinteätallaiseen ja FR-tyyppiseen kitaraan. Ainoa huolenaihe on sen 9-voltin pariston mahduttaminen siihen kitaraan.

Kiitoksia inffoista, mulla on omat syyni vaihdattaa mikit tähän, unohdetaan se 15W purkki hetkeksi :)
Vauhti korjaa virheet!
lessthanthree
28.04.2008 03:38:55 (muokattu 28.04.2008 03:39:20)
Joo, kyllä täältäkin ensimmäiseksi neuvoksi annettais, että kitara vaihtoon :)

Itse en ainakaan lähtisi tuon hintaluokan kitaraan mikkejä vaihtelemaan, kun on jo itse puut niin heikkolaatuista, että sointi useimmiten on todella kehno. Kaikki tietysti tyylillään, mutta piti nyt omakin mielipide ilmaista :)
Jucciz
28.04.2008 08:16:59 (muokattu 28.04.2008 08:18:11)
Alumiinivanteet ikivanhaan Corollaan.
Louhimo
28.04.2008 08:23:24

Joo, kyllä täältäkin ensimmäiseksi neuvoksi annettais, että kitara vaihtoon :)

Itse en ainakaan lähtisi tuon hintaluokan kitaraan mikkejä vaihtelemaan, kun on jo itse puut niin heikkolaatuista, että sointi useimmiten on todella kehno. Kaikki tietysti tyylillään, mutta piti nyt omakin mielipide ilmaista :)

No mutta voihan ne mikit sitten myöhemmin vaihtaa taas siihen mahdolliseen uuteen kitaraan :) Ja jos käytettynä nuo jostain löydän, niin todennäköisesti saan sitten saman summan myös pois niistä jos totean että nämä ovatkin aivan perseestä.
Vauhti korjaa virheet!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)