Aihe: Mark Knopfler Helsingissä 25.4.2008
1 2 3 4
beissi man
27.04.2008 15:16:19
Kyllä loistava keikka saundit olivat totisesti kunnossa eikä settlistassa valittamista. Itsekin olin 109 katsomossa ja todella hyvät saundit olivat ainakin niillä paikkeilla.
"Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa... mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi."
Silvertown
27.04.2008 15:52:02
Tänään tulee sitten FST:ltä 22:40 Markun aiempaa keikkaa vajaan tunnin verran:

Jep. Mutta varsinkin niille jotka eivät olleet Hartwallilla keikkaa katsomassa, niin tuo Baselin keikka on Kill to Crimson -albumin promokeikka eli eri biisit ja vielä paljon rauhallisempi meno.
Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita.
Veli Hopea
27.04.2008 17:48:59
Hieno keikka kaikin puolin. Ainut mikä jäi harmittamaan oli se, että screenit eivät olleet päällä. Lavaa vastapäisestä katsomosta kun ei meinannut miestä kunnolla nähdä, saati käsiä erottaa :I
Chuck Norris has two speeds: Walk and Kill.
Coyote
27.04.2008 18:56:26
Hieno keikka ja fiilis. Yleisö mahtavasti mukana. Taivaallinen musiikkinautinto, kuten vuonna 2005.
HaloOfFlies
27.04.2008 22:46:03 (muokattu 27.04.2008 22:50:37)

Hieno keikka minunkin mielestäni, mutta settilista oli ehkä hieman liiankin seesteinen. Toki oli mahtava kuulla esim. What It Is, ja etenkin Romeo & Juliet (sen lopun huutomyrskyn tulen muistamaan aina). Telegraph Road oli hieno veto Markilta. Ja kyllähän se kitarointi oli jotain aivan mahtavaa.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
PekkaM
28.04.2008 10:12:03
Onkohan kiertueelta tiedossa laadukkaita bootlegejä?

(tämähän siis on laillista Knopflerin kiertueen ollessa kyseessä)
Ibanez PGM90HAM myytävänä. Katso jäsenkuvaukseni.
Tattimus
28.04.2008 14:53:19
Ihan vain kuriositeettina: mahtaako täältä Muusikoiden.net:stä löytyä muitakin alaikäisiä keikkaa seuranneita? Itse en löytänyt yleisöstä kuin keski-ikäisiä. No, sehän on todettu jo kauan sitten, että nykynuoriso ei tiedä mistään mitään :)

Täältä löytyy vielä yks. Hyvä keikkahan se oli. Hyviä vetoja löytyi monia mm. Romeo & Juliet ja etenkin sen loppusoolo oli loistava!
axl_rose
28.04.2008 16:04:54 (muokattu 28.04.2008 16:06:49)
Mitkä biisit teillä jäi parhaiten mieleen?

Sultans of Swing on kuulostanut yhtä hyvältä viimeksi 70- ja 80-lukujen taitteessa. Tällä kiertueella se on noussut takaisin entiseen loistoonsa pitkän ja syvän inflaation jälkeen. Samoin muut DS klassikot (paitsi ehkä Brothers in Arms) toimivat loistavasti.

Sailing to Philadelphia oli kauniimpi kuin albumi versionsa ja Why Aye Man ei kuulostanut yhtään ärsyttävältä.
axl_rose
28.04.2008 16:12:40
Mua jäi vähän harmittamaan se, että Mark ei oikein puhunut mitään. Alussa sanoi jotain tyyliin "It's nice to be here.." ja sitten myöhemmin esitteli tietysti bändin jäsenet. Thats it. Olisi mun mielestä saanut puhua enemmänkin. Tietysti musaahan sinne mentiin kuuntelemaan mutta silti...

Ymmärrän hyvin. Knopfler on niin mukava veikko, että olisi sitä voinut vaikka Marbletownin jättää pois ja uhrata sen ajan jutustelulle. Tosin saimme tietää että Guy osaa myös jonglöörata (minä en ainakaan tiennyt ennen!)
HaloOfFlies
28.04.2008 16:30:16

Sultans of Swing on kuulostanut yhtä hyvältä viimeksi 70- ja 80-lukujen taitteessa. Tällä kiertueella se on noussut takaisin entiseen loistoonsa pitkän ja syvän inflaation jälkeen. Samoin muut DS klassikot (paitsi ehkä Brothers in Arms) toimivat loistavasti.

Sailing to Philadelphia oli kauniimpi kuin albumi versionsa ja Why Aye Man ei kuulostanut yhtään ärsyttävältä.

Parhaiten jäivät mieleen What It Is, Romeo & Juliet, Sultans Of Swing, Telegraph Road ja Going Home.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Kabanossi
28.04.2008 21:27:39 (muokattu 28.04.2008 21:44:51)

Speedway at Nazareth ja samalla sen jättiläis-dobron laskeutuminen. Vieläkin menee kylmät väreet.

http://www.youtube.com/watch?v=GI1KNawU9i0&feature=related
Olin Urpolla. Urpolla oli kisastudio.
Makkari
28.04.2008 22:03:36
jättiläis-dobron laskeutuminen.

No, soittiko se sitä? :)
Buzz Lightbeer
03.05.2008 10:01:42
"...Erityiskiitos yleisölle, joka antoi mestarille täysin ansaitsemansa valtavat suosionosoitukset; harvoin näkee niin omistautunutta konserttiväkeä jörö-Suomessa."

"...Oli kyllä hienoa, kun lopussa porukka nousee seisomaan ja ryntää eteen ja järkkärit yrittävät estää."

No, niinno miten tuon nyt ottaa. Ei ne suosionosoitukset mielestäni niin mitenkään poikkeuksellisen valtavia olleet. Knopfler ansaitsisi mielestäni paljon paremman vastaanoton. Kyllähän tuossa konsertissa oli ihan sitä perussuomalaista jörömeininkiä edelleen ... öbaut vasta viimeisen biisin puolivälissä havahdutaan että jaahas tämä taitaa loppua, pitäiskö tehä jotain, sitten rynnätään lavan eteen.
Vuonna 2001 STP-kiertueella porukka ryntäsi eteen muistaakseni varmaan jo keikan puolivälin paikkeilla, itseni mukaanlukien. Mutta konsertistakin sen verran, että todella hyvä keikka oli. Aivan mahtava bändi ja se tinapillin-, haitarin-, viulun- soittaja ja mitä muita instrumentteja se soittikaan, oli ihan loistava. Esim. Postcards from Paraguay biisin kitarasoolojen tilalla olleet tinapilli"soolot" sopivat biisiin tyylillisesti täydellisesti. Jostain syystä pidän myös Danny Cummingsin rumpujen soittotyylistä.
Kaikki Knopflerin kolme keikkaa Helsingissä on nähty ja keikat ovat olleet aina edellistä parempia mielestäni. Kun olin matkalla konserttiin niin ajattelin, että eiköhän tämä ole tämän jälkeen nähty ja saa tämän jälkeen riittää. Keikan jälkeen oli täysin toiset ajatukset, tuskin maltan odottaa seuraavaa.
Tee
04.05.2008 02:38:02
heh ois vissiin pitäny lähtä kattomaan niin olisi nähnyt legendaarisia pensa kitaroita mitä ei knopfler 2005 soitellut :) Noh, musahan se on pääasia, ainakin 2005 keikka oli meikäläiselle henkilökohtaisesti aika tärkeä tapaus kun sai todistaa tämän hienon kitaristin 10v odotuksen jälkeen omin silmin, hyvä että on ollut hyvä keikka jälleen kerran :) Ehkäpä ensi kerralla sitten taas katsomaan.
Pulu ja patsas.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)