Lenoldinho 26.03.2008 17:47:57 | |
---|
Paino on voimaa, ja ylipaino ylivoimaa. |
Swan 26.03.2008 17:50:49 | |
---|
Sen verran vielä, että eikös Dutkiewiczillä ollut kuitenkin EMG:n SA straton tallassa? Taitaisi vaatia jo melkoisen jyrsimisoperaation deluxe-stratossa, että siihen sais aktiivimikin mahtumaan? Molemmista näkyy netissä kerrottavan, mutta tuossa videossa näyttää ennemmin Hot Rails olevan (2:09): http://www.youtube.com/watch?v=Qb5Ejs0jsyg&feature=related Joka tapauksessa kumpikaan ei vaadi mitään jyrsintöjä Straton bodyyn. Patterinkin pitäisi mahtua potikkapoteroon lievällä kikkailulla. |
PappaSF 26.03.2008 18:44:44 (muokattu 26.03.2008 18:46:00) | |
---|
Itellä on juurikin Fenkun Deluxe malli (kuvaa löytyy tuosta mun profiilista). Varsin erinomainen kitara ja skaalautuu monenlaiseen menoon niin tatsin kuin soundinkin puolesta. Yllättävän hyvin myös voi kammella veivata vähän rankemminkin ja pysyy vireessä. Mikkejä en ole tuohon vaihdellu kun ei ole tarvis, aivan hyvät soundit lähtee. Ite ollu tosi tyytyväinen ja voin kokemuksesta suositella ;-) |
mazq 26.03.2008 22:16:04 | |
---|
Molemmista näkyy netissä kerrottavan, mutta tuossa videossa näyttää ennemmin Hot Rails olevan (2:09): http://www.youtube.com/watch?v=Qb5Ejs0jsyg&feature=related Joka tapauksessa kumpikaan ei vaadi mitään jyrsintöjä Straton bodyyn. Patterinkin pitäisi mahtua potikkapoteroon lievällä kikkailulla. Paha mennä sanomaan, sillä tuo on kyllä melko epäselvä, melkeinpä voisin väittää näkeväni siinä perinteisen näköisen singlecoilin. No joo, mutta eipä siitä kannata nyt ruveta kinaamaan :) Hot Rails tässä eniten kuitenkin kiinnostaa, jos SSS-straton päätän hommata. Itellä on juurikin Fenkun Deluxe malli (kuvaa löytyy tuosta mun profiilista). Varsin erinomainen kitara ja skaalautuu monenlaiseen menoon niin tatsin kuin soundinkin puolesta. Yllättävän hyvin myös voi kammella veivata vähän rankemminkin ja pysyy vireessä. Mikkejä en ole tuohon vaihdellu kun ei ole tarvis, aivan hyvät soundit lähtee. Ite ollu tosi tyytyväinen ja voin kokemuksesta suositella ;-) Tuo on kyllä upean näköinen kitara! Jos vain olisi hieman ylimääräistä sijoittaa tuollaiseen... jos sittenkin vielä vähän säästäisin :) Kyllä nyt on vaikeata, kaikki mainitut vaihtoehdot kyllä houkuttelee. Täytyypä oikein vetäytyä mietiskelemään, minkä noista nyt sitten hommaisi, ja jos vaikka jonkun noista oikein testattavaksi asti löytäisi. Kiitän kaikista kommenteista ja hyvistä vaihtoehdoista, ovat olleet suureksi avuksi! |
duc 26.03.2008 22:27:34 (muokattu 26.03.2008 22:28:55) | |
---|
Itselläni on SSS-mikeillä varustettu Deluxe Am. Strato (samalla värityksellä jopa kuin tuo ekan linkin kitara), ja S1-kytkimellä saatava humpparisoundi toimii kyllä ihan ok, vaikka ei tietenkään oikeaa humpparia korvaa. Mutta ehkä kumminkin paremmalta kuulostaa kuin Hot Rails entisessä korealaisessa stratossani (tosin paha verrata kun menevät eri suuntaan "oikean" humpparin soundista, hot rails on kirkkaampi ja tuo kaksi yksikelaista sarjassa on tummempi). |
Marshallga 26.03.2008 22:44:42 (muokattu 26.03.2008 22:44:58) | |
---|
Eikös Opeth vedellyt jossain vaiheessa stratoilla? Muhkean mureat soundit heillä ainakin löytyy... |
Tomtom 26.03.2008 23:38:05 | |
---|
Mulla omakuvassa oleva Deluxe EMG:illä ( tosin "vaan" S.Lukatherit, en muista mikä tuo tallahumppari on malliltaan). Uskon että toimii raskaammassakin menossa. Soitettavuus AAA. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
kojones 27.03.2008 00:47:04 (muokattu 27.03.2008 00:58:53) | |
---|
En tiedä liekö jo sanottu, mutta jumbonauhainen strato jytkyllä tallahumbuckerilla toimii kyllä oivallisesti rankemmassakin menossa. Miulla oli Highway 1 DiMarzio Super Distortionilla, toimihan se joka tyylissä mutta kunnon junttaan jotain jäi puuttumaan. Mahonkirunkoinen strato olisi optimi tuommoiseen, miusta. Edelleenkin, miksi helvetissä Fender ei voi laittaa tätä mallia kansainväliseen myyntiin: http://www.musiciansfriend.com/prod ... tocaster-Electric-Guitar?sku=511165 Kyseessä siis mahonkinrunkoinen strato. Helvetin komea sellainen. Toisaalta halpa dollari houkuttaisi tekemään matkan rapakon taakse ja hakemaan tuollaisen. Ja siinähän se oliskin... |
Detox 27.03.2008 02:43:30 | |
---|
Mulla omakuvassa oleva Deluxe EMG:illä ( tosin "vaan" S.Lukatherit, en muista mikä tuo tallahumppari on malliltaan). Uskon että toimii raskaammassakin menossa. Soitettavuus AAA. Tallassa EMG 85 ;) Mainio kapistus! Kaulassa SA Mesa 4 Life! |
Krice 05.04.2008 12:27:21 | |
---|
Lainaanpa tätä ketjua eli haluaisin rankempaan menoon soveltuvan straton, jossa olisi speksit kunnossa (esim. ei mitään muovisatulaa, jonka sitten joutuu vaihtamaan). Kannattaako ostaa kalliimpi Fender vai olisiko muilla valmistajilla samantapaista keppiä, jossa olisi strato-fiilistä tarpeeksi mukana hieman modernimmalla tekniikalla? Esim. Blade? Hinta ehkä max. 800€. HSS-mikeillä. |
mazq 24.04.2008 19:27:30 | |
---|
Nyt taitaa lähtee SSS American Deluxe tilaukseen ja Hot Rails tallaan, mutta semmosta legendaa oon kuullu, että täytyis SSS-kitaraa vaihtaa volapotikkaa että riittäis potkua sit sinkkuhumpparille, pitääkö paikkaansa? |
Kivijalka 24.04.2008 21:35:24 (muokattu 24.04.2008 21:38:25) | |
---|
Nyt taitaa lähtee SSS American Deluxe tilaukseen ja Hot Rails tallaan, mutta semmosta legendaa oon kuullu, että täytyis SSS-kitaraa vaihtaa volapotikkaa että riittäis potkua sit sinkkuhumpparille, pitääkö paikkaansa? Eikös tuon Hot Railsin tuotekuvauksessa lukenut että koska se on SSS-kitaraan suunniteltu "päivitys", ovat Simppa Duncanin insinöörit sen optimoineet 250k valopotikalle? Edit: Ei näemmä, mutta jostakin "virallisesta" lähteestä olen mielestäni moisen väitöksen kuullut. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
lukeman 25.04.2008 09:47:26 | |
---|
Torilta bongasin Valley Arts std pro:n, jenkkiläinen. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=226904 Tuo on ollut myynnissä tonnin pintaan. Todellinen superstrato, EMG:t ja laadussa löytyy. Pesee "perusfenkut" mennen tullen. Itse oisin aikoinaan ostanut pois kuleksimasta, mutta kun löytyy jo samanlainen. Valmiiksi sisäänajettu. ;) |
Swan 25.04.2008 14:49:03 | |
---|
Torilta bongasin Valley Arts std pro:n, jenkkiläinen. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=226904 Tuo on ollut myynnissä tonnin pintaan. Todellinen superstrato, EMG:t ja laadussa löytyy. Pesee "perusfenkut" mennen tullen. Itse oisin aikoinaan ostanut pois kuleksimasta, mutta kun löytyy jo samanlainen. Valmiiksi sisäänajettu. ;) Voi melkein kuvitella pitkän mainospuheen formulaäänellä. :--D |
Pluto 27.04.2008 00:04:05 | |
---|
Kaappaan nyt tätä threadia ihan pokkana. Olen nimittäin jo jonkin aikaa etsiskellyt uutta unelmakitaraa. Tykkään mielettömästi straton tuntumasta varsinkin sooloillessa. Kuitenkin kaipaan siihen ajoittain vähän enemmän rähinää. Sellaista jämäkämpää tuntumaa varsinkin komppiosastolle, vähemmässä määrin myös sooloiluun. En hae pelkästään paksumpaa soundia, vaan enemmänkin nopeampaa responsea ja aggressivisuutta toneen. Stratossa alakielet tuppaavat vähän lepsumaan nopeassa komppauksessa, eikä tarvittavaa attackia synny. Tässä vaiheessa pyydän jo anteeksi sitä, etten varmaan osaa kauhean hyvin muuttaa sanoiksi omia kokemuksiani kitaroista. Eli en tiedä ymmärtääkö kukaan mitä yritän selittää. Tremoloa en kaipaa, mutta tune-o-matikki stratossa kuulostaa vieraalta. Eli perinteinen tremolo jonka blokkaisin kelpaa vallan mainiosti. Ja skaala saisi tosiaan olla 25,5. Soundista vielä... SG:ssä on mielestäni hieno keskialueen räyhä, jota siis kaipaisin lisää. Eli ei varsinaista tappohevisoundia vaan hyvä perusrokkimeininki, joka taipuisi moneen menoon. Duncanin JB on suosikkimikkini, joten aika basic-jutuista on kyse. Tiivistetysti voisi sanoa, että otsikon mukainen Strato rankempaan menoon kuvastaa tarvettani myös hyvin, mutta en usko että pelkkä HSS-jenkkistrato ajaa nyt tätä asiaa. Niitä olen kokeillut, ja varsinkin alakielissä tuntuu aina olevan sellainen lievä vajavaisuus. Tuntuma on toki muuten hyvä. Eli kaikenlaisia ehdotuksia otetaan vastaan. Kiitoksia jo etukäteen! Dillon, you son of a bitch! |
lukeman 27.04.2008 09:49:06 | |
---|
Voi melkein kuvitella pitkän mainospuheen formulaäänellä. :--D Njoo ehkä, mutta tarkoitus oli vain tuoda yksi vaihtoehto esille topicin aloittajalle. |
duc 27.04.2008 09:51:59 | |
---|
Eli kaikenlaisia ehdotuksia otetaan vastaan. Kiitoksia jo etukäteen! 72-tyylinen telecaster tuplahumppareilal voisi olla: http://www.thomann.de/fi/fender_72_telecaster.htm Humppareiden tilalle voi vaihtaa vaikka p90-tyyliset mikit sitten jos ei oikeanlaista räyhäkkyyttä löydy nuista.. |
mazq 27.04.2008 10:05:46 (muokattu 27.04.2008 10:14:29) | |
---|
Eikös tuon Hot Railsin tuotekuvauksessa lukenut että koska se on SSS-kitaraan suunniteltu "päivitys", ovat Simppa Duncanin insinöörit sen optimoineet 250k valopotikalle? Edit: Ei näemmä, mutta jostakin "virallisesta" lähteestä olen mielestäni moisen väitöksen kuullut. Juu niin olen itsekin kuullut, mutta sitten on taas niitä, jotka väittävät että tarvii tosiaan olla 500k potikka. Mutta kai se sitten selviää ku pääsee itse laitetta sorvaamaan. Varmistakaa joku toki asia, jos on varmaa tietoa. Njoo ehkä, mutta tarkoitus oli vain tuoda yksi vaihtoehto esille topicin aloittajalle. Kyllä "perusfenkku" lisämausteilla on nyt juurikin se mitä haetaan, mutta kiitos ehdotuksesta kuitenkin. |
Njoo ehkä, mutta tarkoitus oli vain tuoda yksi vaihtoehto esille topicin aloittajalle. Viittasinkin tuohon myyjän nimeen. Once Lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26 S.M.A.K. |
lukeman 27.04.2008 15:31:00 | |
---|
Viittasinkin tuohon myyjän nimeen. Jep, enpä huomannutkaan tuota. :) |