Aihe: Opeth
1 2 3 4 57 8 9 10 11122 123 124 125 126
Randomizer
26.04.2008 13:45:50 (muokattu 26.04.2008 13:48:17)
Vittu että mahtava biisi tuo Heir Apparent. Lotus eaterin blastikohassa aika WTF fiilis tuli. Melkoista kaaosta jumalauta! JA lopun fiilistelyt, eivvv... Odotukset nousee!
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
Opethaja
26.04.2008 14:16:52
Juu eli nytpä on tuo koko uusi albumi päässyt vuotamaan. Itse sorruin :S Tosin olen jo tilannut uuden levyn ennakkoon joten eikai pieni koekuuntelu pahaa tee?..

Sen vaan päätin että kuuntelen levyn vasta keskellä yötä pimeässä huoneessani.. ahh.
And the drapery fell...
Meadow
26.04.2008 14:42:14
Arghh... Kiusaus on helvetin kova, mutta kyllä tässä kärvistellään sinne kesäkuuhun saakka!
apua-mies
26.04.2008 15:11:16
kuunneltu on, sääli että heir apparent on ainoa jossa on edes vähän meininkiä
Lasitten
26.04.2008 15:20:02

Nyt ku tuli osteltua toi Still Lifen remasteri niin täytyy sanoa, että kova lätty on. Kannet on loistavat ja nätit, tykkään paljon tuon tyyppisistä kansista. Musa itessään on loistavinta ja täytyy sanoa, että tuo on yks parhaista Opethin levyistä. Erityisesti the Moor ja Face of Melinda iskee.

Tuli myös ostettua The Roundhousetapes ja täytyy sanoa, että loistavin livekeikka jota olen, koskaan kuullut. Saundit on paikallaan, settilista loistava, bändi timmissä kunnossa ja yleisö mukana. Täysin parhautta koko levy.

Ja tohon kikkailu ja liialliseen vaihtelu keskusteluun osallistuakseni; Opethi ei sorru mielestäni liialliseeen osien vaihteluun ja kikkailuun erityisesn paljon. Omaan korvaani ei ainakaan biisien eri osat töksy vaan soljuvat hyvin johdonmukaisesti ja biisit ovat täynnä iskeviä melodioita ja vaihtelevia tunnelmia - nämä kaksi asiaa ovatkin tärkeimmät musiikissa minulle.
lol apua.
Meadow
26.04.2008 15:42:39
kuunneltu on, sääli että heir apparent on ainoa jossa on edes vähän meininkiä

Opethin levythän aukeaakin heti kertakuuntelulla. En sitten tiedä oletko useastikin levyn kuullut.
Deino
26.04.2008 15:44:35

En sitten tiedä oletko useastikin levyn kuullut.

"kuunneltu on" ja levy vuotanut viime yönä = noin kerran
Lasitten
26.04.2008 16:03:23 (muokattu 26.04.2008 16:04:00)

Okei täytyy sanoa, että uutta levyä joutuu kyllä pelko persiissä oottamaan.

Porcelain Heart ei viiden kuuntelukerran jälkeen iske yhtään, liian töksymistä tunnelmista toiseen. Rummutkin raastaa korvia ihan hirveästi. Ei vaan iske (toivottavasti vielä). Saundit on ihan jees.

Lotus Eater - Kuulostaa saundeiltaan hieman huonolta. Pieni liika kikkelin tuntu :/ Jotenkin tulee mieleen eräs kiistelty bändi saundeista sekä yleisfiiliksestä. Ei vielä tämäkään kyllä iske.

Polte olisi hirmuinen imuttaa toi koko levy ja testata ja todeta pelot vääriksi, mutta taidan odottaa sen julkaisua...
lol apua.
ANtTIKRISTUS
26.04.2008 22:48:59
Huhhuh mitäköhän tästä uuestä plätystä sanoisi... erilaista, tosi erilaista. En sitten tiedä onko hyvä vai huono seikka, aika näyttänee.
ANtTIKRISTUS
27.04.2008 09:42:08
Mitä mieltä ootte noista "folk"-menoista, eli niistä puhaltimista ja jousisoittimista tällä uudella levyllä? Niitähän käytetään aika runsaasti, mutta en ossaa sanoa tykkäänkö Opethissa näistä vielä... Toinen asia mikä häiritsee, on kappaleissa olevat "yllätyskohdat", joissa hiljaisuudesta läsähtää ykskaks yllättäen joku hillitön tulituskohta. Noh, kyllä kait sekin olisi ihan ok tehokeino, mut tuntuu että käytetään turhan paljon sitä kikkaa.

Tähän mennessä mitä oon levyy kuunnellu (n 3 kertaa läpi) niin Heir Apparent vaikuttaa kyllä ylivoimaisesti kovimmalta biisiltä. Muissa biiseissä on sitten semmosia juttuja joista en ossaa vielä sanoa, mm se ihme progeilukohta, puhaltimet, kosketinsooloa (!) jne... Noh, jos ne muut sieltä vielä rinnalle nousis.
Randomizer
27.04.2008 11:48:55
Burdenin lopun epävireinen kitara. :)
Jorte Kariko
27.04.2008 11:56:31 (muokattu 27.04.2008 11:57:05)
Burdenin lopun epävireinen kitara. :)

Arvaa pistikö korvaan... jumalauta ekalla kerralla kun kuuntelin, että mitä vi"#*, se on oikeesti aika törkeen hämäävä=) Kyllä kohta jossain Opethin Forumilla keskustellaan siitä, että Hra Åkerfeldt ei ole kyseiseen kappaleeseen virittänyt oikein sitä kitaraansa. "eikö se ole huomannu, että kitara on epävireessä?" loppuakohti se vire putoaa enemmän ja enemmän... loppupeleissä se on aika siisti, mutta kyl se ekalla kerralla korviin otti=)
...Uskoakseni minulle ei ole taivaspaikkaa...
Torniojaws
27.04.2008 12:02:56 (muokattu 27.04.2008 12:12:39)

Itsehän luulen, että siinä soittaessa joku kaveri tuli vääntämään viritysnuppeja alaspäin. Verrattuna siihen yleisempään tapahtumaan uusien kielten kanssa, jolloin kesken soiton vire putoaa joka pikkauksella (kivaa se :)
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Jorte Kariko
27.04.2008 12:04:06
Itsehän luulen, että siinä soittaessa joku kaveri tuli vääntämään viritysnuppeja alaspäin.

...no sitäpä juuri...
...Uskoakseni minulle ei ole taivaspaikkaa...
cerulean
27.04.2008 12:28:45
Levy vaikuttaa tällä hetkellä aiempaa rauhallisemmalta. Enemmän puhtaita lauluja ja puhdasta kitaraa. Jälleen erilaista Opethia tämä on. Vaikuttaa kyllä oikein hyvältä. Vielä kun osaisi olla kuuntelematta tätä loppuun ennen ilmestymistä.
After Ruth left me, Ive been ruthless
Randomizer
27.04.2008 12:47:49
Minusta tässä on taas progeilua enemmän kuin aiemmissa. Rankoissa kohdissa rankkuuttakin on enemmän kuin aikaisemmissa. Ensimmäiset blastbeatit Opethin tuotannossa?
Jorte Kariko
27.04.2008 13:10:22
Minusta tässä on taas progeilua enemmän kuin aiemmissa. Rankoissa kohdissa rankkuuttakin on enemmän kuin aikaisemmissa. Ensimmäiset blastbeatit Opethin tuotannossa?

Mä olen täysin samaa mieltä! nui "progeilu" kohdat on ihan törkeen huippuja. Nyt nopeasti mietittynä, niin kyl nui taitaa olla Opethin ensimmäiset blastbeatit jos katsotaan siis studio tuotantoa, näin nopeasti kelattuna. Mä kyl tos ajattelin, kun ties monennenko kerran läpi levyn kuuntelin, että ihan tuntuis siltä, että Opethilla olisi alkamassa jokin uus vaihde. Tosin kyl tämän Opethiksi tunnistaa, mutta paljon siis uusia jutskia laitettu, jotka kyl toimii. Toi Reetu Åkesson kyl sopii bändiin mainiosti samoin kuin tuo runpalikin. Hessian Peel on mahtava!
We cant stop here - THIS IS BAT COUNTRY!
apua-mies
27.04.2008 14:28:42
Opethin levythän aukeaakin heti kertakuuntelulla. En sitten tiedä oletko useastikin levyn kuullut.

jees. kun joku "akiman" sanoo että "kerran kuuntelin, on vuoden paras levy, viis tähtee" niin se on sitten hyväksyttävää vaikka käytännössä kyse on ihan samasta asiasta
Meadow
27.04.2008 14:34:49 (muokattu 27.04.2008 14:34:59)
jees. kun joku "akiman" sanoo että "kerran kuuntelin, on vuoden paras levy, viis tähtee" niin se on sitten hyväksyttävää vaikka käytännössä kyse on ihan samasta asiasta

En ymmärrä miks piti Akiman tähän vetäistä, mutta kertakuuntelulla ei levyistä ole yleensä tapana tulla laukomaan tuomioita.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)