Numb 15.04.2008 15:21:57 | |
---|
Onko ongelma, jos yhdellä kitaristilla on 7-kielinen, toisella 6-kielinen ja basistilla 4-kieltä...? Ei, jos basistin kohdalla tarkoitat basson kieliä. Ja jos et, niin ei siitä ole ongelmia silloinkaan, kunhan basisti ei laula. Takki... Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Joystick 15.04.2008 16:45:22 | |
---|
Juu basson kielten lukumäärää tarkoitin. Jos basisti rupee laulaa, nii kenkää saa. :D Live fast, die young! |
villemi 16.04.2008 18:05:53 | |
---|
Mikäs on "kuusiokoloavaimen" virallinen nimi ja koko, jolla voi säätää pyöreäpäistä, minun tapauksessa uudemman gibsonin kaularautaa? |
kid ego 16.04.2008 22:18:24 | |
---|
|
Ianuarius 17.04.2008 11:48:25 | |
---|
En tahdo saada kättä rennoksi kun yritän ottaa sellaisia otteita, joissa pikkusormi on alemmilla kielillä kuin etusormi, esim:
E||-------|| B||--6----|| G||--7----|| D||--8----|| A||--9----|| E||-------||
Johtuuko tuo vain siitä, että sormet eivät veny tarpeeksi, vai riippuuko se enemmänkin otetavasta? Olen yrittänyt pyöritellä kättä ja löytää sopivaa asentoa, mutta kämmen tuntuu jännittyvän silti aina ikävästi, eikä otteeseen saa tarpeeksi voimaa, että kaikki sävelet soisivat puhtaasti. Jos tuo johtuu vain venyvyyden puutteesta, niin löytyisikö siihen jotain harjoituksia, jotka sitä tehokkaasti kasvattavat? Jos taas kyse on käden asennosta, niin voisitteko viisaammat antaa siihen jotain vinkkejä, mihin kiinnittää huomiota? Kiitos. :) "Hyvä instrumentin hallinta, korvan kehittäminen ja teoreettisen tiedon hankkiminen antaa mahdollisuuden päästä yhä lähemmäs täydellistä ilmaisun vapautta." -Kaj Backlund |
kid ego 17.04.2008 19:34:36 | |
---|
January, en usko että on sormien venyvyydestä kyse. Tuossahan nakit ovat otelaudalla täysin lineaarisesti. Vika voisi olla siinä ettei pikkusormessa ole tarpeeksi papua paksumpien kielten painamiseen. Tai sitten sulla on ranne oudossa kulmassa ja se puristaa hermoja. |
Tender 18.04.2008 21:09:19 (muokattu 18.04.2008 21:09:36) | |
---|
Mitenkä pikkauskättä kannattaa tukea kitaraan? Pikkurilli nojaamaan vai onko siinä jotain muuta vielä? On se jännä... |
--Roller-- 18.04.2008 21:59:52 | |
---|
Rannetta tallaan. Niin se meilläpäin tehrään. |
Tender 21.04.2008 15:52:24 | |
---|
Rannetta tallaan. Niin se meilläpäin tehrään. Onkos muita tyylejä? On se jännä... |
--Roller-- 21.04.2008 19:01:59 | |
---|
Onkos muita tyylejä? No minulta ei ainakaan irtoa enempää. Helpointa varmasti reenata soittamaan ilman tuota tukemista. Kertokaahan muut lisää. |
-J.- 24.04.2008 20:24:52 | |
---|
Mitenkä pikkauskättä kannattaa tukea kitaraan? Pikkurilli nojaamaan vai onko siinä jotain muuta vielä? Pikkurillillä jos nojaat niin minulle ainakin todella työläs tekniikka. Ei nopea pikkaus suju tuollai. Vaatii enemmän toitä. C'est moi.... |
Jaqqi1991 24.04.2008 21:31:15 | |
---|
Ei tuolla tukemisella mitään vaikutusta ole, soita niinkuin tuntuu parhaalta. Esim. Laiho, Romeo ja ynkkä tukee sormilla bodystä ja hyvin näyttää soitto sujuvan We may be humans, but we're still animals |
-J.- 25.04.2008 19:16:02 | |
---|
Ei tuolla tukemisella mitään vaikutusta ole, soita niinkuin tuntuu parhaalta. Esim. Laiho, Romeo ja ynkkä tukee sormilla bodystä ja hyvin näyttää soitto sujuvan Henkilökohtainen asia. Tuskin tuota yleistää voi.... C'est moi.... |
Jusbas 26.04.2008 10:14:04 | |
---|
Mikä ihme idea on olla kitaran tai basson satulan päällä tai joskus siellä satulan yläpuolella kielien alla joku ihme ponnari/nauha systeemi? |
Mikä ihme idea on olla kitaran tai basson satulan päällä tai joskus siellä satulan yläpuolella kielien alla joku ihme ponnari/nauha systeemi? Mahdatkohan tarkottaa sitä remmin toista päätä? Tai kun kaikissa kitaroissa ei oo siellä kaulan puolella mitään nappulaa mihin vois hihnan ripustaa, ni laitetaan narulla sitte sinne kaulaan. Tiäts? "Joo siis voimasta tulee nopeutta...Niinku He-Man!" |
kamikazee 27.04.2008 10:59:05 | |
---|
Miten tune nappulat vaikuttaa kitaraan? Ääni ei ainakaan muutu (ainakaan minulla). ... |
-AjA- 27.04.2008 11:38:46 | |
---|
Mikä ihme idea on olla kitaran tai basson satulan päällä tai joskus siellä satulan yläpuolella kielien alla joku ihme ponnari/nauha systeemi? Se osa kielestä, joka on siellä satulan ja viritintappien välillä saattaa jäädä "ärsyttävästi" soimaan hetkeksi kieliä rämpytettäessä. Tommosella nauhalla/ponnarilla saa vaimennettua. Tietty jos ponnari/nauha on kielten päällä, sen saa vedettyä helposti otelaudan puolelle vaimentamaan ei soitettavia kieliä myös.. I know Kung Fu, Karate and 20 other dangerous words... |
Morhange 30.04.2008 17:10:00 | |
---|
Itse ainakin, jos en tarvi vapaita kieliä kun täppään, niin siirrän se ponnarin siihen kielten päälle. Helpottaa huomattavasti. ;) Suhtaudun yleensä laajakatseisesti seksin eri muotoihin. Ihmisillä on niin erilaisia tapoja päästä tunnelmaan ja saada nautintoa ja hyvä niin. Mutta olen tainnut nyt kohdata voittajan, en hemmetti soikoon voi käsittää paskan kanssa meuhkaamista! |
hullu_ukko 01.05.2008 17:01:44 | |
---|
Miten tune nappulat vaikuttaa kitaraan? Ääni ei ainakaan muutu (ainakaan minulla). Se on tone ja sillä voi säädellä soundin terävyyttä. Kun väännät sen nollille, sen pitäisi leikata ylätaajuuksia. Halvimmissa kitaroissa nuo eivät toimi juuri koskaan kunnolla. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Vedä käteen. Mitä varten pitää alkaa vittuilemaan ilman syytä, en edes ole aivoton mulkku joka vetää epämusikaalisesti hikisistä tabloista, vaan fiiliksellä ja korvalla.-Kondensaattori |
tepper 02.05.2008 23:54:42 (muokattu 02.05.2008 23:55:24) | |
---|
Mitä meinaa A.H ja S.H? Olen törmännyt näihin monesti ja osaan kyllä ainakin jotenkin A.H äänen tehdä (tai ainakin kuulostamaan samalta :), mutta en tiedä tarkalleen kuinka nämä tulisi tehdä oikealla tavalla. |