Ahokkis 23.04.2008 20:07:17 | |
---|
En löytänyt haulla ainakaan pikaisesti lukaisemalla mitään infoa asiasta, joten avasin tämän. Elikkäs, nyt kävi köpelösti artecin mikkikimppatilauksessa että minulle tuli tallaan tarkoitettu p90 kaulaan tarkoitetun sijasta. En kehtaisi alkaa uuttakaan p90 alkaa ettimään, joten onko nuilla kaulaan ja tallaan tarkoitetuilla mikeillä suurikin ero, eli jos kuitenkin törkkään tuon siihen kaulan paikalle niin miten tuo tulee sitten käyttäytymään? "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir |
Insane Kane 23.04.2008 20:22:59 | |
---|
En löytänyt haulla ainakaan pikaisesti lukaisemalla mitään infoa asiasta, joten avasin tämän. Elikkäs, nyt kävi köpelösti artecin mikkikimppatilauksessa että minulle tuli tallaan tarkoitettu p90 kaulaan tarkoitetun sijasta. En kehtaisi alkaa uuttakaan p90 alkaa ettimään, joten onko nuilla kaulaan ja tallaan tarkoitetuilla mikeillä suurikin ero, eli jos kuitenkin törkkään tuon siihen kaulan paikalle niin miten tuo tulee sitten käyttäytymään? Kokeilemalla selviää. Yleensä kaulamikki on hieman tehottomampi, koska se on lähempänä kieliä ja sen kohdalla kielet tekevät suurempaa liikettä. Mutta on paljon kitaroita joissa apaut saman tehoiset mikit ja hyvin toimivat. Testaa ja totea ;) Moroo! |
Ahokkis 23.04.2008 20:29:07 | |
---|
Testaa ja totea ;) Näin sitten teen.:P "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir |
fox 24.04.2008 01:30:00 | |
---|
Näin sitten teen.:P Juu, juurikin niinku Kane tuossa sanoi, se kielen liike on tallassa "pienempi" joten nykyään vallankin pistetään se "vähän herkempi ja stydimpi" mikki tallapositioon. Vaan eipä sillä sen suurempaa merkitystä ole, ja vallankaan ennen muinoin ei niissä erottelua tehty, sitten tuossa jälkeenpäin tapahtuneessa trimmauksessa ja virittelyssä saatettiin hakea "kuumempaa" mikkiä tallaan.. Ja, kyllähän edelleenkin on sellasia mikkejä, joita ei varsinaisesti erotella talla- ja kaulamikeiksi. Pistä vaan siihen se mikki! Voi olla hyväkin... ;) |
varakeef 24.04.2008 10:52:38 | |
---|
Sitten esimerkiksi Duncanilla P90-setit tapaa olla piuhoitettu siten, että mikit ovat vastavaiheessa yhtaikaa päällä ollessaan. Etumikki on - jos oikein ymmärsin - myös päinvastoin käämitetty kuin takamikki. The neck pickup is RW/RP relative to the bridge for hum-free performance when both pickups are used together. Lieneekö siinä muuta eroa... ja ratkenneeko tilanne vain asentamalla mikki toisin päin ja vaihtamalla piuhojen paikkaa? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
MES 26.04.2008 10:25:06 | |
---|
Sitten esimerkiksi Duncanilla P90-setit tapaa olla piuhoitettu siten, että mikit ovat vastavaiheessa yhtaikaa päällä ollessaan. Etumikki on - jos oikein ymmärsin - myös päinvastoin käämitetty kuin takamikki.
Lieneekö siinä muuta eroa... ja ratkenneeko tilanne vain asentamalla mikki toisin päin ja vaihtamalla piuhojen paikkaa? Taustapuoli julkisivuksi? |
Taustapuoli julkisivuksi? Nimenomaan. Eihän se käämimissuunta muuten taida vaihtua. Avaruudellinen hahmotuskyky ... kehno. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Ahokkis 27.04.2008 22:01:06 (muokattu 27.04.2008 22:01:30) | |
---|
No nyt on kiini, toisaalta vain testatakseni että kuuluuko tuolta mitään ääntä. Täytyisi vielä säätää tuo talla ja nuo sähköt kuntoon että saisi paremman kuvan tuosta äänen laadusta. Ei kuulostanut ainakaan mitenkään järkyttävän pahalta, hyvää uskaltaisin odottaa.:P "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir |