Henko 09.03.2005 12:33:59 | |
---|
Toveri Teräsmies, punatähden poika. 9 En juur nyt jaksa arvostella. -Elämässä pitää olla irtopäitä. |
Juzzu 09.03.2005 12:37:48 (muokattu 09.03.2005 12:38:11) | |
---|
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Fortune 09.03.2005 16:25:30 | |
---|
Howard Cruse: Stuck Rubber Baby http://www.howardcruse.com/howardsite/aboutbooks/stuckrubberbook/ Hieno sarjakuvaromaani kansalaisoikeustaisteluista, rasismista ja homofobiasta syvässä etelässä 60-luvulla. Tarina tuntuu omakohtaisesti koetulta, vaikka fiktiivinen juttu onkin pääosin. Piirtojälki pääosin hyvää, käsikirjoitus kauttaaltaan toimiva ja loistava. Ruutukompositio ei kikkaile, vaan toimii. Ainoa, mikä piirtojäljessä minua häiritsee, on horjuvan näköinen rinta- ja naamakarvojen tyyli, joka ei jotenkin aina istu yleiseen visuaaliseen ilmeeseen. Hahmot ovat vahvoja ja hyvin kuvattuja persoonallisuuksia ja vaikeat asiat käsitellään vahvalla otteella, kaunistelematta. Kirjasta saa hyvän kuvan etelävaltioiden tilanteesta kyseisenä ajankohtana ja sorrettujen ihmisten tuska välittyy sivuilta hyvin. Pistää miettimään, suosittelen. "Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel |
NHR 25.04.2008 03:02:15 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1142 päivää vanhaan ketjuun! Niinpä, kunen uuttakaan viittiny tän takia alottaa... Netistä löyty tämmönen Garfield Minus Garfield -sarjis, joka on oikeestaan aika mielenkiintonen: http://garfieldminusgarfield.tumblr.com/post/26270938 Turun Ylioppilaslehdestä sattumalta huomasin juttua tästä ja piti oikeen tarkistaa, että mitäsvittua. Ideana tossa siis se, että alkuperäsistä Karvis-sarjiksista on vaan poistettu se Karvinen ja Esko juttelee itekseen. Melko hämärä jätkähän se on kyllä muutenki, mutta näissä se oikeen vielä korostuu. Alkuperästen sarjisten piirtäjä Jim Davis kuulemma on tykänny tosta kans, eli ei siis mitään tyypillisiä oikeusjuttuja liene odotettavissa ees... ;) "It's really something other than else!" |
Rotuvaari 26.04.2008 14:24:57 | |
---|
Niinpä, kunen uuttakaan viittiny tän takia alottaa... Netistä löyty tämmönen Garfield Minus Garfield -sarjis, joka on oikeestaan aika mielenkiintonen: http://garfieldminusgarfield.tumblr.com/post/26270938 Ehdottomasti hauskinta sarjakuvaa vuosiin, mitä olen lukenut. Oikeasti. Harvoin tulee naurettua vedet silmissä sarjiksille, mutta tämän kohdalla tuli. Ja tosissaan, vaikka Karvisen ystävä olen aina ollut, niin huumori nousi toiseen potenssiin Karvisen hävitessä ja Eskon tullessa kunnolla esiin. Tai siis Eskon harhojen. Aivan loistavaa ja plussalla palkitaan tämä löydös. Näin tekijä itse kertoo ja kiteyttää homman täydellisesti: "It's a completely different comic once Garfield has been removed. It suddenly becomes more surreal and dark, more 'Monty Python' than 'Dick Van Dyke,' more 'South Park' than 'The Simpsons.' " Ei ihme että kolahti. Ihmisen harhat ja hulluus kun on loppujen lopuksi loppumaton lähde ammentaa reväyttävää materiaalia, eli luulisi tämän viihdyttävän vielä pitkään. Ja albumi olisi kova kesähelteille keinussa istuskelua varten. Voisi jättää kuntosalilla vatsalihastreenitkin väliin. Fingerpori kohtasi kuin kohtasikin voittajansa. Life...is like a box of chocolates. A cheap, thoughtless, perfunctoral gift that no one ever asks for. Unreturnable because all you get back is another box of chocolates.
Cancer Man |
slipkorn 26.04.2008 16:59:09 | |
---|
|
Todellisuus on vain alkoholin puutteen aiheuttama illuusio.
http://www.myspace.com/averse |
Rotuvaari 26.04.2008 18:57:20 | |
---|
Life...is like a box of chocolates. A cheap, thoughtless, perfunctoral gift that no one ever asks for. Unreturnable because all you get back is another box of chocolates.
Cancer Man |
Butcheri 26.04.2008 20:02:54 | |
---|
Tuo Garfield minus Garfield on kyllä niin parasta huumoria että huhhuh: http://garfieldminusgarfield.tumblr.com/post/26278092 Tämä teki jo vaikutuksen henkilökohtaisella tasolla. Muita viimeksi luettuja ovat: Frank Millerin ja Lynn Varleyn 300, Tommi Liimatan Ei vaikuta keikkaan ja Sokalin Ankardo-sarjan osa Hoitajan veriset kädet. Parhautta kaikki. Tee jätöksesi internettiin, se on helppoa. |
Linda 26.04.2008 20:09:19 (muokattu 26.04.2008 20:09:35) | |
---|
Viimeksi luettu sarjakuva: Jyrki Nissinen - Nuolee kuin eläin sipsiä Hyvät ja huonot puolet tiivistettynä kahteen sanaan: Aivot nyrjähti. Arvosanaksi 9/10. Miten tässä vielä käy?
"Kävin kerran Rovaniemellä ja sanon minä, ja sanoin veljellekki että perkele, ihan sama ookko selevinpäin vai kännisä, niin aina sama juttu" -eräs spuge |
Nazareth 27.04.2008 08:10:55 | |
---|
Niilo Pielistä tullu luettua viimeks. Iha kympin annan. Kurnauskis. ÄÄÄÄÄÄÄK!!! Säikähdin. |
Henko 27.04.2008 22:56:17 | |
---|
Ihmesarja-pokkari on edennyt Rautamieheen asti. Melkoista kylmän sodan aikaista propagandaa, hauska lukea :D Tosin en tiedä, ovatko nuo kaikki kovin hyviä, saattaa olla julkaistu, kun leffakin tekee tuloaan. Tämä hissi menee vain alaspäin. |
Dead Like Me 27.04.2008 23:35:44 | |
---|
Neil Gaimanin Neverwhere. Tosi hyvin piirretty ja hyvä tarina. En ollut lukenut tuota novellia, josta tuo sarjakuva on tehty, niin ei ollut mitään ennakko-odotuksia. 9+ |
Nimismies 28.04.2008 21:15:13 | |
---|
Kiitos tuosta Karvinen-sarjiksesta. Hitto mitä settiä, parasta pitkään, pitkään aikaan. Romantikkoitkijä #36. Senkin rontit. Nimismiehen blogi: Täällä näin. |
Hipelius 30.04.2009 03:08:39 (muokattu 30.04.2009 03:09:10) | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 366 päivää vanhaan ketjuun! Pidetään tämä pinnalla sentähes! Viime kuukausina olen lukenut tolkuttoman määrän Moorea, Milleriä ja valittuja muita. En ala ruotimaan tässä nyt jokaista lukemaani erikseen, ehkä sitten uusintaluennalla. Viimeksi luin kaksi ensimmäistä osaa Neil Gaimanin The Sandmanista, eli Preludes & Nocturnesin ja The Doll's Housen. Ensiksi mainittu oli aika perinteistä horror-sarjista, joka parani numero numerolta. Mieleen jäivät erityisesti vertahyytävä 24 Hours ja lopun loistava The Sound of Her Wings. Gaimanin teksti on Alan Mooreen tottuneelle melko selkeää ja helppolukuista ja intouduinkin lukemaan koko albumin kerrralla kannesta kanteen. The Doll's House olikin sitten aivan erilainen tapaus. Poissa ovat ykkösosan horrormässäilyt ja DC-hahmojen cameot, nyt liikutaan paljon syvemmissä vesissä. Tämä piti lukea kahteen kertaan peräkkäin että sain sen hahmotettua kunnolla, joka on aina hyvä merkki. Päätarinan keskellä oleva Men of Good Fortune oli silkkaa parhautta. Gaimanin tyyli ripottaa pieniä vinkkejä tulevista tarinoista on kyllä loistava. Täytyy sanoa, että olen koukuttunut. Mahtavaa että tätäkin on vielä niin paljon lukematta. 9,5 |
Landola59 30.04.2009 23:34:59 | |
---|
Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua |
Landola59 30.04.2009 23:36:05 | |
---|
Missä on metallica/m.net sarjakuva?? Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua |
foetor ex ore 30.04.2009 23:49:19 | |
---|
OLen lukenut Batmaneja 4-5/89, "Pedon kymmenen yötä" ja Aku Ankan taksukirjan 100 ("Juhlakalu Aku").BAtmaneille 10 hieno (klassikko)stoori. Ja J.Starlinin perusvarma kuvatyö. Akus oli kans hemmetin hyvii juttui. Hipelius, mainitsemaasi Sandmania muuten tunnutaan kovin hehkutettavan tuon ajan Batmanien lukijaposteissa. Omasta mielestä hirmu mukavia luettavia nää vanhat sarjikset. Ai nii, Karvinen, se vanha läski kolli jaksaa yhä vähintään hymyilyttää sanomalehteä selatessa. (Und Esko & Osku...) |
Hipelius 02.05.2009 20:10:13 | |
---|
Watchmen, Alan Moore ja Dave Gibbons Kolmatta kertaa luin ja yhäkin tuli vastaan juttuja joita en ollut tajunnut aikaisemmin, joka ikisellä aukeamalla. Ehdottomasti paras sarjakuva, jonka olen ikinä lukenut. Hitto, paras kirjallinen teos ylipäätänsä. Täydet pisteet. |
Hipelius 20.05.2009 16:37:41 | |
---|
Lisää Neil Gaimania luin. Pieniä spoilereita luvassa. The Sandman vol. 3: Dream Country Sisälsi neljä yksittäistä tarinaa, tavallaan välityö kahden isomman kokonaisuuden välillä. Tarinat olivat, Gaimanin tyyliin, hyvin koskettavia ja ajatuksia herättäviä. Parhaitan mieleeni jäi tarinat Calliopesta, mm. Homerosta inspiroineesta muusasta joka joutui vangituksi kymmeniksi vuosiksi, vain inspiroimaan ja seksuaalisesti tyydyttämään kirjailijoita jotka olivat hänet vanginneet, sekä unohdetun DC:n supersankarin, Element Girlin, traaginen loppu. Vaikka tarinat olivat hyviä, jotenkin tästä jäi välityön maku, johtuen ehkä albumin lyhyydestä. 8 1/2 The Sandman vol. 4: Season of Mists Sandman-sarjan toinen ns. pitkä tarina. Kertoo kuinka Morpheus (Dream, Kai'ckul, Oneiros, The Shaper, The Dream King, Nukkumatti, päätä itse) lähtee hakemaan entistä rakastettuaan Helvetistä, johon hän tuomitsi hänet ylpeytensä takia 10 000:ksi vuodeksi. Tuhotakseen Dreamin, Lucifer "jää eläkkeelle" ja tyhjentää koko Helvetin ja antaa sen avaimen Dreamille. Siitähän tietysti haluaa osansa jumaluudet ja hahmot lukuisista eri mytologioista. Uskomattoman upea tarina, parhaimpia mitä olen ikinä lukenut. Gaimanin tapa yhdistää fantasiaa, todellisuutta, mytologiaa, uskontoja yms. yhteen, ja ylipäätänsä hänen tarinankerrontatapansa, vetoaa minuun suorastaan huolestuttavan paljon. Ja tätäkin herkkua on vielä kuusi albumia lukematta + spinoffit. Mahtavaa! 10 The Sandman: Endless Nights Tämä albumi ei tavallaan kuulu Sandman-pääsarjaan. Se on spinoff, joka on kirjoitettu muutama vuosi pääsarjan päättymisen jälkeen ja sisältää seitsemän tarinaa, joista jokainen keskittyy yhteen "Endlessiin"; Deathiin, Desireen, Dreamiin, Despairiin, Deliriumiin, Destructioniin ja Destinyyn. En nyt tässä ala selittämään mitä/keitä ne ovat, suosittelen ottamaan itse selvää, mutta sanotaanko ainakin että he eivät ainakaan ole jumalia. ;) Albumi oli hyvä, mutta ei taaskaan Gaimanin pitkien tarinoiden vertainen. Osa tarinoista oli hyvinkin simppeleitä, kun taas esim. Deliriumin tarinasta ei kovin helposti ottanut aluksi selvää. Enpä toisaalta ihmettele. :) 9 Coraline Luin sarjakuvasovituksen Gaimanin samannimisestä nuortenkirjasta. Huomattavasti kevyempi ja kesympi tarina, mutta sen tietysti ymmärtää, kun kirja on nuoremmalle yleisölle suunnattu. Tykkäsin todella paljon. Tästähän on stop motion -elokuvakin tehty, jonka DVD julkaistaan ensi kuussa. Voipi olla aika nannaa tämmöiselle Tim Burton -fanille, kuten minä. :) 9 |