PekkaM 26.04.2008 10:22:57 | |
---|
Hyvä keikka. Taisi olla volyymit aika hiljaisella kun takanani vitosrivillä istuneiden rouvien kälkätys melkein häiritsi. Ibanez PGM90HAM myytävänä. Katso jäsenkuvaukseni. |
Quark 26.04.2008 10:35:25 (muokattu 26.04.2008 10:37:06) | |
---|
Olipahan kyllä upea keikka. Volyymi oli hyvä ja Mark ja kumppanit soittivat taas aivan uskomattoman hienosti. Mitäköhän muuten tapahtui siinä Going Homen loppupuolella, kun Markin soitto katkesi hetkeksi? Irtosko siltä piuha tai jotain? :D Tuli meinaan aika yllättäen semmonen paussi siihen ja sit taas jatkui. No, anyway, aivan uskomaton keikka jälleen kerran. "Vasta blues-diggailu ja bluesin soittaminen teki minusta kitaristin." -Jani The Rock |
Kabanossi 26.04.2008 10:52:43 | |
---|
Hyvä keikka oli tosiaan. Soundit kohdallaan, Mark ja bändi kovassa kunnossa. Permannolla perinteinen jatkuva kansanvaellus kuselle/kaljalle oli taas saada meikäläisen termostaatin kuumenemaan. Ei voi kuin ihmetellä... Olin Urpolla. Urpolla oli kisastudio. |
Mitäköhän muuten tapahtui siinä Going Homen loppupuolella, kun Markin soitto katkesi hetkeksi? Irtosko siltä piuha tai jotain? Johonkin se kaapeli sotkeutui ja Mark rupesi elehtimään sille hammondistille (ei Guy) että soittaa melodiaa. Ibanez PGM90HAM myytävänä. Katso jäsenkuvaukseni. |
SARJE 26.04.2008 11:39:48 | |
---|
Oli kyllä todella hyvä keikka, ja koko bändi soitti pirun hyvin. Lavashow oli myös yllättävän hieno, jättiläis-dobron laskeutuminen ja valot oli kaikki kohdallaan. Telegraph road tuli ihan kuin levyltä |
PekkaM 26.04.2008 12:11:22 | |
---|
Parasta oli kyllä Speedway at Nazareth kuten viimeksikin. Ibanez PGM90HAM myytävänä. Katso jäsenkuvaukseni. |
Dirty Hero 26.04.2008 12:40:37 | |
---|
Mua jäi vähän harmittamaan se, että Mark ei oikein puhunut mitään. Alussa sanoi jotain tyyliin "It's nice to be here.." ja sitten myöhemmin esitteli tietysti bändin jäsenet. Thats it. Olisi mun mielestä saanut puhua enemmänkin. Tietysti musaahan sinne mentiin kuuntelemaan mutta silti... |
makoskela 26.04.2008 14:00:12 | |
---|
Johonkin se kaapeli sotkeutui ja Mark rupesi elehtimään sille hammondistille (ei Guy) että soittaa melodiaa. Omaan kitarakaapeliin se hirttäytyi. Hyvä, ettei kaatunut. Hallowed by my name |
gravie 26.04.2008 17:29:54 | |
---|
Mitenkä oli teidän mielestä soittimien balanssit? Ite olin 3.rivissä niin Markin kitarat esim. Pihlissä ja What it ississä jäi turhan taustalle.. Kun taas sitte nää missä se soitti Gibsonilla toimi hyvin. Bassoa ei meinannu myöskään kuulla, mutta eipä tuo haitannut. Keikka oli kokonaisuudessaan hyvä! Hienoa, että oli ottanut Ragpickeriltä biisejä settilistaan (: |
Rudolf 26.04.2008 18:31:56 | |
---|
Mitenkä oli teidän mielestä soittimien balanssit? Ite olin 3.rivissä niin Markin kitarat esim. Pihlissä ja What it ississä jäi turhan taustalle.. Kun taas sitte nää missä se soitti Gibsonilla toimi hyvin. Bassoa ei meinannu myöskään kuulla, mutta eipä tuo haitannut. Katsomoon 109 (Areenan puolessävälissä) kaikki soittimet kuuluivat hyvin, mitä nyt parit viulupätkät jäivät turhan hiljaisiksi. Herra Knopflerin kitaroiden kuuluvuudessa ei itselläni ollut minkäänlaisia ongelmia, kitara pikemminkin hyökkäsi melko paljon, mutta niinhän sen tämäntasoisen kitarajumalan keikalla pitääkin :). Mutta ainahan nuo balanssiasiat ovat mutkikkaita; en ole ainakaan koskaan kuullut konsertista, jonka volyymitasoihin kaikki kuulijat olisivat olleet tyytyväisiä. Itse esitys oli toki täyttä rautaa. Onhan se Sultans of Swingin loppusoolo kuultu lukemattomia kertoja levyltä, mutta livenä kuulttuna ne 20 sekuntia olivat silti palanen taivasta. Biisilista olisi saanut olla ehkä hieman räväkämpi; Knopflerin vähemmän tunnettua soolotuotantoa hävettävän vähän kuunnelleelle esim. Marbletown ja Postcards from Paraguai olivat ihan kivoja, mutta kovin mitäänsanomattomia moniin helmiin verrattuna. Ainakin keikasta muuten kovasti nauttinut neljän hengen seurueemme jäi kaipaamaan Money for Nothingin, Heavy Fuelin tai Lady Writerin tapaisia energisempä biisejä hieman tasapainottamaan hillittyä tunnelmaa. Kaikkea ei tietenkään voi saada, ja sen lisäksi, että jokainen nuotti, joka kyseisen artistin kitarasta lähtee, hipoo täydellisyyttä, kuultiin keikalla useita mestariteoksia, kuten What It Is, Sailing to Philadelphia, Romeo and Juliet, Sultans of Swing, Brothers In Arms (yllekirjoittanutta tosin hieman häiritsi kummallinen säestys rytmiryhmältä, joka tätä lukuunottamatta oli loistava) ja sokerina pohjalla Going Home, joka on kenties maailmanhistorian paras keikanlopettaja. Kyllä käy sääliksi kavereita, jotka häipyivät ennen ensimmäistä encorea. Erityiskiitos yleisölle, joka antoi mestarille täysin ansaitsemansa valtavat suosionosoitukset; harvoin näkee niin omistautunutta konserttiväkeä jörö-Suomessa. Sultans of Swing ei meinannut ollenkaan päästä alkamaan, kun aplodit Romeo and Julietille olivat niin raivoisat! Ihan vain kuriositeettina: mahtaako täältä Muusikoiden.net:stä löytyä muitakin alaikäisiä keikkaa seuranneita? Itse en löytänyt yleisöstä kuin keski-ikäisiä. No, sehän on todettu jo kauan sitten, että nykynuoriso ei tiedä mistään mitään :) Music is like candy - You have to throw out all the rappers! |
gravie 26.04.2008 19:11:10 | |
---|
Ihan vain kuriositeettina: mahtaako täältä Muusikoiden.net:stä löytyä muitakin alaikäisiä keikkaa seuranneita? Itse en löytänyt yleisöstä kuin keski-ikäisiä. No, sehän on todettu jo kauan sitten, että nykynuoriso ei tiedä mistään mitään :) Itsekin kattelin että katsojien keski-ikä oli aika korkeaa tasoa :D |
Rapido 26.04.2008 19:14:35 | |
---|
Permannolla B-osassa 2. rivissä oltiin :) aivan loistava keikka, yleisökin mahtavasti mukana. Ilman tulppia loppupuolisko keikasta ja hyvin oli saundit kasassa, erittäin sopivat ilman tulppia. Telegraph Road oli kyllä eeppinen vetäsy ja illan kruunas Local Hero, magnifique! Monipuolisesti tosiaan kaikennäköstä biisiä tuli ja tunnelma katossa melkeen koko ajan. Mahtava keikka. M.netissä ei tunnetusti voi sanoa mielipidettään ilman ristiinnaulitsemista |
Silvertown 26.04.2008 20:33:38 | |
---|
Johonkin se kaapeli sotkeutui ja Mark rupesi elehtimään sille hammondistille (ei Guy) että soittaa melodiaa. Joo, mutta se kaapeliin sotkeutuminen oli eri kohdasssa kun Hammond-soolo, joka oli taasen ihan suunniteltu juttu ja jonka aikana Markku moikkaa yleisöään. Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita. |
Bald Anus 26.04.2008 23:03:13 | |
---|
Aivan mahtava keikka ja valoshow oli hieno! Telegraph Road oli loistava. HYVIN, HYVIN paljon harmitti, kun ei tullut Walk of Lifea, suorastaan suututtaa. Myös Lady Writer ja Money For Nothing olisi ollut kiva kuulla. Kummastutti myös se, ettei Sultans of Swingistä tullutkaan 10 -minuuttista spektaakkelia, jossa viimeisen kitarasoolon loppuhuipennusta säästellään loppuun asti. Mutta onneksi Shangri-La: lta tuli kuitenkin pari biisiä. Oli kyllä hienoa, kun lopussa porukka nousee seisomaan ja ryntää eteen ja järkkärit yrittävät estää. Paskalla on tekijänsä |
apenaattori 26.04.2008 23:11:43 | |
---|
Ihan vain kuriositeettina: mahtaako täältä Muusikoiden.net:stä löytyä muitakin alaikäisiä keikkaa seuranneita? Itse en löytänyt yleisöstä kuin keski-ikäisiä. No, sehän on todettu jo kauan sitten, että nykynuoriso ei tiedä mistään mitään :) Löytyy. Oli kyllä mahtava keikka, tunnelma oli sata kertaa parempi kuin pari vuotta (?) sitten kun olin viimeksi katsomassa Knopfleria. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
SARJE 26.04.2008 23:29:15 | |
---|
Ihan vain kuriositeettina: mahtaako täältä Muusikoiden.net:stä löytyä muitakin alaikäisiä keikkaa seuranneita? Itse en löytänyt yleisöstä kuin keski-ikäisiä. No, sehän on todettu jo kauan sitten, että nykynuoriso ei tiedä mistään mitään :) Täältä löytyy yksi, ja onhan kyllä ihan loogista että suuri osa yleisöstä on keski-ikäisiä "entisiä nuoria", jotka ovat dire straitsia aikoinaan kuunnellet. |
PekkaM 27.04.2008 01:03:21 | |
---|
Onko muka joskus soitettu Lady Writer? Ibanez PGM90HAM myytävänä. Katso jäsenkuvaukseni. |
Pedroz 27.04.2008 11:56:27 | |
---|
^Ei tietääkseni ainakaan muutamaan kiertueeseen... Jos soolouralla ollenkaan, tai edes Straitsin loppuaikoina. "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Dirty Hero 27.04.2008 12:08:40 | |
---|
Ihan vain kuriositeettina: mahtaako täältä Muusikoiden.net:stä löytyä muitakin alaikäisiä keikkaa seuranneita? Itse en löytänyt yleisöstä kuin keski-ikäisiä. No, sehän on todettu jo kauan sitten, että nykynuoriso ei tiedä mistään mitään :) -Täältäkin löytyy yksi. Olihan muutama nuorempikin tyyppi. Jotkut vanhemmat olivat ottaneet ihan 4-5 vuotiaita lapsia mukaansa, että oppisivat kuuntelemaan hyvää musiikkia :) |
Silvertown 27.04.2008 13:03:46 | |
---|
^Ei tietääkseni ainakaan muutamaan kiertueeseen... Jos soolouralla ollenkaan, tai edes Straitsin loppuaikoina. Ei ole soitettu soolouran aikana koskaan. Dire Straitsin aikanakin aika harvoin, 1979 ja muistaakseni joskus about 1981. Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita. |