Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ipod/Itunes onkelma..
1 2
Niklodeus
13.04.2008 13:29:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä ongelma on että tietokoneestani petti Windows ja jouduin sen uudestaan asentamaan. Itunesissa minulla oli n.1500 biisiä, jotka kaikki ovat myös Ipodissani. Asensin Itunesin uudestaan. Olen nyt yrittänyt epätoivoisesti saada ne kappaleet sieltä Ipodista tuonne tietokoneen Itunesiin. Otin automaattisen synkronoinnin pois joten kappaleet ovat vieläkin Ipodissa..
 
Joten kysymys kuuluu, tietääkö joku millä ohjelmalla/tavalla saan nuo kappaleet Ipodista takaisin uudelleen asennettuun tyhjään Itunesiin ?
 
P.S. Olen tietoinen joistakin ohelmista mm. CopyPad, mutta siinä on latausraja 100.kappaletta sen jälkeen muuttuu maksulliseksi enkä tämmöisesti viittisi alkaa maksamaan. Jotkut ohjelmat taas toimivat vain Mac:lla. Toivottavasti on muuten oikea alue laittaa tämä kysymys.
 
''What is the meaning of life Conan ?''. ''To kill the enemies and hear their wife and children cry!'' - Conan The Barbarian
Humbucker
13.04.2008 13:36:45 (muokattu 13.04.2008 13:38:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.kennettnet.co.uk/musicrescue/
 
E: En sitten tiedä onko tossa joku latausraja.
 
"Something strange in my head. There must be mushrooms in my head"
jhoo
13.04.2008 22:15:11 (muokattu 13.04.2008 22:17:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi keino on avata iPod resurssienhallinnassa ja sieltä mennä kansioon iPod control (piilotettu)-> Music, kopioida tiedostot sieltä iTunesin Music-kansioon (kappaleet nimetty kaikki tyyliin "jOK99YLKL/AJJ" ja asettaa iTunesin asetuksista (muokkaa->asetukset->lisäasetukset->yleinen) "Pidä iTunes music-kansio järjestettynä", niin se nimeää kappaleet tagien mukaan uudelleen.
 
"Jotta voisin paremmin syödä sinut!" sanoi isoäiti ja nauroi, kunnes halkesi.
humppamuusikko
13.04.2008 23:38:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.sturm.net.nz/website.php … Section=iPod+Programs&Page=SharePod
Tällä mun käsittääkseni onnistuu, tosin itselläni on MacBook ja iPod joten en ole täysin varma. Tuolla saat iPodin sisällön kovalevylle, sieltä helposti iTunesiin.
 
"As far back as I can remember I have always wanted to be a gangster"
arc
14.04.2008 19:33:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni jollain asetuksella sai itse iPodista tehtyä pelkän tiedostosäilytykseen käytettävän kovalevyn. Jos tämä onnistuu, niin luulis olevan helppoa siirtää sitten filut sieltä takas muille kovoille.
 
Niklodeus
14.04.2008 21:06:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos, sain ongelman ratkaistua. Täällä on hyviä neuvoja muille saman ongelman kanssa kamppaileville.
 
CROM !!! - Conan The Barbarian
Niklodeus
17.04.2008 17:38:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..No en saannutkaan. Häsläsin nyt noitten recover- ohjelmien kanssa ja asetusten kanssa että sain kaikki biisit häviämään, ne kyllä näkyvät Itunes kirjastossa mutta Itunes ei löydä niitä. Minulla ei ole biisejä missään kansiossa jne.
 
Onko ohjelmaa joka löytää kadonneet/poistuneet Ituned/Ipod kappaleet ?
 
Joitan Ipod Data Recovery ohjelmia olen testannut mutta en saa niitä oikein toimimaan hyppysissäni.
 
CROM !!! - Conan The Barbarian
rockpock
17.04.2008 23:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..No en saannutkaan. Häsläsin nyt noitten recover- ohjelmien kanssa ja asetusten kanssa että sain kaikki biisit häviämään, ne kyllä näkyvät Itunes kirjastossa mutta Itunes ei löydä niitä. Minulla ei ole biisejä missään kansiossa jne.
 
Onko ohjelmaa joka löytää kadonneet/poistuneet Ituned/Ipod kappaleet ?
 
Joitan Ipod Data Recovery ohjelmia olen testannut mutta en saa niitä oikein toimimaan hyppysissäni.

 
Tsekkaa tuo, jos olisi apua:
 
http://www.ilounge.com/index.php/ar … opying-music-from-ipod-to-computer/
 
Niklodeus
18.04.2008 23:05:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaa tuo, jos olisi apua:
 
http://www.ilounge.com/index.php/ar … opying-music-from-ipod-to-computer/

 
Tuossa on apua niille joilla on vielä biisit jomassakummassa Itunesissa tai Ipodissa. Ongelma on että minulla ei ole kappaleita enään Ipodissa, mutta Itunesissa kaikki kappaleet näkyvät mutta kun yritän niitä soittaa se valittaa että ''Kappaletta *** ei voitu käyttää koska alkuperäistä ei löytynyt..''
 
Ja ideanahan on että saisin nuo kappaleet tuolta Itunesin kirjastosta jotka näkyvät mutta se valittaa että niitä ei ole, takaisin.
 
Olen aika epätoivoinen, joten jos joku keksisi ratkaisun olisin todella kiitollinen.
 
CROM !!! - Conan The Barbarian
jhoo
19.04.2008 01:23:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa on apua niille joilla on vielä biisit jomassakummassa Itunesissa tai Ipodissa. Ongelma on että minulla ei ole kappaleita enään Ipodissa, mutta Itunesissa kaikki kappaleet näkyvät mutta kun yritän niitä soittaa se valittaa että ''Kappaletta *** ei voitu käyttää koska alkuperäistä ei löytynyt..''
 
Ja ideanahan on että saisin nuo kappaleet tuolta Itunesin kirjastosta jotka näkyvät mutta se valittaa että niitä ei ole, takaisin.
 
Olen aika epätoivoinen, joten jos joku keksisi ratkaisun olisin todella kiitollinen.

 
Näyttäisi siltä, että kappaleet ovat sitten kadonneet kokonaan. Jos iTunesin kirjastossa ollut kappale poistetaan koneelta muuten kuin iTunesin kautta, ei se osaa poistaa sitä automaattisesti kirjastosta ja valittaa sitten: Kappaletta *** ei voitu käyttää koska alkuperäistä ei löytynyt..'
 
"Jotta voisin paremmin syödä sinut!" sanoi isoäiti ja nauroi, kunnes halkesi.
Niklodeus
19.04.2008 09:17:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttäisi siltä, että kappaleet ovat sitten kadonneet kokonaan. Jos iTunesin kirjastossa ollut kappale poistetaan koneelta muuten kuin iTunesin kautta, ei se osaa poistaa sitä automaattisesti kirjastosta ja valittaa sitten:
 
Tähän varmasti vaikuttaa se etä minulla oli kaikki kappaleet yhdessä kansiossa, Windowsin seottua ja sen uudelleen asennuksen jälkeen kansio tietysti lähti ja Itunes ei enään löytänyt alkuperäisiä kappaleita.
Kai tästä pitää alkaa vain sitten levy kerrallaan laittamaan takaisin. Kiitos nyt tajusin +.
 
CROM !!! - Conan The Barbarian
L.Ruoska
19.04.2008 18:21:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin kahden vaiheilla kun ostin viimeeks uuden mp3-soittimen, mutta koska iPod vaatii iTunesin ni otin Creativen Zen Vision:M (30-gigasen), jossa biisit/levyt voi Media Player-synkkaamisen lisäksi kopsata ihan niinkun hakemistosta toiseen copypastella. Olenkin sitten moneen kertaan onnitellut itseäni siitä että otin sen Zenin =D Hähhähhähhähäh!!1111
 
Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!
jhoo
19.04.2008 19:31:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tuota iPodia vaikka millä ohjelmilla pystyy paremmin hallitsemaan kuin iTunesilla. Moni ei esim. tiedä iPod Linuxista: http://ipodlinux.org/Main_Page
 
"Jotta voisin paremmin syödä sinut!" sanoi isoäiti ja nauroi, kunnes halkesi.
rockpock
20.04.2008 02:07:40 (muokattu 20.04.2008 02:08:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa on apua niille joilla on vielä biisit jomassakummassa Itunesissa tai Ipodissa. Ongelma on että minulla ei ole kappaleita enään Ipodissa, mutta Itunesissa kaikki kappaleet näkyvät mutta kun yritän niitä soittaa se valittaa että ''Kappaletta *** ei voitu käyttää koska alkuperäistä ei löytynyt..''
 
Ja ideanahan on että saisin nuo kappaleet tuolta Itunesin kirjastosta jotka näkyvät mutta se valittaa että niitä ei ole, takaisin.
 
Olen aika epätoivoinen, joten jos joku keksisi ratkaisun olisin todella kiitollinen.

 
>Elikkä ongelma on että tietokoneestani petti Windows ja jouduin sen uudestaan asentamaan. Itunesissa minulla oli n.1500 biisiä, jotka kaikki >ovat myös Ipodissani. >Asensin Itunesin uudestaan. Olen nyt yrittänyt epätoivoisesti saada ne kappaleet sieltä Ipodista tuonne tietokoneen >Itunesiin. Otin automaattisen synkronoinnin pois joten kappaleet ovat vieläkin Ipodissa..
 
Tuon sinun (yläpuolella olevan) ekan viestin mukaan sai sen kuvan, että biisit on sun ipodissa vielä tallessa...? Mutta nyt ne ei olekaan enää siellä, vai? Jos itunes ilmoittaa, ettei biisejä löydy ja niitä ei ole myöskään ipodissa, niin sitten ne on kyllä mennyttä.
 
Kailis
20.04.2008 02:43:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Windows perkule kostaa. Aattelepa ite...
 
Niklodeus
20.04.2008 13:57:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

>Elikkä ongelma on että tietokoneestani petti Windows ja jouduin sen uudestaan asentamaan. Itunesissa minulla oli n.1500 biisiä, jotka kaikki >ovat myös Ipodissani. >Asensin Itunesin uudestaan. Olen nyt yrittänyt epätoivoisesti saada ne kappaleet sieltä Ipodista tuonne tietokoneen >Itunesiin. Otin automaattisen synkronoinnin pois joten kappaleet ovat vieläkin Ipodissa..
 
Tuon sinun (yläpuolella olevan) ekan viestin mukaan sai sen kuvan, että biisit on sun ipodissa vielä tallessa...? Mutta nyt ne ei olekaan enää siellä, vai? Jos itunes ilmoittaa, ettei biisejä löydy ja niitä ei ole myöskään ipodissa, niin sitten ne on kyllä mennyttä.

 
Sori, olivat eikä ''ovat'' Ipodissa..
 
CROM !!! - Conan The Barbarian
otukka
25.04.2008 10:52:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt lukenut ketjua sen tarkemmin, kun että tätä ei ollut mainittu.
 
Kokeilehan: http://www.yamipod.com/main/modules/home/
 
Mulla on tämä iPodin notes kansiossa, eli kulkee aina mukana, eikä tarviste iTuskaan koskea.. Kunhan olet itunesista säätänyt sen "käytä iPodia kovalevynä" tjms pitäisi tuon toimia oikein hyvin. Pystyy siirtämään kappaleita kumpaankin suuntaan, ja siinä on myös "Repair iPod"-funktio, jota tosin en ole kokeillut.
 
Ylipäätään, vaikka kadottaisitkin biisit Ipodilta, suosittelen hankkiutumaan iTunesista eroon juuri tällaisten ongelmien takia..
 
Talisker
25.04.2008 12:25:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otaan osaa, jos biisit tosiaan hävisivät bittitaivaaseen.
 
En haluaisi vääntää puukkoa haavassa, mutta en voi olla muistuttamatta miten paljon helpommalla pääsee kun ottaa sännöllisesti varmuuskopiot iTunes-kirjastosta.
 
Ipodista ei tosiaan voi suoraan siirtää muita kappaleita iTunesiin kuin iTunes Storesta ostettuja. Kolmannen osapuolen softilla kaikkien kappaleiden siirto onnistuu. Googlettamalla näitä ohjelmia löytyy vino pino (ilmaisia ja maksullisia) ja osa niistä on täälläkin mainittu.
 
En ymmärrä iTunesia arvostelevia, sehän on aivan loistava. Musakirjaston hallinta on tosi helppoa ja vaivatonta. Itselläni on ollut iTunes kahdessa Windows-koneessa ja nyt Macissa ja aina on iTunes-kirjasto (tällä hetkellä hieman yli 11000 biisiä) siirtynyt koneesta toiseen ongelmitta ja muutenkin toiminut ilman minkäänlaisia ongelmia (koputtaa puuta).
 
Niklodeus
26.04.2008 10:16:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista. Kyllä tässä pärjäillään, hiljalleen lisäilen kappaleet takaisin. Varmuuskopiot pitäisi kyllä ottaa ja otinkin mutta otin ne koneen kansioon ja kun Windows kaatui lähti sekin kansio..
 
GROM !!! - Conan The Barbarian
Super-Jari
19.02.2009 13:16:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itunes sanoo ettei tunnista mun ipodia ja käskee palauttamaan tehdasasetukset. Kun palautan ne niin se sanoo edelleen samaa. Olen asentanut ituneskinkin uudestaan silti sama homma. Mikä vittu tässä on vikana?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «