Aihe: Sota-aikana
1
oo-p
24.04.2008 22:45:13 (muokattu 24.04.2008 22:46:38)

Taas huolettaa vähän, että mihinhän minä olen menossa. ..Toivottavasti en mihinkään teennäiseen ankeuteen tai kantaaottavaan iskelmällisyyteen, sitä pelkään. En halua pelastaa maailmaa, joten tämä kappale kertoo vain.. ihmisestä, yksilöstä ja hänen näkemästään..?
..kerrotaan siitä kuinka ihmisestä tehdään väline ja persoona yritetään peittää.

Sanokaapa mitä olette mieltä, ettei minulla karkaa mopedi käsistä. Kiitos.

itse kappaleen voi kuulla tuolta:
http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=329091

Samalla oksalla roikkuivat
vanhemmat ja lapset
savuavia raunioita takana
kumottuja metsiä, harmaata

Maata tallattua alla
koteja sodan jäljiltä
Nuoret miehet, äitiensä lapset
järjestelmissä etenevät

"Tässä oli ennen kotini
miksi nyt sen tunnistan?
Kun tämä maisema
vain pitäisi unohtaa"

Pian sataa lunta
kaiken hautaa alleen
mutta kun kevät koittaa
muistamme taas
-ettemme saata unohtaa

"Tässä oli ennen kotini
miksi nyt sen tunnistan?
Kun tämä maisema
vain pitäisi unohtaa"
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Himpi
25.04.2008 08:24:12 (muokattu 25.04.2008 08:24:45)
Kuuntelematta melodiaa eli pelkän tekstin perusteella tulee mieleeni yks perskohtainen kokemus. Kun aloittelin sanoittajan taivaltani, mulla oli ongelmana se, että sain tekstin alkuun pari väkevää lausetta mutta sit jännite lopahti. En saanut samaa vahvuutta tarinan jatkoon enkä varsinkaan kertsiin.

Jossain vaiheessa älysin kääntää homman ympäri. Koska tarinan kuljettamiseen eli säkeistöihin riittää heppoisempikin teksti, käytin ne väkevät lauseeni kertsiin. Jo alkoi lyyti kirjoittaa!

Tähän oo-pin sanoitukseen mun tekis mieli käyttää samaa strategiaa. Miten vahva kertsi oliskaan tuo Samalla oksalla roikkuivat vanhemmat ja lapset. Tulis hyvällä tavalla selkäpiitäkarmiva sanoitus tuosta.
Lehmä on turvallinen valinta.
oo-p
25.04.2008 16:50:16

Tähän oo-pin sanoitukseen mun tekis mieli käyttää samaa strategiaa. Miten vahva kertsi oliskaan tuo Samalla oksalla roikkuivat vanhemmat ja lapset. Tulis hyvällä tavalla selkäpiitäkarmiva sanoitus tuosta.

..hmm, ehkä se voisi toimia noinkin. Mutta itse pidän nykyisestä kertosäkeestä enemmän, koska se kiteyttää mielestäni paremmin sen, mitä tässä haen. Eli kun ollaan tositoimissa, ei ole varaa tunteilla tai haikailla.

Mutta kiitokset mielipiteestä kuitenkin. Aika lyhkäinenhän tuo teksti on, eikä mitenkään erityisen hiottu. ..sanoisiko, että melko raaka. Ainakin vielä.
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Himpi
25.04.2008 19:13:43
Juu ihan eri biisihän siitä tulis, jos oksahomman nostais kertsiksi. Mutta väitän, että ihan kokeilemisen arvoinen homma lähteä tekstiin keskeltä tai vaikkapa lopusta käsin. Sitä en kyl ole tainnut itse kokeilla koskaan.. Tai joo, on mulla yks viimeinen lause valmiina. Se on laulu mun isästäni. Se päättyy sanoihin Kirposi otteesta viimeinen klapi.

Kaikki muu vielä puuttuu.
Lehmä on turvallinen valinta.
soihtu55
26.04.2008 11:47:25
Näissä sanoissa on ainesta hyvään, mutta en jostain syystä
pidä kertosäkeestä. Se tuntuu jotenkin köpelöltä, tai ymmärrän
kyllä ajatuksen, mutta voisiko sen sanoa jotenkin muuten?

"Tässä oli ennen kotini
miksi nyt sen tunnistan?
Kun tämä maisema
vain pitäisi unohtaa"

...............................................................................

siis tarkoitin ajatuksellisesti jotain tämmöistä, en tarkoita
kuitenkaan juuri näillä sanoilla...

tässä oli ennen kotini
paikkani joka piti unohtaa
nyt katson outoa maisemaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)