Aihe: Ensimmäiset akustiset hankinnassa
1 2 3
SoNot
24.04.2008 10:59:42 (muokattu 24.04.2008 11:00:13)
Eiköhän noilla soittele ihan mainiosti. 500€:llä ja 500:n rummut. Pääasia, että olet itse tyytyväinen ratkaisuun. Täällä foorumilla ei aloittelijarummuille usein tule kovin ihanaa palautetta, mutta älä siitä välitä :)

Kah, nyt kun katsoin Thomannin sivuilta tilaamaani settiä huomasin, että sen hinta on noussut 650€:n. Kävikö nyt kuitenkin niin, että sain 500€:lla 650€:n rummut. ;)
Kailis
24.04.2008 11:09:17

Kah, nyt kun katsoin Thomannin sivuilta tilaamaani settiä huomasin, että sen hinta on noussut 650€:n. Kävikö nyt kuitenkin niin, että sain 500€:lla 650€:n rummut. ;)

Sehän tarkoittaa että sulla on 150 euroa baarirahaa?
markkuliini
24.04.2008 13:07:32

Periaatteessa ihan sama, mutta kirkkaassa pysyy ehkä paremmin kiinni se vahvikelätkä (falam slam). .

Itselläni falam slamin kiinnittyvyydestä seuraavanlainen kokemus.

Laitoin kiinni vanhemman (eli sen isomman) lätkän coated powerstroke 3:seen. Kokeiltuani hetken huomasin vierastavani ison lätkän tuomaa napsua/demppausta. Yritin pari minuuttia kiinnityksen jälkeen ottaa lätkää irti kalvosta.
Oli niin tiukassa, etten uskaltanut enää kovempaa repiä. Kalvo olisi luultavasti mennyt ennemmin rikki. Eli todennäköisesti pysyy hyvin coatedissakin kunhan kalvo on suht. puhdas kiinnituskohdasta.
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
Nolte
24.04.2008 14:00:54

Laitoin kiinni vanhemman (eli sen isomman) lätkän coated powerstroke 3:seen. Kokeiltuani hetken huomasin vierastavani ison lätkän tuomaa napsua/demppausta. Yritin pari minuuttia kiinnityksen jälkeen ottaa lätkää irti kalvosta.
Oli niin tiukassa, etten uskaltanut enää kovempaa repiä. Kalvo olisi luultavasti mennyt ennemmin rikki. Eli todennäköisesti pysyy hyvin coatedissakin kunhan kalvo on suht. puhdas kiinnituskohdasta.

Joo, teoriapohjalta kommentin heitinkin, mutta hyvä, ettei ongelmaa tule tuossakaan kohtaa. Kirkkaassa kalvossa lyöntipuolella on se etu, että näkee rummun sisään. Näkee vaikkapa sen, että mikki on paikoillaan, jos se on rummun sisällä, tai dempit jne...ylipäänsä, että kaikki on noin suunnilleen kunnossa.
Velli
24.04.2008 19:54:04

Laitoin kiinni vanhemman (eli sen isomman) lätkän coated powerstroke 3:seen. Kokeiltuani hetken huomasin vierastavani ison lätkän tuomaa napsua/demppausta.

Off topic: Tuo iso lätkä on aivan käsittämätön soundin muokkaaja. Napsua ja ylämiddleä tulee niin paljon, että basarin soundi menee aivan pilalle. Ehkä jollekin heviäijälle sopiva, mutta itse en tykkää yhtään noista falam slameista, en edes pienistä. Sen vuoksi olen siirtynyt Evansin mustiin lätkiin. Ne kuluvat suhteellisen nopeasti puhki, mutta eivät muuta soundia oleellisesti. Kuluneen lätkän voi sitten aina tarpeen tullen uusia.
markkuliini
24.04.2008 19:58:40

Off topic: Tuo iso lätkä on aivan käsittämätön soundin muokkaaja. Napsua ja ylämiddleä tulee niin paljon, että basarin soundi menee aivan pilalle. Ehkä jollekin heviäijälle sopiva, mutta itse en tykkää yhtään noista falam slameista, en edes pienistä. Sen vuoksi olen siirtynyt Evansin mustiin lätkiin. Ne kuluvat suhteellisen nopeasti puhki, mutta eivät muuta soundia oleellisesti. Kuluneen lätkän voi sitten aina tarpeen tullen uusia.

Se pieni Falam slam muuttaa soundia tosi paljon vähemmän. Evansilla on vastaava nimeltään AF patch, joka on ehkä vielä parempi. Vähän ohuempi kuin Remon.

Ne mustat ei tosiaan muuta soundia juuri yhtään, mutta kuluvat aika nopsaan.
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
Velli
24.04.2008 20:04:14
Se pieni Falam slam muuttaa soundia tosi paljon vähemmän. Evansilla on vastaava nimeltään AF patch, joka on ehkä vielä parempi. Vähän ohuempi kuin Remon.

Ne mustat ei tosiaan muuta soundia juuri yhtään, mutta kuluvat aika nopsaan.

Juu, se pieni Falam Slam on paljon parempi, mutta sekin muuttaa soundia enemmän kuin nuo mustat Evansit. Ostan yleensä tuplapedaalille tarkoitettuja Evanseja ja leikkaan ne keskeltä kahtia. Näin saa 4 lätkää, jotka yhdessä kestävät pitkään.
Kailis
24.04.2008 20:32:18 (muokattu 24.04.2008 20:32:59)

Milläs valmistajalla olikaan niitä "kankaisia" lätkiä? Ei tullut samanlaista napsua. Oisko ollut Aquarian? Vai just toi AF patch...
Bobana
25.04.2008 01:24:20
Milläs valmistajalla olikaan niitä "kankaisia" lätkiä? Ei tullut samanlaista napsua. Oisko ollut Aquarian? Vai just toi AF patch...

Evans.

Liian täydellinen tai oikea vastaus.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
tiikeli-teija
29.04.2008 11:04:53
Moi ! Näistä edukkaammista rumpuseteistä sen verran,että kun oon päivittämässä kalustoa( veli vei omansa),niin tyhmänä tyttönä kysäisisin onko noista Pearlin VBX-koivurummuista peliä soitantaan? Hinta niissä kohtuullinen ois kukkarolle,ei tarvis muksun lapsilisiin kajota..
Mikael
29.04.2008 11:18:45

Moi ! Näistä edukkaammista rumpuseteistä sen verran,että kun oon päivittämässä kalustoa( veli vei omansa),niin tyhmänä tyttönä kysäisisin onko noista Pearlin VBX-koivurummuista peliä soitantaan? Hinta niissä kohtuullinen ois kukkarolle,ei tarvis muksun lapsilisiin kajota..

Ihan varmasti, samoin kuin muidenkin isojen valmistajien ton hintaluokan rummuista.
Inhimillisyys on hyve.
tiikeli-teija
29.04.2008 13:13:04
Ihan varmasti, samoin kuin muidenkin isojen valmistajien ton hintaluokan rummuista.

Okei..sitä vaan aattelin,kun kävin katsomassa ja vaikuttivat aika fantsuilta rummuilta.Myyjäkin tietty kehu,mutta tässä jotain vahvistusta päätökselle kai haen..Keikkamäärä mulla kuitenkin hirveä..ainakin neljä keikkaa vuodessa ja mietin josko noilla tuon määrän hoitelis.Niistä runkojen laaduista täällä kovasti on puhuttu,että mikähän se näissä on,kun harmittais sitten taas huonoakin ostaa.En Mie tiiä.
Juupe
29.04.2008 15:03:28 (muokattu 29.04.2008 19:10:38)

Modern Drummer-lehdessä oli just juttua noista. Huippulaatua sanoivat olevan, kehuivat erityisesti hardwarea ja virveliä, eikä soundejakaan moitittu (harvoin kyllä haukkuvat mitään kamoja). Tuon jutun perusteella hyvinkin hintansa arvoiset, ja enemmänkin. Jos miellyttää silmääkin, niin osta pois.

Edit: Kiinassahan nuo on tehty, mutta kaikkihan riippuu laadunvalvonnasta, jota kehuvat hyväksi, ja antavat vielä rungoille elinikäisen takuunkin valmistusvikojen osalta.
Reunaviiste-Rami
29.04.2008 17:01:54
Okei..sitä vaan aattelin,kun kävin katsomassa ja vaikuttivat aika fantsuilta rummuilta.Myyjäkin tietty kehu,mutta tässä jotain vahvistusta päätökselle kai haen..Keikkamäärä mulla kuitenkin hirveä..ainakin neljä keikkaa vuodessa ja mietin josko noilla tuon määrän hoitelis.Niistä runkojen laaduista täällä kovasti on puhuttu,että mikähän se näissä on,kun harmittais sitten taas huonoakin ostaa.En Mie tiiä.

Nuo on varmaan kelpo kannut,vaikka tekisit viisikin keikaa vuodessa.Poikkesin katsastamassa nuo Pöörlit ja pikavilkaisulla näyttivät hintaluokassaan aivan asiallisilta soittopeleiltä.Viimeistely oli ihan jees,soittamaan en päässyt,mutta kyllä varmaan ostaa uskaltaa.
Hallelujaa humpasta pois, pelastusta rumpuni soi
SoNot
04.05.2008 22:22:27 (muokattu 04.05.2008 22:24:05)
Minä en vaihtaisi heti uusia kalvoja vaan soittelisin rummut"sisään", hakisin oikeat tomien kulmat, kokeilisin eri kireyksiä kalvoissa yms. Sitten jonkin ajan päästä kun vaihdat kalvot niin huomaat paremmin eron kalvojen välillä ja olet muutenkin sinut rumpujen kanssa. Mukavia "ruuvaushetkiä"!!

Tiistaina tuli rummut perille saksanmaalta. Sain tässä loppuviikosta rummut kasattua ja laitettua ne vireeseen. Joku linkitti minulle hyvät viritysohjeetkin tähän threadiin ja niiden avulla homma onnistui hyvin ihan ensikertalaiseltakin. En lähtenyt uusia kalvoja tosiaan hankkimaan heti alkuun vaan ajattelin, että noilla mukana tulleilla soittelee kyllä näin alkuun. Basarin demppasin tyynyllä. Setti kuulostaa pirun hyvältä ja telineetkin tuntuvat tarpeeksi jämäköiltä. Meinlin MCS sarjan pellitkin kuulostaa hintaisekseen oikein hyviltä. Onhan noilla paaaljon mukavampi ja helpompi soittaa kun sähkörummuilla. Kiitoksia vain kaikille hyviä vinkkejä antaneille.
Sonormies
04.05.2008 22:31:02
Tiistaina tuli rummut perille saksanmaalta.

Ja sitten niitä kuvia sinne omaan rohviiliin, hopi hopi.
"Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)