Aihe: Ensimmäinen kitara projekti
1
Sam Hotman
24.04.2008 20:38:46
Elikkäs olisi tarkoitus alkaa koulussa vääntämään ensimmäistä omaa kitaraa. Olen ajatellut tekeväväni Randy Rhoads tai King V-mallista. Leppä runko tulee varmaan ja siihen pulttikaula, joka on vaahteraa. Nyt kysyisin, että onko jollain jonkinäköisiä piirustuksia näihin? Ja vielä, kun en ole varma, että teenkö kaulan itse vai ostanko, niin mitenkäs nämä warmothin kaulat? Sieltä saisi 190 dollarilla Jackson tyylisen kaulan eeben otelaudalla. Hakua olen käyttänyt ja jotain löytänyt, mutta silti jäänyt mietityttämään.

Kiitos kaikille vastaajille jo nyt.
Juzzu
25.04.2008 07:41:08
Piirustuksia ei niin vain löydetä. Piirrä kaveriesi kitaroista rungon muodot 1:1 paperilla ja käytä sitä hyväksesi. Lisäksi sun tarvitsee miettiä kuitenkin 101 muuta asiaa joita ei tässä viitsi käydä läpi, esim. kaulan ja rungon liittymäkohta kannattaa valokuvata talteen (minkä nauhan kohtalta) jne.
Eipä noita kitaroiden piirustuksia juurikaan muuhun tarvitse kuin muotoihin ja paksuustietoihin, tallan ja mikkien paikat kun pitää kuitenkin mitoittaa itse oikeaksi, ei niiden paikkaa yleensä kannata piirustuksista katsoa. Potikkakolojen paikat ja muodot ja potikoiden paikat toki voivat olla myös mukava katsella piirustuksista, mutta ilmankin pärjää.
Miikathebest
26.04.2008 15:53:46 (muokattu 26.04.2008 15:54:39)

Kirjoita googlen kuvahakuun haluamasi kitaran nimi. Printtaa kuva. Käsipelillä piirrät siitä oikean kokoisen suurennoksen käyttämällä hyväksi tietoa oikean kitaran skaalasta.(25,5")

Kannattaa lukea nuo FAQ:t.

Tee kaula itse käyttäen valmista otelautaa.
Liikaa säröä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)