wedevirtanen 24.04.2008 22:07:39 | |
---|
Uskaltaako itse (tälläinen teknisesti tumpelo) hioa kitaran kielet, jotka ovat huolimattomasti tasoitettu reunoilta ja näin ollen raapivat joskus kättä. Käykö normaali viila? Mies teki laivan, purjehtiakseen pois - ja se upposi... |
Susiääni 24.04.2008 22:52:42 | |
---|
Uskaltaako itse (tälläinen teknisesti tumpelo) hioa kitaran kielet Suosittelen niiden vaihtoa. Tämänkin viestin kirjoittamiseen käytetyn ajan olisi ehkä voinut käyttää johonkin järkevään. |
wedevirtanen 25.04.2008 00:48:27 | |
---|
Suosittelen niiden vaihtoa. Heh, heh... Kiitos neuvosta, mutta tarkoitin nauhoja. :) Mies teki laivan, purjehtiakseen pois - ja se upposi... |
Puavali 25.04.2008 09:27:06 | |
---|
Viilaa parempi on suora puukapula, jonka reunaan liimataan/teipataan/jotain palanen hiomapaperia/hiomakangasta. Tällä vedellään otollisessa asennossa pitkin otelaudan sivua. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Viilaa parempi on suora puukapula, jonka reunaan liimataan/teipataan/jotain palanen hiomapaperia/hiomakangasta. Tällä vedellään otollisessa asennossa pitkin otelaudan sivua. Eikö tällä tavalla tärvele samalla myös otelaudan reunan, koska hiomapaperi ottaa kyllä nauhan kulman, mutta samalla puuta/bindausta mukaan? Kyllä ainakin minusta viilalla voi ylhäältä alaspäin, eli nauhan kummaltakin puolelta alaspäin menevin työnnöin ottaa ylimenevän osan nauhasta pois. Näillä vain alaspäin tehtävillä työnnöillä ei vahingossa nosta nauhanpäätä ylös otelaudasta. Parasta olisi sellainen viila, jossa oli sivut tasaiset, eli kun sen laittaa nauhan ja otelaudan väliin, niin se ei viilaa siitä puuta irti, vaan ainoastaan viilaa nauhasta vähän metallia irti. |
Les Fender 25.04.2008 14:10:45 | |
---|
Juu, kyl se niin on että hienokarkeudella varustettu viila syö huonommin lakkaa kuin hiomapaperi. Metallissa suhe on toisinpäin ----> Nauhanpäät viilalla. "Living is easy with eyes closed!" |
Jymi 13.05.2008 09:52:22 (muokattu 13.05.2008 09:52:30) | |
---|
Uskaltaako itse (tälläinen teknisesti tumpelo) hioa kitaran kielet, jotka ovat huolimattomasti tasoitettu reunoilta ja näin ollen raapivat joskus kättä. Käykö normaali viila? Siis nythän ei ollut kyse nauhojen hionnasta vaan nauhojen päiden pyöristämisestä. Ymmärsinkö oikein ? Uskaltaa jos on oikein varovainen. Teippaa otelauta ja otetalaudan reuna ensin niin, että ne nauhojen päät näkyvät. Sitten haet jostain halpakaupasta (Biltema, Hong Kong mitä näitä nyt on) pienen viilan. Vaikka tuommoinen käy: http://www.biltema.fi/osteri/osteri … d=152&SID=475860595609473997072 Sillä sitten varovasti tasoitat nauhanpäät ja pyöristät niitä hieman. |