Aihe: Kuinka "rakennan" biisin jammun klickstation metronomiin?
1
fabarm
26.04.2008 13:07:43
Siihen ei saa. Mulla on samanlainen Jammu ja totesin, hieman pettyneenä, ettei ole ihan niin hieno kuin aluksi luulin. Läppärillä täytyy jollain äänitysohjelmalla rakentaa klikkiraita, jos tempot vaihtuu.

Siis vastaus kysymykseen: Et mitenkään.
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan. Kyllä se on näinikkään.
Kailis
26.04.2008 18:41:17

Terve ja heti aamusta tyhmä kysymys jos joku jammun klikin omistaja osaa auttaa..?

Tuli hommattuajo aikoja sitten kyseinen clickstation metronomi ja nyt alkanut perehtymään bändiharrastuksen taas elvyttyä kyseiseen härveliin mutta asiaan..

Kuinka siihen selkokielellä saa ns rakennettua kokonaisen biisin nakuttamaan kun biisissä tahtilajit ja temmot vaihtuu tiuhaankin kuten esim progessa..

esim 6 x 4/4-osa 120 temmolla, 4 x 5/4-osa 140 temmolla, 8 x 9/8-osa 126 temmolla etc etc biisin loppuun..

Kysymys kuuluu onko järkeä tuollaisissa biiseissä käyttää klikkiä? Menee energiaa aika paljon siihen että joudut seuraamaan vaihtuvia tunteettomia tempon vaihdoksia. Itse lähtisin siitä että treenaa tuollaiset biisit vaan helkkarin tarkkaan bändin kanssa, ja klikkiä käyttäisin yksinkertaisemmissa biiseissä. Minusta.
Tindrum
26.04.2008 22:47:30
Sama virsi kuin Kailiksella. Muutenkin mun mielestä kiinnitetään ihan liikaa huomiota ns. "absoluuttisen" oikeaan tempoon. Taas vaan mun mielestä tempoon pitääkin vaikuttaa paikka saundi fiilis jne jne... Eihän se muuten ole "live-musaa".
m© Öööö, seittemän ja puol neljäsosaa...eiks nii???
Kailis
26.04.2008 23:47:48

Sama virsi kuin Kailiksella. Muutenkin mun mielestä kiinnitetään ihan liikaa huomiota ns. "absoluuttisen" oikeaan tempoon. Taas vaan mun mielestä tempoon pitääkin vaikuttaa paikka saundi fiilis jne jne... Eihän se muuten ole "live-musaa".

Hyvä tarkennus veli hyvä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)