Aihe: Engl kaapit
1 2
Grimmu
21.04.2008 15:29:59

Fireball + Mesa 4x12 = eläimellisen rähinän ja sivistyneen heleyden täydellinen fuusio
Maksujen seurannan vuoksi on tärkeää, että asiamiehen tilitykset kulkevat Matkahuollon kautta.
Black_Ice
21.04.2008 20:03:30
joo. emmä oikein ite tiiä mitä kysymyksellä tarkotin.. tiesin kyl et ei se periaatteessa mitään vaikuta mitä ulos tulee.. mutta mutta. siis vaikuttaa siihen mitä sisään tulee. ei vaikuta mihinkä äänen voimakkuuksiin vaan siihen millä vatti määrällä niitä äänisignaaleja sinne töräytetään. Kiitoksia kuitenkin(:
Kyllä tolla hinnalla pitäiskin sopia ja soida keskenään hyvin(:
"Vittu me soitetaan kolmen neljän setti"
Black_Ice
22.04.2008 20:39:37
Kun periaatteessa sounti sais olla Metal, mutta just sen takia oon kallistumassa greenbackeihin kun ne niillä varmaan saa sen metalli mätönkin, mut varmaan saa lisäks sit ihan silleen tasaset cleanit ja rokit. korjatkaa jos luuloni on väärässä ja suotta parjaan v30 siinä että ne on sen verran ýläkireemmät että niillei välttämättä saisi muutakun hirveetä mättöä.
Spike
23.04.2008 01:08:53
Kun periaatteessa sounti sais olla Metal, mutta just sen takia oon kallistumassa greenbackeihin kun ne niillä varmaan saa sen metalli mätönkin, mut varmaan saa lisäks sit ihan silleen tasaset cleanit ja rokit. korjatkaa jos luuloni on väärässä ja suotta parjaan v30 siinä että ne on sen verran ýläkireemmät että niillei välttämättä saisi muutakun hirveetä mättöä.

V30 mitään hirveää mättöä ole, botneakaan ei oo niin paljon kuin joissain muissa. Toimii rokissa hyvinkin ja toimii kliineissä, jos vahvistin tasaa v30:n räikeyttä.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
drlecter
24.04.2008 10:12:28

Kertokaahan paraneeko V30:n soundi iän myötä, eli pitääkö ne tavallaan luukuttaa sisään?
"Soitappa se uudestaan"
Sicktoid
24.04.2008 10:41:03
Itse sain juuri eilen slanted mallin tuosta ENGLin 412 standard kaapista. V60 tuntu toimivan oikein hyvin. Yläpäät ei enää riivi korvia läheskään yhtä pahasti, kuin vanhassa kaapissani (H&K 412 SC) tai testaamissani V30 kaapeissa. Tosi miellyttävää soundia tuntui olevan vaikka olisi soittanut epävireistä bodomtilua terävillä komppisäröillä.

Jos pitäisi valita, niin yhden kitaran bändiin ottaisin ottaisin kyllä epäilemättä nuo V60 elementit, mutta jos skittoja on kaksi tai useampia, niin se V30 läpileikkaavuus voisi tulla tarpeeseen. Greenbackeistä en tiedä sanoa oikein mitään...

Taitaa olla samaa p*skaa mitä kaikki muutkin toitottaa, mutta totta tuntuisi olevan.
Liikaa ei ole tarpeeksi.
Rothallar
24.04.2008 22:18:59
Kiitos kaikille vastanneille tuli hyviä asiallisia vastauksia :)
drlecter
25.04.2008 09:27:15

Joo, vähän tasoittuu särmät, mutta säilyttää silti luonteensa. Englin screamer (putket vaihdettu) toimii muuten yllättävän hyvin 2x V30 -kaapilla. Comboa (V30) vihasin. Ei toi nuppikaan kyllä säväyttänyt sillä tavalla. Yhden mättösaundin ihme.

Vaatiiko ankaraa luukutusta? Vuoden ollut nyt käytössä jonka aikana soittokertoja kaapille on kertynyt 2-3 kertaa kuukaudessa bändivolumella.
"Soitappa se uudestaan"
Antti1
25.04.2008 11:06:50
Vaatiiko ankaraa luukutusta?

Ei se nyt oikeastaan. Joku valmistaja joskus suositteli avaamaan laitteidensa soundin silleen, että skebasta potikat täysillä, vahvarista middlet täysille ja muut nolliin (perus passiivinen eq, kuten marsuissa yms.), sekä volat silleen kovaäänistä puhetta vähän lujemmalle. Sillä sitten luukuttelua about tunnin verran ja mahdollisimman monipuolista renkuttelua, jotta elementti joutuu tekemään mahdollisimman paljon erilaisia hommia.

Se on sitten taas täysin eri asia, mitä tapahtuu pitemmällä aikavälillä. Siihen ei auta paljoa muu, kuin aktiivinen luukuttaminen vuosikausia. Tietty voihan niitä elementtejä vanhentaa kohinoilla, sinisignaaleilla, musiikkia läpi tuuttaamalla yms. Pitää vaan tietää mitä tekee, ettei jysäytä rikki liian kovalla bassomölyllä.
Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/
BBHendrixon
25.04.2008 16:03:51
Itselläni oli jonkin aikaa Engl Screamer ja sen kaverina aluksi Englin Standard V60:llä.

Perinteisen soundin diggarina mua alkoi aika nopeasti ärsyttään V60:n moderni ja jotenkin brutaali soundi. Alapää oli myös liian hallitseva ja sitä piti sitten EQ:n avulla hillitä. Sanoisinko, että jos haluaa soundin haistattavan v#tut, niin valitse V60:set. Mua moinen ei napannut, joten myin kaapin ja ostin Marsun MR1960BX-kaapin 25 greenbackeillä. Soundi, luonnollisesti, muuttui totaalisesti. Mun mielestä paremmaksi ja kaikilla tavoin miellyttävämmäksi.

Täytyy kuitenkin sanoa, että taas kerran kaikki on kiinni siitä, mitä soittaa. Monille noi V60-elementit on just ne oikeat. Itse valitsisin Thunderin kaveriksi kuitenkin ilman muuta V30:set. No mun Screamerikin on aikoja sitten myyty ja tilalla on vaan vintagea, joten ei kannata ottaa mua tässä aiheessa liian vakavasti :D
BBHendrixon
25.04.2008 16:03:54 (muokattu 25.04.2008 16:24:06)
Nyt kun on vauhtiin päästy, niin sen verran vois vielä lisätä, että todellakin V60:set hukkuu helposti, jos on toinen kitaristi bändissä. Siis keskitason äänet (just ne parhaat) jää V60:n kanssa hukuksiin sen kaiken mölinän keskellä, mitä kyseisistä kajareista kyllä muuten irtoaa. Niin ja Screamerihän ei suinkaan ole yhden mättösoundin ihme, vaan nimenomaan monipuolinen vahvari. Mun mielestä crunch oli sen vahvarin vahvuus. Silti se taipuu rankempaankin menoon. Kiitos.
Nacher
25.04.2008 17:21:11
Nyt kun on vauhtiin päästy, niin sen verran vois vielä lisätä, että todellakin V60:set hukkuu helposti, jos on toinen kitaristi bändissä. Siis keskitason äänet (just ne parhaat) jää V60:n kanssa hukuksiin sen kaiken mölinän keskellä, mitä kyseisistä kajareista kyllä muuten irtoaa. Niin ja Screamerihän ei suinkaan ole yhden mättösoundin ihme, vaan nimenomaan monipuolinen vahvari. Mun mielestä crunch oli sen vahvarin vahvuus. Silti se taipuu rankempaankin menoon. Kiitos.

Ja minä en aikanaan millään nimenomaan saanut mitään mättösoundia irti Screamerista. Hardrockrunttaa vaan. Mielipiteitä.

...niin, ja noihin aikaisempiin viesteihin vastaten, V30 ei ole todellakaan alunperin ollut mikään metallikaiutin. Ei sitä yläkireyttä siihen tarkoitukseen suunniteltu, kuten nimestä "Vintage":kin voi päätellä. Monet nykyään kuitenkin pitävät V30 soundista, kun se tasoittaa scoopatumpien hevivahvareiden soundia sekä leikkaa hyvin bändissä lävitse.
drlecter
25.04.2008 17:22:59

Juuri näin. Minä jäin myöskin jalkoin V60 ämyreillä.
"Soitappa se uudestaan"
Spike
26.04.2008 20:03:49 (muokattu 26.04.2008 20:08:03)
Niin ja Screamerihän ei suinkaan ole yhden mättösoundin ihme, vaan nimenomaan monipuolinen vahvari. Mun mielestä crunch oli sen vahvarin vahvuus. Silti se taipuu rankempaankin menoon. Kiitos.

Mun mielestä ne puhtaat ja pikkurosot oli aika paskoja kaikissa testatuissa, kuulostaa kaikki aika samoilta kuin särökanavakin, pehmeyttä ja täyteläisyyttä ei oikein löydy eikä reagoi kivasti kitaran volaan. Joku vois tietty todistaa vääräksi, mut aika vaikee oli hakee jotain classic rock-saundeja. Mättösaundi oli toimiva vaihdetuilla putkilla. 4-5 kaapilla testasin samaa, ja oma v30 kaappi oli tiukin ja tasapainoisin. No, ne muut oli aika lussuja halpiskaappeja. Vaihdetut putket tekee kans paljon, yläpäätä sai kääntää huomattavasti enemmän kuin hyllykoneessa. Ihan hyvä vehje.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
Black_Ice
21.05.2008 08:15:15
ENGL suunnittelijoilla ja Jumalalla on jotain yhteistä..

Jumala loi miehen niin että se on parhaassa seksi-iässä 20 vuoden tienoilla. Naisen taas niin että ne on parhaassa seksi-iässä 60 vuoden jälkeen..

ENGL miehet suunnitteli Kaapin joka kuulostaa täydelliseltä, mutta ei tule bändin yli ja kaapin joka tulee bändin yli, mutta ei kuulosta niin hyvältä kuin toinen..

Ei nyt.. voihan sitä sitten olla Kämpällä v30 ja kotona v60.. Tilanteesta riippuen.. Tulis se mun v30 nyt sinne Tampereelle niin pääsis soitteleen..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)