Läpistö 24.04.2008 16:29:39 | |
---|
Paskat ne hihnalukkojen ruuvit mitään löysty kun laittaa ne alunperinkin kiinni liima-puumössö -sekoituksella. Kyllä muuten pysyy. Komppia tälle! |
Mandarax 24.04.2008 17:49:24 | |
---|
Dunlopit ja Schallerit olen todennut huonoiksi Ihan mielenkiinnosta kysyisin kun itsekin Schallereita käytän - miten ne Schallerin lukot saa pettämään..? Vai etkö muuten pitänyt niistä? Ensin housut, sitten kengät. |
jjnews 24.04.2008 17:55:01 (muokattu 24.04.2008 18:02:40) | |
---|
Jos laittas piikkilankaa (tai ehken oikein Nato-lankaa) niin ei olis kaulapaino-ongelmia.. Mihin on jäänyt kunnon pussinsulkija-muovipalasten käyttö?? Joskus olivat kovin "in" ne. Tuon virityksen kanssa ei paranisi kokeilla ynkkä- kitaran pyöräytystä, saattaisi tulla iso pipi. Itse olen käyttänyt perinteistä prikkaviritystä ja hyvin on toiminut. |
Wespa 24.04.2008 17:59:54 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta kysyisin kun itsekin Schallereita käytän - miten ne Schallerin lukot saa pettämään..? Vai etkö muuten pitänyt niistä? Viitattaiskohan tuossa ennemminkin siihen että niillä on pahana tapana nitistä ja natista ja niitä saa aina silloin tällöin olla kiristelemässä. Itsekin Schallereita jokaisessa kepissä käytän, mutta eivät ne todellakaan täydelliset ole. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
-Cale 24.04.2008 18:21:10 | |
---|
En ymmärrä kun porukka jatkuvasti valittaa hihnalukoista. Omista kitaroista ei ole koskaan tarvinnut edes kiristellä niitä. |
LaXu 24.04.2008 18:30:55 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta kysyisin kun itsekin Schallereita käytän - miten ne Schallerin lukot saa pettämään..? Vai etkö muuten pitänyt niistä? Mulla oli ne kaksikaulaisessa skebassa kiinni. Ihan oikein asennettuna. Jotenkin toinen hihnan lukko onnistui lentämään oikein voimalla irti kattoa kohden kun päästin kitarasta irti. Vahingoiksi jäi onneksi vain vääntynyt Neutrikin liitin (toimi kuitenkin yhä!) ja ruuvit irtosi kitaran jakkilevystä. Sen jälkeen en ole Schallereihin koskenut. Lisäksi ne nitisevät, niihin on hankala saada kiinni paksua nahkahihnaa, niitä ei saa asennettua ilman liima+puutikku temppuja melkein mihinkään kitaraan ja kaiken kukkuraksi niiden mutterit tuppaavat löystymään. En näe mitään syytä käyttää hihnalukkoja, joissa on näin paljon pikkuongelmia. |
Insane Kane 24.04.2008 18:41:32 (muokattu 24.04.2008 18:41:44) | |
---|
Mulla oli ne kaksikaulaisessa skebassa kiinni. Ihan oikein asennettuna. Jotenkin toinen hihnan lukko onnistui lentämään oikein voimalla irti kattoa kohden kun päästin kitarasta irti. Vahingoiksi jäi onneksi vain vääntynyt Neutrikin liitin (toimi kuitenkin yhä!) ja ruuvit irtosi kitaran jakkilevystä. Sen jälkeen en ole Schallereihin koskenut. Lisäksi ne nitisevät, niihin on hankala saada kiinni paksua nahkahihnaa, niitä ei saa asennettua ilman liima+puutikku temppuja melkein mihinkään kitaraan ja kaiken kukkuraksi niiden mutterit tuppaavat löystymään. En näe mitään syytä käyttää hihnalukkoja, joissa on näin paljon pikkuongelmia. Mulla ei ole noista vieläkään pahaa sanottavaa. Paksussa nahkahihnassa kiinni... Eivätkä nitise... Tuo mutterin löystyminen menee täysin sinun piikkiin. Ei ole tarvinnut myöskään isompia liimakikkoja. Moroo! |
Mandarax 24.04.2008 18:48:58 | |
---|
niihin on hankala saada kiinni paksua nahkahihnaa, niitä ei saa asennettua ilman liima+puutikku temppuja melkein mihinkään kitaraan ja kaiken kukkuraksi niiden mutterit tuppaavat löystymään Mjoo... Käytän paksua nahkahihnaa eikä se nyt ihan helppoakaan ollut saada paikoilleen - toisaalta enpä ole aikonut niitä poiskaan ottaa. Ehkä se kymmenen minuutin raadanta kannatti... Samoin kuin niiden puutikkujen ja liimojen kanssa sohlaaminen. Mutterit vedin räikällä hihnaan - eipä ole vielä löystynyt... Jos jotain pointtia tästä hakee, niin mieltymyskysymyksiähän nämä varmasti ovat. Enkä usko, että täydellisiä on olemassakaan. Ensin housut, sitten kengät. |
jomppu 24.04.2008 20:26:15 | |
---|
Toisessa minun kitarassa on Macgyver teipillä turattu hihna kun tapit ovat niin pienet tai hihnan reiät isot. Toimii ja kestää, ainoat haittapuolet, ei niin kovin esteettinen ulkonäkö ja se että hihnaa ei saa helpolla irti jos tarvetta tulee. Toisessa kitarassa on oikein viralliset hihnalukot, en muista minkä merkkiset mutta hyvät kuitenkin. Ei ole löystynyt, eivätkä natise. |
Painajaismainen 24.04.2008 20:33:39 | |
---|
Minulla on neljässä kitarassa Schallerit. Loistavasti toimii ja erittäin luotettavat kapistukset. "Plagiointi on helpoin tapa tehdä jotain uutta." |
Kivijalka 24.04.2008 20:38:01 | |
---|
Minulla on neljässä kitarassa Schallerit. Loistavasti toimii ja erittäin luotettavat kapistukset. Juu sama homma täälläkin, 4 hihnaa Schallerin systeemeillä ja tietenkin myös kitaroissa vastakappaleet. Eivät ole vuosien saatossa pettäneet. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Jaqqi1991 24.04.2008 20:49:23 | |
---|
Tänään meinasi juuri käydä vahinko noiden schallereiden kanssa. Hihnassa kiinni oleva ruuvi oli löystynyt ja lähti hihnasta pois. Onneksi satuin soittamaan kitara reiden päällä juuri silloin. Noita kannattaa tosiaan kiristellä silloin tällöin We may be humans, but we're still animals |
Jag 24.04.2008 21:22:54 | |
---|
Toisessa minun kitarassa on Macgyver teipillä turattu hihna kun tapit ovat niin pienet tai hihnan reiät isot. Toimii ja kestää, ainoat haittapuolet, ei niin kovin esteettinen ulkonäkö ja se että hihnaa ei saa helpolla irti jos tarvetta tulee. Toisessa kitarassa on oikein viralliset hihnalukot, en muista minkä merkkiset mutta hyvät kuitenkin. Ei ole löystynyt, eivätkä natise. Juu tämän olen havainnut ihan toimivaksi systeemiksi. Myös tuo Efun systeemi näytti sopivan DIY:ltä. Mutta kolhiiko siinä nuo metallilenkit runkoa? " toinen teoria on se että nykyisen (varmaan tuossa 90 luvun lopulla) tuli studioiden miksaus pöytiin sellainen "radio nova" nappi, jonka kaikkein rahanahnein tuottaja painoin pohjaa aina kun biisit nauhotettiin..
" - Trey |
s151669 24.04.2008 21:54:34 | |
---|
Noita kannattaa tosiaan kiristellä silloin tällöin Kyllä ne mulla on hyvin pysyneet. Reseptinä on ollut nirhiä hihnan reikää ensin isommaksi, että se kierteyttetty tappi tulee siitä nätisti läpi eikä nahkat jää kantamaan. Sitten vain siitä hahlo-osasta pihdeillä kiinni ja kiintoavaimella / hylsyllä mutteri _tiukkaan_ kiinni. Ei ole tarvinnut kiristellä. Tietysti, jos jostain syystä nuo pyrkivät jonkin hihnan kanssa auki _vaikka_ olisivatkin kunnolla kiristetty, niin silloin kannattanee hommata pikkupullo ruuvilukitetta. Halvempaa kuin kitaran pudottaminen :-) Jyrki |
efunkelist 24.04.2008 22:21:06 (muokattu 24.04.2008 22:25:39) | |
---|
Paskat ne hihnalukkojen ruuvit mitään löysty kun laittaa ne alunperinkin kiinni liima-puumössö -sekoituksella. Kyllä muuten pysyy. Ei auttanu mikään liima dimarzion kohdalla kun ei ollut laakerointia. Ja dunlopissa löystyi lukon mutteri, ei tapin ruuvi. Laakerikin toimi mutta toinen lukoista halkesi - eipä ollu kovin vankkaa metallia se, jotain kromattua tinaa vissiin. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
efunkelist 24.04.2008 22:24:48 | |
---|
Mutta kolhiiko siinä nuo metallilenkit runkoa? Tuolta tallan päästä vähäsen kolhii mutta relic on rock sanon minä ;) Jos alkaa näyttää siltä että viritelmäni suorastaan syö kitaraa niin sitten korjataan vika jollain konstilla. Vaikka kutistesukasta pehmustetta tuohon hakalenkkiin. Nyt olen kuitenkin tyytyväinen näin. Toistaiseksi. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
No yhyy.
www.kirofoni.com |
Kivijalka 25.04.2008 00:29:36 (muokattu 25.04.2008 00:30:04) | |
---|
Laakerikin toimi mutta toinen lukoista halkesi - eipä ollu kovin vankkaa metallia se, jotain kromattua tinaa vissiin. Liekkö ollut samaa materiaalia kuin tämä Warwickin satsi? Hajosi mysteerillisesti "sirpaleiksi". Ei luonut mielikuvaa minkäänlaisesta metallinomaisesta materiaalista. Edit: No höh, unohdin linkin. http://www.andertons.co.uk/acatalog/30306GSET.jpg I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
McNulty 25.04.2008 00:33:18 (muokattu 25.04.2008 00:37:12) | |
---|
Itse pidän Dunlopin hihnalukoista ja niitä kun saa kympillä, niin en näe järkeä lähteä keksimään pyörää uudestaan. Kymppi on kuitenkin halpa hinta vakuudesta, että hihna pysyy soittimessa eikä se pääse tipahtamaan betonille. Ja dunlopissa löystyi lukon mutteri, ei tapin ruuvi. Dunlopeissa ei ole lukoissa muttereita lainkaan. Schallereissa hihna kiristetään mutterilla lukituskappaleen ja prikan väliin. Dunlopissa on sokka ja muutama kugeln tapissa. Laakerikin toimi mutta toinen lukoista halkesi - eipä ollu kovin vankkaa metallia se, jotain kromattua tinaa vissiin. 2 vuotta jatkuvassa rasituksessa, 5-6 kitaraa, Dunlopin hihnalukoilla varustettuna, eikä: a) yksikään ole ollut tinaa b) yksikään ole haljennut c) yksikään ole lävähtänyt auki vahingossakaan d) kertaakaan ole tarvinut kiristellä mitään (sokka pysynyt paikoillaan, tappi tukevasti rungossa kiinni jenejene) |
fox 25.04.2008 00:59:14 | |
---|
Dunlopeissa ei ole lukoissa muttereita lainkaan. Schallereissa hihna kiristetään mutterilla lukituskappaleen ja prikan väliin. Dunlopissa on sokka ja muutama kugeln tapissa "Oikeissa" Dunlopeissa on kuulia 4, eli riittävästi, noi johdannaiset ja kopiot useimmiten kahdella kuulalla - se tappi pääsee sivuttain liikkumaan josta seuraa, että voipa murtua koko "pilli". Schallerien hihnakiinnitys kannattaa kyllä sopivin väliajoin tarkastaa, tuosta huolesta pääsee kun käyttää siinä mutterissa ruuvilukitetta (vaikka Locktite) ja hylsyllä kiristää sen hyvin. DiMarzioissa taas tulee tuo kiinnitys joskus tielle jos laukku on kovin nafti, myös niissä on nylonit joskus murtuilleet, tai sitten on tapahtunu siten, ettei se ole lukkiutunut kunnolla se klipsi. Mutta kuitenkin, oli se mikä hyvänsä "teollinen" hihnalukko, niin aina parempi kuin ilman. Toki sitä saa virityksiä tehdä jos siltä tuntuu, vaikka laittas sen hihnan täkkipultilla ja purjerenkaalla kiinni... 8)
|