Aihe: Jotain humbuckerin ja yksikelaisen väliltä?
1 2
N33m0
24.04.2008 22:08:22

http://www.bareknucklepickups.co.uk/ZP-MQ.html

Tuossa myös BKP:n Mississippi Queen, eli humbuckerin kokoinen p90. Taattua laatua.
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
Imper
24.04.2008 23:42:17

P90 ehdottomasti. Just sain ite ekan P90-kitarani ja soundi on kyllä loistava! Ei tietysti kaikkeen toimi, mutta sanoisin että P90 on todellakin jokapaikanhöylä, jossa on pirusti luonnetta!
Everyone is a per-son
opaa
25.04.2008 11:30:04
Tuo humbuckerin puolittaminen potikalla kytkimen sijaan kuulostaa myös mielenkiintoiselta. Sitä voisin humbucker-kitaraan kokeilla.

Suosittelen :)
Sammo
25.04.2008 12:10:34
Ehkä aavistus vähempi olisi voinut olla tallamikissä klangia singlecoil-moodissa, mutta veikkaisin että ratkaisu siihen on yksinkertaisesti mikin kiepsauttaminen ympäri siten, että tuo etummaisen pikkukelan magneetti onkin kohti kitaran kaulaa, eikä kitaran tallaa.

Veikkaisin että koska Tyler ei ole järjettömän kirkassoundinen (johtuuko se sitten siitä että se on hollowbody vai mun sormista, en tiedä) ja että tallamikki on mun mittauksien mukaan ainakin 5mm kauempana tallasta kuin Espritissä, niin luultavasti ei klangi (jos tulkitsin sen oikein kirkkaudeksi) ei haittaa.

Mua ehkä pikkasen ihmetyttää speksit, eli tallamallille annetaan DC-resistancelle ja resonant peakille seuraavat arvot

Hum : 18.80 KOhm / 3.0KHz
P-90 : 10.20 KOhm / 3.1KHz
Rails :8.56 KOhm / 6.0KHz

Humpparin osalta tuo ei ole lähelläkään PAFia. Ja peukku-keskellä-kämmentä-säännön mukaan tuo on humpparina kuuma (korkea resistanssi) ja tumma soundinen (korkea resistanssi + matala resonant peak).

Vertailun vuoksi
JB : 16.4 KOhm / 5.5 KHz
Seth Lover : 8.1 KOhm / 5.9 KHz
'59 : 8.13 KOhm / 6 KHz
"Oh you are right, the JOE headstock completely SUCKS, but JOE doesn't give a crap. Either you give crap, or you don't." - JOE (eli James Tyler)
arppah8
25.04.2008 14:09:21

Duncanilta on tullut uutta...
P-Rails joka on siis humbuckeri, tai siis singlecoil... tai siis P90. Kaikki samassa rasiassa:
http://www.seymourduncan.com/produc … humbucker/progressive/prails_shpr1/

Perkules. Siinä on mun seuraavan rakenteluprojektin mikki. Yhden tallahumpparin aattelin laittaa, nyt saan sit vihdoin joskus mielessä kutkutelleen P-90sen samalla. Ja sinkkukin vielä. Huippua.
God's away on business
Jucciz
25.04.2008 15:03:55
Humpparin osalta tuo ei ole lähelläkään PAFia. Ja peukku-keskellä-kämmentä-säännön mukaan tuo on humpparina kuuma (korkea resistanssi) ja tumma soundinen (korkea resistanssi + matala resonant peak).

Vertailun vuoksi
JB : 16.4 KOhm / 5.5 KHz
Seth Lover : 8.1 KOhm / 5.9 KHz
'59 : 8.13 KOhm / 6 KHz

Joo eipä ole ei. Perus-PAF on siellä 7,6k kaula ja 8,0k talla.

JB on taas mikkinä kaikkea muuta kuin tummasoundinen. ;)
Kiinankeisari
25.04.2008 15:35:34
vertailun vuoksi duncanin little '59:

Bridge: 11.78 k / 4.6 KHz

ja tuokin on suunniteltu kuulostamaan mahdollisimman PAF:ilta, että ehkä sillä mikin rakenteellakin on merkitystä varsinkin näissä vähän erikoisemmissa konsepteissa. rautalangasta väännettynä: nuo arvot ja niiden vaikutus saundiin pätee varmasti jos vertaillaan kahta normikokoista humpparia, näissä erikoisratkaisuissa en menis pelkkien numeroitten perusteella sanomaan juuta enkä jaata.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
BBHendrixon
25.04.2008 16:32:45 (muokattu 25.04.2008 16:38:38)
Seymour Duncanin HotRail, CoolRail ja muutkin minihumbbarimallit on mahtavia mikkejä ja ehdottomasti tutustumisen arvoisia! Niistä saa myös mielenkiintoisia yhdistelmiä.

Kannattaa tosin huomioida, että HotRail yksistään on sitten oikeesti kuuma ja cleanien kanssa voi olla vähän hankaluuksia...koska niitä ei ole.

Duncanin Little '59 on ollut mun Stratossa 2,5 vuotta ja on paras mikki, jolla oon soittanut.
Sammo
25.04.2008 17:23:56
Joo eipä ole ei. Perus-PAF on siellä 7,6k kaula ja 8,0k talla.

Luin uudestaan tuon kuvauksen:
"Normally, in humbucking mode, P-Rails are wired in series, for a high-output sound that works great for classic rock and heavier tones. However, when wired in parallel, the coil mismatch produces a very usable P.A.F.-style humbucker tone with less phase cancellation associated with standard parallel wired humbuckers"

Eli tuo ~18 KOhmia on ilmeisesti sarjaan kytkettynä ... ja mietin edelleen, että onko tuo sarjaan kytkentä välttämättä edes tarpeellinen. Mun järki sanoo että se on vaikea toteuttaa yhdellä kytkimellä sarjaan/rinnan/P90/SC-moodit.

Kunhan tuon saa kuorilla niin kokeillaan.
"Oh you are right, the JOE headstock completely SUCKS, but JOE doesn't give a crap. Either you give crap, or you don't." - JOE (eli James Tyler)
Mirk0
25.04.2008 21:32:50
Kuse tuubaas vai mitä sä soititkaan?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)