efunkelist 24.04.2008 15:12:51 | |
---|
Ihastelin kaupassa fenderin teleä jonka tallassa oli ruostetta ja kaulasta "hankautuneet" alueet harmaantunutta puuta samaan tapaan kuin peltojen laidalla olevien hökkelien laudat. Mitenköhän noita saisi toteutettua? Varmaan jollain miedolla hapolla? Any ideas? Ja mistäköhän mä jotain soveltuvaa happoa saisin hommattua? Jostain syystä tykkään gulahtaneista tavaroista ja yksi projekti on etsiä jostain maalta (ilmaiseksi tottakai) sellaista harmaantunutta lankkua jota käyttää tulevan vahvistimen ja kaiuttimen pintamateriaaliksi :) "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
gemisti 24.04.2008 15:31:56 | |
---|
Jostain syystä tykkään gulahtaneista tavaroista ja yksi projekti on etsiä jostain maalta (ilmaiseksi tottakai) sellaista harmaantunutta lankkua jota käyttää tulevan vahvistimen ja kaiuttimen pintamateriaaliksi :) tässähän olis mallia sellaiseen, on kyllä hienon näköinen http://www.mpamp.com/amp/images/relic.jpg ..ja öisin nukun. |
jukkasil 24.04.2008 16:03:27 (muokattu 24.04.2008 16:03:57) | |
---|
Mulla on tuota harmaata lankkua (purettiin vuohien iso aitaus viime kesänä) vajassa kymmeniä metrejä. Tarkoitus tehdä ainakin yksi kitaran kansi tuosta ehkä jo ensi kesänä. Kitaranrakennusyritelmää, uusin projekti:
http://tuulikumpu.galleria.fi/kuvat/kitaraprojektit/ |
gasser 24.04.2008 16:10:59 | |
---|
"Puussa tapahtuu auringon, sateen ja tuulen vaikutuksessa kulumista, eroosiota. Pihka-ainekset ja puun sideaine, ligniini, haihtuvat ja huuhtoutuvat vähitellen pintakerroksesta. Jäljelle jää selluloosa, joka muuttuu väriltään harmaaksi siitä siis puun harmaantuminen." Jostain lainasin ton pätkän. Lisäksi vaikuttavat pöly, mikrobit, öljy ja muu skeida mitä ilmassa leijuu. Jotain paperiteollisuudden kemikaaleja ja solariumia kehiin, niin eiköhän ala harmaantumaan. :) -?- |
Liberon Black Bison antiikkivaha (Happopetsi) Kelo. Yhen vanhan pöydän olen nähnyt tuolla pintakäsitellyn ja lopputulos ihan ok. |
Puavali 24.04.2008 21:08:28 | |
---|
"Puussa tapahtuu auringon, sateen ja tuulen vaikutuksessa kulumista, eroosiota. Pihka-ainekset ja puun sideaine, ligniini, haihtuvat ja huuhtoutuvat vähitellen pintakerroksesta. Jäljelle jää selluloosa, joka muuttuu väriltään harmaaksi siitä siis puun harmaantuminen." Jostain lainasin ton pätkän. Lisäksi vaikuttavat pöly, mikrobit, öljy ja muu skeida mitä ilmassa leijuu. Jotain paperiteollisuudden kemikaaleja ja solariumia kehiin, niin eiköhän ala harmaantumaan. :) Rautavihtrilliä eli rautasulfaattia, niin harmaantuu kyllä. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
black-dog 24.04.2008 21:22:04 | |
---|
ois kans makea tehä siihe tyyliin ku vanhat paksusti maalatut huonekalut näyttää kun niistä poistetaan maali. yhen pöydän kuorin viime kesänä ja siitä asti ajatellu semmosta ratkasua ja mite se onnistuis. Mitäs sanoisitte muuten, toimisko tuohon vaaleahko petsi alle ja päälle paksusti jotain tavallista maalia ja jättää "kypsymään" ja sitten kuoria maali? Watch my back sano kyttyräselkä |
efunkelist 24.04.2008 22:31:05 | |
---|
vaaleahko petsi alle ja päälle paksusti jotain tavallista maalia ja jättää "kypsymään" ja sitten kuoria maali? Sietää kokeilla mutta joutuukohan sitä sitten "kypsyttelee" vuositolkulla? Pitäis kokeilla johonkin lankunpätkään, tai vaikka muutama moinen tehdä. Yhden kuorii viikon päästä maalin kuivuttua, toisen vuoden ja yhden vasta 10 vuoden päästä... :P Tuo em mad professor on mun mielestä jotain täydellisyyttä, aivan ihana... oon kuolannu tuota kuvaa jo kauan. Noita erilaisia mömmöjä pitää koittaa saada käsiin ja kokeilla mitä jälkeä niillä saa aikaan... "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Seba 25.04.2008 00:58:14 | |
---|
Jossain oli keskustelu noiden rautaosien hapattamisesta ja ruostuttamisesta, en vaan löydä kun en vissiin osaa käyttää hakua niinkuin pitäis. Joku voisi linkittää sen tänne? |
jamu 25.04.2008 03:46:20 | |
---|
Rautavihtrillillä saa puun kelotettua. En ole kokkeillu, mutta niin ne viisaat sannoo. |
jukkasil 25.04.2008 06:29:51 | |
---|
Rautavihtrillillä saa puun kelotettua. En ole kokkeillu, mutta niin ne viisaat sannoo. Joo, eikä maksa paljoa, myydään isoissa pusseissa rautakaupoissa hirsimökkien ulkopinnoitteeksi. Kitaranrakennusyritelmää, uusin projekti:
http://tuulikumpu.galleria.fi/kuvat/kitaraprojektit/ |
Hannu A 02.05.2008 09:00:46 (muokattu 02.05.2008 09:02:37) | |
---|
Tulipa vaan viikonloppuna mieleen: Appiukko oli vielä pari vuotta sitten duunissa paperikonetehtaalla. Niille tuli uuden koneen telat (tai rullat tai mitä nyt sitten onkaan niissä koneissa) pakattuna sellaisiin hillittömänkokoisiin puulaatikkoihin, jotka sitten jäi aina ylimääräiseksi ja duunarit sai niistä varata itelleen polttopuuksi... Appiukollakin oli ainakin vielä vähän aika sitten jonkin verran varastoa niistä lankuista, juurikin tollasta vanhan näköistä harmaantunutta leveää lautaa... Anyways kannattaa ehkä ihan piruuttaan kysellä jostain paperikonetehtaalta? E: eihän se mikään viikonloppu ollut kun wappu... onneksi en ollut päissään kun ihan selvinpäinkin sekoilee tän verran... Basisti Jumalan armosta |
Numb 02.05.2008 09:19:16 | |
---|
ois kans makea tehä siihe tyyliin ku vanhat paksusti maalatut huonekalut näyttää kun niistä poistetaan maali. yhen pöydän kuorin viime kesänä ja siitä asti ajatellu semmosta ratkasua ja mite se onnistuis. Niissä vanhoissa on usein monta kerrosta maalia, ja lopputulos syntyy näitten kerrosten epätäydellisestä kuoriutumisesta. En tosin tiedä onko tämä edes sitä mitä tarkoitat, mutta jos on, niin useita kerroksia, vähän eri sävyjä (tai jopa värejä...). Itse duunasin männä kesänä yhden kaapin, aikomuksena maalata se, mutta maalin kaapimisen jälkeen syntynyt pinta olikin niin vinhan näköistä, että en maalannut. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |