Aihe: Opeth
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10122 123 124 125 126
gorgonoidi
23.04.2008 23:47:08

Kerro vielä, miksi ihmeessä aiot lopettaa?

Jengi ei taida sietää mua.
marke-
24.04.2008 03:34:22 (muokattu 24.04.2008 03:35:30)
Muuten oli hyvä kirjoitus ja olen kanssasi samaa mieltä monessa asiassa, mutta mistä tämä idioottimainen "minä tiedän mikä on parempaa"-veto tuli?
Mä luulin, että kaikki tajuaa asian, että jos mun nimimerkillä on jotain postattu, niin se on sillon automaattisest MUN mielipide.

Vai tarviiko joka sanan jälkeen kirjoittaa "mun mielestä"?

Luetko sä itku kurkussa näitä posteja ja hakemalla haet riitaa, vai mikä vittu? Sen verran oot täälä metallipalstallakin pyörinyt, että ite ainakin tiedän mihin tyyliin juttuja heittelet ja miten niihin pitää suhtautua, kyllä niissä asiaa on. Täällä on minusta ihan sama tilanne kaikilla.. mullakin. Joitain ärsyttää mun tyyli, joitain ei. Ei sille oikein mitään voi, paitsi välillä vähän kattella mitä tulee kirjoitettua ja koittaa hetki tajuta mitä toinen on koittanut sanoa.

Ainiin, sähän provoat...
No en kylläkään provoa.

ps. modet, kiirettä siellä!
Pidä vaikka pieni omaehtoinen paussi, kesäkelit tulossa ja näin.. ei täältä varmaan ketään futaista tarvi.

Edit: Ja luonteesta sen verran, että en mä siitä väitä tietäväni mitään. Varmasti oot ihan hieno mies, Tehän sen päätätte mikä on hyvää ja mikä ei. Meikä ei vaan tajua sitä. Itse olen moukka.
Ei tässä nyt edelleenkään ole päätetty yhtään mitään kenenkään puolesta. Luulin, että viimeistään "Jos tämänkin jälkeen Lotus Eater maistuu, niin ei muutakuin Rock and Roll ja tukka heilumaan" olisi kertonut sen, että ei ole tarkoitus tunkea kellekkään mielipiteitä päähän, vaan perustella omiani, kun ne närää aiheutti.
Rakkaus
carnation
24.04.2008 11:45:08 (muokattu 24.04.2008 12:07:19)
Jengi ei taida sietää mua.

Välillä tuntuu siltä, ettet kestä mitään "lempibändiisi" kohdistunutta kritiikkiä. Ei sitä nyt marttyyriksi tarvitse ruveta vaikka joku sanoo Opethista jotain negatiivistakin välillä. Ihan hyvin tuo Heroin näyttää asiansa perustelevan.

Kahtoin tuon Porcelain Heartin videon. Taitaa olla pakollinen paha nuo musavideot nyt kun Roadrunnerilla ollaan, ei tunnu bändi olevan ehkä ihan omassa elementissään noilla. Biisissäkään ei tapahtunut oikein mitään mielenkiintoista, tuo "doom"-riffi on melko nuuduttava ja laulumelodiatkin on aivan kuin lennosta vedetty. Ja olihan tuo kaikenlisäksi 3 minuuttia lyhyempi editti. Perhana, Toolkin tekee kymmenminuuttisia videoita, miksei sitten Opeth?

Lotus Eeaterin alkuosa on hyvä, mutta keskivaiheilla leviää käsiin. Vähän sekavin miettein uutta levyä odotellaan, johan tuota on jo kolme kappaletta kuultu mutta yksikään ei säväytä erityisemmin. Onhan tää Godhead's Lament/April Ethereal -osasto ihan eri kaliiberia. No oli viime levyllä sentään Ghost Of Perdition ja The Baying Of The Hounds.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
jazzIII
24.04.2008 12:41:14
Välillä tuntuu siltä, ettet kestä mitään "lempibändiisi" kohdistunutta kritiikkiä. Ei sitä nyt marttyyriksi tarvitse ruveta vaikka joku sanoo Opethista jotain negatiivistakin välillä. Ihan hyvin tuo Heroin näyttää asiansa perustelevan.

Kahtoin tuon Porcelain Heartin videon. Taitaa olla pakollinen paha nuo musavideot nyt kun Roadrunnerilla ollaan, ei tunnu bändi olevan ehkä ihan omassa elementissään noilla. Biisissäkään ei tapahtunut oikein mitään mielenkiintoista, tuo "doom"-riffi on melko nuuduttava ja laulumelodiatkin on aivan kuin lennosta vedetty. Ja olihan tuo kaikenlisäksi 3 minuuttia lyhyempi editti. Perhana, Toolkin tekee kymmenminuuttisia videoita, miksei sitten Opeth?

Lotus Eeaterin alkuosa on hyvä, mutta keskivaiheilla leviää käsiin. Vähän sekavin miettein uutta levyä odotellaan, johan tuota on jo kolme kappaletta kuultu mutta yksikään ei säväytä erityisemmin. Onhan tää Godhead's Lament/April Ethereal -osasto ihan eri kaliiberia. No oli viime levyllä sentään Ghost Of Perdition ja The Baying Of The Hounds.

Heh, itselleni taas Lotus Eaterin loppupuoli toimii aika kympillä, mutta alun hehkutetut blast/clean vokaalijutut tähän mennessä jättävät kylmäksi. Porcelain Heart taas kuulosti lähinnä laahaavalta ja suoraan sanottuna edusti melkein kaikkea sitä, mistä (uudemmassa) Opethissa en ole niin pitänyt. Omituinen valinta levy-yhtiöltä singleksi. No, ehkäpä levyltä kuultuna kolahtaa.
rc
24.04.2008 13:28:37
Hienoja kappaleita molemmat. Videon tasokin jotain ihan muuta kuin The Grand Conjuration... Lotus Eaterin progeilukohta loppupuolella on minusta kovin nerokas, ja soundeissa on enemmän ilmaa kuin ikinä.

Itselläni ei tule kyllä yhtään ikävä MAYH:in tai Still Lifen aikoihin, vaikka molemmat kovia lättyjä ovatkin. Uudemmilla levyillä kontrastit ovat suurempia, ja juuri sen takia turhia kohtia biiseissä on vähemmän. Joskin monia useat kohdat saattavat tökkiä. Kokonaisuuksia ei juurikaan ole vielä päästy kuulemaan... tuntuu, että nuo biisit ovat jotenkin yksinäisen oloisia kun eivät ole levyllä.

Onko muuten Porcelain Heart oikeasti pidempi kappale kuin tuossa videolla?
Peace, love & death metal
Torniojaws
24.04.2008 13:30:29

Onko muuten Porcelain Heart oikeasti pidempi kappale kuin tuossa videolla?

3 min pidempi oikeasti.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
gorgonoidi
24.04.2008 14:15:42 (muokattu 24.04.2008 14:18:23)

Ei tämä nyt minusta ole ihan näin, omalta kantiltani katsottuna. Minä vain kritisoin Heroinin tyyliä esittää mielipiteensä. Itse en ole puhunut täällä Opethin musiikisa vähään aikaan mitään. Tekisi mieli sanoa, että lukisit uudelleen mitä olen sanonut, mutta eipä sillä kai pahemmin väliä. Ja tekisi mieli sanoa, että Opeth ei todellakaan jaksa koskettaa minua niin hyvin enää kuin ennen. Olen monessa asiassa Heroinin kanssa samaa mieltä.

Heroin, pyydän anteeksi.
thaav
24.04.2008 15:12:06
Tuo Lotus Eaterin happo-progekohta on muuten yksi parhaita hetkiä Opethin tuotannosta. Ihan älyttömän happoinen tunnelma. Tainnut Åke vetästä jatsitupakasta parit sauhut ennen säveltämistä.
Doom what thou wilt shall be the whole of the law
rc
24.04.2008 15:59:20
3 min pidempi oikeasti

Ei yllätä, useat kohdat Porcelain Heartissa videoversiossa kuulostavat jotenkin pätkäistyiltä... jotain jää puuttumaan. Parempi pätkitty versio tosin kuin Grand Conjurationin vastaava, mihin tosin ei paljoa tarvita.
Peace, love & death metal
absentmind
25.04.2008 02:44:52
Ei yllätä, useat kohdat Porcelain Heartissa videoversiossa kuulostavat jotenkin pätkäistyiltä... jotain jää puuttumaan. Parempi pätkitty versio tosin kuin Grand Conjurationin vastaava, mihin tosin ei paljoa tarvita.

Pätkäistyn kuulosia ne on siinä 8-minuuttisessakin.
Closure
25.04.2008 03:32:57 (muokattu 25.04.2008 03:41:41)
Hohhoh. Mikaelilla on Adidaksen superstarit jalassa. Toimii muuten tuollaisessa videossa. Köh. Pikkuvikoja.

Hieno video, mutta leikkaus on paikoittellen vähän pökkelöä kun tuota samantyyppistä kameraliikettä tulee hyvin paljon melkein peräkkäisissä kohdissa. Bändiotoksissa tuo nimenomaan häiritsee aika paljon. Tosin lopun murhakohtauksessa "laulavat murhatut"
toimivat aivan helvetin hyvin. Elokuvien ja musiikin suurkuluttajana sanon: "BUENO"

Tuplahohoh. Kattelin tarkasti tuota videota ja ihmettelin yhtä kohtaa, jossa oli joku ihan omituinen mies. Aattelin notta ohjaaja tunkenut itsesä siihen, mutta se olikin vähätukkainen Mendes. :(
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
jigsore
25.04.2008 10:02:32

Heir Apparent eilisestä Metalliliitosta: http://areena.yle.fi/toista?id=1219851
(36:04-44:51)
seikkailumielellä ja leikkimielellä
Mufasa
25.04.2008 10:18:21
Heir Apparent eilisestä Metalliliitosta: http://areena.yle.fi/toista?id=1219851
(36:04-44:51)

Että on kova biisi.
Kevyt on askel kuoleman, sillä elämä on raskas taakka kantaa.
_-SAMI-_
25.04.2008 11:33:40
Että on kova biisi.

PARHAUTTA!
thaav
25.04.2008 14:46:32
On kyllä luvattoman kovia riffejä tuossa Heir Apparentissa. Jotenkin niin perus-Opethia, mutta silti sopivan erilaista. Ehkä hieman Bleak tulee mieleen pääriffistä.
Doom what thou wilt shall be the whole of the law
geeza
25.04.2008 14:49:04

Onko tän lätyskän julkaisuajakohdasta jotain tietoa?
Pixie.
SuvantoJ-
25.04.2008 14:55:00
Onko tän lätyskän julkaisuajakohdasta jotain tietoa?

Noin kahden sekunnin googlettamisella olisi löytynyt Suomen julkaisupäivä, 4.6.
M.A.C.H.O. # 3 - "En ole ämätööri"
Torniojaws
25.04.2008 15:52:29

Mukavan väkivaltaisen kuuloinen tuo puolivälissä tuleva Emperor-kohta näin levyversiona (verrattuna Melloboteniin).
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
lethus1
25.04.2008 20:23:59
VITU HYVÄ! Ei jumalaut
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)