Aihe: Tiamat
1 2
Mechanizm
29.11.2004 22:29:47
Löytyykö kuuntelijoita?

Itselle ollut yksi tärkeimpiä bändejä. Ensimmäisen kerran kuulin Black Sabbathin lämppärinä -95, jonka jälkeen Wildhoney meni ostoon samantein. Deeper Kind of Slumberia sitten odoteltiin tovi ja alkuhämmennyksen jälkeen myös siitä muodostui yksi kaikkien aikojen suosikeistani. Skeleton Skeletron on myös hieno mutta myöhäisemmät ovat jääneet vähäisemmälle kuuntelulle.
Jos diggaat bändiä etkä ole kuullut Edlundin Lycyfire-projektia, suosittelen This Dollar Saved My Life At Whitehorse levyä.
Kovin matalaa profiilia Edlund on pitänyt, uusin Lucyfire pitäisi kuitenkin olla työn alla.
Sana on vapaa..
Judas Priest EI ole tulossa Suomeen keikalle. Eihän?
reino
29.11.2004 22:32:41
Wildhoney on ainakin loistava levy. Muita en hirveesti ole kuullut.
W00t?
Chrissie
29.11.2004 23:27:31
Sana on vapaa..

The Inchtabokatablesin kautta olen joihinkin kappaleisiin tutustunut ja ne ovat olleet ihan mielenkiintoisia. Periaatteessa musiikki ei kuitenkaan iske. Pointsit myyttisestä nimestä.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
Poopa
30.11.2004 09:00:40

Mukaani tarttui juuri tuossa yksi päivä semmoinen levy kuin Gaia, (vai olisiko joku EP ku biisejä löytyy muistaakseen kuusi) ja kiinnostus heräsi. Muut mitä olen bändiltä kuullu ni ei hetkauttanu mut tuo kyseinen upposi heti ensikuulemalta.
marke-
30.11.2004 13:45:14 (muokattu 30.11.2004 13:45:39)
Mukaani tarttui juuri tuossa yksi päivä semmoinen levy kuin Gaia, (vai olisiko joku EP ku biisejä löytyy muistaakseen kuusi) ja kiinnostus heräsi. Muut mitä olen bändiltä kuullu ni ei hetkauttanu mut tuo kyseinen upposi heti ensikuulemalta.

Gaia on EP ja suurin osa biiseistä on Wildhoneyllä. En näe ehkä kauhean järkeväksi kuin ostaa jomman kumman, koska Gaialla on parhaat vedot. Toisaalta Wildhoney on hieno kokonaisuus. Kympillä jos saat, niin kassiin vaan.

Wildhoney on tosiaan yksi parhaita levyjä ikinä. Muuten en ole juuri innostunut. Uusimmalla Preyllä ei esimerkiksi ole kovin vahvoja biisejä. Deeper kind of slumber on kuulemma myös kohtuullinen.
No chiefs, all indians.
kirjoittelija
30.11.2004 14:18:17
Tiamat kuuluu mun all time top 10 bändeihin. Viimeisintä lukuunottamatta kaikki levyt mitä olen kuullut (Judas christ, Skeleton skeletron, Deeper kind of slumber ja Wildhoney) ovat olleet todellisia mestariteoksia. Wildhoney ja Judas christ vaihtelevat paikkaa lempilevynä, molemmat aivan loistavia.

Lucyfire ei kolahtanut ihan niin lujaa kuin Tiamat mutten lähtisi sitäkään huonoksi sanomaan.

2 kertaa olen nähnyt Tiamatin livenä, ne ovat olleet juhallisia, melkeinpä hartaita tilaisuuksia.

Kyllä, Tiamat on helvetin hyvä bändi.
Morris on acid
30.11.2004 15:58:52
Wildhoney ja A deeper kind of slumber ovat sarallaan klassikoita. Muita Tiamat -julkaisuja en menisi enää niinkään ylistämään.
Eemil
30.11.2004 22:29:09
Olen paljon kuunnellut, yksi lempibändeistä lähinnä Wildhoneyn ansiosta. Se on yksi niistä harvoista melkeinpä täydellisistä levyistä. Se kannattaa ehdottomasti ottaa kuunteluun jos ei ole koskaan kuullut.
Akiman
01.12.2004 22:46:55

Pitänee jatkaa Wildhoneyn ylistämistä. Tiamat ei ole toistaiseksi ollut itselleni mikään erityisen tärkeä yhtye, mutta kyseinen albumi on kyllä todella laadukasta jäljeä kaikin puolin. Monin tavoin kokeileva ja silti turvallistakin jälkeä, joten tarttumapintaa löytyy varmasti moneen makuun.

Prey -> http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=420
Wildhoney -> http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=345
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
Teemu78
02.12.2004 01:07:41
Näin myös Tiamatin ensikerran 95 Sabbathin lämppärinä Tampereen Tullikamarilla. Edelleen tuo Tiamatin veto kuuluu parhaimpiin mitä oon ikinä kuullu.

Wildhoney on ollu mulle ehkä kaikista levyistä se tärkein levy. Tiamat oli yks niitä bändejä jotka sai mut tarttuun kitaran varteen. Wildhoneyn lisäks mua on ihastuttanu "Astral Sleep" ja "Clouds". Deeper Kind Of Slumber oli mulle pettymys, ikinä en oo jaksanu kuunnella kokonaan kerralla. Skeleton Skeletron on mun mielestä keskiverto lätty, uudemmista en sitten tiedä juuri mitään.

The AR -Biisi jota vieläkin soittelen innolla....Ja Wildhoneyn avulla tajusin "tunnelma" nimisen asian joka on mulle nykyäänkin tärkein asia musiikissa. With Every Tear A Dream......
armadillo
02.12.2004 01:09:57
A Deeper Kind Of Slumberin menin ostamaan joskus muinoin. Ei kyllä iskenyt sitten yhtään, mutta ajan kuluessa siitäkin on oppinut pitämään edes vähän. Pitäisi kai tutustua muihinkin levyihin.
Life is a vacuum cleaner, it sucks.
Mechanizm
02.12.2004 09:37:57
Kehoitan kaikkia A Deeper Kind of Slumberin omistavia ottamaan ajatuksella levy kuunteluun. Se ei ole helppo levy saada avautumaan, pitkiä biisejä ja alkuun hyvin tylsän kuuloisia. Mutta ehkä kärsivällisyys palkitaan ja jotain irtoaisikin. Tunnelma on se levyn henki mielestäni, runttausta on aivan turha hakea.
Judas Priest EI ole tulossa Suomeen keikalle. Eihän?
Deeku
03.12.2004 19:24:57
Wildhoney on aivan loistava levy. Omistin aikoinaan Sumerian Cry:n, mutta minusta oli aika huono levy. Siihen nähden bändi on käynyt melkoisen kehityskaaren.

Livenä näin myös Black Sabbathin kanssa Tullikamarilla. Muuten hyvä keikka, mutta koskettimet tulivat aivan liian lujaa.

Uudemmat levyt ovat jääneet paitsioon, paitsi Judas Christ on kova lätty.
Bartender, more beer! Make it fast or I´m outta here!
Mechanizm
22.05.2006 22:22:58
Pitkästä aikaa elämää tässäkin leirissä...

Tiamat - "The Church of Tiamat" DVD.
Release date: 24th of April.

Live In Krakow, Poland - Jan 2005 (mixed in stereo and 5.1 surround):

1. Vote For Love
2. Children Of The Underworld
3. Cain
4. Brighter Than The sun
5. To Have And Have Not
6. Whatever That Hurts
7. I Am In Love With Myself
8. In A Dream
9. Wings Of Heaven
10. Cold Seed
11. Clovenhoof
12. As Long As You Are Mine
13. Love Is As Good As Soma
14. The Sleeping Beauty
15. Gaia

Bonus Section:
1. Where The Serpents Ever Dwell (home video from the first Tiamat show ever)
2. Undressed (home video from the Wildhoney tour in 1995)
3. Whatever That Hurts (videoclip)
4. Gaia (videoclip)
5. The Ar (home video from the Wildhoney tour in 1995)
6. Do You Dream Of Me? (animation clip)
7. Cold Seed (videoclip)
8. Alteration X 10 (making of ADKOS studio session)
9. Phantasma De Luxe (home video from the Judas Christ tour 2002)
10. Brighter Than The Sun (videoclip)
11. Vote For Love (videoclip)
12. Angel Holograms (home video from the Judas Christ tour 2002)
13. Cain (videoclip)

Plus interview with Anders and Johan, commentary to the songs in the bonus section, photo gallery and wallpapers.
Opi englantia akun ja mikin kanssa - Learn english with a battery and a microphone
marke-
24.04.2008 03:48:53
Vois nostella tätä. Onko joku jo kerennyt Amanethesin kuulemaan? Sampleja? Mitään missään? Varastaan en ala.

http://www.korroosio.fi/reviews.php?c=cd&id=2306
Rakkaus
firecane
24.04.2008 11:40:54

Vois nostella tätä. Onko joku jo kerennyt Amanethesin kuulemaan? Sampleja? Mitään missään? Varastaan en ala.

http://www.korroosio.fi/reviews.php?c=cd&id=2306

tilattu on, mutta ei oo vielä postilooraan kolahtannu .... Arvostelujen mukaan tyylillisesti aika uran läpileikkaava, vaikka rankempia lauluosuuksia ei levyltä löydy
Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä.
firecane
24.04.2008 14:09:54

Löytyy. Joskaan ei ehkä ihan sitä ärinä/örinä-settiä, mutta melkoisen brutaalia "kähinää" ja huutoa vähintäänkin. Vokalisoinnit ovat muutenkin aika monipuoliset ja Edlund liikkuu hienosti sieltä primitiivisemmästä suunnastaan silkkaan tulkinnan tummaan syvyyteen aika eri tavalla kuin aiemmin.

Joo, örinä -settiä tarkotin
Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä.
slowdive
24.04.2008 17:08:51
Uusi levy kokonaan kuultavana:
http://www.myspace.com/tiamat

En tiedä mikä tuossa bändin uudemmassa materiaalissa mättää. Siitä vaan puuttuu se jokin.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
Akiman
27.04.2008 13:57:02

Johan Edlund kertoo Korroosion Tiamat-haastattelussa, miksi kotistudiolla on hyvä laulaa laskuhumassa yöllä tai krapulassa aamulla. Käsittelyssä myös eräs Amanethes-albumi, miehen paljon puhuttu sooloprojekti ja Tiamatin värikäs tuotanto.

http://www.korroosio.fi/interviews.php?id=181
:: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: SEPTICFLESH, STORMWARRIOR, UNEARTHLY TRANCE, NIGHTINGALE ja AFTER FOREVER ::
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)