Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keikkaystävälliset ständit!
1 2 3
moffler
23.04.2008 00:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iltaa!
 
Eli hakisin infoa/käyttäjäkokemuksia pääasiassa ständeistä, jotka loistavat painonsa (sen puutteen) ja vaikkapa koonsa puolesta. Tukevuus on hyve, muutkin ominaisuudet, esim. portaattomat säädöt yms. ovat plussaa. Toki kompaktin koon mukana joutuu joistain ominaisuuksista tinkimään. DW:n mainio 6000-sarja flatbase -jalkoineen ja Yamahan 700-sarja ovat jo tiedossa (en tosin ole toiminnassa päässyt pahemmin kokeilemaan), mutta nyt haluaisinkin kuulla myös muiden merkkien vastaavantyyppisistä sarjoista ja käyttäjäkokemuksista.
 
-A
 
Sshh..
Pieni rumpalipoika
23.04.2008 02:14:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iltaa!
 
Eli hakisin infoa/käyttäjäkokemuksia pääasiassa ständeistä, jotka loistavat painonsa (sen puutteen) ja vaikkapa koonsa puolesta. Tukevuus on hyve, muutkin ominaisuudet, esim. portaattomat säädöt yms. ovat plussaa. Toki kompaktin koon mukana joutuu joistain ominaisuuksista tinkimään. DW:n mainio 6000-sarja flatbase -jalkoineen ja Yamahan 700-sarja ovat jo tiedossa (en tosin ole toiminnassa päässyt pahemmin kokeilemaan), mutta nyt haluaisinkin kuulla myös muiden merkkien vastaavantyyppisistä sarjoista ja käyttäjäkokemuksista.
 
-A

 
Portaattoman säädön tekeminen halvaksi ja kevyeksi ei ole ilmeisesti kovin yksinkertaista, koska moisia vempeleitä ei ole. Mun mieltymysten mukaan tosin en kaipaa portaatonta säätöä kuin lainassa olevaan snare-ständiin. Tarkoitan siis tilannetta, jossa soitan jonkun muun hahmon snare-ständillä, joka ei ole samaa Jamahan mallia kuin omani. Portaattomuudessa on omat ongelmansa sen asettelun suhteen ylipäätään. Porrastetussa aika nopeesti oppii sen oman kohdan tarkalleen, porrastetussa ei.
 
Suosittelen sua ostamaan yhden Yamahan 700-sarjan puomiständin. Otat sen himaan, ja renkkaat sitä edes takas illan elokuvaa katsoessa. Huomaat sen täsmällisyyden ja keveyden jo puolessatoista tunnissa. Kestävyyden (huoltamattakin) huomaat sit kymmenessä vuodessa.
 
Munsta vähäisillä kokemuksilla toi DW:n 6000-sarja ei vedä vertoja tuolle Yamahalle (autotermein) laatuvaikutelmaltaan, hinnaltaan eikä painoltaan.
 
Pyydän anteeksi, etten osaa vastata kysymykseesi muista vaihtoehdoista. Mä en, eikä kukaan kaverinikaan, ole löytänyt vielä viimeisen 10 vuoden aikana Yamahan 700-sarjan voittanutta. Eikä tarvii löytääkään.
 
Luonnollisesti tilanne on sit ihan eri noiden poljettavien rautojen suhteen. Niissäkin olen luottanut Yamahaan (800- ja 900-sarjat), mutta ne on sit jo makukysymyksiä.
 
Rummut nurin ja nussimaan!
kimizu
23.04.2008 10:29:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin ihan koemielessä pari Sonorin 100-sarjan suoraa standia, jä täytyy sanoa että on yllättänyt positiivisesti! Kevyitä ja tukevia, noin vuoden käytöllä ei mitään ongelmia toistaiseksi. Keikkoja tulee 40-50 vuodessa, eli roudausta ja kasausta on telineet saaneet osakseen.
 
Voisi olla hyvä vaihtoehto Jammulle?
 
http://www.thomann.de/fi/sonor_cs110beckenstaender_gerade.htm
 
Mun kaikki muutkin telineet on vastaavia yksinkertaisilla jaloilla olevia kevyempiä malleja, silti tuntuu että keissi painaa tonnin. Pari mega-tukevaa standia on kämpällä, mutta niitä ei yksinkertaisesti jaksa raahata keikoille.
 
mr_b
23.04.2008 11:18:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edelleen: Yamaha ei pamaha.
 
Softer, worse, slower, weaker.
ÄM
23.04.2008 21:58:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sit on kanssa se, että miten sen viidakon rakentaa.
 
Itse olen pyrkinyt nimenomaan minimoimaan paino, joka hartioitani rasittaa, optimoimalla tarvittavan raudan määrän.
 
Homma menee niin, että kahta tomia, kahta chrashia, rideä, splashia ja extrahaikkaa varten maasta lähtee vain kaksi ständiä. Etutomin holderi on toisessa, jossa Pearlin CH-70 varsia kaksi, chrashia ja splashia varten. Toisessa jalassa on puomi ridelle, clamppi sivutomin holderille, CH-70 chrashille ja extrahaikan varsi. Ylimääräiset putken päät on pätkitty sahalla, niin että teleskoopit ovat kuitenkin riittävästi sisäkkäin.
 
Tukevuusongelmia ei, ainakaan mun käytössä, ole ollut (Melodic punk, cover/bile, häät ja hautajaiset ym).
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Jaska
23.04.2008 22:35:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole kokemuksia, mutta DWn flätpeis-sydeemin lisäks samankaltaisia vempeleitä tekee myös Pearl, Gibraltar sekä Ludwig. Ainakin.
 
moffler
24.04.2008 00:26:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista.
 
Yamahan 700-sarja lienee siis tutustumisen arvoinen.
 
Niin joo tosiaan, Pearliltahan tulee myös se flatbase/tripod -muunneltava ständi. Maahantuojan mukaan saatavilla jossain vaiheessa toukokuuta. Käsittääkseni Ludwig on jo aikaisemmin toteuttanut tuon flatbase/tripod -idean.
 
Sshh..
grooveman
24.04.2008 17:10:07 (muokattu 24.04.2008 17:11:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on symbaaliständeinä Taman kaikista keveimpiä suoria ständejä. Kulman säätö on portaallinen. Maksaa muistaakseni 40€, ja aktiivista keikkailua ovat hyvin kestäneet. Eivät myöskään huoju, ainakaan minun soitossa, vaikka laittaisi tomin roikkumaan kylkeen. Selkä kiittää.
 
"rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki
tml
24.04.2008 22:06:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibraltarin flatbase standit ovat ihan toimivia. Etu DW-standeihin verrattuna on se, ettei jalkoja tarvitse laittaa ihan "flatiksi", eli jos on kaksi standia lähekkäin voi laittaa jalat menemään ristiin.
 
afro
17.07.2008 14:41:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemuksia Gibraltarin 8600-sarjan (flat base) kestävyydestä keikkakäytössä?
Suunnitelmana telinecasen keventäminen, ja 8600-sarjan telinepaketti vaikuttaisi mielenkiintoiselta:
http://www.thomann.de/fi/gibraltar_hardware_set_8600_serie.htm
Noissahan on vissiin portaattomat tiltterit, mikä ei olisi pahitteeksi.
 
Toinen vaihtoehto on Yamahan 700-sarja. Tällä hetkellä käytössä on Taman RoadProta, lienevätkö Yamahat juurikaan kevyempiä?
 
OPJ1974
17.07.2008 18:26:01 (muokattu 17.07.2008 18:27:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista.
 
Yamahan 700-sarja lienee siis tutustumisen arvoinen.

 
Minullakin on vain positiivista sanottavaa Yamahan raudasta. Käyttökokemus on kylläkin varsin lyhyt.
 
Keveys tietty on suhteellista. Kun standit laittaa omaan kantolaukkuunsa kaik yhes koos, niin painaahan se. Ja sitten kun mukavalla syliotteella yksin roudaa sen kassin neljänteen kerrokseen rappusia pitkin, on jo aivan sama, painaako se rautaläjä 28 vai 32 kiloa. Henki meinaa lähteä silti :)
 
Okei, mulla on penkki, snare-ständi ja hihattimien ständi 800-sarjaa, mutta kuitenkin.
 
Seuraava ostokseni on kyllä pyörillä varustettu hardcase.
 
"Rumpu tykkää, kun sitä lyö."
AP
17.07.2008 21:41:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Seuraava ostokseni on kyllä
roudari.
 
Ääni Yamahalle täältäkin, Taman hw:ta en myöskään ole kuullut paljoa haukuttavan.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
OPJ1974
17.07.2008 23:20:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

roudari.
 
Ääni Yamahalle täältäkin, Taman hw:ta en myöskään ole kuullut paljoa haukuttavan.

 
Joo, mulla oli kanssa edellisessa setissäni erilaisia ständejä: Taman RoadProta (vai mitä se nyt olikaan ... "Stilt"-nimellä kulkivat silloin 90-luvun alussa/puolessa välissä). Sitten oli sonorin jokin aivan saakelin painava jöötiständi vastapainoineen, se painoi oikeasti tonnin. Mutta pysyipä pelti paikallaan! Ja sitten pari halpis-puomiständiä.
 
Kaikki kumma kyllä kestivät koko sen ajan, kun setin omistin, keikkailut ja muut. Roadpron puomillisesta ständistä meni kallistuksen säätöruuvi paskaksi omaa tyhmyyttäni (ulkopuolinen isku osui kiristysruuviin, joka taittui ja seurauksena kierteiden siliäminen sitten ajan kanssa). Sonori nyt oli kuin pakasta vedetty vielä kuudenkin vuoden jälkeen.
 
Halpis-puomiständitkin kestivät, tosin tukijalkojen niitit olivat aika löysää tavaraa jo loppuvaiheessa. Heiluivat sitten soittaessa jo aika tavalla... ja ruostuivat, prkl, puomiosan karhennusten kohdalta :)
 
Mutta ne Taman puomit olivat kestäviä ja tämä kallistujuttu oli kätevä ja hyödyllinen ominaisuus, ainakin minulle.
 
"Rumpu tykkää, kun sitä lyö."
Speedy
17.07.2008 23:38:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha ei pamaha.
 
Todellakin.. Pari vuotta sitten reilut 120 keikkaa vuosi. Ja aina kun mahdollista kasasin setin vielä treenikselle..=) Olivat kylmässä ja kuumassa.. En ole mitään ruuveja rasvaillu tai muuta mutta toimii edelleen hyvin..;) Kunhan vaan muistaa ettei väännä rystyset valkeina niitä ruuvveja kiinni..
 
Suosittelen..
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
AP
18.07.2008 09:52:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, mulla oli kanssa edellisessa setissäni erilaisia ständejä: Taman RoadProta (vai mitä se nyt olikaan ... "Stilt"-nimellä kulkivat silloin 90-luvun alussa/puolessa välissä). Sitten oli sonorin jokin aivan saakelin painava jöötiständi vastapainoineen, se painoi oikeasti tonnin. Mutta pysyipä pelti paikallaan! Ja sitten pari halpis-puomiständiä.

 
No ne Sonorin vanhat telineet käy vaikka maantiesillan jaloiksi, aivan pomminkestäviä laitoksia.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Jouni Antero
18.07.2008 16:43:07 (muokattu 18.07.2008 16:48:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DW:n se "kevyt"-ständi on ollut juuri kepeän roudauksen takia koekäytössä. Ei pahaa sanottavaa ollenkaan. 20´ridekin pysyy ihan tukevasti ja siinä on näppärä putken sisälle menevä puomi.
 
Keikkoja ym roudauksia ollut ehkä kymmenen, joten kestävyydestä en osaa vielä sanoa, mutta kaikki tuntuu mukavan jämptiltä, joten uskoisin olevan ihan kestäväkin.
 
EDIT: joo - sitten mulla on koekäytössä myös sellainen tosi "heavy metal" mutantti, joka on koottu Yamahan ja Taman osista mihin ripustan mun minisetin kaksi tomia ja kahdet chrashit. Se painaa tonnin (no ehkä vähän alle), mutta toisaalta mua ständien kannossa enemmän ärsyttää se kappalemäärä kuin paino.
 
Keissi pitänee hankkia - kaikille muille pikku keikkasetin osasille onkin jo ostettu.
 
Roberto
18.07.2008 20:02:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko avautua tähän kohti kun japanian huttuständejä aina parjataan.. tsiigailin just eilen että mulla on kestäny Pearlin rimpulaständit nyt 19 vuotta, kolme suoraa staagia ja haitsuteline. Ainoa säätö on ollu haitsuklunssin vaihto dw:n palikkaan, se Pearlin valkoinen nylon-mutteri ei ihan sit jaksanu..
 
Ja spedut on tietty Camcoja, nekin jotain 15 poljettu ja ehkä kaks kertaa oon voidellut. Super.
 
afro
16.08.2008 00:40:50 (muokattu 16.08.2008 00:41:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joko joku on ehtinyt tutustumaan Pearlin uusiin BC-100S -mallisiin flat base -ständeihin?
 
Pieni rumpalipoika
16.08.2008 00:55:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joko joku on ehtinyt tutustumaan Pearlin uusiin BC-100S -mallisiin flat base -ständeihin?
 
Kuulostaa aika homolta.
 
Rummut nurin ja nussimaan!
Kailis
16.08.2008 05:05:34 (muokattu 16.08.2008 05:06:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Homonhaistattamisviikot credibiliteetin rajoilla. Oujee...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «