Aihe: Marshall JVM vai Laney VH100R
1 2
VFK
20.01.2008 18:50:31
Noi Englit on toimivia ja hyviä vahvistimia. Omana mulla on ollut vain Powerball, mutta toi Special Edition EL34:lla on ehkä se suosikki, Savagen ohella. Savagen soundi tuntuu jakavan ihmiset kahtia aika selkeästi. Olen tavannut monia, joiden mielestä siinä ei ole mitään, mutta itse tosiaan pidän siitä. Varsinkin yhdistettynä jonkun toisen vahvistimen soundiin(ehkä vähän lämpimämpi soundisen), on sillä tehty mahtavia soundeja lukuisille levyille.

Se Rockerverb on tosiaan erittäin hyväsoundinen peli. Sekä cleani, että säröpuoli toimivat hienosti. Ja se reverb on mahtava. Tummahko se voicing on, mutta kyllä sieltä sitä särmääkin tiettyyn pisteeseen asti löytyy. Mulla oli 50w nuppi, joka siis käyttää 6V6:sia päätteessä(4 kpl). Käytin vahvistinta yhdessä 6505:n kanssa. Käytin ABY-boksia ja pääasiassa niin, että puhtaat ja rytmit, sekä osa sooloista Rockerverbillä ja übermätöt ja osa leadeistä 6505:lla tai molemmilla samaan aikaan. Niinkuin sanoitkin, on 100 wattisessa luonnollisesti enemmän headroomia. Tosta 50 wattisesta ainakin, sai himassakin(kerrostalossa) mageita soundeja ja sillä oli kotonakin kiva soittaa. Kokeilin THD:n keinokuormaakin, mutta vahvistin kuulosti paremmalta ilman. Eli toimii.
So many assholes... So few bullets.
einomies
20.01.2008 19:40:56
Se Rockerverb on tosiaan erittäin hyväsoundinen peli. Sekä cleani, että säröpuoli toimivat hienosti. Ja se reverb on mahtava. Tummahko se voicing on, mutta kyllä sieltä sitä särmääkin tiettyyn pisteeseen asti löytyy. Mulla oli 50w nuppi, joka siis käyttää 6V6:sia päätteessä(4 kpl).
...

Nyt menee jo off-topicin puolelle, mutta kysäisenpä kuitenkin tässä välissä: vaihdoitko (ja biasoitko) itse kertaakaan pääteputkia tuosta Rockerverbistä? Jos vaihdoit, niin oliko työläs homma, ts. pitikö vahvaria purkaa enemmänkin ja sitten "metsästää" bias-trimmerit piirilevyltä? Vai oliko biasointiin olemassa selkeät pinnit esim. takapaneelissa?
Mennään näillä renkailla!
VFK
20.01.2008 21:33:45
En ehtinyt tekemään kyseistä operaatiota ja varmaa muistikuvaa ei asiasta valitettavasti ole. Ostin sen uutena ja myin ennen kuin putkien vaihto oli aiheellista. Vahvistimessa on muuten sellainen ominaisuus, että jos putki menee esim. keikalla, niin voit jatkaa soittamista puolella teholla keikan loppuun. Vahvistimessa on ledi, joka näyttää kummasta parista on kyse.
kimurantti1
21.01.2008 00:28:34
Musta Rockerverb oli nimenomaan rokkipeli. Kokeilin Musamaailmassa siis sitä 50w versiota, joka no kuulemma vähän eri soundinen kuin 100w peli. Säröä siitä kyllä lähti, mutta vähän sama juttu kuin VH100R:ssä, se oli ehdottomasti omimmillaan miedoista rajumpiin rokkisäröihin. Se toimi hiljaisella volumella paljon paremmin kuin esim VH100R, joka sen sijaan ei hiljaisella tunnu toimivan kovin hyvin.

Jos sä, Nacher, olet erityisesti Engleihin tykästynyt, niin Rockerverb on tosi kaukana niistä. Kokeillahan toki kannattaa. Maininnan arvoista Rockerverbissä on todella hyvän kuuloinen putkikaiku.
Nacher
21.01.2008 01:14:32
Musta Rockerverb oli nimenomaan rokkipeli. Kokeilin Musamaailmassa siis sitä 50w versiota, joka no kuulemma vähän eri soundinen kuin 100w peli. Säröä siitä kyllä lähti, mutta vähän sama juttu kuin VH100R:ssä, se oli ehdottomasti omimmillaan miedoista rajumpiin rokkisäröihin. Se toimi hiljaisella volumella paljon paremmin kuin esim VH100R, joka sen sijaan ei hiljaisella tunnu toimivan kovin hyvin.

Jos sä, Nacher, olet erityisesti Engleihin tykästynyt, niin Rockerverb on tosi kaukana niistä. Kokeillahan toki kannattaa. Maininnan arvoista Rockerverbissä on todella hyvän kuuloinen putkikaiku.

En ole mitenkään erityisen tykästynyt perinteisiin ENGLeihin, kuten Powerballiin, ja Screamerkin jätti kylmäksi. Lähinnä ne ENGLit joista tykkään, ovat Blackmore, Savage, Invader ja Special Edition. Spessuakin tulee soiteltua melkein eniten boostatulla crunchilla, ja Invaderissa käyttelin paljon kakkoskanavaa, jossa se on tummin ja retroin särö. Ei se Rockverbi varmaan ainoana vahvarina minulla menisi, kun kuitenkin taitaa olla aika tummasoundinen ja vähän rokkimaisempi peli, mutta kuitenkin tuollaisia laulavia leadisoundeja ja dynaamisia, orgaanisia säröjä tykkään myös käytellä. Usein vain tuollaista soundia antavissa vahvareissa on aika pieni gainireservi tai jotain muita "heikkouksia", mutta Rockverb näyttäisi paperilla todella hyvältä. Pitää joskus testata.
VFK
21.01.2008 20:51:37
Ei se Rockverbi varmaan ainoana vahvarina minulla menisi, kun kuitenkin taitaa olla aika tummasoundinen ja vähän rokkimaisempi peli, mutta kuitenkin tuollaisia laulavia leadisoundeja ja dynaamisia, orgaanisia säröjä tykkään myös käytellä. Usein vain tuollaista soundia antavissa vahvareissa on aika pieni gainireservi tai jotain muita "heikkouksia", mutta Rockverb näyttäisi paperilla todella hyvältä. Pitää joskus testata.

Just näin. Tonea löytyy, säröä löytyy jne., mutta raskaimpaan mättöön siitä ei ole. Siks mullakin oli se 6505 kaverina. Jos soittaa pääasiassa heveintä heviä ja thrasheinta thrashia, niin kannattaa ostaa joku muu vahvistin.
El Sambo
18.04.2008 01:18:08

Nonni!

Nyt näyttää siltä, että ollaan hommaamassa bändin molemmille kitaristeille tuo Laney VH100R ja kaapeiksi Laneyn GS412IA. Vielä olisi kuitenkin kiva saada käyttäjäkokemuksia nupista ja varsinkin tuosta kaapista.

Kiinnostaisi myös kuulla mikä olisi sopiva hinta tuollaiselle paketille uutena, eli millasia tarjouksia on porukka saanut näistä?
Sotaratsu
23.04.2008 15:52:47
Njaa... :D Eipä niissä päällepäin mitään suurta eroa taida olla. Sisusta onkin sitten aivan erilainen, että sieltä nyt sitten ainakin.
Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu?
Mr.Rogers
23.04.2008 18:50:46
Voisiko ulkonäöllinen ero olla kantokahvoissa? Netistä nähnyt kahta eri mallia:
1. http://www.laney.co.uk/images/products/zoom/vh100r.png
2. http://www.hohnerusa.com/upload/bildpoolcms/gal00000965kl.jpg
Sotaratsu
23.04.2008 19:48:49
Kahtoppas vaan. Minä en ton ekan linkin mukaista ole nähnytkään ennen. Tuo on varmaankin ihan uusi kotelo, kun kerran firman kotisivuilla on.
Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)