![]() 22.04.2008 20:03:50 | |
---|---|
Nuorisossa on sittenkin tulevaisuus! Mulla ei oo kyllä tulevaisuutta, ainakaan basistina, kun eihän mulle löydy kamoja tällaisena anti-mainstream-bassokamadiggaajana (nykyään kaikilla on ampekit ja saunat ja löylyt). Nojoo... ei pidä provoilla, kukin tykkää mistä tykkää. Itelleni ei vaan ampegit toimi. Pillit ja neot ja treblet ja hifit taas oikein mainiosti! Ja mitä aiheeseen tulee, niin olen vakaasti päätynyt Warren 6x10"-skobeen. Vielä täytyisi metsästää halvin mesta, josta tilata. "One step forward, two steps back..." | |
![]() 22.04.2008 20:26:22 | |
Ja mitä aiheeseen tulee, niin olen vakaasti päätynyt Warren 6x10"-skobeen. Vielä täytyisi metsästää halvin mesta, josta tilata. Hyvä homma, sittehän minäkin pääsen sitä testaamaan. :) On välillä tullut itsekin sitä nimittäin harkittua kolmosläjäksi. | |
![]() 22.04.2008 20:29:31 | |
Ja mitä aiheeseen tulee, niin olen vakaasti päätynyt Warren 6x10"-skobeen. Vielä täytyisi metsästää halvin mesta, josta tilata. Se on aika hyfä. Todella kamala roudata tosin, mutta senhän jo tiesitkin :) Mun vanha on kai nykyään Niskamiehellä. Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin- | |
![]() 22.04.2008 20:34:19 | |
Se on aika hyfä. Todella kamala roudata tosin, mutta senhän jo tiesitkin :) Mun vanha on kai nykyään Niskamiehellä. Onko se mitoiltaan kovastikin poikkeava muista 6x10"-kaapeista? Vai onko yleisesti 6x10:t vaikeasti roudattavia? Pyörät siinä ainakin on. Reeniksellä on onneksi hissi, ei tarvitse portaita viedä ainakaan yksin. "One step forward, two steps back..." | |
![]() 22.04.2008 20:50:55 | |
Onko se mitoiltaan kovastikin poikkeava muista 6x10"-kaapeista? Vai onko yleisesti 6x10:t vaikeasti roudattavia? Pyörät siinä ainakin on. Reeniksellä on onneksi hissi, ei tarvitse portaita viedä ainakaan yksin. Tuohon en oikeastaan osaa sanoa, ehkä olen vaan ripuliranne. :)= Pyörillä se kulkee kivasti, mutta nostelu oli melkoista hommaa. Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin- | |
![]() 22.04.2008 20:57:23 | |
Onko se mitoiltaan kovastikin poikkeava muista 6x10"-kaapeista? Vai onko yleisesti 6x10:t vaikeasti roudattavia? Pyörät siinä ainakin on. Reeniksellä on onneksi hissi, ei tarvitse portaita viedä ainakaan yksin. Mulla on Ampegin 610AV. Meidän treeniksellä on myös hissi joten sitä on todella helppo kuljettaa kun ei tarvi nostella. Saan sen myös yksin nostettua farmarin kyytiin tarvittaessa. Portaiden kanssa onkin sitten jo hankalampaa mutta yleensä silloin on aina joku auttamassa. "It's the ear, not the gear. " | |
![]() 22.04.2008 22:04:05 | |
Ja mitä aiheeseen tulee, niin olen vakaasti päätynyt Warren 6x10"-skobeen. Vielä täytyisi metsästää halvin mesta, josta tilata. Niin sen verran vielä kommentoisin sitä 6x10" kaappia, että nautin kovasti sen keski- ja ylä-äänien soundista, mutta mummielestä alaäänet eivät miellyttäneet mun korvaa. Bassoääntä kyllä tuli, mutta ite kaipaan erottelevampaa alapäätä soundiin. Mutta testaa ite... Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää...
kalamies#14 >-)))>
Haista basso!:
Antitrendi Cityman | |
![]() 22.04.2008 23:01:47 | |
Niin sen verran vielä kommentoisin sitä 6x10" kaappia, että nautin kovasti sen keski- ja ylä-äänien soundista, mutta mummielestä alaäänet eivät miellyttäneet mun korvaa. Bassoääntä kyllä tuli, mutta ite kaipaan erottelevampaa alapäätä soundiin. Mutta testaa ite... Testaisin toki, jos semmonen kaappi jostain kaupasta löytyis. Ei taida olla hyllytavarana Suomessa. "One step forward, two steps back..." | |
![]() 22.04.2008 23:50:06 | |
Testaisin toki, jos semmonen kaappi jostain kaupasta löytyis. Ei taida olla hyllytavarana Suomessa. Kysypä tolta Niskikseltä. Sillä taitaa olla samanlainen kaappi. "It's the ear, not the gear. " | |
![]() 23.04.2008 00:19:48 | |
Nyt on tämmöinen dilemma, että täytyisi valita joko 6x10" 4ohm tai 2kpl 4x10" 8ohm skobeja. Budjetti on mietitty ( 1000e ), rahat siihen löytyy ja sopiva merkkikin on löytynyt suuren pohdinnan jälkeen. Enää on yksi kysymys: käyttääkö yhtä 6x10"-kaappia vai kahta 4x10"-kaappia ja mitkä näiden lopulliset suurimmat erot ja hyödyt/haitat ovat. 8x10" ei ole tällä hetkellä vaihtoehto, siispä älkäämme edes mainitko sitä uudelleen. Myöskään 15"-kaapit eivät kiinnosta, kuten eivät 2x15"-kaapitkaan. Merkiksi ja malliksi olen valinnut Warwickin WCA-sarjan pillillä varustetut kaapit, WCA-611 tai 2kpl WCA-411, koska budjetti ei riitä SWR:ään (niitä ei vain yksinkertaisesti liiku käytettynä ollenkaan Suomessa), Marshallin MB-sarjan kaapeista ei löydy kokemuksia keltään ja Eden Nemesis-sarja tuntuu olevan myöskin tuntematon useimmille. Muita vaihtoehtoja ei oikein ole ollut mielessä. Molemmissa konfiguraatioissa on hyvät ja huonot puolensa: 6x10" + Edullisempi ratkaisu + kompaktimpi + riittää useimmissa soittopaikoissa - minunlaiseni ripuliranteen vaikea roudata yksin tuota portaissa - autoonpakkauksessa ei variaatioita - tarvitsee alleen korokkeen 2kpl 4x10" + pari elementtiä enemmän (tuntuu kai äänenpaineessa jotenkin) + korkeampi (ja näyttävämpi) pino, ei tarvitse koroketta alle + autoonpakkauksessa voi varioida kaappien asentoja + kaapit voi kantaa ripuliranteilla portaissakin - selvästi kalliimpi hinta - vie pakkausvariaatiosta huolimatta enemmän tilavuusyksiköitä autossa ( kuulostaapa tyhmältä lauseelta) - kahden samanlaisen kaapin haalimisessa voi kestää aikaa, yleensä kaupoissa vain yksi kutakin hyllyssä ( eli kahdesta kaupasta = 2x postikulut ) Kertokaahan basistit mietteitänne ja kokemuksianne, kumpi parempi? Lisää hyviä/huonoja puolia kummastakin? Meinaatko oikeesti et 6x10" tarvii korokkeen alleen ? Itse soittelin aikanaan SWR:n 8x8":lla, mikä on aikalailla samaa kokoluokkaa. Ei tullut kertaakaan mieleen, et tarttis nostaa ylös. Ja myös 4x10" riittää useimmissa soittopaikoissa, joten yks hyvä 4Ohmin 4x10" vois olla myös aika tuuhee vaihtoehto? "one day when someone comes up to you asking for advice you realize that it's never been the equipment at all." - Ken Rockwell | |
![]() 23.04.2008 08:19:37 (muokattu 23.04.2008 08:25:08) | |
Ei sitä kuitenkaan hirveän mielellään maksa enemmän kuin vähemmän, ja kommenttien perusteella alan olla vakuuttunut Warren WCA-611:sen hyvyydestä. Moni täälläkin kehunut hyväsaundiseksi. Hintakin on edullinen. Ampeg ei tule kuuloonkaan, kaikki Ampeg-kokemukseni ovat huonoja. Ei yhtään mun saundi, liian tumppua ja muhjua. En tarvi konkkaa, leimaa, vintagee enkä sisäkuivia :) Klangia ja kihinää pitää olla! Sitte metsästät EBS kamat ittelles.Henk koht en warresta diggaa ollenkaan.Ainoo mikä jotenki toimi oli toi 6x10 mikä täälläkin kierrelly mutta ei mun makuun loppupeleissä.Veikkaan et SWR,EBS ois sun juttu. ...niin ainakin EBS 6X10 oli musta helppo roudaa ja mahtuu oikeeseen farmariautoon ilman että tarvii penkkiä kaataa. Korokkeen alle??? siis et kuulis ite vai? musta ei tarvii mutta olenkin vaan 170 pitkä ja oli just passeli ja kuuli hyvin ittensä vaikka seiso suht lähellä.4x10 päälle joutuu nostaa 2x10 niin vastaa samaa vaikkakin kokonais soundi on pikkasen eri. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits | |
![]() 23.04.2008 08:38:10 | |
Se on aika hyfä. Todella kamala roudata tosin, mutta senhän jo tiesitkin :) Mun vanha on kai nykyään Niskamiehellä. Jep, meitsillä. Erinomainen treeniskaappi. Ei selkävikaisena jaksa hirveän painavia kamoja roudata. | |
![]() 23.04.2008 08:38:16 | |
Sitte metsästät EBS kamat ittelles.Henk koht en warresta diggaa ollenkaan.Ainoo mikä jotenki toimi oli toi 6x10 mikä täälläkin kierrelly mutta ei mun makuun loppupeleissä.Veikkaan et SWR,EBS ois sun juttu. ...niin ainakin EBS 6X10 oli musta helppo roudaa ja mahtuu oikeeseen farmariautoon ilman että tarvii penkkiä kaataa. Korokkeen alle??? siis et kuulis ite vai? musta ei tarvii mutta olenkin vaan 170 pitkä ja oli just passeli ja kuuli hyvin ittensä vaikka seiso suht lähellä.4x10 päälle joutuu nostaa 2x10 niin vastaa samaa vaikkakin kokonais soundi on pikkasen eri. Joo, EBS-kamat mulla oli viimeks, Fafner ja Proline 300 ja 210. Ihan jees olivat, tosin edelleen en tarvitse 15"-elementtiä mihinkään. Toki ostaisin EBS:n 6x10":n, mutta hinnat ovat tähtitieteellisiä... Ja käytettyjen SWR:ien saatavuus on jo käynyt ilmi, saatavuutta ei ole. Itselläni kokemusta Warreista ainoastaan tuosta pillittömästä 410-versiosta, jonka saundi oli aika muhjuinen, mutta taitaa olla muutenkin kovin erilainen kuin 411-versio. Testaamaan pitäisi päästä. Ja kyllä, tarvitsen näin 187cm pitkänä ihmisenä korokkeen tuon alle, koska muuten se pauhaa ainoastaan nilkoille ja polville. Tuollainen 6x10" on keskimäärin metrin korkuinen, +- pari senttiä. Itse haluan myös kuulla basson ja erottaa soitettavat äänet, pelkkä tuntuminen ei riitä. "One step forward, two steps back..." | |
![]() 23.04.2008 08:39:06 | |
Testaisin toki, jos semmonen kaappi jostain kaupasta löytyis. Ei taida olla hyllytavarana Suomessa. Mun kaappia voi tulla halutessaan kokeilemaan treenikselle itä-vantaalle. Löytyy myös EBS HD350 nuppi millä voi tesmata. | |
![]() 23.04.2008 08:42:21 | |
Mun kaappia voi tulla halutessaan kokeilemaan treenikselle itä-vantaalle. Löytyy myös EBS HD350 nuppi millä voi tesmata. Kiitos mahdollisuudesta! :) On vaan Vantaa aika kaukana pelkkää testireissua varten. No täytyy kattoo, jos tulee jotain muuta asiaa sinne seuduille. "One step forward, two steps back..." | |
![]() 23.04.2008 08:51:52 | |
Joo, EBS-kamat mulla oli viimeks, Fafner ja Proline 300 ja 210. Ihan jees olivat, tosin edelleen en tarvitse 15"-elementtiä mihinkään. Toki ostaisin EBS:n 6x10":n, mutta hinnat ovat tähtitieteellisiä... Ja käytettyjen SWR:ien saatavuus on jo käynyt ilmi, saatavuutta ei ole. Itselläni kokemusta Warreista ainoastaan tuosta pillittömästä 410-versiosta, jonka saundi oli aika muhjuinen, mutta taitaa olla muutenkin kovin erilainen kuin 411-versio. Testaamaan pitäisi päästä. Ja kyllä, tarvitsen näin 187cm pitkänä ihmisenä korokkeen tuon alle, koska muuten se pauhaa ainoastaan nilkoille ja polville. Tuollainen 6x10" on keskimäärin metrin korkuinen, +- pari senttiä. Itse haluan myös kuulla basson ja erottaa soitettavat äänet, pelkkä tuntuminen ei riitä. Joo käytettynä oman 6x10 ostin 900 egee.Muutoin ei ois ollu varaa.Piti sitten sekin myydä....voi vitu. Sulla varmaan toimis toi set-up mikä mulla nyt on eli 4x10..sen päällä räkki missä nuppi ja sen päällä 2x10.Kyllä tuuttaa ja kuulee.Tietty räkin tulee olla samaa sarjaa ja tukeva eikä mikään muovirotisko. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits | |
![]() 23.04.2008 09:08:17 | |
Joo käytettynä oman 6x10 ostin 900 egee.Muutoin ei ois ollu varaa.Piti sitten sekin myydä....voi vitu. Sulla varmaan toimis toi set-up mikä mulla nyt on eli 4x10..sen päällä räkki missä nuppi ja sen päällä 2x10.Kyllä tuuttaa ja kuulee.Tietty räkin tulee olla samaa sarjaa ja tukeva eikä mikään muovirotisko. Mulla on EBS:n yksikätinen rosvo räkkinä, 4U. "One step forward, two steps back..." | |
![]() 23.04.2008 10:28:32 | |
En tarvi konkkaa, leimaa, vintagee enkä sisäkuivia. No älä ole moksiskaan, kyllä se pitkällä leimalla oleva sisäkuiva konkkavillitys ehtii iskemään vielä monta kertaa. Konkka-rikun äänenkannattaja | |
![]() 23.04.2008 10:45:00 (muokattu 23.04.2008 10:53:03) | |
Mulla on EBS:n yksikätinen rosvo räkkinä, 4U. Noh, multa löytyis sulle siihen toinen kahva! Itse laitoin omaan EBS räkkiini (jo myyty aikoja sitten=puoli vuotta sitten) toisellekin puolelle kahvan. Ostin eBaysta kaksi kahvaa ja tämä EBS-original jäi hyllyyn. Oli meinaan Peaveyn Alphabass "mukava" nostella yhdellä kahvalla. Asennus oli kohtuuhelppo. Puukolla karvapintaan E: viiltoja ja poralla/Dremelillä jyrsintää. Sitten sitä jaksoi paremmin kuljetella. Kauneus on katsojan silmissä ja soundi on soittajan korvissa! | |
![]() 23.04.2008 10:50:43 | |
No älä ole moksiskaan, kyllä se pitkällä leimalla oleva sisäkuiva konkkavillitys ehtii iskemään vielä monta kertaa. Katsotaan tuota sitten keski-iällä, jos hengissä ollaan. Sillon on blues. Tulee mieleen ripari, kun kaverin kanssa juteltiin kovasti kaikista soittovehkeistä ja GASitettiin kaikkea mahdollista, niin meidän (kitaraa soittava, keski-ikää lähestyvä perheenisä) pappi tokaisi vaan: "Kuulkaas pojat, sitten kun te tuutte tähän ikään, niin kaikki noi kamat vaihtuu akustiseen kitaraan ja te soitatte vaan sitä". Siinä oli viisauden sanoja. "One step forward, two steps back..." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)