Aihe: Tallamikki kiertää (teletalla). Vinkkejä?
1 2
Paby
09.04.2008 17:47:23
Gotoh ois sitten seuraava vaihtoehto.

Oli myös harkinnassa mutta kovempi hinta tiputti suunnitelmista. Aika lähellä ne mitat menee tuon sp-tallan kanssa, mutta ei muistaakseni tarpeeksi. Olikohan tuossa tallapalat kromattua messinkiä vai terästä.

Niin ja aluteippaus ei auttanut. Jos vielä kahtois juotokset uusiksi kertaalleen ja luovuttais. Paitsi että se vahaus on sitten vielä jäljellä.

Eikö noissa ole aika hyvin vahaa jo valmiiksi. Vai onko se vahaus sitten huonolaatuista tai liian vähäistä. Ne minihumpparit mitä on käyny käsissä on ainakin olleet johtoja myöten vahassa.
Hope? I don't want hope. Hope is killing me. My dream is to become hopeless.
arppah8
09.04.2008 18:11:30

Oli myös harkinnassa mutta kovempi hinta tiputti suunnitelmista. Aika lähellä ne mitat menee tuon sp-tallan kanssa, mutta ei muistaakseni tarpeeksi. Olikohan tuossa tallapalat kromattua messinkiä vai terästä.

Joo, hinta mullakin ton Gotohin alunperin pudotti vaikka tossa yhdessäkin omatekeleessä on Wilkinsonin kuudenkympin wraparound-talla yhdellä säädettävällä tallapalalla=) Ihan jykevältä tosiaan vaikutti toi pohjalevy niin aattelin että piankos ne tallapalat vaihtaa jos (kun) tarve tulee. Ja jos Gotohin kanssa ei mene reiät tarpeeksi yksiin niin täytyypi ehkä unohtaa.

Eikö noissa ole aika hyvin vahaa jo valmiiksi. Vai onko se vahaus sitten huonolaatuista tai liian vähäistä. Ne minihumpparit mitä on käyny käsissä on ainakin olleet johtoja myöten vahassa.

Tossa Nortonissahan on umpinainen rakenne (muovikuori valettuna pohjaan kiinni), joten taitaa toi vahaus olla mahdoton homma. Aattelin ensin että jos se vaha menisi sieltä kiskojen rei'istä, mutta sen verran timmit ovat että eipä taida onnistua.

Oisko olemassa jotain teippiä, mikä eristäisi vähän tuolta magneettisuudelta? Voisi vielä kokeilla tota tallan alapuolta teipata epätoivoisena keinona. Juotokset tuossa äsken tein vielä kerran uusiksi ja laskin mikkejä vähän, vaikka vaikuttaa vähän negatiivisesti soundiin tuo laskeminen. Kohta taas treenikselle manaamaan.
God's away on business
arppah8
09.04.2008 21:41:17

Ideoidaanpa lisää purkkavirityksiä (tässä rahatilanteessa uusien osien osto ei vielä houkuttele): Jospa tempaisisi leveän kuminauhan ton mikin ympärille, saattaisi eristää jonniin verran. Mustaa kummaria ei edes huomaisi...
God's away on business
arppah8
11.04.2008 18:27:53

Eipä ollut eristämisestäkään apua. Yksi vaihtoehto tuli mieleen kitarakamapalstan innoittamana: Entäs jos kyseessä ei olekaan kitara vaan mikrofoninen etusputki? Toi teletalla sitten vaan madaltaa ulvomiskynnystä koska TOM-tallaiset eivät ulvahtele. Voiskohan tämä olla mahdollista? Multa taitaa löytyä muutama käytetty mutta toimiva etusputki varastosta, joten testatahan tuo täytyy tietenkin.
God's away on business
fox
12.04.2008 01:07:47

Eipä ollut eristämisestäkään apua. Yksi vaihtoehto tuli mieleen kitarakamapalstan innoittamana: Entäs jos kyseessä ei olekaan kitara vaan mikrofoninen etusputki? Toi teletalla sitten vaan madaltaa ulvomiskynnystä koska TOM-tallaiset eivät ulvahtele. Voiskohan tämä olla mahdollista? Multa taitaa löytyä muutama käytetty mutta toimiva etusputki varastosta, joten testatahan tuo täytyy tietenkin.

Varsin varteenotettava vaihtoehto, enpäs ainakaan nyt keksi kitarassa enää mitään aiheuttajaa.. Ompa tosin jo umpimyöhä, ja kettuin namijuomaa on kulunu PALJON
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
arppah8
17.04.2008 18:58:19

Viimeisin päivitys: Putkien vaihtelu ei poistanut ongelmaa, kuten ei myöskään mikin vahaus. Nyt on kaikki mieleentulleet vippaskonstit kokeiltu, joten ryhdytään radikaaleihin toimiin. Sunnuntain kurssilla pätkäisen teletallat poikki stratotyyppisiksi hardtaileiksi ja väkerrän peilipleksistä mikkikehykset. Johan on jos ei ujellus lopu.

Niin ja etsiskelin kyllä korvaavaa tallaa ensin, mutta mikkokolon ja kielten läpimenon reikien paikoissa oli sen verran eroavaisuuksia että olisi tullut liikaa täyttöhommia. Oon laiska=)
God's away on business
Paby
17.04.2008 23:17:41
Niin ja etsiskelin kyllä korvaavaa tallaa ensin, mutta mikkokolon ja kielten läpimenon reikien paikoissa oli sen verran eroavaisuuksia että olisi tullut liikaa täyttöhommia. Oon laiska=)

Mites esim toploading talla? Siinä ei ainakaan tartte murehtia kielten läpivientien kanssa. Twangaakin mukavasti.
Hope? I don't want hope. Hope is killing me. My dream is to become hopeless.
arppah8
17.04.2008 23:47:37

Mites esim toploading talla? Siinä ei ainakaan tartte murehtia kielten läpivientien kanssa. Twangaakin mukavasti.

Toi tietty. Mulla on vaan joku vastustusreaktio, että kun ne läpivientireiät on jo porattu niin niitä pitäis käyttää etteivät ole tyhjän panttina.

Eipä ton SPn halpistallan kahtiasahaamisessa ainakaan rahallisesti korkealta putoa. Kokeilen nyt tuota ensin, mutta kyllä mulla on toi toploading-tallakin kuitenkin jo ollut mietinnässä. Pitäisi vaan löytää laidaton versio, kun ne vintage-teletallan laidat ovat ikävästi pikkurillin tiellä eikä muunlaisia topload-teletalloja ole vielä tullut vastaan pikaisesti etsittynä.
God's away on business
Kefiiri
22.04.2008 16:36:47
Mites muuten, näin jälkiviisaana aloin miettiä että jos sen tallan maapiuhan vetäiskin mikinvalitsimen maakorvakkeeseen volapotikan sijaan, voiskohan tuo vaikuttaa yhtään mitään? Ulinahan alkoi kun volapotikan avasi kokonaan, 1/4 kiinniruuvattuna ei ulissut.

Mukava että mysteeri alkoi selviämään. Ilmeisesti se mikin ympärillä ollut pelti sitten toimi jonkinlaisen mikrofonikalvon tavoin siinä magneettikentässä. En usko että maapiuhan paikalla on vaikutusta ulinaherkkyyteen. Ihan mekaaninen juttu lienee tuo kierto ollut.
arppah8
22.04.2008 18:45:17 (muokattu 22.04.2008 22:38:44)

Mukava että mysteeri alkoi selviämään. Ilmeisesti se mikin ympärillä ollut pelti sitten toimi jonkinlaisen mikrofonikalvon tavoin siinä magneettikentässä. En usko että maapiuhan paikalla on vaikutusta ulinaherkkyyteen. Ihan mekaaninen juttu lienee tuo kierto ollut.

Näinhän tuo oli. Tossa piuhan paikassa mulla oli vain logiikkana, että kun maapiuha muodostaa suoran yhteyden tallan ja volapotikan välille niin ulinaherkkyys saattaisi kasvaa jonkinlaisen vuodon muodossa. Vaihdoin tossa toisessa ongelmakitarassa ihan piruuttani maapiuhan paikan, kohta kämpälle testailemaan tapahtuiko mitään vai olinko oikeasti ihan hakoteillä.

E: Olin. Sahaus- ja kehyshommiksi mänt, jos en muuta keksi. Eipä ole juuri nyt kiirusta.
God's away on business
Joees
23.04.2008 00:14:06
On kyllä todella hämmentävä tuo. Mä oon ties kuinka montaa teleä soitellut ja niissä ei oo missään ollut moista ongelmaa.

Nyt pitäisi vaan selvittää, jotta kuinka sä onnistuit ;-D
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
arppah8
23.04.2008 10:17:38

On kyllä todella hämmentävä tuo. Mä oon ties kuinka montaa teleä soitellut ja niissä ei oo missään ollut moista ongelmaa.

Nyt pitäisi vaan selvittää, jotta kuinka sä onnistuit ;-D

Ostamalla SP-Elektroniikan 14 egen halpistallan, I presume. Laihialaisuus puri omaan nilkkaan=)
God's away on business
Insane Kane
23.04.2008 20:26:31
Ostamalla SP-Elektroniikan 14 egen halpistallan, I presume. Laihialaisuus puri omaan nilkkaan=)

Vieläkin epäilen että se talla yksinään sen ongelman sulle kehittää.
Eli tuossa mikissä asuu piru ja tuon halpisperkeletallan kera he muodostavat pikku susikuoron ja ulvovat omaa mukavuuttaan.
Moroo!
arppah8
23.04.2008 20:39:51

Vieläkin epäilen että se talla yksinään sen ongelman sulle kehittää.
Eli tuossa mikissä asuu piru ja tuon halpisperkeletallan kera he muodostavat pikku susikuoron ja ulvovat omaa mukavuuttaan.

Pirullisen hyvältä toi nahkaskeban Air Norton T-mikki ainakin nyt soundaa kun sai ylimääräisen hälyn poies. Joku toinen pirulainen sit riivaa vielä baritonin D-Sonicia.
God's away on business
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)