Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 523 24 25 26 27122 123 124 125 126
Karhuherra
22.03.2008 19:58:16
Mites muuten toi Macbookki, pärjääkö sillä pitkälle vai pitääkö suosiolla sijoittaa Macbook Pro:n. Jompi kumpi voisi kiinnostaa paljonkin.

Sehän riippuu ihan siitä, mitä koneella on tarkoitus tehdä.
Parhaat naiset pokataan tractor pullingeissa.
Värinä
02.04.2008 18:06:59 (muokattu 02.04.2008 18:10:55)
Hei!

Onkos tällä foorumilla ketään joka käyttäisi Mainstagea? Itse olen kyseistä ohjelmaa yrittänyt selvitellä, mutta tuntuu, että koneesta loppuu hönkä kesken. 2,16 GHz MacBook kahden gigan muistilla on alla, ja CPU mittari näyttää melkein koko ajan punaista. Onko Mainstage vaan niin paljon Logicia raskaampi? Logic nimittäin pyörii ihan mallikkaasti.

Mitäs vastaavia muita ohjelmia olisi tarjolla? Auttaisiko kenties Leopard tuohon ongelmaan? Vai tarviiko vaan alkaa säästämään MacBook Prota varten?
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
sami_sumea
02.04.2008 19:26:41

Onkos tällä foorumilla ketään joka käyttäisi Mainstagea? Itse olen kyseistä ohjelmaa yrittänyt selvitellä, mutta tuntuu, että koneesta loppuu hönkä kesken. 2,16 GHz MacBook kahden gigan muistilla on alla, ja CPU mittari näyttää melkein koko ajan punaista. Onko Mainstage vaan niin paljon Logicia raskaampi? Logic nimittäin pyörii ihan mallikkaasti.

Näin meikäläisen empiiristen tutkimusten perusteella Mainstagessa vaan on tehty jotain fundamentaalisti per**elleen. 1 nuotti jollain piano + strings-patchilla lykkää tehot puoleen väliin, ja 10 äänen polyfonia kyykyttää koneen täysin.. Teho paranee vähän kun pistää bufferikooksi 256 ja I/O safety bufferin päälle, mut latency kasvaa vastaavasti..

...
http://www.adamantiumstudios.com
Värinä
02.04.2008 20:34:34
Ok. Eli siis susiohjelma kyseessä.

Olisiko jotain muuta vastaavaa ohjelmaa, mikä olisi livesoittoon omiaan? Ableton Live nimensä puolesta, mutta onko se oikeesti käypä?
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
Titares
13.04.2008 15:17:00
Katso löytyiskö täältä apua: http://www.macmusic.org

Huomasin juuri, että em. sivulla on paljon oikeita soittimiakin myynnissä. Pistä hakuun vaikka Oberheim tai Solina.
dewil
15.04.2008 12:11:48

Ok. Eli siis susiohjelma kyseessä.

Olisiko jotain muuta vastaavaa ohjelmaa, mikä olisi livesoittoon omiaan? Ableton Live nimensä puolesta, mutta onko se oikeesti käypä?

Mites olis se logic?
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Janus
15.04.2008 17:38:35
Näin meikäläisen empiiristen tutkimusten perusteella Mainstagessa vaan on tehty jotain fundamentaalisti per**elleen. 1 nuotti jollain piano + strings-patchilla lykkää tehot puoleen väliin, ja 10 äänen polyfonia kyykyttää koneen täysin.. Teho paranee vähän kun pistää bufferikooksi 256 ja I/O safety bufferin päälle, mut latency kasvaa vastaavasti..

...

Öh? Mulla on alla Macbook 2.4 GHz, 2 GB RAM (toistaiseksi), Leopard ja Mainstagen uusin päivitys ja äänikorttina Apogeen duet (kontrollerina USB-midin kautta V-Synth GT, jos sillä on jotain merkitystä). Bufferikoolla 64 ja ilman safety bufferia mennään ja elo on ihanaa. Kokemusta on myös Koresta vanhalla Powerbookilla, mut ei pärjää tälle systeemille. En mitään megapatcheja oo tosin vielä tosta Mainstagesta kaivanut, ihan perus pianot/rhodesit/urut, mitä V-Synthistä ei oo irronnut, mutta parin livekeikan perusteella erittäin asiallinen softa/äänikorttikombo.
Cathi777
16.04.2008 22:03:12

Öh? Mulla on alla Macbook 2.4 GHz, 2 GB RAM (toistaiseksi), Leopard ja Mainstagen uusin päivitys ja äänikorttina Apogeen duet (kontrollerina USB-midin kautta V-Synth GT, jos sillä on jotain merkitystä). Bufferikoolla 64 ja ilman safety bufferia mennään ja elo on ihanaa. Kokemusta on myös Koresta vanhalla Powerbookilla, mut ei pärjää tälle systeemille. En mitään megapatcheja oo tosin vielä tosta Mainstagesta kaivanut, ihan perus pianot/rhodesit/urut, mitä V-Synthistä ei oo irronnut, mutta parin livekeikan perusteella erittäin asiallinen softa/äänikorttikombo.

Mihinkä hintaan muuten tuota Apogeen äänikorttia on Suomesta löytynyt. Kovasti tuo houkuttelisi, mutta hinta on ollut vielä itselleni hieman esteenä. Onko se oikeasti tuon hinnan väärti verrattuna muihin saman hintaluokan vermeisiin? Itselläni on tuo Line6:n Toneport ja jotenkin ei tuo äänenlaatu täysin miellytä. Ja, kun paljon kuuntelee myös musiikkia koneen kautta niin pitäisi saada sellainen äänikortti, että myös kuulokelähdöstä tulisi asiallista ääntä. Olisiko tästä sellaiseksi vempaimeksi, että ei tarvitsisi sitten erikseen hankkia esimerkiksi jotain kuulokevahvistinta?
Only pop music can break my heart...
M.i.k.key
16.04.2008 23:52:28
Mä oon myös miettinyt MainStagen käyttämistä livenä. Kotona kokeiltuna vaikuttaa oikein hyvältä.
Äänikorttiasiaa myös miettinyt ja toi Apogeen Duet on ollut myös mielessä. Kotistudios on RME fireface 800 mutta kun livekiipparisetissä muuten ei ole räkkiä käytössä niin vähän turhan iso. Olen myös miettinyt ostaa ff400:n tuohon kylkeen, tai sitten tuo toisen keskustelun Motu.

Harmittaa ettei tuosta apogeesta löydy midi in/outtia, kaikista kiippareista ei kuitenkaan pääse usbilla suoraan koneeseen.

Toisaalta olisi kiva jos olisi runsaasti ulostuloja niin voisi mahdolliset kovisasiat pyörittää läppäriltä.

jatkan miettimistä...
möllisty
teppomies
17.04.2008 01:28:02
Itsellä tuo apogee duet. Hintaa tuolla oli 450ekeä ja kun midi-liitäntä tosiaan puuttuu tuosta niin hommasin m-audion midisport piuhan jolle hintaa tuli 35ekeä.

Tuntuisi toimivan erinomasen hyvin. Nauhoitusta en ole kerennyt vielä kokeilemaan mutta muuten saundaa kyl todella hyvältä ja on myös mielestäni erinomainen kuulokevahvistin.
duane
17.04.2008 14:50:25
Mä oon myös miettinyt MainStagen käyttämistä livenä. Kotona kokeiltuna vaikuttaa oikein hyvältä.
Äänikorttiasiaa myös miettinyt ja toi Apogeen Duet on ollut myös mielessä. Kotistudios on RME fireface 800 mutta kun livekiipparisetissä muuten ei ole räkkiä käytössä niin vähän turhan iso. Olen myös miettinyt ostaa ff400:n tuohon kylkeen, tai sitten tuo toisen keskustelun Motu.

Eihän tuommoinen nyt isoa extratilaa vie..

http://www.studiospares.com/pd_4017 … IGSKINZ%20LAPTOP%203U%20RACKBAG.htm

laitat vaikka vetolaatikon lisäksi tuohon, niin saat piuhat ja varaSuPen + hätäpullon kulkemaan mukana..
"Rommilla sydämen synneistä raskaan saan hetkeksi vaikenemaan" Pienet Miehet
the_peppe
18.04.2008 16:15:30
mistäs teppomies tuon duetin tuohon hintaan sait?
teppomies
18.04.2008 21:44:00
Tampereelta... Onkohan se nimeltään tampereen musiikki tms... Anttilaa vastapäätä keskustas. :)
Cathi777
19.04.2008 12:16:32

Tampereelta... Onkohan se nimeltään tampereen musiikki tms... Anttilaa vastapäätä keskustas. :)

Kiitos tiedosta, laitoin sinne nyt kyselyä tuosta laitteesta ja mahdollisesta hinnasta. Katsotaan jos sitä itsekin sieltä sen laitteen sitten hankkisi. Thomannilla tuon hinta oli kuitenkin 499 ja siihen tulis päälle se 20e postia vielä. Niin olisihan tuo jo selkeästi halvempi.
Only pop music can break my heart...
ukko idänmies
21.04.2008 15:45:48
Heitän tämän myös tähän ketjuun, josko apuja löytyisi.

Minulla iMac jossa Mac OS X 10.4.11 Tiger sekä ProTools LE 7.0 + MBox. Olen asentanut ProToolsin ohjeiden mukaan ja aina kun yritän sitä ikonista avata, niin näytön eteen laskeutuu harmaa verho ja ilmoitus että "Käynnistä tietokone uudelleen". Ei auta mitään. Olen poistanut PT:n ja asentanut uudelleen sekä ladannut kaikki mahdolliset korjauspaketit mitä Digidesignin ja Applen sivuilta olen asiaan liittyyen löytänyt ja ongelma senkun jatkuu. Olisko jollain apuja tähän? Kiitokset vastauksista etukäteen.
Marzi
21.04.2008 16:04:40 (muokattu 21.04.2008 16:09:03)

Heitän tämän myös tähän ketjuun, josko apuja löytyisi.

Mulla on versio 7.3.1 ja se toimi heti ja helposti. Ja mulla on toi sama OS X Tiikeri 10.4.11. Oisko tossa LE 7.0:ssa joku hätä? Pystytkö päivittää LE:tä tuoksi 7.3.1:ksi?

Digidesignin sivuilta:
"Pro Tools LE 7.0, 6.9.2, and 6.8.1 not tested with 10.4.7 and higher"
www.kirofoni.com
Janie Jones
21.04.2008 22:33:05 (muokattu 23.04.2008 00:14:47)

Mullakin olisi muistinvaraisesti semmoinen kuva, että 7.0 on jo pari vuotta vanha eikä taida olla yhteensopiva koneesi (Intel-iMac, otaksun) tai käyttiksesi kanssa. Osta Toolsiin päivitys, niin sillä pitäis ratketa.

Täällä 10.4.11. ja PT LE 7.4cs3, hyvin pelaa. 10.4.11 ei ole virallisesti tuettu (sen kummemmin 7.3:n kuin 7.4:nkään kanssa), mutta ei mitään ongelmaa tällä late 2006 -iMacilla.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
ukko idänmies
22.04.2008 15:10:47
Kiitokset Marzille ja Janie Jonesille vastauksista. Pitääpä yrittää ensin päivittää tuo PT ja ottaa sitten uusiksi. Humacissa, joka myy Applea Helsingissä ja josta vekottimet ostin, neuvottiin samoin.
Sertzo S
29.04.2008 09:30:41
Kävinpä äsken erään kaverini Mac-pohjaisessa huippustudiossa.
Hän esitteli minulle Digital Performer-softaa.
Näytti hyvältä, joten pitänee harkita tuotakin oman iMac-koneeni musantekovälineeksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)