StevieRayVehkakoski 22.04.2008 12:56:51 (muokattu 22.04.2008 13:02:22) | |
---|
Onkos tällaista kitaraa olemassa: Ulkonäkö / koko suunnilleen vakio 16-17" archtop pyöreällä soololovella, eli tyyliin Gretsch Chet Atkins, Setzer Hot Rod ym http://www.gretschguitars.com/gear/ … amp;cat1=&cat2=&q=&st=1 Mutta rakenne oliskin jotain ES-335 tyylistä, eli bodyn paksuus ~2 tuumaa ja mikkien ja tallan alla kovaa puuta. Ehkä kaikkein mieluiten vielä kokopuuta koko kepukka eli ikäänkuin Les Paul mutta F-aukoilla ja tyhjäksi kaivettuna. Kaula vaahteraa tai mahonkia, body mahonkia vaahterakannella tai sitten jotain muuta.. Sitten vielä pitäisi olla Bigsby ja kaula saisi olla suht jämäkkä, radius mielellään jotain 12" ja nauhat jumbo/medium. Mikkeinä 2xP-90 tai jotain Dynasonic/Filtertron-tyylistä. Onkos tällaista olemassa vai pitääkö teettää / tehdä itse?? Edit: Lisätään nyt vielä, että ikäänkuin perusideana on siis löytää vähän vakiota paksumpaa Gretsch-soundia hyvällä sustainilla, kierto-ongelmitta ja vielä hyvällä soittoergonomialla = ohut body. Runko taas pitää olla 16-17" kokoinen täysin ulkomusiikillista syistä = näyttää hyvältä.. You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
McNulty 22.04.2008 13:18:20 (muokattu 22.04.2008 13:19:43) | |
---|
|
StevieRayVehkakoski 22.04.2008 13:25:46 (muokattu 22.04.2008 13:31:16) | |
---|
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
YAMAHA 22.04.2008 13:52:26 | |
---|
Yamaha aes 1500B..ostin tuollaisen oranssi värillä.Pesee mennentullen ylihintaiset gretschit.Kopan paksuus on 5,5cm ja dimarzio mikeillä puolituksella aidolla bigsbyy kamella. Fazeri helsingissä myi uusia(en tiedä saako vielä) mutta ovh n.1790€ ja fasu myi 899€. Japanissa tehty todella laatu osista. Olen kokeillut erimallisia gretchejä ja jokainen särisi (kuulemma lakkaa särisemästä kun laittaa 13 setin ..mut kyllä lakkaa soimastakin mun hyppysissä)ja se paksu koppa kun ei sovi mulle.Suosittelen kyllä tuota yamahaa mika |
No siinähän se on, Onkos tossa siis ihan kova palikka mikkien alla eli ES-335 tyyliin? Entä mikit, kuinka kuumat / tummat? Jossain sanottiin että vähän P-90 suuntaan? Onko tollasia jossain Helsinskin musaliikkeessä kokeiltavana? Yamaha aes 1500B..ostin tuollaisen oranssi värillä.Pesee mennentullen ylihintaiset gretschit.Kopan paksuus on 5,5cm ja dimarzio mikeillä puolituksella aidolla bigsbyy kamella. Fazeri helsingissä myi uusia(en tiedä saako vielä) mutta ovh n.1790€ ja fasu myi 899€. Japanissa tehty todella laatu osista. Olen kokeillut erimallisia gretchejä ja jokainen särisi (kuulemma lakkaa särisemästä kun laittaa 13 setin ..mut kyllä lakkaa soimastakin mun hyppysissä)ja se paksu koppa kun ei sovi mulle.Suosittelen kyllä tuota yamahaa You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
Pertsi 22.04.2008 19:43:36 | |
---|
|
Wahi 22.04.2008 22:35:11 | |
---|
Hmm... Gibson ES-339? Shine on you crazy diamond |
Miikathebest 22.04.2008 23:57:58 (muokattu 22.04.2008 23:59:56) | |
---|
Liikaa säröä! |
Tomtom 23.04.2008 09:45:11 | |
---|
Juurikin tuota samaa Epin Willikissaa olin ehdottamassa. Body ulkomitoiltaan mallia "LP". Mulla oli tuommoinen aikoinaan, todella hyvä laite. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
YAMAHA 23.04.2008 11:11:39 | |
---|
No siinähän se on, Onkos tossa siis ihan kova palikka mikkien alla eli ES-335 tyyliin? Entä mikit, kuinka kuumat / tummat? Jossain sanottiin että vähän P-90 suuntaan? Onko tollasia jossain Helsinskin musaliikkeessä kokeiltavana? Kovapalikka löytyy ja mikit on mallia DP-162 dimarzio ja on mielestänit kuumat eli taittuu bluesista kunnon mättöön.P-90 en ole kokeillut..mutta itse soitan brian setzeriä ja siihen musaan sopii ainakin erittäin hyvin kirkas selkeä soundi ja plussana vielä mikkien puolitus joka lisää vielä eri soundi mahdollisuuksia. Fasu kaisaniemenkadulla oli ainakin noin 1kk sitten parikin hyllyssä..mustana kylläkin , oli kyllä kaikki sorkkinut mutta pääsi ainakin kokeilemaan mika |
jukkasil 23.04.2008 11:34:32 (muokattu 23.04.2008 18:53:05) | |
---|
Kitaranrakennusyritelmää, uusin projekti:
http://tuulikumpu.galleria.fi/kuvat/kitaraprojektit/ |
Jucciz 23.04.2008 13:33:05 (muokattu 23.04.2008 13:36:43) | |
---|
|
Jucciz 23.04.2008 19:27:30 (muokattu 23.04.2008 20:09:20) | |
---|
Jäsen Mikaelon innoittamana tein pienen vertailun: Les Paul Bantam (eli siis hyvin pitkälti ontto Les Paul): http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/bantam.mp3 Les Paul '59 Reissue (eli umpipuinen Les Paul, ei kevennysporauksia): http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/r9.mp3 Samat mikit molemmissa (Sheptone PAF Tribute), samat kielet molemmissa (Dean Markley Blue Steel 11-52), sama vahvistin (Budda Superdrive 30) samoilla säädöillä. Ihanan pieniä eroja, mutta kyllähän tuo R9 enemmän puraisee ja räyhää, kun taas Bantamissa on enempi alakerran tuhtiutta ja tietynlaista 335-mäistä "puisuutta". Mainittakoon, että Bantam painaa 3,48 kiloa ja R9 puolestaan 3,78 kiloa (melkoisen vähän kokopuiseksi kevennysporaamattomaksi Les Pauliksi). Luulen, että mikäli Bantam olisi tehty yhtä kevyestä mahongista, sen paino alkaisi kakkosella. Hyvä vaan, että on käytetty vähän painavampaa mahonkia: painaapahan edes kitaran verran tuokin, vaikka on pitkälti ontto. :) |
StevieRayVehkakoski 24.04.2008 09:33:10 | |
---|
No nyt roikkuu seinällä tollanen musta Yamaha AES1500B. On kyllä puutöiltään ja soitettavuudeltaan vähän jotain muuta kuin sen vieressä roikkuva Gretsch Streamliner, eikä kierrä lähellekään yhtä helposti kuin kokonaan ontto Gretsch. Tänään pääsee vielä reenivoluumeilla testaamaan, mikeistä ei oikein vielä osannut muodostaa mielipidettä. Yksi juttu kyllä pistää silmään, eikös Yamaha ole ollut ikäänkuin tunnettu siitä, että kitarat on hyvin kokoonpantu ja säädetty? Tämä yksilö ei kyllä kaupan hyllyltä otettuna ollut sinnepäinkään, potikan napit tippuilee irti, jakin mutteri löysällä, Bigsby säädetty ihan päin persettä ym. No, kyllähän ne itsekin kiristelee mutta ihmetyttää silti. Ja vielä yksi kyssäri, mistä tällaiselle laukku? Eipä mahdukaan Gretschin laukkuun kun on 17" body. You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
jsvenn 24.04.2008 12:15:46 | |
---|
|
YAMAHA 24.04.2008 13:19:09 | |
---|
No nyt roikkuu seinällä tollanen musta Yamaha AES1500B. On kyllä puutöiltään ja soitettavuudeltaan vähän jotain muuta kuin sen vieressä roikkuva Gretsch Streamliner, eikä kierrä lähellekään yhtä helposti kuin kokonaan ontto Gretsch. Tänään pääsee vielä reenivoluumeilla testaamaan, mikeistä ei oikein vielä osannut muodostaa mielipidettä. Yksi juttu kyllä pistää silmään, eikös Yamaha ole ollut ikäänkuin tunnettu siitä, että kitarat on hyvin kokoonpantu ja säädetty? Tämä yksilö ei kyllä kaupan hyllyltä otettuna ollut sinnepäinkään, potikan napit tippuilee irti, jakin mutteri löysällä, Bigsby säädetty ihan päin persettä ym. No, kyllähän ne itsekin kiristelee mutta ihmetyttää silti. Ja vielä yksi kyssäri, mistä tällaiselle laukku? Eipä mahdukaan Gretschin laukkuun kun on 17" body. Tota mun Aes 1500 oli kyllä samoja oireita..kaikki sai kiristää ..mutta luulen sen johtuvan siitä että nämä mallit ovat jonkinaikaa (3-4v) olleet Fasun varastolla, sen tähden ne olivat huippu halpoja, hyvä puoli oli ainakin mun kitarassa että nauhojen päät eivät törröttäneet.. ja nyt pelaa loistavasti ja onpa kitarassa 2v takuu.Laukun löysin musamaailmasta merkkiä Rockcase ja se on kun nakutettu tolle kitaralle. mika |
StevieRayVehkakoski 24.04.2008 13:56:41 | |
---|
YAMAHA 24.04.2008 15:46:18 | |
---|
No juu eipä siinä kauaa mene kun käy läpi nämä joka mutterin mutta kyllähän se vähän ihmetyttää. Mikäs malli näistä caseista se on? http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ps/musa/Categories/kotelot/rockcase Sulla on siis myös Bigsbylla se sun konees? Ne liput ja laput jäi Musamaailmaan siitä laukusta..enkä osaa tarkemmin sanoa mallia. kuitissa lukee ROCKBAG HOLLOW BOD 82,80€ JA Bigsby löytynee täältäkin..pitää vain kääntää kampi peräänpäin kun laittaa kitaran laukkuun mika |
StevieRayVehkakoski 15.05.2008 13:55:59 | |
---|