Aihe: jatsari, presari, rokkibasso..??
1 2 3
rmac
21.04.2008 10:48:05
Mieltymys ja saundikäsitys muuttuu koko ajan ja siksi on hyvä omistaa muutama basso, joissa on on erilaisia saundeja ja soittotuntuma. Alla mun lista siitä, mitkä bassot ja missä järjestyksessä itse hankkisin tällä kokemuksella:

1. Presari
2. Jazz Bass
3. Stingray/Sabre (Sabre jos vaan toinen)
4. Riku (en vielä omista, mutta ehkä jonain päivänä)
5. Nauhaton Jazz Bass

Asiaa!

Minun lista....

1. Fender Jazz Bass (perinteinen)
2. Fender Jazz Bass nauhaton (perinteinen)
3. Music Man Stingray (myös vaahteraotelauta saattais käydä)
4. Fender Precision Bass (perinteinen)
5. Warwick Streamer Stage II 5-kielinen (kunnon apinanleipäpuista väsätty)
6. Gibson EB3
7. Rickenbacker 4003...

perinteinen = 60-luvun tyyliä
hollstro
21.04.2008 11:07:37

4 kpl jatseja on ollut. Jatsi on jatsi oli siinä minkä vuoden leima tahansa, perussoundi joka muodostuu siitä basson konfiguraatiosta ei hirveesti muutu. Henk. koht. tällähetkellä noi kaikki muut omat bassot toimii mun vehkeillä ja meidän musassa vaan paremmin.

Kato, pelimannille on merkitystä myös millainen yksilö soitin on. Ei ne kaikki viulut saundaa stradivariuksilta, vaikka noudattavat samaa konstruktiota. Sama se on bassoissakin. Yksilöissä on eroa.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Hollström
21.04.2008 11:11:21
Kato, pelimannille on merkitystä myös millainen yksilö soitin on.

En oo pelimanne. Mä vedän vaan. Yksilöerot on eniten mojoaspektien korvienvälipsykologiaa ja markkina-arvohommia jotka ei välity esim. kuulijalle ollenkaan.
Point-to-point ripuliranne
rmac
21.04.2008 11:16:58
En oo pelimanne. Mä vedän vaan. Yksilöerot on eniten mojoaspektien korvienvälipsykologiaa ja markkina-arvohommia jotka ei välity esim. kuulijalle ollenkaan.

Ekkösie Juki tässä ihan lähihistoriassa kehunu maasta taivaaseen jonku "puolitutun"
65 jazz basson? Oli oikein kuvaakin tarjolla.
J.Hollström
21.04.2008 11:20:30
Ekkösie Juki tässä ihan lähihistoriassa kehunu maasta taivaaseen jonku "puolitutun"
65 jazz basson? Oli oikein kuvaakin tarjolla.

Ihan hyvä jatsiksi joo. Parhaita mitä olen käpälöinyt. Mojot kohdillaan.
Point-to-point ripuliranne
Typhus
21.04.2008 11:25:58
Eiköhän noiden soittimien saundiin vaikuta silti eniten soittaja itse.
kallefuture
22.04.2008 14:00:28

Mulla on ollu yli 10 v. Musitec jazzi. Siinä on Lindy Fralin mikit. Tonepotikkaa kun vetää ylös, saa mikit sarjaan. Siten tulee potkua presarityyliin. Fenkulla oli tommonen kytkös, mutta se kuulemma hajotti kaikki neodyymihakkuripaskat ja sitte kaikki vaan valitti.
Tiedemiehet ovat selvittäneet, ei siihen basistia tarvita, jotta jo presarin muoto on enemmän rock kuin jazz. Paitsi tietty toi mun jazzari. Rokkihommissa toi mun mahonkinen v. 1984 GL L 2000 pesee kaikki. Vuosia sitten kun se oli kanissa ja itte radalla, jouduin soittaan keikan v. 1976 presarilla. Vinkki: saarni=yäk!
Kalle
Tana
22.04.2008 21:12:59

Amen! :)

PS
Toistetaan. Tuo saarnivaahteraotelautayhdistelmä koetteli aikoinaan kovin minun rakkautta
jatsarin Soundiin ja mojoonkin.

Hmmm.. mikäs onkaan saarnin Lontoonkielinen nimi? Ash?
pekezu
23.04.2008 17:22:50

Hmmm.. mikäs onkaan saarnin Lontoonkielinen nimi? Ash?

Kyllä, mahdollisesti myös swamp-ash joka on suosaarni. Se ash on hyvä tapa tunnistaa.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)