Insane Kane 06.02.2004 16:07:22 | |
---|
Eli kun sattuu olemaan niin vanha pedaali ettei siinä ole muuntajalle mahtollisuutta. Ajattelin siihen sellaisen lisätä. Mutta mistä noita jakkeja saa?? Mikä sen oikea nimi on?? Eli pitäisi olla samallainen kuin noissa kitarapedaaleissa yleensä, mistä minä semmosen?? Lyrics. Wasted time between solos. |
M.Hanski 06.02.2004 16:18:20 (muokattu 06.02.2004 16:19:42) | |
---|
Virallisesti tuollaista kai kutsutaan DC-runkoliittimeksi, ja niitä saa esim. Partcosta tai Yleiselektroniikasta. http://www.partco.fi/http://www.yeoy.fi/ Edit: DC-liittimiä on eri ulkohalkaisijalla ja keskitapin halkaisijalla, joten ota mallikappale mukaan tai varmista muuten, että liitin on sopivan kokoinen. |
Naama ei mahdu päähän! |
Insane Kane 09.02.2004 12:10:03 | |
---|
Sattuisko kukaan tietämään minkä kokoinen tuo jakki noissa pedaaleissa normaalisti on?? Lyrics. Wasted time between solos. |
fridgebuzz 12.02.2004 00:19:05 | |
---|
Yks vaihtoehto on tietenkin vain hommata tuollainen paristoliittimen vastakappale, ja laittaa se muuntajan johtoon kiinni. |
Prian 12.02.2004 12:21:39 | |
---|
Yks vaihtoehto on tietenkin vain hommata tuollainen paristoliittimen vastakappale, ja laittaa se muuntajan johtoon kiinni.Kokeilin tuota 'Joe Gacanin easy faceen' ja hurisee ihan mielettömästi. Ja kun katselee noita kaavioita joissa tuo dc-jack on, niin on se laitettu useamman piuhan päähän?! En yritä selittää kun en tarpeeksi ymmärrä, totean vain. Jos joku osaisi kertoa kuinka liitän tuohon 'Joen easy faceen' (ihastun saundiin ja monipuolisuuteen) ledin ja dc-jackin, niin olisin mielissäni. http://www.generalguitargadgets.com , sieltä effect projects --> distortions -->easy face |
Insane Kane 12.02.2004 15:28:22 | |
---|
Yks vaihtoehto on tietenkin vain hommata tuollainen paristoliittimen vastakappale, ja laittaa se muuntajan johtoon kiinni. Njuu, semmosenkin tein muttakun se on ruma ja epäkäytännöllinen. Lyrics. Wasted time between solos. |
SaBer 12.02.2004 16:35:09 | |
---|
Pedaaleissa on yleensä ulkohalkaisijaltaan 5,5mm ja sisähalkaisijaltaan 2,1mm DC-jakit. |
Trebla 12.02.2004 17:16:23 | |
---|
Kannattanee ostaa sitten sellainen jakki, jossa keskitappi on halkaistu; saa varmemman kontaktin ja pätkimistä esiintyy vähemmän. SP-elektroniikan sivulla oli tuollaisesta kuva. Jopa Bebekistä saa moisia. Bebekin plugit ovatkin sitten enemmän sitä taattua bebek-laatua. näitä meikäläisen 2-senttisiä |
Insane Kane 12.02.2004 18:27:00 | |
---|
Pedaaleissa on yleensä ulkohalkaisijaltaan 5,5mm ja sisähalkaisijaltaan 2,1mm DC-jakit. Kiitos. Lyrics. Wasted time between solos. |
fridgebuzz 12.02.2004 19:35:53 | |
---|
Njuu, semmosenkin tein muttakun se on ruma ja epäkäytännöllinen. Ymmärrän pointtisi, toimii varmasti paremmin pedaaleille jotka laitetaan esimerkiksi pysyvästi kiinni pedaalilautaan, koska liitoksen voi piilottaa vaikka teipillä pedaalin alle. Itse olen näin tehnyt EHX:n Small Stone -phaserin kanssa. |
zorro 12.02.2004 20:01:27 | |
---|
Ymmärrän pointtisi, toimii varmasti paremmin pedaaleille jotka laitetaan esimerkiksi pysyvästi kiinni pedaalilautaan, koska liitoksen voi piilottaa vaikka teipillä pedaalin alle. Itse olen näin tehnyt EHX:n Small Stone -phaserin kanssa. miksi et laita siihen monoplugia? jos laittaa niin pitää muistaa laittaa ne piuhat toisinpäin ku muissa OSTETAAN: Digitech WH1 |
fridgebuzz 13.02.2004 01:07:37 | |
---|
miksi et laita siihen monoplugia? jos laittaa niin pitää muistaa laittaa ne piuhat toisinpäin ku muissa Jep, ei oo vaan tullut hommattua, toiminut ihan hyvin noinkin. Mulla on jo se Rat II ja tuo Digitechin PDS8000 sellaisilla. |
mc taiteilijanimi 14.02.2004 16:56:41 | |
---|
Ohuesti aiheeseen liittyen... mittailin tuossa toissa päivänä nokian kännylaturien voltteja, ja vaikka laturista pitäisi nimellisesti tulla ulos 350 milliamppeeria _3.7_ voltin tasasähköä, niin kolmen mittaamani laturin keskiarvo huiteli 8 voltin pinnassa. Korkein volttimäärä oli 8,29, joten kyseiseen tulokseen yltäneestä laturista saanee hyvän virtalähteen pedaaleille. Ainakin se on toiminut moitteetta kaikkien spedujen kanssa, joihin olen sitä itse kyhäämäni sovitepalan avulla kokeillut. Ja sitäpäitsi sanovat, että varsinkin jotkut suristimet soivat kauniimmin pienellä alijännitteellä - vaikkei kyllä paristokaan kauaan yli kahdeksaa volttia jaksa. Nuo Nokian laturithan ovat käytännössä ilmaisia, jos hukkaa kännynsä kännissä puolenvuoden välein, ja kun uuden, tai käytetyn, mukana tulee kuitenkin aina samanlainen laturi. Minulla on latureita kolme, muttei enää yhtään niihin sopivaa puhelinta :) |
Insane Kane 14.02.2004 21:27:44 | |
---|
Minä mittailin Bossin 9V ACA-muuntajaa, reilut 14.68 Volttia.. Lyrics. Wasted time between solos. |
Prian 16.02.2004 09:36:42 | |
---|
Omat mittaustulokseni eivät olleet kovin vakuuttavia bilteman halvalla mittarilla - varsinkaan volttien osalta. Mitä suuremmaksi "oikea" volttimäärä" nousi, sitä enemmän mittari näytti pieleen. 9v batterille näytti n. 12 ja 12 volttia ulos muuntajasta, niin tulos oli yli 16. Eli kerroin nousee. Tarkistin paremmalla mittarilla että väärässä oltiin, ja sen jlk en ole halpismittaria käyttäny, vaikka kyllähän ne mm. ohmit näytti ihan ok. |
mc taiteilijanimi 16.02.2004 10:18:43 | |
---|
Omat mittaustulokseni eivät olleet kovin vakuuttavia bilteman halvalla mittarilla... Sikäli kun mun mittari näyttää suht oikeen ainakin paristojen jännitteet, eli esim. ysivolttiset näyttävät useimmiten uutena n. 8.7-8.9 volttia, niin voisi olettaa, että noiden latureidenkin mittaustulokset pitävät paikkansa. Tosin on huomioitava, että mittailin laturit kuormattomassa tilassa; voi olla että jännitteet kyykkäävät, kun persauksiin laitetaan virtaa rouskuttava sähkölaites. Pitää kokeilla. |
Da Make 16.02.2004 11:45:43 | |
---|
... Pitää kokeilla. Kokeille pois! Minulle on meinaan siunaatunut 4kpl latureita, luurit eivät tunnu kestävän kovinkaan hyvin nykyään... Cräx, Change, Ötöm!? |
ninos 29.05.2005 16:27:49 | |
---|
rokke roll |
SaBer 29.05.2005 17:10:54 (muokattu 29.05.2005 17:13:10) | |
---|
jakesita vielä että minkä kokosia niitten pitää olla. Kouluelektroniikassa on 2,1 ja 2,5mm. Ja entä toi keskiömutterikiinnitys? Mitä se meinaa, eli kertokaapa nyt että minkä näistä ostan: http://www.kouluelektroniikka.fi/cg ... iittimet&subcategory=DC%2Dliittimet ---------------------------------- Pedaaleissa on yleensä ulkohalkaisijaltaan 5,5mm ja sisähalkaisijaltaan 2,1mm DC-jakit. Katso niitä kuvia.... "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |