aivokuolio 22.04.2008 00:05:49 (muokattu 22.04.2008 00:06:36) | |
---|
Tuon vastineen kirjoittaja on sama Tiia kuin tämä joka tähänkin ketjuun on kirjoittelut. Otahan aiiT ihan iisisti. 3 tähteä ei ole paha ja Rumbassa on monestikin nähty huomattavasti "törkeämpää" arvostelua ja sivuseikkoihin puuttumista kuin tuo. Minun mielestäni tuo oli hauskaa ja osuvaa tekstiä. Ihan turha pelätä että Rumban arvio vaikuttaisi millään tapaa levyn myyntimääriin. Lueskelin huvikseni tuossa tämän ketjun ihan ensimmäisiä viestejä, joissa bändiä verrattiin mm. Opethiin ja Kingston Walliin. Ei tainnu ihan nappiin mennä. |
Sarko 22.04.2008 01:17:24 (muokattu 22.04.2008 01:19:24) | |
---|
Näistä avoimista kirjeistä/mietteistä/fatwoista on tulossa meikän mielestä viihdyttävämpää luettavaa kuin Rumban mainioista arvioista tai arvioimattomuuksista, vrt. Juha K. Korennon katkera sota Rumbaa vastaan. Jään odottamaan Rumban/Flinkkilän oletettua vastinetta mielenkiinnolla, josko saataisiin vaikka kivat kähinät pystyyn! PS. Oletan että tämänkin arvion jälkeen POTFin pojat kulkevat nauraen pankkiin. I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg |
supershitty666 22.04.2008 01:33:25 | |
---|
|
Musta Arkipyhä 22.04.2008 08:27:20 | |
---|
Ostin Porcupine Treen In Absentian pelkän levyarvostelun perusteella, kuulematta yhtyettä sekuntiakaan. Tämän kerran olen langennut, mutta riskinotto kannatti! No yhdestä kerrasta selviää ehdollisella :-D "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
j0nas 22.04.2008 08:42:01 (muokattu 22.04.2008 08:43:12) | |
---|
mun mielestä tuossa vastineessa oli aika hyviä pointteja, eikä sen tarkoitus ollut luetun ymmärtämiseni mukaan kritisoida niinkään levyn saamaa kolmea tähteä, vaan arviossa esiintyviä musiikkiin liittymättömiä ulkomusiikillisia juttuja. toisin kuin edellä mainutussa j. korennon vastineessa aikoinaan, joka onkin jo lajinsa klassikko. itse en ole tuota levyä kyllä kuunnellut. enkä niitä vanhojakaan. e:kirjoitanvirheitä |
paavi 22.04.2008 11:02:59 | |
---|
Aika huonosti tehty arvostelu joka tapauksessa. Journalistisesti kömpelöintä on se, kuinka tekstissä hämärtyy kriitikon oman mielipiteen ja erittelemättömän mystisen joukon mielipiteen välinen raja. Sitä kautta saakin kuvan, että kriitikko toimii vain jonkun tietyn porukan äänitorvena ja laukoo niitä jo valmiita käsityksiä ilmaan. Toisaalta tuskin tuolla mitään suurempaa merkitystä on bändin kannalta. Ymmärrän kyllä Tiiaa tässä, joskin vaikea nyt sanoa, kannattiko lähteä avautumaan vai ei. Katu-uskottavuudesta: Onko se sitä, että vailla vastuuta örveltää kännissä ja toistaa niitä samoja kliseitä musiikissa ja sen ulkopuolella? Mulle aivan sama, mutta aika moni ns. katu-uskottava bändi on tyhjää täynnä kun hieman raavitaan pintaa. Ehkä tämän bändin musa ei oo kovin vaarallisen kuuloista...so what? Ehkä se on juuri sellaista, jota he haluavat tehdäkin - aivan musiikillisista/taiteellisista lähtökohdista. Taitavasti tehtyä ja moniulotteista. Jos oikeasti säälittävää itkemistä haluaa lukea, niin sitä näytti löytyvän esimerkiksi tuolta punk-sivustolta. Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction |
carnation 22.04.2008 11:17:40 | |
---|
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
j0nas 22.04.2008 11:25:13 | |
---|
Aika huonosti tehty arvostelu joka tapauksessa. Journalistisesti kömpelöintä on se, kuinka tekstissä hämärtyy kriitikon oman mielipiteen ja erittelemättömän mystisen joukon mielipiteen välinen raja. Sitä kautta saakin kuvan, että kriitikko toimii vain jonkun tietyn porukan äänitorvena ja laukoo niitä jo valmiita käsityksiä ilmaan. Toisaalta tuskin tuolla mitään suurempaa merkitystä on bändin kannalta. Ymmärrän kyllä Tiiaa tässä, joskin vaikea nyt sanoa, kannattiko lähteä avautumaan vai ei. Katu-uskottavuudesta: Onko se sitä, että vailla vastuuta örveltää kännissä ja toistaa niitä samoja kliseitä musiikissa ja sen ulkopuolella? Mulle aivan sama, mutta aika moni ns. katu-uskottava bändi on tyhjää täynnä kun hieman raavitaan pintaa. Juurikin näin! |
Notefix 22.04.2008 11:29:40 (muokattu 22.04.2008 22:07:33) | |
---|
Kyllähän se niin meillä länsimaissa menee että lehdistö on vapaata ja sinne voi tietyissä rajoissa kirjoittaa niinkuin parhaaksi näkee. Samoin yleisö on vapaa ostamaan kyseistä hyödykettä. Journalistista ammattitaitoa on musalehdistössä aika laajalla skaalalla ja valistunut lukija kyllä osaa kyllä tulkita juttuja. Mun mielestä täällä on tilaa niin Loosen kulmapöydän jengille, punkelitisteille, latterokkareille ja muillekin. Kivaahan se on puuhastella samanmielisten kanssa. Mun mielestä on aika kummallista ajattelua, että jonkun musan tai vaikkapa lehtimuotoisen julkaisun pitäisi tyydyttää kaikkia. Mä en oikeen ole hirveästi ymmärtänyt noiden vastineiden päälle. Ei kai ketään voi pakottaa diggaamaan jostain jutusta, oli sitten kyse joidenkin medioiden tuputuksesta tai sitten verisesti luokkaantuneista faneista. "Layers of layers of shit!" |
supershitty666 22.04.2008 12:12:29 | |
---|
Ton arvionhan voi jakaa kahteen osaan: "Poets of the Fallin imago on tämmönen" ja "uusi levy on tämmönen". Molempia pointteja on käsitelty aika kattavasti. Jos joku väittää, että ulkomusiikilliset mielikuvat ei muka värittäis kuuntelukokemusta ja teoksen tulkintaa,niin eiks muka Hän hymyilee kuin lapsi kuulostais erilaiselta, jos tietäis että sen laulaa pedofiili? |
Ei jaksa alkaa provoaan. Virhe! Liian tyhmä kirjoitus. I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg |
Swan 22.04.2008 20:07:24 | |
---|
Melkoista raivonpuuskaa tuo vastine kyllä on, mutta periaatteessa olen samoilla linjoilla. Flinkkilä voisi mun puolesta jättää sitä vittuilua vähän vähemmälle. Mistä tuo Ibanez-läppä esmes on lähtöisin? Muistan hyvin, kun sitä taannoin Mnetissäkin viljeli, ja vastaavanlaisen vaahtoamisen takia lensi pihallekin aika äkkiä. Boikotoin koko lehteä juurikin ko. toimittajan takia. Poets of the Fall kolisee kyllä tänne. Uutta levyä en ole kuullut, mutta Signs of Lifen nostaisin kevyesti 2000-luvun parhaiden kotimaisten pop-levyjen joukkoon. Carnival of Rust ei kolissut yhtään niin lujaa, mutta silläkin on hetkensä. |
Bongowing 22.04.2008 20:53:02 | |
---|
Tulee mieleen episodi närkästyneestä 69-fanista (Nyt -liitteessäkös se oli). "Ei se ole Debils, Se on D-e-v-i-l-s!!!" There is no ought from is. |
atimoc 22.04.2008 22:33:02 | |
---|
En ole kuullut levyä vielä, mutta arvostelu on kummallinen. Sanallinen arvio ei tunnu olevan missään yhteydessä tähtien kanssa, tuon tylytyksen jälkeen olisi odottanut yhtä tähteä, mutta tulikin jostain syystä kolme. "I think that technique is the tool to express what you have to say, just like vocabulary and grammar. If all you have to say is 'fuck you, blah blah', well, you don't need a lot of words." -Stéphan Forté |
aiiT 20.05.2008 00:16:24 (muokattu 20.05.2008 00:41:29) | |
---|
Ahahha, what! Toi palaute meni oikeasti privaattina Flinkkilälle ja on käyty kahdenkesken meilitse läpi. SOVUSSA. Sitten joku dorka kaivaa sen jostain mun blogista, jossa se oli kavereille lähinnä luettavaksi :) Hyvä meno, ei siin mitään. Arvostella saa, mut pysykää poissa henkilökohtaisuuksista, kiitos! Itse ymmärsin tuon vastineen niin, että Rumban sisäpiirimeininki yleisesti oli vituttanut kirjoittajaa jo pitemmän aikaa ja lopulta sitten meni täysin hermot kun toimittaja rupesi vielä kaverinkin bändille naljailemaan. Nimenomaan :) We are accidents waiting to happen. |
vpjarvi 20.05.2008 10:40:20 | |
---|
Sitten joku dorka kaivaa sen jostain mun blogista, jossa se oli kavereille lähinnä luettavaksi :) Vaikea pysyä asialinjalla, kun postailet tälläisiä. Mielenkiintoista tuomita tekstin tänne kopioinut hemmo dorkaksi, varsinkin tyypin ollessa sinun kanssasi Flinkkilän arvostelusta samaa mieltä. Muuten, blogi varmaan kannattaisi suojata jotenkin, jos ei halua ulkopuolisia lukijoita. "A Cosssssssby sweater."
http://www.mikseri.net/secondcumming |
j0nas 20.05.2008 12:18:09 | |
---|
Sitten joku dorka kaivaa sen jostain mun blogista, jossa se oli kavereille lähinnä luettavaksi :) Ahahahah! :D Sori, mä "kaivoin" sen punkinfinland.netin foorumin kätköistä. Mut jos laitat tekstejä sun blogiin niin kaikki ei välttämättä ymmärrä että ne on tarkoitettu vain sun kavereiden luettavaksi, eiks jeh? :) |
aiiT 20.05.2008 12:46:23 | |
---|
Vää, viilaillaanpa sitten sanomisia: teksti oli blogissa "piilotettuna", eli sinne olisi ehkä jossain vaiheessa saattanut googlella löytää (ei enää), ei millään suoralla linkillä (paitsi ne pari kaveriani joille sen pastesin), eikä se ollut missään julkisena missään vaiheessa. Toisekseen, juttu onkin ilmeisesti pastettu suoraan Rumban suljetulta avustajaforumilta, jossa sen olisi pitänyt pysyä. Kolmannekseen, mun dorka-nimittely oli niin 101% huumoria, että kaivetaanpas se harava vaikka sieltä persauksista :) Neljänneks: seison sanojeni takana, et sinänsä aika sama vaikka tuo nyt täällä pyöriikin. Lähinnä olis voinut ehkä siitä viilata sitten vähän ytimekkäämmän.. tolla pituudella tuntuu menevän todella moni pointti ihmisiltä ohi, tai oikeastaan se koko jutun ydin. We are accidents waiting to happen. |
Boyakasha 20.05.2008 12:50:41 | |
---|
tai oikeastaan se koko jutun ydin. Mikä oli? Se, ettet pitänyt Flinkkilän levyarviosta tai et ollut hänen kanssaan samaa mieltä. Onko kukaan muu muuten huomannut, että Rumbassa kolme tähteä tarkoittaa hyvää levyä? Arvosteluasteikko on kaikkien katsottavana jokaisessa Rumbassa levyarvioiden alussa. http://www.myspace.com/sonicrootsband |
aiiT 20.05.2008 12:52:47 | |
---|
Mikä oli? Se, ettet pitänyt Flinkkilän levyarviosta tai et ollut hänen kanssaan samaa mieltä. Onko kukaan muu muuten huomannut, että Rumbassa kolme tähteä tarkoittaa hyvää levyä? Arvosteluasteikko on kaikkien katsottavana jokaisessa Rumbassa levyarvioiden alussa. Joka oli: sisäpiirien olemassaolo ja sen ankeus. Mielipiteistä viis, mutta jos ne perustellaan ihan hatusta vedetyillä faktoilla niin sit saa älähtää. Kolme tähteä jees, mutta jos olisit lukenut sekä arvostelun että palautteen (en moiti vaikket jaksa), niin tietäisit mitä tarkoitan. Tai sitten et. Ei sekään haittaa. Vettä sillan alla. We are accidents waiting to happen. |