Aihe: Behringeriltä (Bugera) 6505-kopio, 6260.
1 2 3 4 514 15 16 17 1829 30 31 32 33
JTL
13.04.2008 23:06:57

Bugera vaikuttaa kyllä varsin mielenkiintoiselta vehkeeltä. Erittäin todennäköinen kandidaatti jos päätän hommata putkinupin taas.

Täältä löysin muutaman muunkin clipin:
http://netmusicians.org/?section=us … lue=RiF&offset=0&display=10
SKULLFUCKER -> http://skullfucker.kypara.net/
duc
16.04.2008 08:57:34
Jooh, eli Bugera 6262 tuli ostettua. Säröosasto kuulostaa hyvältä, mutta puhtaat lähinnä säälittävän paskalta vaikkapa Fenderin Blues Junioriin tai Marshallin TSL-nuppiin verrattuna. Onkohan kellään tietoa mihinkä putkikantaan kannattaisi koittaa yrittää laittaa toisenlaista putkea jotta puhtaat soundit paranis, noita kun on kuusi kappaletta etuasteessa niin ei jaksaisi yksitellen käydä läpi...
Prkl
16.04.2008 10:38:26
Valveking:
Tähän vehkeeseen on hyvä verrata kun omistin semmosen vähän aikaa. Bugera vie ja kovasti, sille ei vaan mitään mahda. En ala sen enempää näitä pieniä eroja kaivelemaan, mutta säröltäänhän Peavey tarvitsi esim. Bad Monkeyn Boostaamaan ja tekemään alapäästä "timmimmän". Bugera ei semmosilla tee mitään :).

Itsellä oli myös vaikeuksia löytää Peaveyltä se "oikea" soundi. Rässimetallia soittelen ja tuntui että se ei sitten erotu tuolta taustalta, olipa säädöt mitkä hyvänsä ja volumet vielä AIVAN tapissa :S.. Voitte kuvitella kuinka se huusi!
100w putkitehoa niin kyllähän sen pitäis kuulua. Tosin asiaan vaikutti huomattavasti kaapin vaihto, mutta silti :/.

Oli varsin mielenkiintoinen artikkeli. Tämä kohta vaan pisti ihmettelemään että onkohan jutussa hieman liioittelua? :D Vai oliko sulla muuten vaan täysin paskana oleva VK.. Kun itte ainakin saan omasta soitosta selvää vaikka volat on vaan klo kymmenen paikkeilla, ikinä edes yli puolivälis uskaltanu kääntää.. Tosin en soittele VK:n oman kaapin kautta kun se on niin perseestä..

Ja lisää OffTopicia: oonkohan ainut VK:n omistaja joka ei tarvi minkäänsotin boostipedaalia siinä edessä. Oon kokeillu niin TS 808:a kuin Bad Monkeytä mutta eipä ne pahemmin vaikuttanu parantavan saundia..
http://www.myspace.com/arasaw
-Pyhimys-
16.04.2008 12:40:55 (muokattu 16.04.2008 12:45:46)
Oli varsin mielenkiintoinen artikkeli. Tämä kohta vaan pisti ihmettelemään että onkohan jutussa hieman liioittelua? :D Vai oliko sulla muuten vaan täysin paskana oleva VK.. Kun itte ainakin saan omasta soitosta selvää vaikka volat on vaan klo kymmenen paikkeilla, ikinä edes yli puolivälis uskaltanu kääntää.. Tosin en soittele VK:n oman kaapin kautta kun se on niin perseestä..

Ja lisää OffTopicia: oonkohan ainut VK:n omistaja joka ei tarvi minkäänsotin boostipedaalia siinä edessä. Oon kokeillu niin TS 808:a kuin Bad Monkeytä mutta eipä ne pahemmin vaikuttanu parantavan saundia..

Tuo "volumet melkein täysillä" ei ollut liitoittelua. VK:lla soitettaessa ne oli oikeastaan aina siellä klo. 15.00 paikkeilla.

Meidän treenikämppä on aivan tajuttoman pieni (tehty yhdistämällä kaksi suihkuhuonetta kaatamalla väliseinä) ja siihen tilaan nähden jokaisella on aivan liian suuret laitteet. Uskosin tällä olevan iso merkitys jotenkin sen äänen kuuluvuuden kannalta. Ja toiseksi, soittaminen tuppaa menemään kilpailuksi toisen kitaristin kanssa ( toinen laittaa volumee niin toinen laittaa aina hieman isommalle ja jne.)

Saattaa tosin olla että itse VK:ssakin oli jotai häikkää, mutta epäilen kovasti.
Tosin se valvekingin oma kaappi on kyllä melko tunkkaista tavaraa,

Bugera kuitenki soi ja pelittää :P. Vielä oon ollu tyytyväinen ja täyttää minun vaatimukset tällä "harrastelija" tasolla aivan täydellisesti.
Droppi B:stä soitettaessa murskaa polvilumpioita ja palleja mennen tullen!

Ja joku haukku noi cleanit ihan paskoiks, niin ite oon siinä asiassa täysin eri mieltä. Minä taas pidän niistä paljon enempi ku VK:n puhtaista. Makuasioista on kuitenkin aivan turha kiistellä.
duc
16.04.2008 13:23:32 (muokattu 16.04.2008 16:13:37)
Ja joku haukku noi cleanit ihan paskoiks, niin ite oon siinä asiassa täysin eri mieltä. Minä taas pidän niistä paljon enempi ku VK:n puhtaista. Makuasioista on kuitenkin aivan turha kiistellä.

Vertailutason kun laittaa tarpeeksi alas niin eiköhän ne kelpaa, ei ne nyt toivottoman paskat ole.
syndrome-
16.04.2008 14:03:54
Tuo "volumet melkein täysillä" ei ollut liitoittelua. VK:lla soitettaessa ne oli oikeastaan aina siellä klo. 15.00 .

Melko sairasta, ite ei oo tarvinnu klo.11 ylittää missään kämpässä. Jos sitä on täysillä pitäny huudattaa ni on siinä sitten jotain vikaakin ollut tai sitten teillä on aivan liiotellusti mökää treeneissä.
-Pyhimys-
16.04.2008 16:11:34
Melko sairasta, ite ei oo tarvinnu klo.11 ylittää missään kämpässä. Jos sitä on täysillä pitäny huudattaa ni on siinä sitten jotain vikaakin ollut tai sitten teillä on aivan liiotellusti mökää treeneissä.

Uskon että se syy on tuo jälkimmäinen ;). Mutta änkeeppä iso setti rumpuja n.15 neliön huoneeseen, basso ja 2x kitarakaappeja +tietokonepöytä, pari tuolia ja muuta sinne kertynyttä roinaa niin ahasta on :/. Ja kun Thrash-metallia soitellaan, rumpali hakkaa ku puolihullu, niin laitteet pitää olla kyllä isolla että ne kuuluis sen soitannan yli jokaiselle jäsenelle.
Perhanan kunta ku siirti meijät tuonne pikkukoppiin... Entinen paikka oli sentään 2 kerroksinen tehdasrakennus joka oli kokonaan meidän käytössä.

Offtopicin puolelle meni, mutta pääasia että omistaa Bugeran ;)

Nyt ku näitä Bugeroita on tullu jo useimmille, niin onko joku päässy vertaitailemaan/testailemaan sekä 333:sta että 6262:sta? Kiinnostais tietää että kuinka paljon ne eroaa toisistaan äänellisesti.
Icy-Sun
16.04.2008 16:52:21 (muokattu 16.04.2008 17:31:06)

Makuasiahan se on tietysti, mutta minun VK:sta lähtee varsin miekllyttävät soundit kun soittelee stratolla puhdasta kanaa. Sitäpaitsi Peaveyn 6505:n puhtaat eivät ole kyllä mitenkään loistavat laitteen hintaan nähden, joten on sinänsä hassua että Bugeran cleanit ovat hyvät. Eipä se tietenkään vahvistimen omistajia haittaa nuo paremmat puhtaat. Tuo volumen klo 15 pitäminen on omassa VK:ssani jo "Ikkunat helisee" tasoa
There ain't noway out tonight
H.Corruption
18.04.2008 16:32:47
Nyt on kokeiltu toi 6262. No jaa. Kylläpä on kovaa hehkutusta jokapuolelta. Clean-kanavan soundi on kieltämättä monipuolinen. Parempi ku oman TSL100:n clean, joka menee ruvelle pirun helposti.

Crunch-kanava oli juuri sitä mitä nimikin. En saanut siitä oikein mitään kunnon soundia irti. TSL:n vastaavaan kanavaan verratuna aika ponneton. Oma TSL on kyllä jonkin verran modattu ja antaa alapäätä aivan toiseen malliin kuin 6262.

6262:n paras kanava on ehdottomasti Lead. Todella hyvä laula lead ja hyvä putkikompressio tekevät kanavasta maukkaan sooloiluun, hyvin Rectomainen tuntuma. Komppaamiseen siinä on ehkä liikaa kompressiota, ainakin mun mielestä.

Kummassakin vahvistimessa pääteputkina 6L6GC:t, joten päätesoundin voisi olettaa olevan lähempänä toisiaan, kuin että Marsussa olisi ollut EL34:t.

Volumesäätö on 6262:ssa hillitön. Jo 2 ja 3 välissä volume on jo tolkuton. Marsussa sama äänimäärä tuli volumen ollessa jossain 4:n paikkeilla.

Uskoisin että pienellä virittelyllä 6262:sta saa aivan oivan vahvistimen rankempaankin mättöön. Äärimetalliin siitä tehdaskunnossa ei ole ilman lisäpurnukoita.
Urokhtor
20.04.2008 21:18:23
Onko tuon 6262:n leadikanava sitten miten selkeän kuuloinen sooloilussa? Ärsyttää näissä trankkuvahvistimissa kun yleensä eivät nuo korkeat sävelet tunnu olevan kovin selkeitä. VK:ta ehdin jonkun vajaan vartin jopa testata ja ihastuin soundin selkeyteen. Kuhan nyt joskus sais rahoitukseen kuntoon, niin olen ajatellut tuota VK:ta. Nyt olen kyllä lukenut paljon kehuja tuosta Bugerasta ja se tuntuisi ehkä mieluisemmalta vaihtoehdolta metallimiehelle kuin hieman mieto VK. En kyllä tuolla nykysellä Cubella säröä mahdottoman suurella pidä, mutta silti kaupassa testatessa VK piti pistää särön osalta täysille, että mureutta löytyi tarpeeks saundiin. Bugerasta taas näyttäs tuota säröä löytyvän yllin kyllin. Soittelen aika paljon raskaampaa musiikkia ja siihen nuo Bugerat näyttäs sopivan, mutta haluaisin tietää, että löytyykö 6262:sta tai muista malleista myös selkeätä tiluttelusäröä kitaristihenkiseen soitteluun?
Alphie
20.04.2008 21:24:55 (muokattu 20.04.2008 21:25:26)
Soittelen aika paljon raskaampaa musiikkia ja siihen nuo Bugerat näyttäs sopivan, mutta haluaisin tietää, että löytyykö 6262:sta tai muista malleista myös selkeätä tiluttelusäröä kitaristihenkiseen soitteluun?

Ainakin 333 handlaa tuon tilusärön todella hienosti minusta. Erottelee oikein hienosti kaikki äänet. Lead kanavalla säröä on kyllä jo todella paljon, mutta lopputulos tulee mielestäni loistavaksi, kun peruuttelee pikkuisen volumepotikasta ja pitää särön noin klo 12 tuossa.
Urokhtor
20.04.2008 22:01:29
Kiitosta vaan. Tuntus tuo Bugera aikas mukavalta hankinnalta, mutta pitää vielä mallia miettiä. Noh onhan tässä ens vuoden alkuun ainakin aikaa kun on tuo armeija välissä, niin ei oikeen vahvistimia ehi hankkia vaikka rahaa löytyski x( Viiden vuoden soittelun jälkeen alkaa pikkuhiljaa trankku-Cubet kyllästyttää, vaikka sinällään ihan mukavia ovatkin. Sitä kaipais jotain suurempaa.
efunkelist
21.04.2008 01:01:33

Kertokaapa sitten särökanavien dynaamisuudesta!
Siis isot gainit vahvarista ja kitaran volumepotikkaa himmailemaan: saako käyttökelpoista kleeniä ja pikkuruttua vai käykö soundi ohueksi? kohinaa? volume tippuu? säröytymisen määrä vähenee mutta soundi yhä kompressoitunut tai laatikkomainen?
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Jacksonist
21.04.2008 10:47:02

Uskoisin että pienellä virittelyllä 6262:sta saa aivan oivan vahvistimen rankempaankin mättöön. Äärimetalliin siitä tehdaskunnossa ei ole ilman lisäpurnukoita.

Mitä se jää kaipaamaan, lisää säröä?
Puoskari89
21.04.2008 14:55:29
Mitä se jää kaipaamaan, lisää säröä?

Siitä puuttuu vissiin se legendaarinen bodom-särö.
Ime vaik kelliis...
Icy-Sun
22.04.2008 11:19:52
niin olen ajatellut tuota VK:ta. Nyt olen kyllä lukenut paljon kehuja tuosta Bugerasta ja se tuntuisi ehkä mieluisemmalta vaihtoehdolta metallimiehelle kuin hieman mieto VK.

Agressiivinen ja äänekäs on ainaki mun VK
Icy-Sun
22.04.2008 11:23:14
a lisää OffTopicia: oonkohan ainut VK:n omistaja joka ei tarvi minkäänsotin boostipedaalia siinä edessä. Oon kokeillu niin TS 808:a kuin Bad Monkeytä mutta eipä ne pahemmin vaikuttanu parantavan saundia..

No et ole ainoa. En ole kokenut minkäänlaista tarvetta buustille vielä tähän mennessä. Tosin en äärimetallia soittele, niin sitä ultra hi-gain tykitystä en tarvitse. Ja VK on rokkitouhuihin lisäksi varsin monipuolinen, vaikka jotkut toisin väittävätkin.
efunkelist
23.04.2008 10:18:45

Hej hej, bugeran omistajat! Kertokaapa siitä särösoundin dynamiikasta jookos?
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
syndrome-
23.04.2008 14:51:19
Joku vois myös lyyä miksaamattomia clippejä, jos jollain kotoa löytyis vehjes.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)