Aihe: Opeth
1 2 3 4 5 6 7 8122 123 124 125 126
moottorisaha
20.04.2008 17:03:04

Nopeasti kuunneltuna aivan järjettömän kovan kuuloista tavaraa.
http://www.youtube.com/watch?v=rdJieF0_DsM
Manuel Pyrhullo
20.04.2008 17:42:44
Miten kuunnellaan nopeasti? ;)
kid ego
20.04.2008 17:50:54
Miten kuunnellaan nopeasti? ;)

Pitää hommata semmoiset kaiutinkaapelit joissa ääni kulkee tavallista hitaammin. Tällä tavalla biisi kerääntyy kaiuttimeen ja sen voi "latauduttuaan" kuunnella nopeammin. Mä ostin tuommoiset kaapelit koska doom metal kuulosti muuten liian tylsältä.
atimoc
21.04.2008 17:56:12 (muokattu 21.04.2008 18:00:24)

Lotus Eater mp3-muodossa: http://www.roadrunnerrecords.co.uk/free/opeth/

e: Eisss, tää biisi on kyllä parhautta.
"I think that technique is the tool to express what you have to say, just like vocabulary and grammar. If all you have to say is 'fuck you, blah blah', well, you don't need a lot of words." -Stéphan Forté
_m_
21.04.2008 18:05:37

Lotus Eater mp3-muodossa: http://www.roadrunnerrecords.co.uk/free/opeth/

e: Eisss, tää biisi on kyllä parhautta.

Ei jumalauta miten hyvä ralli, huhhuh.
Real metal for true bastards
Meadow
21.04.2008 20:24:00
Pitihän tuo Lotus Eater taipua kuuntelemaan. Ei saatana kun oli hyvä biisi. Ihan tajuttoman hyvä.
lethus1
21.04.2008 20:55:40
Pitihän tuo Lotus Eater taipua kuuntelemaan. Ei saatana kun oli hyvä biisi. Ihan tajuttoman hyvä.

ÄH, vai virallisestikin ihan. Pakko kai se huomenna on kuunella, joten tulen tänne sitten avautumaan. EI kiusais heikkoja näin...
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
SuvantoJ-
21.04.2008 22:38:55
Äh, tää levyn odotus ja tyhmä asenne, etten kuuntele mitään edes laillisesti ennakkoon, käy yhä vaikeammaksi.

Onko jollakulla muuten käytännön kokemusta tai edes vankkaa mututietoa siitä, kuinka rivakkaan paketit tuolta The Endistä/Omegasta Suomeen saapuvat?
M.A.C.H.O. # 3 - "En ole ämätööri"
lxi
21.04.2008 22:51:49
Onko jollakulla muuten käytännön kokemusta tai edes vankkaa mututietoa siitä, kuinka rivakkaan paketit tuolta The Endistä/Omegasta Suomeen saapuvat?

Kerran olen tilannut CD-levyjä, tarkkaan en muista mutta veikkaisin että noin viikko paketin liikkeellelähdöstä oli tavara postiluukussa.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
SuvantoJ-
21.04.2008 22:57:33
Kerran olen tilannut CD-levyjä, tarkkaan en muista mutta veikkaisin että noin viikko paketin liikkeellelähdöstä oli tavara postiluukussa.

Selvä homma, kiitokset. Sitä vähän itsekin ajattelin, ettei toimitus Suomeen sitä haarukan 1-6 viikkoa huonompaa ääripäätä vie :)
M.A.C.H.O. # 3 - "En ole ämätööri"
Turmis
22.04.2008 00:07:36

Kurkatkaas taas O:n sivuja: http://www.opeth.com/
Muutama still-kuva videon kuvauksista, sanoisin että näyttää varsin lupaavalta. Visuaalisesti ainakin tunnelma on selkeää Travis Smithiä.
Musiikki on vakava asia, se ei saa olla iloista.
Borlag
22.04.2008 01:06:53

Selvä homma, kiitokset. Sitä vähän itsekin ajattelin, ettei toimitus Suomeen sitä haarukan 1-6 viikkoa huonompaa ääripäätä vie :)

3-8 päivää on ollut aika vakio tuolta.
lethus1
22.04.2008 10:12:52
OK, biisi on mainio. HÄmmentävä, vaatii kuuntelua, mutta mainio. Varsinkin loppupuolella on aivan törkeän hienoa melodiaa jne. Mulle tää haisee vanhalta kartanolta eikä metsältä kuten MAYH.
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
Kulkunen
22.04.2008 12:16:17 (muokattu 22.04.2008 12:17:05)
En kuuntele ennen julkaisua, en kuuntele ennen julkaisua, en kuuntele ennen julkaisua...

Menin jo sortumaan ja kuuntelin sen lyhyen pätkän Porcelain Heartsista...

En kuuntele ennen julkaisua, en kuuntle ennen julkaisua... Tulis jo.
Kasvatan myös porsaita.
Jethrooster
22.04.2008 12:52:18
Sorruin kertakuunteluun molempien kohdalla. Todella hämmentävää kamaa. Herättivät paljon ristiriitaisia fiiliksiä, kuten Opethin biiseillä on aina alussa tapana. Toivottavasti eivät nyt jää päähän soimaan, tai muuten tulee todella pitkä toukokuu...
Autopsy ilman paskansyöntiä on instrumentaalimusiikkia.
marke-
22.04.2008 15:35:59
Mjaa-a. Aika painofsalvationit tän bändin kanssa on käyny. En usko, että Åkerfeldt pystyy enää ikinä tekemään mitään kiinnostavaa materiaalia. Ihmettelen vähän, että ihmiset on tykänneet, kun nää molemmat biisit oli just tätä kahden-kolmen tähden tavaraa, johon kyllästyy ensinnäkin ennen ekan kuuntelukerran loppua, biisit nojaa näennäisiin luovuuksiin, punainen lanka puuttuu jne. Ja kaikesta tästä huolimatta tää jotenkin maistuu ihan valmiikspureskellulle hutulle.

Porcelain Heart oli hiukan tota toista fiksummin toteutettu ja idea oli ihan yees. Valitettavasti vaan sovitus oli taas tasoa "15-vuotiaitten Metallica coverbändin eka oma biisi".

Sorry jos menin loukkaamaan jonkun tunteita tällä vuodatuksella. Ilmeisesti olen väärässä, kun niin moni tykkää, mutta hei comeoon; ketä kiinnostaa noi kitaramelodian mukana menevät h-laulut, mukaälykkäät biisirakenteet, aina samanlainen äkkiarvaamaton kontrastipelleily, ja toi iänikuinen "jee joo tosi hyvä meno ja vittu proget ja takutaku basarisaundit ja salonkilepoiset särkijät" ja vittu. Vittu ku vituttaa. On se kumma, miten parista biisistä voi pahottaa mielensä :D
Rakkaus
ANtTIKRISTUS
22.04.2008 15:52:26
Ja kaikesta tästä huolimatta tää jotenkin maistuu ihan valmiikspureskellulle hutulle.

Jotenkin meikästä tuntuu, että jätkästä maistuu kaikki nykymetalli tuolle samalle. Etenkin, jos bändin kuuntelijakunta on kasvanut vähänkään isommaksi ja bändillä on ollut varaa panostaa hifimpiin soundeihin.

Tämmösen käsityksen mä oon saanu, kun oon seurannu mm noita Tool, Dimmu jne keskusteluja. Mut se on ihan ok.
gorgonoidi
22.04.2008 16:10:49 (muokattu 22.04.2008 16:14:04)

Ihmettelen vähän, että ihmiset on tykänneet, kun nää molemmat biisit oli just tätä kahden-kolmen tähden tavaraa, johon kyllästyy ensinnäkin ennen ekan kuuntelukerran loppua, biisit nojaa näennäisiin luovuuksiin, punainen lanka puuttuu jne. Ja kaikesta tästä huolimatta tää jotenkin maistuu ihan valmiikspureskellulle hutulle.

Sorry jos menin loukkaamaan jonkun tunteita tällä vuodatuksella. Ilmeisesti olen väärässä,

Ihmettelet miksi jengi diggaa paskasta musiikista? Pääsetköhän sinä puusta pitkään... Ja niin, et ole väärässä.
Itse en biiseistä ole sanonut vielä mitään, joten kyse ei ole nyt siitä, että olisit loukannut minua. En minäkään sinua haluaisi millään loukata!

Taitaa tämä postaus jäädä viimeisekseni muusikoiden.nettiin.
moikka

Edit: niin siis ei tossa mitään, kyllä tuo sun asenne on ihan ok, kuten anttikristus jo totesi.
Deino
22.04.2008 21:51:02

Vittu ku vituttaa.

Ota ihan rauhallisesti. Ei tarvitse kuunnella.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)