Aihe: Ensimmäiset akustiset hankinnassa
1 2 3
poro80
20.04.2008 11:55:04
TourCustomeja muutaman kerran naputelleena voisin todeta setin olevan hintansa veroinen. Äkkiä näyttää ettei Stagen ja Tourin välillä ole isoa hintaero, mutta muistakaa että TC:t myydään shellsettinä, eli ei sisällä telineitä.
Jammun telinesatsin saa kotimaasta tourien yhteyteen muistaakseni 350€:lla tms.
Kipin kapin liikkeisiin kokeileen, tai sitten ne käytetyt.
Scram Rock & StoneRelic?
SoNot
20.04.2008 16:39:06
Onkohan tämä torilta löytynyt setti hintansa väärti? (700e)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=232195
Löytyisi samalta paikkakunnalta millä asustan, joten siksi kiinnostaisi.
Kailis
20.04.2008 16:41:22 (muokattu 20.04.2008 16:41:55)

Onkohan tämä torilta löytynyt setti hintansa väärti? (700e)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=232195
Löytyisi samalta paikkakunnalta millä asustan, joten siksi kiinnostaisi.

Kammottavat tomikoot. Tai siis noiden kahden syvyys, yyh...
Rockster
21.04.2008 07:41:33
Kammottavat tomikoot. Tai siis noiden kahden syvyys, yyh...

Samaa mieltä tästä. Ei tuosta setistä ilman voimakasta kustomointia ole mihinkään. Kannattaa katsella toria pidempään. Hinta on kyllä helvetin kova siihen nähden, että tuolla tomikokoelmalla ei soita pirukaan. Kätevä kaveri saisi setistä jotain aikaan...
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
SoNot
21.04.2008 09:28:25
Kiitoksia vain kaikille hyvien vinkkejen antajille. Nyt on kamat tilauksessa ja jään odottelemaan niiden saapumista. Settivaihtoedot ovat vaihdelleet useasti tässä viime viikon aikana mutta lopulta päädyin sellaiseen ratkaisuun, että ostan edullisen keskitason setin ja siihen päälle kohtuulliset pellit. Tämä http://www.thomann.de/fi/mapex_vx_serie_standard_setwy.htm setti oli sitten omaan budjettiini sopiva ratkaisu ja ulkonäkökin miellytti.

Mutta sitten sattuma astui peliin, satuin sitten löytämään eilen illalla Thomannin poistomyynnistä samat rummut värinä musta ja hintaa 150€ vähemmän. En voinut vastustaa, vaan jahkailu loppui siihen paikkaan. Pelleiksi hankin Meinlin Classics sarjaa. Nyt voi onnitella minua hyvistä hankinnoista. Toivottavasti kukaan ei tule sanomaan, että tuo on ihan paska setti :)
Juupe
21.04.2008 10:30:59
Varmaankin ihan hyvä valinta, laatumerkki kuitenkin. Minusta ensimmäiseksi setiksi ei kannata hankkia ihan huippulaatua, koska ei siinä vaiheessa voi vielä tietää esim. minkälaista soundia haluaa. Itselläni alkoi vasta kolmatta settiä hankkiessa olla käsitys siitä, mitä rummuilta haluan, ja se setti on mulla vieläkin.
Pieni rumpalipoika
21.04.2008 13:33:26

Ei tuo valinta varmastikaan ole paras, mutta väittäisin noissakin olevan sulle rumpua pitkäksi aikaa. Vähän huonommistakin pannuista saa ihan hyvä soundit aikaiseksi, kunhan jaksaa keskittyä kalvovalintoihin ja viritykseen.

Ja tosiaan, jos ei ole kovinkaan paljon tietämystä rummuista, käytetyt ovat aina enemmän tai vähemmän riskiostos.

Onnittelut uusien rumpujen omistajalle.
Rummut nurin ja nussimaan!
Mikael
21.04.2008 14:00:11 (muokattu 21.04.2008 14:01:41)

Nyt voi onnitella minua hyvistä hankinnoista. Toivottavasti kukaan ei tule sanomaan, että tuo on ihan paska setti :)

Onnea!

Aina löytyy joku jolle kaikki muu kuin kallein ja paras on ihan paskaa, mut kandee ottaa rennosti - noi on varmasi kelpo soittimet, joista hyvillä ja hyvin viritetyillä kalvoilla saa mainiota soundia! Puhumattakaan siitä että soundi on paljon kiinni myös soittajasta...
Inhimillisyys on hyve.
Perro Stupido
21.04.2008 14:05:20
Onnea!

Aina löytyy joku jolle kaikki muu kuin kallein ja paras on ihan paskaa, mut kandee ottaa rennosti - noi on varmasi kelpo soittimet, joista hyvillä ja hyvin viritetyillä kalvoilla saa mainiota soundia! Puhumattakaan siitä että soundi on paljon kiinni myös soittajasta...

Ja pääasiahan on että pääsee soittamaan ja pitämään hauskaa! Hyvät onnet uusille kamoille.
010011000100111101001100
Kailis
22.04.2008 01:02:17

Anna Mapexeille kyytiä ;)
Sonormies
22.04.2008 19:32:14
Kyllä tuolla kalustolla hyvin liikkeelle pääsee. Onnea uuden setin omistajalle!

Muista, että ensiasennuskalvot ovat poikkeuksetta huonoja. Huomaat eron viimeistään silloin, kun vaihdat niiden tilalle uudet hyvät kalvot. Suosittelen kevyempään menoon tomeihin Remon Ambassadoreja ja tuhdimpaan jytään Remon Empreroreja. Tomeissa ensiasennuksena olevat alakalvot menettelee yleensä ilman vaihtoa. Virveliin lyöntipuolelle Remon CS ja alapuolelle Ambassador snare-kalvo. Bassariin Remon Powerstroke 3 on melko varma valinta. Resokalvona bassarissa menettelee originaali. Varmaan muiltakin valmistajilta löytyy hyviä vaihtoehtoja, mutta muut saavat mainostaa niitä.
"Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu
Kailis
22.04.2008 19:55:42 (muokattu 22.04.2008 19:59:22)

Ambassador = Evans G1 (coated tai ilman) tai Aquarian Satin Finish (tai Classic Clear)
Emperor = Evans G2 (coated tai ilman) tai Aquarian Response 2 (coated tai ilman)
CS = Evans Power Center Reverse Dot tai Aquarian Focus-X Power Dot
SoNot
23.04.2008 12:18:58 (muokattu 23.04.2008 12:19:35)
Kyllä tuolla kalustolla hyvin liikkeelle pääsee. Onnea uuden setin omistajalle!

Muista, että ensiasennuskalvot ovat poikkeuksetta huonoja. Huomaat eron viimeistään silloin, kun vaihdat niiden tilalle uudet hyvät kalvot. Suosittelen kevyempään menoon tomeihin Remon Ambassadoreja ja tuhdimpaan jytään Remon Empreroreja. Tomeissa ensiasennuksena olevat alakalvot menettelee yleensä ilman vaihtoa. Virveliin lyöntipuolelle Remon CS ja alapuolelle Ambassador snare-kalvo. Bassariin Remon Powerstroke 3 on melko varma valinta. Resokalvona bassarissa menettelee originaali. Varmaan muiltakin valmistajilta löytyy hyviä vaihtoehtoja, mutta muut saavat mainostaa niitä.

Katsoin juuri Thomannin sivulta ehdottamasi kalvo vaihtoehdot läpi. REMO 10"/12"/14" EMPEROR CLEAR, REMO 20" POWERSTROKE 3 CLEAR BASS, REMO 14" CS COATED CLEAR DOT SNARE ja REMO 14" AMBASSADOR SNARE RESO. Eli noilla pitäisi saada setti soimaan ihan eri tavalla? Aluksi varmaan tarkoitus soitella kavereiden kanssa vähän kevyempää musiikkia, mutta kai nuo tuhdimmat kalvovalinnat ajavat asiansa kevyemmässäkin musiikissa. Sitten kun taitoa karttuu niin veivataan raskaampaa rokkia. Kauanko muuten soittaa noin keskimäärin yksillä kalvoilla jos treenejä kertyy se 3-4 /viikko?

EDIT, niin ja suuresti kiitoksia taas hyvistä vinkeistä!
Kailis
23.04.2008 12:35:37 (muokattu 23.04.2008 12:40:07)

Katsoin juuri Thomannin sivulta ehdottamasi kalvo vaihtoehdot läpi. REMO 10"/12"/14" EMPEROR CLEAR, REMO 20" POWERSTROKE 3 CLEAR BASS, REMO 14" CS COATED CLEAR DOT SNARE ja REMO 14" AMBASSADOR SNARE RESO. Eli noilla pitäisi saada setti soimaan ihan eri tavalla? Aluksi varmaan tarkoitus soitella kavereiden kanssa vähän kevyempää musiikkia, mutta kai nuo tuhdimmat kalvovalinnat ajavat asiansa kevyemmässäkin musiikissa. Sitten kun taitoa karttuu niin veivataan raskaampaa rokkia. Kauanko muuten soittaa noin keskimäärin yksillä kalvoilla jos treenejä kertyy se 3-4 /viikko?

EDIT, niin ja suuresti kiitoksia taas hyvistä vinkeistä!

Virittäjästä aika paljon kiinni. Katsoppas ohjeita siihen.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=131159&o=0&#p5890479
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=63967&o=0

Itse lähtisin coatedista liikkeelle, mutta se on makuasia. Pinnoitteella saa lisää lämpöä ja tukevuutta. Kalvojen kesto on ihan soittajan hyppysissä ja myöskin makuasia. Itse en aja kalvoja loppuun vaan vaihdan hyvissä ajoin. Veikkaan että tomeissa sulla kestää 6-12 kk ja snaressa 4-8 kk. Bassarikalvoon heti lätkä, ja sitä sun ei sitten tarvitse välttämättä vaihtaakkaan ihan lähitulevaisuudessa.

ttp://www.thomann.de/fi/remo_ks0002ph.htm

Onko niin että sulla ei ole mahdollisuutta asioida suomalaisessa kivijalkapuljussa? Luulen että saisit ihan samaan hintaan ja vielä neuvontaa päälle.

EDIT.

Kysyhän näistä;

Kuopio:
Flanger (www.flanger.fi) - Tulliportinkatu 26
Kuopion musiikki (www.kuopionmusiikki.fi) - Kauppakatu 39
DLX music (www.dlxmusic.fi) - Kuninkaankatu 22

Ainakin Helsingin DLX:ssä on Aquariania, siihen olen itse tällä hetkellä lääpällään.
SoNot
23.04.2008 13:28:59 (muokattu 23.04.2008 13:29:50)
Onko niin että sulla ei ole mahdollisuutta asioida suomalaisessa kivijalkapuljussa? Luulen että saisit ihan samaan hintaan ja vielä neuvontaa päälle.

EDIT.

Kysyhän näistä;

Kuopio:
Flanger (www.flanger.fi) - Tulliportinkatu 26
Kuopion musiikki (www.kuopionmusiikki.fi) - Kauppakatu 39
DLX music (www.dlxmusic.fi) - Kuninkaankatu 22

Ainakin Helsingin DLX:ssä on Aquariania, siihen olen itse tällä hetkellä lääpällään.

On mahdollisuus asioida paikallisissa liikkeissä ja sieltä varmaan kalvot tuleekin hankittua. Oli vaan niin helppoa linkittää tuolta thomannin sivuilta. Pitää nyt katsella tuleeko soitettua niillä vakiokalvoilla alkuun vai hankkittua heti uudet. Katson vielä nuo laittamasi linkit läpi. Eiköhän niistä irtoa paljon lisää tietoa.
Mikael
23.04.2008 14:20:34

Itse lähtisin coatedista liikkeelle, mutta se on makuasia.

Näin mäkin tekisin. Coated Ambassador tomeihin ja virveliin päälle ja Clear Ambassador tai Diplomat alle (snareen Diplomat Snare). Noi on aika hyvä lähtökohta asioille ja taipuu moneen asiaan. Mut makuasioita juu.
Inhimillisyys on hyve.
SoNot
23.04.2008 14:47:08
Näin mäkin tekisin. Coated Ambassador tomeihin ja virveliin päälle ja Clear Ambassador tai Diplomat alle (snareen Diplomat Snare). Noi on aika hyvä lähtökohta asioille ja taipuu moneen asiaan. Mut makuasioita juu.

Ja bassorumpuun kans Coatedia (POWERSTROKE 3 COATED BASS)?
Legenda
23.04.2008 14:55:53
On mahdollisuus asioida paikallisissa liikkeissä ja sieltä varmaan kalvot tuleekin hankittua. Oli vaan niin helppoa linkittää tuolta thomannin sivuilta. Pitää nyt katsella tuleeko soitettua niillä vakiokalvoilla alkuun vai hankkittua heti uudet. Katson vielä nuo laittamasi linkit läpi. Eiköhän niistä irtoa paljon lisää tietoa.

Minä en vaihtaisi heti uusia kalvoja vaan soittelisin rummut"sisään", hakisin oikeat tomien kulmat, kokeilisin eri kireyksiä kalvoissa yms. Sitten jonkin ajan päästä kun vaihdat kalvot niin huomaat paremmin eron kalvojen välillä ja olet muutenkin sinut rumpujen kanssa. Mukavia "ruuvaushetkiä"!!
legenda on hyvä juoma!
Nolte
23.04.2008 16:10:38
Ja bassorumpuun kans Coatedia (POWERSTROKE 3 COATED BASS)?

Periaatteessa ihan sama, mutta kirkkaassa pysyy ehkä paremmin kiinni se vahvikelätkä (falam slam). Etupuolelle sitten sen värinen kalvo, mistä itse tykkäät, ellet käytä sitä setin mukana tullutta, jota minä suosittelisin.
nxvbvkjhuerghbxn3579328!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)