Antti1 20.04.2008 12:38:58 | |
---|
Viritin vaan kiinni johonkin tommoseen (mikä se nyt on, kun on sellaset leuat ja metallia koko mötiskä...) puristinsysteemiin ja hyvä terä poraan. Ei siinä juuri voi mikään vikaan mennä, ellet ihan todella säälittävän käsi ole poran kanssa. :) Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ |
Jucciz 20.04.2008 14:22:48 | |
---|
Viritin vaan kiinni johonkin tommoseen (mikä se nyt on, kun on sellaset leuat ja metallia koko mötiskä...) puristinsysteemiin ja hyvä terä poraan. Ei siinä juuri voi mikään vikaan mennä, ellet ihan todella säälittävän käsi ole poran kanssa. :) Ruuvipenkkiä tässä varmaan haetaan. Mut voihan sitä vaikka ostaa yhden irrallisen virittimen sitä .070-paksuista kieltä varten ja poraa siihen sopivan kokoisen reiän. Näin on helppo palauttaa kitara alkuperäiskuntoon tarvittaessa: vanha viritin vaan takaisin paikalleen. |
.070-paksuisia kieliä olen joskus laittanut virittimiin siten, että olen sentin matkalta ottanut punosta pois, ydinlanka virittimen tapista lävitse ja vireeseen. On toiminut niin kiinteätallaisissa kuin myös lukkotallaisissa/-satulaisissa. |
Humanoid 20.04.2008 15:17:31 | |
---|
Juu, elekää menkö turhaa porailemaan niitä virittimiä. Ydinlangan varassa vaan. Toimii ongelmitta. "Näitä keppejä on tehty vain kymmenen." Sami / Ääniportti |
VFK 20.04.2008 19:38:41 | |
---|
Itse ostin joulukuussa uuden kiinteätallaisen Iban tarkoituksena iskeä kitara C-vireeseen. Huomasin kuitenkin kieliä (12-54) vaihtaessani, että D'Addarion XL-12 paketin alin .054 kieli ei mahtunut tallaan paikalleen, vaan sille varattu lovi oli kielelle liian ahdas. Joten lovea piti käydä liikkeessä viilauttamassa suuremmaksi. Samalla säädätin satulan paremmin paksummille kielille sopivaksi. Sitten piti vielä kaularautaa aavistuksen verran vääntää kielten räminän poistamiseksi, ja nyt taipuu Ibanezilla C-vireestä soittelu todella hyvin. Tai sit voi ostaa 1 euron viilan ja viilata sen satulan itse. Kunhan ei madalla niitä uria, leventelee vain. Tosi paksut kielet voi vaatia kokonaan uuden satulankin toimiakseen parhaalla mahdollisella tavalla. Viilailin aikanaan(kun oli tarvetta moiselle)sekä satulat, että tallapalat sopiviksi itse. Nopeaa ja helppoa. So many assholes... So few bullets. |