Aihe: Slide-kitarointi?
1
Tender
19.04.2008 18:38:03
Terve.

Katoin tämän kuuluvan tänne koska en katsonut tämän koskevan bluesin slideilyä vaan ihan yleisesti.

Mutta nyt asiaan:
Joskus ostin itselleni kaksi slide-putkea ihan kokeiluksi vain. No nyt en tietenkään osaa soittaa putkella. Vaikka muuten bluesisa diggailen niin se on mielestäni ihan karseeta kun bluesia vedetään.. Enemmän kiinnostais tämän tyylinen: http://www.youtube.com/watch?v=U9MORu2zsqg

Onko antaa neuvoa,tabeja,harjoitteita,vinkkejä tai ihan mitä vaan millä pystyy/mikä auttaa oppimaan! Vaikka sitä ei taida paljoa olla muunlaista kuin tuota bluesia.

"Stairway to Heaven" kappaleessa se slide osuus on jäänyt päähän ja erityisesti Jimi Hendrixin "All along the watchtower" slidellla (tupakansytyttimella" osuus olisi kiva osata. Se on aivan mahtavaa kuunneltavaa!

Halukkaat neuvomaan siitä sitten mars mars :).
On se jännä...
gemisti
19.04.2008 21:18:20
Vire alkuun johonkin avoimeen, esim. D-vireeseen, niin satunnainen (juu just se random) slideilykin kuulostaa jo joltain, on helpompi tutustua siihen touhuun.
..ja öisin nukun.
Tender
19.04.2008 21:39:07
Vire alkuun johonkin avoimeen, esim. D-vireeseen, niin satunnainen (juu just se random) slideilykin kuulostaa jo joltain, on helpompi tutustua siihen touhuun.

Noni johan kuullostaa paremmalta. Nyt ei puutu enää kuin biisejä.
On se jännä...
Joees
20.04.2008 00:19:50

Otat vaikka jonkun biisin missä on siisti laulumelodia ja soitat sitä melodiaa. Hyvää reeniä moinen.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Tender
20.04.2008 10:23:19
Kyllä mää suosittelen tähän väliin Allman Brothers Band:iä.

Hienoa slide-soittoa ja kaiken kaikkiaan hienoa musiikkia muutenkin.

Duane oli kova slidemies. Bändistä en ole kuullut juuri mitään, että sanokaas jotain helppoa slideilyä tai/ja sitten tunnetuimpia kappaleita jossa on käyttetty slideä?
On se jännä...
eewo
20.04.2008 12:49:47
Soita ison maailman Paranoidi - Freebird!
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse."
biibob
20.04.2008 18:36:17
Duane oli kova slidemies. Bändistä en ole kuullut juuri mitään, että sanokaas jotain helppoa slideilyä tai/ja sitten tunnetuimpia kappaleita jossa on käyttetty slideä?

Allman brothers - jessica, statesboro blues, ja southern rockin slide-kitaroinnin suunta on näytetty!
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
THE RIPPER
20.04.2008 21:41:10 (muokattu 20.04.2008 21:41:47)
BAD TO THE BONE!!
ja slaidi pikkurilliin
kaljamahan luominen täytyy olla hauskaa
Lord of the strings
20.04.2008 23:02:00

Tekisi mieli hankkia jostain sellanen samanlainen slide kuin Duanella. Pilleripurkki! Sopi kyllä Duanelle. Eka purkki tyhjäksi ja sitten soittamaan.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
kerpse
21.04.2008 09:38:17

Avoimilla vireillä on ihan kiva soitella. Itse olen soitellut lähinnä avoimella D:llä ja G:llä. Nyt kuitenkin, kun käytän samaa kitaraa treeneissä ilman slidea ja soitan putkella myös muita kuin 12 tahdin blues kappaleita, niin olen alkanut soittamaan normaalivireellä myös putkella. Mitään oppeja en ole saanut slide-soittoon mutta sointujen muodostaminen normaalivireellä voisi mennä esimerkiksi seuraavasti, itse soitan komppeja tähän tyyliin, yleensä näppäilemällä.

Esimerkkinä C, Am, F, G. Tuosta varmaan aukeaa sointujen muodostuksen yksinkertaisuus putkella ja normaalivireellä.

-----5------------
--5--5---10--12---
--5--5---10--12---
--5------10--12---
------------------
------------------
kissakissala
21.04.2008 20:16:08
Itse ainakin tykkään sähkiksellä soittaa Led Zeppelinin You Shook Me-versiota. Todella makoisaa slide-kitarointia kun saa fiiliksen kohdalleen..
"I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)