Aihe: EMG 81 vol666
1 2 3 4
Swan
19.04.2008 19:14:15
Yksihän noista on se kitaran oma, johon ei tuossa tarvitse koskea.

Mutta hetkonen, eikö tuo Swanin kytkentä ole nyt taas väärin? Siihen kolmanteen klipsuunhan ei tule patteria vaan se tulee suoraan kiinni siihen kitaran omaan klipsuun. Eli klipsirenkaan alimassa klipsissa pitäisi vaihtaa johdot toisinpäin?

Edit:
Ei prkl että nyt osaa mennä vaikeaksi :D

Vielä yksi korjaus, ja nyt se on perkele vie oikein. :----D

En kääntänyt kitaraan tulevaa klipsiä, vaan nuo kaksi muuta. Näin ei mene navat vastakkain. =)
Once Lady Yuna fixes her hair, we leave.
Disney-huone avattu!
>-)))> #26
S.M.A.K.
Henkka370
19.04.2008 19:28:38
whuhu tattista pojat. Ottakaa plussaa!

Vieläkun löytäs jostaan noita patteriklipsejä :)
Kitara on työkalu
Hannu H.
19.04.2008 19:30:49

Vois kytkimellisen jännitteenvaihdon tehdä krameriin joskus kun siihen EMG:t lyön kiinni. 85/89 settiä olen miettinyt. Vaahterarunkoiseen ja -kaulaiseen kitaraan saattaapi 81 olla vähän turhan kirkas tallaan :)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella Näin syntyy studio!
Jamzku
19.04.2008 19:51:07
Vielä yksi korjaus, ja nyt se on perkele vie oikein. :----D

En kääntänyt kitaraan tulevaa klipsiä, vaan nuo kaksi muuta. Näin ei mene navat vastakkain. =)

Ei ole vieläkään oikein, kun minä annan ihan päin peetä olevia ohjeita... :) Se nimittäin oli varmaan äsken ihan oikein. Nyt siinä ainakin on polariteetti väärinpäin. Menee pää sekaisin kun pyörittelee yhtä aikaa sekä jännitteitä, napaisuuksia että johdotuksia mielessään.

Anteeksi ja kiitos. Jos minä nyt olisin ihan hiljaa vähän aikaa, meinaa nimittäin vähän jo hävettää :D
"Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix
Henkka370
19.04.2008 19:54:37
Vois kytkimellisen jännitteenvaihdon tehdä krameriin joskus kun siihen EMG:t lyön kiinni. 85/89 settiä olen miettinyt. Vaahterarunkoiseen ja -kaulaiseen kitaraan saattaapi 81 olla vähän turhan kirkas tallaan :)

Nytku tääki oli pakk tuua esilli, nii mites tämmösen voi toteuttaa? :)
Kitara on työkalu
Swan
19.04.2008 20:12:02
Ei ole vieläkään oikein, kun minä annan ihan päin peetä olevia ohjeita... :) Se nimittäin oli varmaan äsken ihan oikein. Nyt siinä ainakin on polariteetti väärinpäin. Menee pää sekaisin kun pyörittelee yhtä aikaa sekä jännitteitä, napaisuuksia että johdotuksia mielessään.

Anteeksi ja kiitos. Jos minä nyt olisin ihan hiljaa vähän aikaa, meinaa nimittäin vähän jo hävettää :D

Korjasin taas, tällä kertaa käyttäen päätä, ei silmiä. Niin, sillä mun alkuperäisellä kaaviollahan virta tosiaan kulkee kuin yhtä patteria käyttäisi, eli oikein.
Disney-huone avattu!
>-)))> #26
S.M.A.K.
Hannu H.
19.04.2008 20:17:50

Tuommosen oli Moridin tuolla sivulla kaks piirrelly:
http://img297.imageshack.us/img297/9218/emg189ei5.png
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella Näin syntyy studio!
Jamzku
19.04.2008 20:19:58 (muokattu 19.04.2008 20:28:17)

Aiemmin threadissa on kyllä ollut kytkentä tämän tekemiseen, mutta jos haluat liittää sen tuohon klipsirenkaaseen niin se onnistuu laittamalla yhden klipsin eteen ON/ON -kytkin näin:

http://img241.imageshack.us/my.php?image=9v18vswitchrt3.png

Käytännössähän tuo toisessa asennossa ohittaa toisen piiriin kytketyn pariston. Harkitsin itsekin kytkimen käyttämistä mutten keksinyt mitään järkevää paikkaa sille.

Edit:
Siis ei tietenkään ON/OFF/ON -kytkin vaan ON/ON kytkin ellei sitten samalla halua myös virtakytkintä kitaraansa.
Henkka370
19.04.2008 20:41:43 (muokattu 19.04.2008 21:07:49)
Harkitsin itsekin kytkimen käyttämistä mutten keksinyt mitään järkevää paikkaa sille.

Itehä en tarvi ollenkaan tonea nii sille reiälle tulis käyttöä :)

Hmm elikkäs tarvin 3kpl patteri klippejä, jonku on/on switchin, ja tarviiko jotaa muuta?

Pitääkö noitten ON/ON:en olla 1x ON/ON vai 2xON/ON

http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11407
vai
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11402
Kitara on työkalu
Jamzku
19.04.2008 21:21:57

Pitääkö noitten ON/ON:en olla 1x ON/ON vai 2xON/ON

1x ON/ON riittää. 2x toimii aivan yhtälailla, mutta ne ovat vähän (luokkaa 5 senttiä) kalliimpia ja niistä jää toinen puoli käyttämättä, mikä ei sinänsä toki ole ongelma. Nettikaupoistahan noita komponentteja ainakin saa, mutta usein tahtoo käydä niin että postituskulut muutamalle komponentille ovat moninkertaiset komponenttien hintaan nähden, eli kannattaa ehkä yrittää löytää niitä jostain muulta.

Itse olen tilaillut osia esim. kouluelektroniikasta (http://www.kouluelektroniikka.fi), mutta heillä on tilauksen minimihinta 14 euroa eli pelkkää kytkintä ei pysty tilaamaan.
Henkka370
19.04.2008 22:10:48 (muokattu 19.04.2008 22:25:14)
Kyl mä nyt pari kykintä kerralla hommaisin, nykyseen ja tulevaan :)

http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=3367

Tuo vaikuttas ihan hyvältä

Vaiko tämä: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=3341 Mitä erojoja näillä kahdella+

Tossakun on kolme noita piikkiä mihin juotetaan. Niin mikä mihinkin pitäisi pistää?
Kitara on työkalu
Painajaismainen
20.04.2008 12:26:12
EMG mikit (logot) on värikoodattuja, jolloin voit nopealla vilkaisulla nähdä mikä mikki on kyseessä. 81 = hopeinen, 85=kultainen 89=punertava jne.

Minulla on Charvelissa kaksi EMG:n tuotosta. Alkuperäisen omistajan mukaan kummatkin mikit ovat 81:siä, mutta värikoodi on lähinnä 89:iä muistuttava. Onko värikoodit muuttuneet joskus?
"Jos Jumala olisi savolainen, meillä ei olisi kymmentä käskyä, vaan viistoesta ehotusta." - Markku Pölönen || "Plagiointi on helpoin tapa tehdä jotain uutta."
Swan
20.04.2008 12:30:29
Minulla on Charvelissa kaksi EMG:n tuotosta. Alkuperäisen omistajan mukaan kummatkin mikit ovat 81:siä, mutta värikoodi on lähinnä 89:iä muistuttava. Onko värikoodit muuttuneet joskus?

Uudessa puolitettavassa 81-TW:ssä on samanlainen värikoodi kuin 89:ssä.
Disney-huone avattu!
>-)))> #26
S.M.A.K.
Apaas
20.04.2008 12:32:47

Eikö teillä ole sellanen leima siellä perseessä jossa lukoo se numero?Mulla on ainakin molemmissa 81-leimat siellä..mitään värikoodia en ole vielä löytänyt sieltä..olen sokea.
Mitä?
Painajaismainen
20.04.2008 12:40:00
Uudessa puolitettavassa 81-TW:ssä on samanlainen värikoodi kuin 89:ssä.

Mikki ei kyllä ole aivan tuoretta kamaa...
"Jos Jumala olisi savolainen, meillä ei olisi kymmentä käskyä, vaan viistoesta ehotusta." - Markku Pölönen || "Plagiointi on helpoin tapa tehdä jotain uutta."
Painajaismainen
20.04.2008 12:41:12
Eikö teillä ole sellanen leima siellä perseessä jossa lukoo se numero?Mulla on ainakin molemmissa 81-leimat siellä..mitään värikoodia en ole vielä löytänyt sieltä..olen sokea.

EMG-tekstin väri mikin kuoressa vaihtelee mallin mukaan, värikoodi tarkoittaa sitä.
Detox
20.04.2008 21:09:21

Ei, mutta nyt on näköjään tullut tuo 81-TW jonka voi siis puolittaa ja näyttää siltä että se on saman näköinen kuin 89, eli kuparin punertava. Voisin kyllä mielelläni testata sitä kun tuo 89 on niin pirun hyvä. Jotenkin hurahdin tuohon 89:n "singlecoil" saundiin
Mesa 4 Life!
Apaas
26.04.2008 20:22:45

EMG-tekstin väri mikin kuoressa vaihtelee mallin mukaan, värikoodi tarkoittaa sitä.

Kiitos..ajattelin taas liian vaikeesti.
Mitä?
jackdaniels
26.04.2008 22:36:22
Siis hä? Onks 18v paristoja olemassa vai miten tää pitää hoitaa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)