Aihe: 335 valmistui
1 2
Jymi
19.04.2008 10:03:26 (muokattu 19.04.2008 10:03:39)
Illalla valmistui sitten pitkään kestänyt 335 projekti. Yö meni sillä pitkälle soitellessa kun ei malttanut lopettaa. Mutta kuvia ihmeteltäväksi löytyy:

http://www.elisanet.fi/~z632091/33viis/index.shtml

Tallaan vaihtuu vielä "Custom 5" humbuker kun saan sellaisen käsiini.
flattopguitar
19.04.2008 10:44:53
Kyllä on hieno! Tässä näyttää olevan kokopuuta kansi ja pohja, eikö alkuperäisissä Gibsonin 335:ssa ole laminoituapuuta kannet ja pohja, vai onko se vaihtunut laminaatiksi jossain vaiheessa? Varmaan akustiselta soundiltaan kokopuinen on ylivertainen.
Spiral
19.04.2008 10:51:59

Ei tuohon voi oikein sanoa mitään, on niin hieno projekti,
vaikken siis olekaan tuommoisten kitaroiden ystävä sinänsä.

Kiitos hyvistä kuvista!
fox
19.04.2008 11:37:01

eikö alkuperäisissä Gibsonin 335:ssa ole laminoituapuuta kannet ja pohja, vai onko se vaihtunut laminaatiksi jossain vaiheessa?

Ihan alusta asti on ollu muotoon puristettu vaahteraviilu (laminoitu) koko 3xx -sarjassa, niinkuin monissa muissa semiakustisissakin.. Joissain Byrdlandeissa, L-5 :ssa ym. rupee sitten olemaan kokopuukansia. =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Les Fender
19.04.2008 12:10:02 (muokattu 19.04.2008 12:15:08)
Tuota "käsityön leimaa" nyt pitää aina vähän olla, ja varmaan itse sieltä osaat jotain kaivellakin esille nähtäviksi mutta noista kuvista ei kyllä oikein meinaa millään ilveellä sellaista nähdä. Todella upia vermes!

Eipä sitä leimaa livenäkään juuri näkynyt, upea on läheltäkin tiiratessa. Mukava näitten valmistumista on seurata.

Onnea vaan uutukaiselle!!

Saunalle mukaan sit, eikö?

E: Varmaan akustiselta soundiltaan kokopuinen on ylivertainen.

Kun on tullut kumpaisellakin tavalla tehtyjä kokeiltua niin sanoisin ylivertaisen sijaan erillainen. Sähköillä kuvailisin että kokopuinen menee soundeiltaan Les Pauliin päin ja perinteinen stratoon.
"Living is easy with eyes closed!"
spyykko
19.04.2008 14:18:53

Komia tuli. Sopivan yksinkertainen ulkonäöltään noilla yksinkertaisilla reunalistoilla. Miten muuten ratkaisit reunalistaurien tekemisen bodyyn?

Päätellen siitä, että sun filleripurkki on vielä mulla, et filleroinyt tuota kaulaa ainakaan kirkkaalla fillerillä...
Ite olis taas tarvinnu tehdä
jukkasil
19.04.2008 16:33:14

Todella hieno on!
Kitaranrakennusyritelmää, uusin projekti: http://tuulikumpu.galleria.fi/kuvat/kitaraprojektit/
tonicaster
19.04.2008 17:15:50
oi jospa kerran... hieno!
näit on tehty ja teetetty, ja yks on onnistunu.
Jymi
19.04.2008 18:22:18
Kiitoksia mukavista kommenteista.

Toudella hiano! Kivalta näyttää tuollainen naturelli kaula, mun mielestä oikein hyvä ratkaisu ettet värjännyt sitä.

Pidän mahongista ihan naturellina joten ei tullut mieleenkään värjätä sitä. Ainoa jossa mahonki mielestäni on parempi värjättynä on kokomahonkirungot esim. SG.

Tuleeko kaularaudan aukon päälle vielä levy? Tyylikkäästi tehty tosin noinkin, ei tartte välttämättä.

En tiedä tuleeko. Olen ihan tyytyväinen siihen tuollaisena joten voi olla että jää tekemättä.

Tuota "käsityön leimaa" nyt pitää aina vähän olla, ja varmaan itse sieltä osaat jotain kaivellakin esille nähtäviksi mutta noista kuvista ei kyllä oikein meinaa millään ilveellä sellaista nähdä. Todella upia vermes!

Joo kyllähän niitä aina löytyy kun oikein läheltä katsoo. Kommentti ei sinänsä ollut sivuillani negatiivinen. Ne kun riittävän pieninä tuovat positiivisessa mielessä sitä käsityön leimaa. Ei näytä niin CNC koneella tehdyltä.

Ensimmäisestä kuvasta voi nähdä sen ainoan kohdan joka varsinaisesti harmittaa. Bodyn vasemmassa reunassa reunalistan laidassa meni väri hieman läpi loppuhionnassa. Kun tarkkaan katsoo niin näkyy kuvassa.

Kyllä on hieno! Tässä näyttää olevan kokopuuta kansi ja pohja, eikö alkuperäisissä Gibsonin 335:ssa ole laminoituapuuta kannet ja pohja, vai onko se vaihtunut laminaatiksi jossain vaiheessa? Varmaan akustiselta soundiltaan kokopuinen on ylivertainen.

Joo kokopuuta kuusta ja vaahteraa molempia. Alkupeiräisiin laminoituihin 335:iin en akustista saundia pysty vertaamaan, kun en sellaista omista ;)

Tämä kuitenkin soi varsin voimakkaasti ja miellyttävät akustisesti soitettuna joten tyytyväinen pitää olla, vaikka luoteeltaan 335:n on kuitenkin enemmän sähkökitara. Varmasti laminoiduissakin on myös yksilöeroja.

Kommentistasi inspiroituneena vertasin akustista saundia pikkukoppaiseen Yamahan vanerikansikitaraan, jonka olen säilyttänyt "telttaretkikitarana" johon ei haittaa vaikka räntää sataisi päälle. Miellyttävä yllätys oli, että vaikka toinen on aito akustinen, niin tämän 335:n mukaelman akustinen saundi on tasapainoisempi ja varsinkin yläkielillä jollain lailla rikkaampi.

Saunalle mukaan sit, eikö?

Voihan tuon näytille ottaa.

Komia tuli. Sopivan yksinkertainen ulkonäöltään noilla yksinkertaisilla reunalistoilla. Miten muuten ratkaisit reunalistaurien tekemisen bodyyn?

Projektisivuilla on pieni selostus parin kuvan kanssa, joten selviää paremmin sieltä. Taitaa olla sivuvalikon kohdan "Talvi 2008" alla.

Päätellen siitä, että sun filleripurkki on vielä mulla, et filleroinyt tuota kaulaa ainakaan kirkkaalla fillerillä...

Lakkalla minä tuon filleröin. Kyllä ne vaan kolot täyttyi kun aina muisti kaulaakin lakata. Pitäisi varmaan hakea se filleri joskus, jos oot filleröinnin tehnyt ?
Les Fender
19.04.2008 18:44:49
Voihan tuon näytille ottaa.

Jos muistan, voin ottaa aidon G:n 335:sen mukaan. Pääset vertaamaan.
"Living is easy with eyes closed!"
Jymi
19.04.2008 18:54:23 (muokattu 19.04.2008 18:56:12)
Jos muistan, voin ottaa aidon G:n 335:sen mukaan. Pääset vertaamaan.

Sehän olisi kivaa. Tosin luotan kommenttiisi, ettei laminoitu vastaan kokopuu ole välttämättä parempi kumpaankaan suuntaan vaan erilainen.
kannibal
19.04.2008 19:01:42

Illalla valmistui sitten pitkään kestänyt 335 projekti. Yö meni sillä pitkälle soitellessa kun ei malttanut lopettaa. Mutta kuvia ihmeteltäväksi löytyy:

No jopas on huolella rakennettu kitara ,todella hieno.
Little Savage
19.04.2008 22:06:51
Joo kyl se on vaan niin että hiljaa hyvä tulee. Kaularaudan säätökolokin on tehty niin nätisti ettei kaipaa mitään suojusta. Mistäs otelaudan hommasit valmiina ?
terveiset kaikille faneille
takape
19.04.2008 23:05:31
on kyllä hieno kitara, onneksi olkoon.

miten muuten teit ton logon lapaan, peitit lopuksi mustalla osan vai..?

bigsby kun tossa vielä niin... no makuasioita, hieno se on juurikin noin.
MPU
20.04.2008 08:15:55
Hieno on.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Kuha
20.04.2008 11:22:06

Komea peli!
Jymi
20.04.2008 15:24:30 (muokattu 20.04.2008 15:26:42)
Mistäs otelaudan hommasit valmiina ?

Nyt en varmaksi voi sanoa, kun siitä on jo kohta 4 vuotta aikaa, mutta muistelisin että Ahosen musiikista Tampereelta.

miten muuten teit ton logon lapaan, peitit lopuksi mustalla osan vai..?

Siirtokalvolla eli sillä millä useimmat strato yms. logot tällä foorumille tekee. Tulostin vaan negatiivisena eli reunat mustaa ja teksti kirkkaana. Jos on oikein paljon valoa, niin abalone hieman näkyy mustan läpi reunoilta eli ei täysin täydellinen toteutus. Mutta tyytyväinen olen. Siisti logo nähtyyn vaivaan nähden ja tulevaisuuden projekteihin on jo jatkokehitysideoita miten sen abalonen vähänkin näkymisen reunoilta saa käytännössä pois.
takape
20.04.2008 23:46:48
Siirtokalvolla eli sillä millä useimmat strato yms. logot tällä foorumille tekee. Tulostin vaan negatiivisena eli reunat mustaa ja teksti kirkkaana. Jos on oikein paljon valoa, niin abalone hieman näkyy mustan läpi reunoilta eli ei täysin täydellinen toteutus. Mutta tyytyväinen olen. Siisti logo nähtyyn vaivaan nähden ja tulevaisuuden projekteihin on jo jatkokehitysideoita miten sen abalonen vähänkin näkymisen reunoilta saa käytännössä pois.

no toihan olikin hyvä idea.
Itse olen ajatellut että vois kokeilla esim. sp-elektroniikasta saatavaa ohutta simpukka levyä, jossa on vissiin liimakin toisella puolella. SSin vois varmaan saada lakalla tasattua lapaan. Ja sitä sais leikattua helposti. Maalin kanssa ainakin kuulemma toimii...
spyykko
21.04.2008 10:04:06

Siirtokalvolla eli sillä millä useimmat strato yms. logot tällä foorumille tekee. Tulostin vaan negatiivisena eli reunat mustaa ja teksti kirkkaana.

Heh, olinpa ajatellut käyttää samaa tekniikkaa tuon oman kaarevakantisen kanssa :-)
Ite olis taas tarvinnu tehdä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)