Skebameizi 18.04.2008 16:30:52 | |
---|
Pari vuotta (?) MySongBookin jälkeen on lähtenyt powertabs.net. "powertabs.net has been shut down by legal authorities." Onko edessä pohjaton tekstitabien tihrustamisen suo jos haluaa blokkailla Hammettin sikamakeita lickejä ja Laihon sairaan nopeita sooloja? www.neverend-hq.net
www.myspace.com/neverendfinland |
Y3J 18.04.2008 16:35:18 | |
---|
Saa nähdä kauanko kestää, että nähdään ensimmäiset "plokkaa ite!!"-viestit.. Kyllähän noita tabeja kuitenkin löytyy niin miljoonasta eri paikasta jotta tuskinpa kuolevat sukupuuttoon. P2P-verkoissakin tavara kiertää, uudet biisit ovat sitten eri asia. Kauankohan Ultimate-guitar-saitti kestää? Soundi lähtee sormista... mutta hyvät vehkeet aina edesauttaa asiaa |
KTR 18.04.2008 17:19:39 | |
---|
http://metaltabs.com/ on kiltisti ruvennut pyytämään lupia tabujen julkaisuun bändeiltä ja lafkoilta. Mukavaa. |
hullu_ukko 18.04.2008 19:01:32 (muokattu 18.04.2008 19:03:41) | |
---|
http://metaltabs.com/ on kiltisti ruvennut pyytämään lupia tabujen julkaisuun bändeiltä ja lafkoilta. Mukavaa. Voin jo arvata miltä bändiltä ei ainakaan heru lupaa. Vinkkinä: Wah ja Lars. Ultimate guitarin kohtaloa tässä jännitän itsekin vähäsen. Pitää vissiin opetella kuuntelemaan kaikki korvalla tai ostaa niitä vitun kalliita (ja huonosti toteutettuja) tabulatuurikirjoja. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Vedä käteen. Mitä varten pitää alkaa vittuilemaan ilman syytä, en edes ole aivoton mulkku joka vetää epämusikaalisesti hikisistä tabloista, vaan fiiliksellä ja korvalla.-Kondensaattori |
Ianuarius 18.04.2008 19:11:02 | |
---|
Tuttuja sivustoja moni. Ite jos haen jotain tabulatuuria, pistän yleensä vain googleen biisin nimen ja perään "tab". Normaalisti 5 ekan tuloksen joukossa on 911Tabs, jonne siis suunnistan. Sehän on tuollainen hakukone, jonka tulokset tulevat hiton monen tabisivuston tietokannoista. Yleensä paljon antoisampaa kuin yrittää vain hakea yhdeltä noista sivuista jotain. http://www.911tabs.com/ Pop-uppeja lappaa vain aika rutkasti... jopa firefoxilla. "Hyvä instrumentin hallinta, korvan kehittäminen ja teoreettisen tiedon hankkiminen antaa mahdollisuuden päästä yhä lähemmäs täydellistä ilmaisun vapautta." -Kaj Backlund |
antti.merikapteeni 18.04.2008 21:46:58 | |
---|
Pitää vissiin opetella kuuntelemaan kaikki korvalla tai ostaa niitä vitun kalliita (ja huonosti toteutettuja) tabulatuurikirjoja. Jos on mahdollisuus esim. käyttää Helsingin kaupungin kirjastoa, niin sieltä löytyy aika paljon tabitettua/nuotinnettua materiaalia. Ja vaikka kirjat olisivatkin huonosti transkribattu, niin silloin voi sitä omaa korvaa käyttää apuna. Se mitä joskus nuorempana kävin noilta tab-sivuilta kattomassa, ei vaikuttanut kauhean laadukkailta tai luotettavilta, verrattuna perus nuottikirjaan. "Hey. They laughed at Louis Armstrong when he said he was gonna go to the moon. Now he's up there, laughing at them." |
No samaa mieltä oon tuosta, että aikaisemmin ei löytyny kyllä kovinkaan luotettavaa matskua. Nykyisellään tilanne on toinen kun suurin osa biiseistä on kopsittu niistä nuottikirjoista Guitar Prolle ja pistetty nettiin. :D Vastapainoksi taas voisin ilmaista mielipiteeni Iron Maidenin Seventh Son of a Seventh Son nuottikirjasta, joka ei vastaa oikein mitään standardeja... saatika sitten alkuperäisiä kappaleita. Nimikkokappale on esimerkiksi tuossa kirjassa yhden sivun mittainen ja menee jostain ihan muusta sävellajista kuin mitä levyllä (muistaakseni?). "Hyvä instrumentin hallinta, korvan kehittäminen ja teoreettisen tiedon hankkiminen antaa mahdollisuuden päästä yhä lähemmäs täydellistä ilmaisun vapautta." -Kaj Backlund |
Stratus 18.04.2008 23:57:48 | |
---|
Mikäköhän noita levy-yhtiöitä huolettaa noissa tabulatuureissa niin paljoa.. Luulisi sen olevan hyvää mainosta bändille, että on tabulatuureja käytettävissä, mutta kun ei, niin ei.. :( |
Jucciz 19.04.2008 00:01:34 (muokattu 19.04.2008 00:03:40) | |
---|
Nytpähän on aloittelevilla kitaristeilla yksi syy lisää aloittaa soittamisensa oikeista asioista, kuten yksinkertaisista biiseistä, sointukierroista ja pop- ja rockmusiikin klassikoista. Bodomia ja muita tabeista tiluttamalla ei ole pelkoa mielenkiintoiseksi kitaristiksi tulemisesta. Kärjistän, mutta olen aidosti ilahtunut. |
magister 19.04.2008 08:54:23 | |
---|
...aloittaa soittamisensa oikeista asioista, kuten yksinkertaisista biiseistä, sointukierroista ja pop- ja rockmusiikin klassikoista. Bodomia ja muita tabeista tiluttamalla ei ole pelkoa mielenkiintoiseksi kitaristiksi tulemisesta. Auts. Mites nyt, kun minä haluan just oppia soittamaan sellaista kuin Bodomin vihreällä levyllä on? Vähän nopeatahan se on, ei oikein pääse samohin nopeuksiin kuin levyllä, mutta ei yhtään huvittaisi pop-klassikoitakaan soittaa. Tylsiä. Vähän kärjistän, mutta :) Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä. |
ANtTIKRISTUS 19.04.2008 10:02:13 (muokattu 19.04.2008 10:03:47) | |
---|
Bodomia ja muita tabeista tiluttamalla ei ole pelkoa mielenkiintoiseksi kitaristiksi tulemisesta. Löytyyhän niistä helpoistakin biiseistä tabeja. Vinkki: Ameriikan serkku sano, että p2p verkoista hakusanalla "mysongbook" löytyy semmonen paketti, jossa on kymmeniä tuhansia eri artistien tabeja yhessä paketissa... |
r0b1n 19.04.2008 10:12:17 (muokattu 19.04.2008 10:20:01) | |
---|
Saa kait sitä soittaa sillä kitaralla vaikka batioo pelkästään jos on hauskaa. Omaksi huvikseenhan suurin osa sitä soittelee. (niin no tietenkin jos tykkää kehittyä niin yhdyn juccikseen) Aika kinkkinen |
msormune 19.04.2008 10:52:30 | |
---|
Nytpähän on aloittelevilla kitaristeilla yksi syy lisää aloittaa soittamisensa oikeista asioista, kuten yksinkertaisista biiseistä, sointukierroista ja pop- ja rockmusiikin klassikoista. Bodomia ja muita tabeista tiluttamalla ei ole pelkoa mielenkiintoiseksi kitaristiksi tulemisesta. Kärjistän, mutta olen aidosti ilahtunut. Pitäiskö kenties muusikoiden.net sulkea, jotta kaikki muusikot hankkisivat tietonsa itse kehittyen samalla paremmiksi muusikoiksi? |
author 10.04.2009 18:44:48 | |
---|
"So, tell us about your monster Dick" |
gunner 10.04.2009 19:35:30 | |
---|
magister: Auts. Mites nyt, kun minä haluan just oppia soittamaan sellaista kuin Bodomin vihreällä levyllä on? Vähän nopeatahan se on, ei oikein pääse samohin nopeuksiin kuin levyllä, mutta ei yhtään huvittaisi pop-klassikoitakaan soittaa. Tylsiä. Vähän kärjistän, mutta :) Mikä sitä estää soittamasta? Onhan ne korvat päässä edelleen. Tulee vaan vähän järkeäkin treenaukseen, kun joutuu kerrankin miettimään mitä on soittamassa. "Aluks mä ajattelin, et EI VITTU, mut sit mä kelasin, et EI SAATANA!" - Remu Aaltonen |
Da Make 10.04.2009 19:48:06 (muokattu 10.04.2009 19:49:02) | |
---|
magister: Auts. Mites nyt, kun minä haluan just oppia soittamaan sellaista kuin Bodomin vihreällä levyllä on? Ei oo mitään niin vaikeeta, mitä ei korvalla plokkaa. Ei tuollakaan levyllä. Been there done that. Nykykitaristit tuntuvat vain lannistuvan hyvin helposti kun jokin on niin nopeeta ettei heti ensimmäisellä yrityksellä mene kohdalleen. Mainittakoon ettei tuo "vihreä levy" ole läheskään vaikkeammasta päästä plokata siten että voi hyvänkuuloisesti soittaa kappaleet alkuperäisessä temmossa. Koettakaahan kopioida jotakin missä on todellisia nyansseja, se vasta on vaikeaa mutta hyvin tärkeää jos haluaa joskus saundata joltakin. Lisää nuottiöljyä nyt ! |
tender.insanity 10.04.2009 20:19:46 (muokattu 10.04.2009 20:19:59) | |
---|
Da Make: Ei oo mitään niin vaikeeta, mitä ei korvalla plokkaa. Ei tuollakaan levyllä. Been there done that. Nykykitaristit tuntuvat vain lannistuvan hyvin helposti kun jokin on niin nopeeta ettei heti ensimmäisellä yrityksellä mene kohdalleen. Mainittakoon ettei tuo "vihreä levy" ole läheskään vaikkeammasta päästä plokata siten että voi hyvänkuuloisesti soittaa kappaleet alkuperäisessä temmossa. Koettakaahan kopioida jotakin missä on todellisia nyansseja, se vasta on vaikeaa mutta hyvin tärkeää jos haluaa joskus saundata joltakin. Lisää nuottiöljyä nyt ! Plokkailuun parasta on Steve Vain tuotannosta 'Chronic Insomnia' sekä 'Alien Water Kiss'. |
antnis 10.04.2009 21:01:34 | |
---|
Ostin juuri Amazonista Joe Passin DVD:n "Blue Side If Jazz" sekä Duke Robillardin "Classical Guitar Styles CD/kirjan. Niissä on myös tabeja. Palanko helvetin tulessa? Tuleeko Laiho uniini? Varastanko vaimon kajalit? |
author 10.04.2009 22:21:33 | |
---|
Täällä on suurin osa kirjoittajista missannut taas pointin totaalisesti. Täällä keskusteltiin(oli tarkoitus) powertabsin kohtalosta, ei tabien oikeudesta/vääryydestä ihmiskunnalle. Ja mikä siinä on ettei sais tabeja katsoa? Jos haluaa nopeasti tekniikkaa kehittää niin eiköhän tabit ole ihan ok.. Ehtii sitä korvaa harjoittelemaan niillä hitaammillakin biiseillä. Eikä kaikille kitaran soitto ole sitä täydellisen bluesbendikorvan hakemista. Jokainen taaplaa tyylillään jnejne. pääasia että on hauskaa harrastuksen parissa. Ja jottei jäisi epäselväksi niin itse ehdottomasti suosittelen korvakuulolta soittoa, mutta en näe tabeissa saatanan suurinta maan päällistä tehtävää. "So, tell us about your monster Dick" |
antnis 10.04.2009 23:39:22 | |
---|
author: Täällä on suurin osa kirjoittajista missannut taas pointin totaalisesti. Täällä keskusteltiin(oli tarkoitus) powertabsin kohtalosta, ei tabien oikeudesta/vääryydestä ihmiskunnalle. Ja mikä siinä on ettei sais tabeja katsoa? Jos haluaa nopeasti tekniikkaa kehittää niin eiköhän tabit ole ihan ok.. Ehtii sitä korvaa harjoittelemaan niillä hitaammillakin biiseillä. Eikä kaikille kitaran soitto ole sitä täydellisen bluesbendikorvan hakemista. Jokainen taaplaa tyylillään jnejne. pääasia että on hauskaa harrastuksen parissa. Ja jottei jäisi epäselväksi niin itse ehdottomasti suosittelen korvakuulolta soittoa, mutta en näe tabeissa saatanan suurinta maan päällistä tehtävää. Itse asiassa sehän olisi ihan hillitöntä jos Suomessa olisikin yhtäkkiä 10000 teini-ikäistä bluesbendaajaa ja vibraaton hiojaa 10k sweeppitreenaajan sijasta :D |