Aihe: Keikkaliksat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
EP
18.04.2008 13:06:53
Mitä sviddua? Saattekste soittamisesta rahaa??

E..ei myö viellä, mut luvattu on!
ulipalsternak
18.04.2008 13:22:20
Me tehdään keikkaa melko halvalla. Yli viittäsataa ei makseta koskaan, vaikka olisi miten hieno paikka.
WanhaWetäjä
18.04.2008 13:56:01 (muokattu 18.04.2008 13:56:28)

Pari kertomusta keikkaliksoista....

Mulla on viime kuulta edelleen yhen keikan liksa saamatta, kuin myös 15.4 piti olla palkkapäivä viikon laivavedosta, tämän mulle sanoi ihan kasvotusten ohjelmatoimiston johtajatar...

Ti mulle soitti yx paikallinen "tähti", ois pari vetoa ihan nurkilla, solisti tapansa mukaan lähes rukoili että "lähe nyt Rami, en mä saa tähän ketään, helppo veto, pitää vaan saada rumpali jostain".

Lupasin lähtee, vapaa viikko niin mikä ettei. Menee n. puoli tuntia, kaiffari soittaa "Sori nyt Rami, mutta mä sainkin siihen valmiin trioon, me tehään se kvartetilla trion hintaan"

Semmosta...

Samaisesta kapakasta joku trelainen soittaja oli saanut KÄTEEN jotain reilut 70€, kun ei voinut käyttää km-korvauksia...no joo, tietty jos on sivutuloprosentti 40-50 niin ei kai minimistä enempää jää?

Ei hyvältä näytä tämä touhu ainakaan Treella, ei..

Ja kesältä on ilmesesti peruuntunut laivavetoja, eli viikon pätkät on supistuneet neljään päivään tms, että eipä tää touhu kovin ruusuiselta vaikuta muutenkaan.

Sori jos meni vähän ohi topicin...
yy kaa...mikä laatikko?
Ukko
18.04.2008 17:42:30

Me tehdään keikkaa melko halvalla. Yli viittäsataa ei makseta koskaan, vaikka olisi miten hieno paikka.

Ei juma. Me ollaan sentään maksettu parhaimmillaan yli tonni.
Otetaas taas.
ulipalsternak
18.04.2008 18:32:54

No joo. Kukin varojensa mukaan.
baron
18.04.2008 19:36:28

1500 neljä jätkää!
Ukko
18.04.2008 19:49:38

1500 neljä jätkää!

Tosi pro meininki teillä.
Otetaas taas.
baron
18.04.2008 20:04:44

Tosi pro meininki teillä.

Äh, mehän ollaan amatööriharrastelijoita. Lisäksi se tuli jatsista eikä humpasta.
Ukko
18.04.2008 21:09:15

Äh, mehän ollaan amatööriharrastelijoita. Lisäksi se tuli jatsista eikä humpasta.

Vielä pahempi.
Otetaas taas.
half
18.04.2008 21:21:42

Saitte siis apurahaa.
baron
19.04.2008 00:18:27 (muokattu 19.04.2008 00:24:23)

Saitte siis apurahaa.

Money comes, money goes, mitä väliä sillä on mistä se tulee, aina se menee!
Mutta miksei noi ammattijätkät osaa hakea niitä rahoja níin että niitä jää mullekin jaettavaksi?

Edit: Ihan oikeesti; Tyhmyydestä sakotetaan, jos joku jää pienemmille liksoille kuin mä, niin voi syyttää vain itseään.
Timi
19.04.2008 00:36:30

Mulla on viime kuulta edelleen yhen keikan liksa saamatta, kuin myös 15.4 piti olla palkkapäivä viikon laivavedosta, tämän mulle sanoi ihan kasvotusten ohjelmatoimiston johtajatar...

Ti mulle soitti yx paikallinen "tähti", ois pari vetoa ihan nurkilla, solisti tapansa mukaan lähes rukoili että "lähe nyt Rami, en mä saa tähän ketään, helppo veto, pitää vaan saada rumpali jostain".

Lupasin lähtee, vapaa viikko niin mikä ettei. Menee n. puoli tuntia, kaiffari soittaa "Sori nyt Rami, mutta mä sainkin siihen valmiin trioon, me tehään se kvartetilla trion hintaan"

Semmosta...

Samaisesta kapakasta joku trelainen soittaja oli saanut KÄTEEN jotain reilut 70€, kun ei voinut käyttää km-korvauksia...no joo, tietty jos on sivutuloprosentti 40-50 niin ei kai minimistä enempää jää?

Ja kesältä on ilmesesti peruuntunut laivavetoja, eli viikon pätkät on supistuneet neljään päivään tms, että eipä tää touhu kovin ruusuiselta vaikuta muutenkaan.

Meni minne meni!
Ei se tarvitse olla ennes Tampesteri.Samanlaista touhua kaikki tyynni.Tässä vuosien kuluessa.Monen moiseen ollaan tormätty.Oppirahat maksettu ja kantapään kautta kokeiltu.Viety joskus,ko pässiä narussa.Kokemusta silloin kertyy ja sitähän tarvitaan.Vaan paikkapaikoin ollaan oltu kuin "kunkkuja"ja nautitittu taaskin soittamisesta.On se vaan ihmeellistä.Pojat!Lähetääs keikalle!
Kylmän viileesti!
baron
19.04.2008 00:44:55

Kait musta on tulossa pro (WW:n kevennykseksi, ei taidoiltaan vaan asenteiltaan)
Yleensä ennen kun mulle on juotettu viinaa ja nähnyt pianon/flyygelin, oon rynnännyt kimppuun estelyistä huolimatta.
Tänä iltana, vaikka kaksi pianoa on paikalla, oon malttanut olla soittamatta kun viime aíkoina 200-300 euroa oon saanut siitä.
Epämuusikko
19.04.2008 00:58:51
Kait musta on tulossa pro (WW:n kevennykseksi, ei taidoiltaan vaan asenteiltaan)
Yleensä ennen kun mulle on juotettu viinaa ja nähnyt pianon/flyygelin, oon rynnännyt kimppuun estelyistä huolimatta.
Tänä iltana, vaikka kaksi pianoa on paikalla, oon malttanut olla soittamatta kun viime aíkoina 200-300 euroa oon saanut siitä.

Itsekin saan joskus palkkaa siitä että on soittamatta. Klassisilla lyömäsoitinkeikoilla sitä kyllä pääsee tekemään. satoja tahteja taukoa, jne.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
KoskPaavo
19.04.2008 10:30:39
Itsekin saan joskus palkkaa siitä että on soittamatta. Klassisilla lyömäsoitinkeikoilla sitä kyllä pääsee tekemään. satoja tahteja taukoa, jne.

Taukojen soittaminen onkin vaativaa hommaa.
Erikoisohjelmamme on aito saksalaistyyppinen Octoperfest orkesteri (erään suom. orkesterin kotisivulta)
Lennu
19.04.2008 10:51:12

"jos mä nyt ihan pikkusen" *PUM PUM PUM PUM!*
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
Sertzo S
19.04.2008 10:57:46 (muokattu 19.04.2008 10:58:20)

Semmosta...

Ei varmaan näilläkään seuduin ole ole sen paremmin.

Noiden muutaman paikallisen pändien hinnat tuskin mitään tes-palkkoja noudattavat ainakin lähiseuduilla esiintyessään ja etenkin noissa pikkupaikoissa. Saattavat tehdä myös lippuriskillä ja osin pimeänäkin, niistä ollaan vain hiljaa, mutta joitakin tietoja aina vuotaa
korviin.
Epämuusikko
19.04.2008 17:31:30 (muokattu 19.04.2008 17:31:43)

Äläpäs ala.

Haastan kenet tahansa tällä palstalla laskemaan esim. epätasaluvuin jaoiteltuja tahtiryppäitä, joiden välissä on hidastuksia, kiihdytyksiä ja keskellä laskettavaa tahtimäärää tahdin puolestavälistä alkavia harmonisia "uusjakoja".

Itsehän tipun ekoissa treeneissä aina yli viiden tahdin pätkissä. Jos ei ole pikkunuoteissa siellä täällä merkkiä siitä mitä muut soittavat tai jos ei ole kaveria vieressä kuiskaamassa että "viides tahti", niin pelit seis.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
KoskPaavo
19.04.2008 23:46:32
Äläpäs ala.

Haastan kenet tahansa tällä palstalla laskemaan esim. epätasaluvuin jaoiteltuja tahtiryppäitä, joiden välissä on hidastuksia, kiihdytyksiä ja keskellä laskettavaa tahtimäärää tahdin puolestavälistä alkavia harmonisia "uusjakoja".

Itsehän tipun ekoissa treeneissä aina yli viiden tahdin pätkissä. Jos ei ole pikkunuoteissa siellä täällä merkkiä siitä mitä muut soittavat tai jos ei ole kaveria vieressä kuiskaamassa että "viides tahti", niin pelit seis.

Siis tarkoitus olikin olla samaa mieltä kanssasi. Olen erinäköisiä lappuja lueskellut 35 vuotta , ja se taukojen soittaminen on ainakin mulle ollut se vaikein. Kaikenmaailman lirputuksethan oppii kertaamalla mutta noissakaan ei voi nukahtaa
Erikoisohjelmamme on aito saksalaistyyppinen Octoperfest orkesteri (erään suom. orkesterin kotisivulta)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)