Aihe: Remo Emperor Valmistusvirhe!
1 2 3 4
Kailis
25.01.2008 10:34:03

Olipas kommentti. Se kuluttajasuoja on ihan meitä kuluttajia varten, ei mikään epäreilu siirto hätätilanteessa.

Ei voida mitenkään olettaa, että jokaikinen rummunostaja olisi tietoinen kaikkien merkkien "vikalistoista", tai siitä, millä hinnalla saa kestävät rummut. Eikä todellakaan ole realismia se, että kaikki ostaisivat pro-, saatikka high-end -rumpuja, joissa on vähemmän vikoja.

No sinähän tämän kiteytit, kiitos =D
Nolte
25.01.2008 10:55:08
No sinähän tämän kiteytit, kiitos =D

Nojoo, kunhan aikani kuluksi naputtelin vähän realismia ja faktoja... ;)
nxvbvkjhuerghbxn3579328!!!
uiypph
25.01.2008 14:04:21
Ei ELX eroakaan infernaalisesti hinnaltaan, muttei ole ole käytössä mikään paikka koskaan pettänytkään.(Mulla) Eroa on siis ihan riittävästi.
Kyllä kaikkien merkkien kamoista löytyy hajonneita osia yleisesti ottaen, mutta vääntyilevät rungot, ja halkeilevat virityspesät katkeilevien viritysruuvien kanssa kertovat tasosta ihan tarpeeksi.

Harmillisia juttuja aina, ja joskus kalvoa (ainakin Remoja) joutuu virittämään ylikireäksi, että se kunnolla asettuu bassariin, tai että se asettuu tasaisesti kiinni bassarin vanteeseen lähinnä, ja jos tätä ei kamat kestä, niin mitä hemmettiä silloin kuuluu tehdä??
En tarkoittanutkaan, että kaikkien ihmisten pitää jo etukäteen tietää tulevatkin viat, ja hajoamiset, mutta kulumisesta aiheutuneet viat ovat vaan eri asia, kun tällainen käsiin räjähtäminen.
Ei pahalla PDP-settien omistajille, ja hyvältä ne soundaavat kunnossa ollessaan, mutta outoja vikoja ilmenee vähän liikaa.
kimmokel
16.04.2008 21:05:01

Nyt tuli täälä ton Sonor Force 2000 basarin ja Powerstroke 3:sen kanssa samanmoista ongelmaa. Kalvon vanteen ja rummun vanteen väliin jää millin parin rako väkisinkin. Vanne menee joka asennossa pohjaan Evansin Hydraulic kalvolla ja tollasella reiällisellä Sonor-kalvolla.
Mittailin basaria niin ehkä pari kolme milliä korkeintaan on heittoa halkaisijassa joten ei voi olla siitä kiinni. Nuo Evansin ja Sonorin kalvot kun menevät joka asennossa paikalleen. Powerstroke 3 on reilu puoli senttiä edellä mainittuja kalvoja suurempi, jolloin vanne ei painu kalvoa vasten tarpeeksi syvälle.
Onko Remon ja Evansin kalvoissa yleensä näin päin eroa vai onko tuo PS3 joku susikappale?
Siinä sitte ku join aamupalaa...
seppo i
17.04.2008 21:12:22
Mulla on ollut sovitusongelmia siitä lähtien, kun rumputehtaat alkoivat asentaa rumpuihin made-by-x -kalvoja alkuperäisten sijaan.
Osittain tuosta syystä luovuin aikoinaan mm. Hiliten setistä. Nykyisissä Sonoreissa ja Yammuissa on joillakin kalvoilla vastaava tilanne, viimeisimpänä S Classixin bassarissa, joka tuntuu olevan hitusen muita isompi rumpu.
Jos kalvolla on korkea sivuprofiili, on mahdollista, että hankaluuksia tulee. Yleensä olen pärjännyt asentamalla Aquarianit, mutta nekään eivät mahtuneet esim.Yamahan bassarin vanteisiin.
Sovitusta voi jonkin verran helpottaa viistämällä bassarin vannetta, ja kalvon istuvuutta rungolle muotoilemalla reunaviiste uudelleen. Itse tulen ainakin kiinnittäneeksi aika paljon huomiota siihen, että kalvo pelaa yhteen reunaviisteen kanssa, se tuntuu takaavan helpon virityksen ja hyvän äänen.
isoaarne
18.04.2008 10:59:57 (muokattu 18.04.2008 11:02:53)
Ei jumankauta, jos kalvot ovat selvästi jotain maanantaikappaleita, niin ei nyt sen vuoksi kannata kallista settiään ryhtyä sorvaamaan! Kummallakohan on enemmän arvoa, setillä vai uudella kunnollisella kalvolla?

E:Mulla on ollut sovitusongelmia siitä lähtien, kun rumputehtaat alkoivat asentaa rumpuihin made-by-x -kalvoja alkuperäisten sijaan.
Osittain tuosta syystä luovuin aikoinaan mm. Hiliten setistä.

Mikä vaikutus on huonolla ensiasennuskalvolla setin myyntiin laittamiseen?????
Rockin'Horse -ROCKyhtye vailla laulajaa. Ota yhteyttä jos uskallat! www.mikseri.net/rockinhorse
PolkaTulk
18.04.2008 11:50:42
Noista PDP-valmistusvirheistä vielä yksi henk.koht.kokemus:

Olin tuossa viime heinäkuussa paikallisten festareiden stage-managerina,
ja rummuista tietävänä minut sitten nakitettiin vaihtamaan kaikkien haluavien käytössä oleviin,
PDP-merkkisiin rumpuihin kalvot.
Retki paikalliseen musaliikkeeseen, Evanssia matkaan.
Sanokaa mitä vaan, mutta en voi omaa kokemusta olla ottamatta huomioon,
noin puolen vuoden kokeilu, emperor vs. g2 anto selvästi ymmärtää evanssien pysyvän paremmin vireessä (kuitenkaan mistään ihmeestä puhumatta), soundista en osaa sanoa sen enempää, on kuitenkin pitkälti makuasia.
Sen verran kuitenkin myönnän, että Evansseissa on selvästi "modernimpi", muhjumpi soundi.
Noh, asiaan.
Siinä kun sitten upo uusia kalvoja ruuvailin, niin ilman apinan raivoa
kiristämäni basarin etukalvon yksi viritin-tapeista katkes kun katkeskin sinne lugin sisään.
Tästä hämmästyneenä pirautin kannujen omistajalle ja pahoittelin tapahtunutta.
Langan toisesta päästä tuli kuitenkin rempseä "eeei se mittää". Kaveri oli saanut myyjältä reklamoinnin yhteydessä 5 lugia ja tappia ilmaiseksi, näin oli ilmeisesti tapahtunut ennenkin. Eihän tässä vielä mitään, loput tapit vaan varovaisesti irti, lugi irti rungosta ja vara-osaa tilalle. Nooooh, siinä sitten muistaakseni kolmannen soundcheckin jälkeen kun tarkastelin virettä, suuresta varovaisuudesta huolimatta pamahti basarin lyöntikalvon puolelta lugi puoliksi poikki..voitte kuvitella verenpaineen kun seuraavaan esiintyjään 10min. aikaa ja rumpujen omistajaan välimatkaa 235km. Ilman yhtä tappia selvittiin ja kertaakaan en enää kannuja kahden päivän aikana uskaltanut virittää. En suosittele.
seppo i
18.04.2008 19:44:21

Ymmärsit väärin.
Kyllä ne ensiasennuskalvot yleensä istuu, jos/kun niissä on matalampi profiili. Vaikeudet tuli varsinaisilla Remoilla, sen aikaisilla (80-90 -luvun vaihde) Emperoreilla. Sekä valkoisilla että kirkkailla. Musiikkiliikkeessä vaan kohauteltiin olkapäitä. Enpä sitten lopulta myös muista syitä johtuen jatkanut kalliinpuoleista kokeilua enempää. Piste.

Ei niille viisteille itse kannatakaan tehdä mitään, jos ei ole työkaluja ja taitoa. Kumupekkaan minäkin Sonoreiden (S Class) kanssa luotin. Tosin Yammulle tein viistoukset itse ajan kanssa, ja rummun ääni muuttui heti, kun kalvon/viisteen kontakti tuli kuntoon.
Kailis
18.04.2008 21:37:09 (muokattu 18.04.2008 21:37:59)

Ei niille viisteille itse kannatakaan tehdä mitään, jos ei ole työkaluja ja taitoa. Kumupekkaan minäkin Sonoreiden (S Class) kanssa luotin. Tosin Yammulle tein viistoukset itse ajan kanssa, ja rummun ääni muuttui heti, kun kalvon/viisteen kontakti tuli kuntoon.

Funtsinkin että unohtui vain mainita, mutta oli pakko korjata ettei isukki joudu lompakollaan korjaamaan teinin tekemiä tuunauksia.
vapauskauppias
19.04.2008 03:09:27
Funtsinkin että unohtui vain mainita, mutta oli pakko korjata ettei isukki joudu lompakollaan korjaamaan teinin tekemiä tuunauksia.

Hyvä lisäys, sillä ei tuo reunaviisteiden tekeminen kuitenkaan mitään maagista jumaltouhua ole. Se vaatii vain hiukan kärsivällisyyttä, tarkkuutta ja oikeita välineitä.
Bobana
19.04.2008 04:22:30
Ei jumankauta, jos kalvot ovat selvästi jotain maanantaikappaleita, niin ei nyt sen vuoksi kannata kallista settiään ryhtyä sorvaamaan! Kummallakohan on enemmän arvoa, setillä vai uudella kunnollisella kalvolla?

E:

Ei kato kun toi Seppo i onkin menossa perse edellä puuhun eli ensin hylättiin Hi-litet ja tilalle kelpas jammut sun muut ritsat. Eläkepäivillään se sitte soittaa Milleniumeilla missä on epäsopiva Powerstroke 3. Jytää mut ei siltikään...? Missä vika?
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Kailis
19.04.2008 17:41:57

Ei kato kun toi Seppo i onkin menossa perse edellä puuhun eli ensin hylättiin Hi-litet ja tilalle kelpas jammut sun muut ritsat. Eläkepäivillään se sitte soittaa Milleniumeilla missä on epäsopiva Powerstroke 3. Jytää mut ei siltikään...? Missä vika?

Hyvä, juuri näin ()}:)
Kailis
19.04.2008 17:43:28

Hyvä lisäys, sillä ei tuo reunaviisteiden tekeminen kuitenkaan mitään maagista jumaltouhua ole. Se vaatii vain hiukan kärsivällisyyttä, tarkkuutta ja oikeita välineitä.

Eli puukko, kori kaljaa ja vitutusta.
seppo i
20.04.2008 22:57:38

Hehe, huumorimiehiä..

Joo, Sonorit on edelleen hyvät. Työnlaatu on yhä parasta, mitä olen nähnyt. Ja se sama koskee koskee myös nykyisiä Sonoreita.

Mutta se, että kalvojen vaihdosta tulee sopivimman äänen etsimisen sijaan rungolle sopivimman kalvon etsintää ei pahemmin enää kiinnosta. Aika monessa rummussa, jonka olen omistanut, on ollut se ominaisuus (vika?), että rungot on vähän liian suuria kalvoihin verrattuna. Sointikantti ei osu kalvon tasaiselle osalle, vaan kalvon mutkaan tai viistoon osaan. Se on johtanut siihen, että rumpu virittyy korkeintaan kireämmille vireille, ja matalat viritykset ei onnistu. Äänen muutos on muutenkin melkoinen, jos tuo asia on kunnossa, koettu on.

Phonic Plussissa ei muuten ollut samaa ongelmaa, mutta ne rummut olikin tarkoituksella lievästi alikokoisia. Kalvot kuin kalvot meni heittämällä niiden erikoisille reunaviisteille.

Yammut ritsoja? Aha, mutta niissä on nyt yllättävän hyvä ääni. Muutkin kuin Sonor osaa tehdä rumpuja, niin kitkerältä kuin se tuntuukin, heh..

Jep, mä kannatan ehdottomasti runsasta kaljan juontia ja tylsää puukkoa, kun alkaa rummunkorjaushommiin. Ja aamuyö on paras aika laskuhumalan ollessa tukevasti päällä. Helasella jonot vaan pitenee :P

Mutta tosissaan: mun kirjoitus ei ole kehoitus ruveta tekemään mitään rumpukamoille, joihin on itse tyytyväinen. Silti, jos niitä haluaa viilata paremmiksi, niin sekään ei ole yhtään hassumpi juttu.
isoaarne
24.04.2008 13:54:35
Mutta tosissaan: mun kirjoitus ei ole kehoitus ruveta tekemään mitään rumpukamoille, joihin on itse tyytyväinen. Silti, jos niitä haluaa viilata paremmiksi, niin sekään ei ole yhtään hassumpi juttu.

Niin, jokaisen oma asiahan se on mitä haluaa omaisuudellaan tehdä. Huolestuin vaan niin kovin aikaisemmasta kirjoituksestasi. Hymiö.
"Mä oon vaan rumpali." Hoho.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)