Aihe: Ensimmäiset akustiset hankinnassa
1 2 3
SoNot
17.04.2008 19:22:31
Olen reilun vuoden paukutellut sähkörumpuja ja nyt olisi mahdollisesti akustisen setin osto edessä. Olen käynyt paikallisissa musiikkiliikkeissä vähän katselemassa vaihtoehtoja. Taman imperialstar vaikuttaisi olevan ehkä hinta/laatu -suhteeltaan minulle sopiva setti, eikä tarvitsi tilata mistään.

Nyt kuitenkin Thomannin sivuja selatessani huomasin Hot dealsien kohdalta GRETSCH CATALINA MAPLE -setin. (http://www.thomann.de/fi/gretsch_catalina_maple_studio_cherry.htm). Miellyttää ainakin ulkonäöllisesti omaa silmää. Olisikohan tämä miten hyvä valinta ensimmäisiksi akustisiksi rummuiksi? jotain semipro tasoa? Telineethän tuosta puuttuu, mutta varmaan imperialstarin kanssa jäisi kuitenkin samoihin hintoihin.
Mielipiteitä?

(btw, Rolandin TD-6v sähkikset saattaisi olla myynnissä kuun vaihteessa.)
Jupi57
17.04.2008 21:07:43
Taman imperialstar vaikuttaisi olevan ehkä hinta/laatu -suhteeltaan minulle sopiva setti

Minun valintani olisi GRETSCH CATALINA MAPLE,

mutta jos Tamaa haluat, niin tuolta saisit oikeat Imperialstarit:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=231700
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
SoNot
17.04.2008 21:18:36
Minun valintani olisi ,

mutta jos Tamaa haluat, niin tuolta saisit oikeat Imperialstarit:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=231700

Olen myös pitänyt silmäni auki käytettyjen suhteen, mutta koska olen akustisen rumpujen suhteen täysi aloittelija niin se ei ole välttämättä paras vaihtoehto. Ei oikein tiedä mitä kaikkea pitäisi tarkastaa käytetyistä.

Lähinnä tuo Gretschin setti kävi silmääni koska se oli hyvännäköinen ja hintakin tuntuu suhteellisen huokealta. Laadusta en vain tiedä mitään. Eikä tunnu täältä muusikoiden.netistäkään löytyvän setistä juuri tietoa. Apuja siis kaivataan!
Juupe
17.04.2008 22:24:24 (muokattu 17.04.2008 22:26:16)
Uusista Imperialstareista en tiedä, mutta mulla oli aikoinaan tuollaiset 70-luvun Imperialstarit. Jos haluaa paljon atakkia, sekä vähän ja lyhyttä sointia, niin siitä vaan. Itse en huolisi enää ilmaiseksikaan. Soundi johtuu sisäpuolen pinnoitteesta.
Eli suosittelen Gretschiä.
SoNot
18.04.2008 06:23:30
Kellään kokemusta näistä Sonoreista? Onko hintapyyntö oikealla suunnalla?
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=230474
Tindrum
18.04.2008 08:24:10

Saahan tuossa kasassa paljon tavaraa, jopa tuplapedaalit!!!, mutta laadullisesti rummut ja pellit on aloitteluosastoa. Menee pian vaihtoon (vähemmällä rahalla). Pelleistäkin Sound Formula on ainoa hyvä pelti.
Mielestäni ei tuon rahan arvoinen "läjä".
m© Öööö, seittemän ja puol neljäsosaa...eiks nii???
SoNot
18.04.2008 12:28:10
Saahan tuossa kasassa paljon tavaraa, jopa tuplapedaalit!!!, mutta laadullisesti rummut ja pellit on aloitteluosastoa. Menee pian vaihtoon (vähemmällä rahalla). Pelleistäkin Sound Formula on ainoa hyvä pelti.
Mielestäni ei tuon rahan arvoinen "läjä".

Gretschin pöntöt olisi siis pidemmälle aikavälille katsottuna parempi valinta?
Nolte
18.04.2008 14:59:36
Gretschin pöntöt olisi siis pidemmälle aikavälille katsottuna parempi valinta?

Lukaise ajatuksen kera: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=156494

Siellä on vanhentuneita linkkejä (korjaan kun viitsin), mutta asia on muuten ihan ajatonta.

Tiivistän kuitenkin yhteen lauseeseen: Sama hinta = sama laatu.
nxvbvkjhuerghbxn3579328!!!
Mikael
18.04.2008 16:41:29

Olisikohan tämä miten hyvä valinta ensimmäisiksi akustisiksi rummuiksi?

Ihan varmasti ovat riittävän hyvät ensimmäisiksi rummuiksi. Antaa mennä vaan! Rumpujen soittamisessa on kyse paljon muustakin kuin noista kamoista... sitten kun taidot kartuu ja kokemusta kertyy niin voit muodostaa oman mielipiteen asioista ja päivittää kamoja siihen suuntaan mitä itse haluat.
Inhimillisyys on hyve.
Sonormies
18.04.2008 17:32:47

Just noista ei ole kokemusta, mutta seuraavasta mallista eli Force 2003 on. 2003-setti (20-14-10-12-14) maksoi vuoden 2005 lopulla uutena Thomannilla 625,-. Oli todella onnistunut hankinta. Miettimäsi setti näyttää ulkoisesti samanlaiselta kuin 2003. Puulaadussa saattaa olla eroja; en tiedä.

Olen tehnyt keikkoja ja studiohommia Forceilla varsin hyvällä menestyksellä. Kuuntele osoitteessa www.mikseri.net artistilta The BlueStone biisi nimeltä Living in a dream. Esimerkiksi sen soitin Forceilla. Virveli ei ole Force-sarjasta, mutta tomit ja bassari on. Hyvin pötkii.
"Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu
SoNot
18.04.2008 18:18:05
Lukaise ajatuksen kera: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=156494

Siellä on vanhentuneita linkkejä (korjaan kun viitsin), mutta asia on muuten ihan ajatonta.

Tiivistän kuitenkin yhteen lauseeseen: Sama hinta = sama laatu.

Vaikea tehdä lopullista päätöstä, koska eri vaihtoehtoja on niin paljon. Toisaalta jos venyttäisin budjetin äärimmilleen, voisin hankkia tämän setin. http://www.thomann.de/fi/yamaha_sc_adv_nou_standard_1_mbl_drumset.htm
Miellyttää silmää ja varmasti miellyttäisi myös korvaa. Plussaa olisi vielä se, että saisin Suomesta suurinpiirtein samaan hintaa. Gretschin Catalina setissä kun ei ole mukana hardwarea, tulisi se niiden kanssa kalliimmaksi kuin tuo Yamaha Stage custom. Jos nyt ei milleniumin telineitä ostaisi.

Täytyy vain pitää tämä lause mielessä: " Jos olet liikkeellä sillä mielellä, että rumpuharrastus tulee todennäköisesti kestämään, niin osta niin hyvät ja kalliit kamat, kuin vain ikinä pystyt." ;)
Nolte
18.04.2008 19:33:24 (muokattu 18.04.2008 19:49:10)
Täytyy vain pitää tämä lause mielessä: " Jos olet liikkeellä sillä mielellä, että rumpuharrastus tulee todennäköisesti kestämään, niin osta niin hyvät ja kalliit kamat, kuin vain ikinä pystyt." ;)

Jep. Tuo kannattaa muistaakin. Itsellehän ne tulee, ja miksei hommaisi itselleen kunnon kamaa. Toki budjetin raameissa (aina kuitenkin hieman yli!) ;) kannattaa mennä. Jos sinulla on nyt sellainen "keskitason setti" -budjetti, niin keskitasoa sitten kaupasta vaan, mieleisen väristä ja kokoista jne...

Se menee muuten ihan oikeasti niin, että samantyyppiset ja samanhintaiset setit ovat myöskin samanlaatuisia tuotteita merkistä ja mallista riippumatta. Onhan niissä siltikin eroja, mutta ne eivät ole laatueroja. Toinen setti vain kuulostaa hieman erilaiselta, kuin toinen. Kyse on siis makuasioista saman hintaluokan rummuissa. Itse asiassa makumieltymykset ylittävät hintaluokatkin joissain tapauksissa.

EDIT: Puhuin tuossa siis rummuista, en raudasta. Raudoissa tuntuisi olevan eroja. Jotkut merkit tekevät ihan hyvää rautaa halvempiinkin hintaluokkiin, vaikkapa Tama ja Yamaha. Varmaan on muitakin merkkejä, mutta nuo ainakin.
nxvbvkjhuerghbxn3579328!!!
poro80
18.04.2008 20:01:15
Mulla on nuo aikaisemmin mainitut Gretsch Maple Catalinat, tosin isompana konfiguraationa. 22, 10, 12, 14, 16 + snare. Olen soittanut niillä 3 krt. Ja nyt ne on itseasiassa kaupan, koska Yammun OakCustomit on tilaukseen menossa.
Soundit kepittää minun mielestä exportit, mutta makuasioita on monia. Viimeistely ei yllä Yamahan tasolle, mutta perus siisti se on. Youtubesta voi tsiikailla rumpuclippejä ja ne antaa ihan hyvin suuntaa. Uusiin setteihin on hyvä vaihtaa kalvot heti kättelyssä, niin rumpujen todellinen luonne tulee paremmin esille. Esi-asennuskalvot alle tonnin seteissä on yleensä aika kehnoja.
Mulla on kaikkien rumpujen kanssa käytössä yamahan hardware, enkä kertaakaan ole pettynyt. 700-sarjan telineet ovat ihan toimivia ja haitsu/pedaali-osasto mulla on sitä "lippulaiva" tasoa. Välillä on tullut katsottua ja ihailtua Pearlin hienoja teknisiä telineratkaisuja (Kääntyvät piikit yms), mutta en ole kertaakaan todennut tarvitsevani moisia ominaisuuksia. Makuasioista ei voi kiistellä, mulle yamahan HW on ollut sopivin ja se "oikea".
Vinkki: Oli se HW minkä tahansa merkkinen suosi sitä samaa merkkiä jatkossakin, näin ollen varmistat varaosien saatavuuden ja telineiden yhteensopivuuden.
BTW: Tuossa ym bassarissa on aika jyhkeä alapää ehjällä resokalvolla ja ilman demppiä :)
Scram Rock & StoneRelic?
Bobana
19.04.2008 04:11:45

No ei tuo nyt ihan paska ole vaikka muut amatöörit niin väittävätkin.

Kuitenkin setissä on hyvä crash, paskan ja klassikon väliltä oleva ride ja perushyvä haitsu. Tuplapedaalit on köyhähköt mutta kumminkin. Jos lähtee 500 - 550 niin kyllä mä ainakin ostaisin.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Bacchus
19.04.2008 12:31:54
No ei tuo nyt ihan paska ole vaikka muut amatöörit niin väittävätkin.

Kuitenkin setissä on hyvä crash, paskan ja klassikon väliltä oleva ride ja perushyvä haitsu. Tuplapedaalit on köyhähköt mutta kumminkin. Jos lähtee 500 - 550 niin kyllä mä ainakin ostaisin.

Samaa mieltä Bobanan kanssa. Kyllä noilla mainiosti alkuun pääsee. Tingata kannattaa totta kai, varsinkin sen takia, että setti on torilla jo melko pitkään viihtynyt.
Anti-Matter Manifesto
SoNot
19.04.2008 14:50:08
Samaa mieltä Bobanan kanssa. Kyllä noilla mainiosti alkuun pääsee. Tingata kannattaa totta kai, varsinkin sen takia, että setti on torilla jo melko pitkään viihtynyt.

Ainiin, soittelin tuosta setistä eilen ja se oli jo tehnyt kauppansa. Kuulemma vielä myyjä saanut tuosta sen mitä oli pyytänytkin, eli 750€.
Tällä hetkellä tuntuisi paras vaihtoehto minulle olevan se Yamaha stage custom, ellei nyt lähikaupungeista löydy jotain hyvää käytettyä settiä.
Velli
19.04.2008 17:45:36
Tällä hetkellä tuntuisi paras vaihtoehto minulle olevan se Yamaha stage custom, ellei nyt lähikaupungeista löydy jotain hyvää käytettyä settiä.

Stage Customeilla et mene metsään, eli hommaa vaan sellaiset. Mieluummin käytety vanhan mallisilla lugeilla. Ne uudet lugit ovat paitsi rumat myös heikkotekoiset. Ne on tehty muovista ja vähän pidemmällä ajanjaksolla ne alkavat haurastua ja hajota.
Sonormies
19.04.2008 18:52:44
Ainiin, soittelin tuosta setistä eilen ja se oli jo tehnyt kauppansa. Kuulemma vielä myyjä saanut tuosta sen mitä oli pyytänytkin, eli 750€.

On se ihme juttu, että jengi jättää ilmoituksen torille roikkumaan, vaikka tavara on aikaa sitten myyty. Luulisi, että ottaa myyjääkin päähän kun puhelin turhaan pirisee uteluita. Ja vituttaa se ostajaakin, kun myyjätaholla ollaan noin välinpitämättömiä. Ilmo heti pois, kun soitin on myyty. Ei luulisi olevan vaikeaa.

Osta Jamaha - se ei pamaha.
"Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu
Legenda
19.04.2008 21:29:46
Yamaha Tour Custom setti 939 T-kaupassa (saa kyllä samaan hintaan kotimaastakin), eli pystyisitkö vielä vähän venyttään budjettia???
legenda on hyvä juoma!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)