Aihe: Kunnon särö soundi?
1 2 3 4 5 6 7
jazbaz
12.03.2008 14:26:01 (muokattu 12.03.2008 14:26:17)

mun mielestä sansamppi pelaa lähes ainoastaan studiossa, pohjiasoitellessa bassoetusena, ennen pöytää. itse äänityksessä täysin turha laite.

Ite oon kyllä tyytyväinen viime studiosession soudeihin. Vedin ensin SWR:llä sisään ja narulta ajettiin passelit murinat sansampin läpi.
"Bass sings Bles-sings"
/Bassoh
17.04.2008 11:17:49

Itse ostin tossa pari päivää sitten tuon Behringerin BDI 21:n ja täytyy sanoa, että tuohon hintaan todella hyvä ostos. Yllättävän monipuolinen vekotin. Saan juuri sellaista säröä aikaan, mitä tarvitsenkin. Mitään älyttömiä pörinöitähän tästä laitteesta ei irtoa, mutta itse en sellaistä pörinää kaipaakkaan.

Hinnastakin sai vielä tingittyä mukavasti, joten erittäin tyytyväinen olen kyseiseen vekottimeen. Suosittelen kokeilemaan, jos heti oo varaa mihinkään parin sadan etuseen.
UncleFester
17.04.2008 12:04:14
Ittelä lähtee EBS:n ValveDrive tässä muutaman viikon sisällä varmaan sokkona ostoon. Kovin kehuttu vekotin, mutta saundinäytteitä ei mistään.

Onko kenelläkään ValveDriven omistajalla laittaa saundinäytettä? Olisin erittäin kiitollinen.
"Se mennee siittä pallojen kohalta."
J.Hollström
17.04.2008 12:21:15
Onko kenelläkään ValveDriven omistajalla laittaa saundinäytettä? Olisin erittäin kiitollinen.

En oo omistaja, enkä varmaan tuu omistamaankaan, mutta joskus niitä kissojen ja koiren kanssa webistä kaivettiin, ja joltain italialaiselta gospelsivustolta löytyi, olkaapa hyvä:

http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=7920349
Point-to-point ripuliranne
Lou
17.04.2008 17:36:15
Itselläni tuo kyseinen laite on ja tyytyväinen olen ollut kyllä. Noista sampleista.. ne on luultavasti vedetty suoraan linjaan, koska ainakin minulla kuulostaa vahvistimen kautta huomattavasti paremmalta. Ja tuo muistuttaa sitä sundia mikä on tullut keikoilla monitorista kun on vedetty suoraan linjaan, meikä ei diggaa, mutta on se myönnettävä et kyllähän se kiireessä kätevämmin linjaa menee..
www.jermaine-rocks.com
alastoga
18.04.2008 08:59:49
Tein tänään testiä splittaamalla signaalia kahteen vahvariin. Normisoundi Markbassin kautta ja särö Fenderin Champion 600:sen kautta. Molemmat mikillä otettu.

Tämmöstä tuli: http://juki.1g.fi/mp3/Bassottelua/Bassosaro.mp3

jep. entwistle -vainaakin sanoi että hyvän särön salaisuus on se että alla on aina se puhdas soundi. sama pätee kompressointiin/särötykseen miksuutuksessa: rummuissa, laulussa, bassossa, torvissa. parallel, parallel...

rat, bigmuff, sansamp classic (classic, muut mallit ei niin hyviä). noi distortioneista.

fuzzit toimii joskus. paras mitä ite oon käyttäny on veljeni tekemä punainen boksi jonka sisältöä en tällähetkellä tiedä. laite poltti opareita aika tiuhaan...

muhkein koskaan keksimäni soundi oli ehx holy grail -> bigmuff -> fender deluxe (vola about klo 15). holy grail hajos keikoilla, samoin bugmuff, enkä jaksanut korjata.

puhdas soundi aina ohessa.
Sampo64700
18.04.2008 09:14:33
fuzzit toimii joskus. paras mitä ite oon käyttäny on veljeni tekemä punainen boksi jonka sisältöä en tällähetkellä tiedä. laite poltti opareita aika tiuhaan...

Tuota punaista boxia voinkin helposti lämmöllä muistella. Viime kesänä käytettiin sitä levyn bassojen nauhotuksissa ja tulos oli kyllä sitä mitä haluttiinkin.
J.Hollström
18.04.2008 09:25:50
Itselleni on tullut pikkuhiljaa lisää hajua mikä on itselleni kunnon särösoundi. Se on sellainen kun soitan Rickenbackerilla putkinuppiin ilman mitään muljuttimia.

Pienitehoinen vahvistin menee murolle ihan pelkällä mastervolalla, ja isommat gainin avulla. Rikun mikit on kohtuu kuumat, joka edesauttaa tätä murolle menoa. Millään muulla bassolla en ole löytänyt niin helposti luonnollista ja hyvänkuuloista, dynaamista säröä joka tottelee kättä mitä Rickenbackerilla. Tietenkin basson ominaissoundi on tässä yksi merkittävä osatekijä, ei pelkästään mikkien kuumuus.

Tossa eilen äänittämääni juttua Rikun ja ton 5W putkikoneen kanssa olohuonevoluumeilla: http://www.youtube.com/watch?v=L5ym3-4R6Ns

Isolla vehkeellä soundi on tietenkin ihan eri atmosfääristä. Toi nyt lähinnä esimerkkiinä miten tommonen pikkuloota kyykistyy ton basson kanssa, basson omaa volaa ja tatsia säätämällä.
Point-to-point ripuliranne
Cornflake
18.04.2008 15:29:29
Huomasin eilen (taas) että kielilläkin on vaikutusta. Ja paljon.

Rotosoundit läks fttuun ja Skullit tuli tilalle -> loi ihan eri maailmasta olevan rouhean pohjan kunnon särölle kuin noi lussut Rotot.

Sama efekti oli toisinpäin joskus aikoinaan kun piti vaihtaa vanhat Skullit uusiin Rotoihin. Soundista lähti sitä jotain ja paljon.

Lippu, peukut ja pippeli pystyssä Skulli-kielien puolesta.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)