StJerky 15.04.2008 15:48:03 | |
---|
Pedaalit tuntuvat olevan kotimaassa about samoissa hinnoissa kuin Toomannilla. Jopa edukkaampia. Viimeksi tilasin Electro-Harmonixin polkusimen Uraltonelta, n. 30e alle T-kaupan hintaan. Vertailkaapa esim. Boss/Digitech/jne Suomen musakaupat vs Thomann ;-) Mistä saa MXR Micro Ampin 79€. Täkäläisissä liikkeissä ovh 115€ ja olisi lähtenyt 95€ |
Bookkeeper 15.04.2008 15:56:45 | |
---|
Mistä saa MXR Micro Ampin 79€. Täkäläisissä liikkeissä ovh 115€ ja olisi lähtenyt 95€ Huoh. Kun puhutaan ns. yleisestä hintatasosta, se ei meinaa sitä että pedaali X tai Y on halvempi kotimaassa kuin Toomannilla. Aivan varmasti löytyy useita vastaavia esimerkkejä kuin MXR Micro Amp. Äkkiä tsekattuna edullisimmin tuota Suomessa myy Soundstore, ovh 99e. http://soundstore.fi/product_info.p … anufacturers_id/76/products_id/2174 "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
StJerky 15.04.2008 16:01:24 | |
---|
Äkkiä tsekattuna edullisimmin tuota Suomessa myy Soundstore, ovh 99e. Ja jos postimyynniksi menee, niin on ihan sama tilaako suomesta vai saksasta. Paitsi jos haluaa olla oikein isänmaallinen ja maksaa kotimaisen riistohinnan. |
Bookkeeper 15.04.2008 16:21:28 (muokattu 15.04.2008 16:34:13) | |
---|
Ja jos postimyynniksi menee, niin on ihan sama tilaako suomesta vai saksasta. Paitsi jos haluaa olla oikein isänmaallinen ja maksaa kotimaisen riistohinnan. No jaa. Toomannin myyntivolyymit on toista luokkaa. Fakta: kun roinaa myydään vähemmän, on vaikeampaa tienata leipäänsä olemattomilla katteilla. Mietis vaikka paikallista kyläkauppaa; hintojen alentaminen supermarkettien tasolle on sula mahdottomuus. Toisaalta asioiminen pikkukaupassa on miellyttävämpää ja kyläläisten ei tarvitse heittää 100km reissua kaupunkiin maitopurkkia ostamaan. Paikallisesta liikkeestä romppeet saa nopeammin ja niitä pääsee testaamaan. Jos kotimaisia musakauppoja ei olisi, saisit odottaa viikon uutta kielisettiä tai piuhaa. En suinkaan väitä että Suomesta ostaminen olisi (muusikon) pyhä isänmaallinen velvollisuus, en vain allekirjoita väitettäsi "kotimaisista riistohinnoista". "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
Numb 15.04.2008 16:34:52 | |
---|
Ja jos postimyynniksi menee, niin on ihan sama tilaako suomesta vai saksasta. Paitsi jos haluaa olla oikein isänmaallinen ja maksaa kotimaisen riistohinnan. Kotimaisten myyjien kanssa voi aina keskustella siitä lopullisesta hinnasta, jolla tavara kaupasta lähtee. En minä niitä hintalappujen hintoja ole maksanut loppujen lopuksi juuri mistään. Ja lopullinen hinta on ollut monasti alempi kuin T-kaupassa. Esimerkiksi kitaran ostin satoja euroja halvemmalla kuin mitä T-kauppa samaista instrumenttia myy. Pienemmissä ostoissa tulevat sitten kuljetuskustannukset. Jos ostaa muutaman setin kieliä, plekuja ja kazoo -pillin, niin 20 euroa kuljetuksesta siihen päälle kilauttaa jo konetta. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
jussimus 15.04.2008 18:15:43 | |
---|
Hei, puhutaanko välillä Blackhearteista? :) |
Numb 15.04.2008 18:41:08 | |
---|
Joo, Joan Jett & the Blackhearts, se oli ajoittain ihan kova pänti. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Artist 15.04.2008 18:43:32 (muokattu 15.04.2008 18:43:48) | |
---|
Joo, Joan Jett & the Blackhearts, se oli ajoittain ihan kova pänti. Ja Blackheart Records julkaisi ko. poppoon levyt alusta asti, kun suurien levy-yhtiöiden mukaan hommassa ei ollut kaupallista potentiaalia. Hah. Kova bändi kyllä edelleen. "I'm hypocrite,
I dish it out but I can't take it
I know you think it's wrong
and maybe you're right but this is my song" |
jaakko. 15.04.2008 20:23:01 | |
---|
Kyllä noita BH15:a on ainakin 112-kombomalleina; nimittäin Thoomannilta kerrottiin viime viikon alussa, että 18 saapui ja 16 meni ja nyt näköjään loputkin. Tuo hypetys on kannattanut. Tämähän vaikuttaa siis jo ihan hyvältä. Kaasua alkanut kertymään jo lähes sietämätön määrä. Lieköhän noista yksikään päätynyt m.netiläsille? Ois kyllä kiva kuulla kokemuksia ja soundinäytteitä. Keskity, perkele! |
Billsner 15.04.2008 21:20:37 | |
---|
Wrapped in plastic |
Henkka370 15.04.2008 21:26:46 | |
---|
Hmm... Tuon kaapin hinta on kerrassaan kutkuttava. Pistekeehän poijat myös mielipiteitä siitä kaapista! Kitara on työkalu |
Lilli 15.04.2008 21:33:06 (muokattu 16.04.2008 05:38:19) | |
---|
Tämähän vaikuttaa siis jo ihan hyvältä. Kaasua alkanut kertymään jo lähes sietämätön määrä. Lieköhän noista yksikään päätynyt m.netiläsille? Ois kyllä kiva kuulla kokemuksia ja soundinäytteitä. Minä lipesin koko Blackie-jengistä ja tilasin kimppatilauksessa Fender Super Champ XD:n. Ei kai se nyt maalta merelle vie vaikka näin tekaisinkin, on tuo XD ainakin saanut hyvää palautetta käyttäjiltä. Let's see sano. - Ja hinta pedaaleineen rahteineen jäi 313 euroon kappaleelta. "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000 |
VIPMetal 15.04.2008 22:25:29 | |
---|
En tiiä miks, mutta täällä Pohjanmaalla saa ainakin melkein kaikki laitteeet paikallisesta (Markun musiikki, Nurmo/Kokkolan Laitevälitys, www.musiikkiliike.fi) halvemmalla kuin Saksasta. =) Sori off-topic. Niin ja Blackheartin 15w nuppi kiinnostaa, ja se 1w nuppi. Heh. Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille. |
Lilli 16.04.2008 05:58:18 (muokattu 16.04.2008 06:59:51) | |
---|
En tiiä miks, mutta täällä Pohjanmaalla saa ainakin melkein kaikki laitteeet paikallisesta (Markun musiikki, Nurmo/Kokkolan Laitevälitys, www.musiikkiliike.fi) halvemmalla kuin Saksasta. =) Sori off-topic. Niin ja Blackheartin 15w nuppi kiinnostaa, ja se 1w nuppi. Heh. Varmaan saisi kovastikin halvalla. Tottakai kotimaista liikettä kannattaa suosia! Viime viikolla vain, kun oikein GASitti, lähetin tarjouspyynnön mainitsemiisi liikkeisiin XD:stä. MM:n nettohinta oli pelkästä vahvistinosasta 330 ekeä (ja siihen päälle kolmenkympin poljin ja lähetyskulut). Tämän lisäksi vahvistimia kerrottiin saatavan parin kuukauden kuluttua. Kokkolan Musiikkiliike ei lainkaan vastannut tarjouspyyntööni. Voisitko Sinä hoitaa seuraavalla kerralla tinkipuuhat ja tilattavien laitteiden saatavuusproblematiikan Pohjanmaan liikkeissä niin täältä Mnetistä varmasti löytyy liuta uusia asiakkaita lakeuksille! "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000 |
yomaan 17.04.2008 15:19:01 | |
---|
|
kumpi on kannattavampi ostos http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=230648 tai BLACKHEART LITTLE GIANT BH5H ja BLACKHEART BH112 Blackheartissa on enemmän nappuloita eli säätövaraa. Itse ottaisin sen. E. ja lisäksi blackhearteihin on tulossa modaus ohjeita. E.2. joita toki löytyy valve junnuunkin. Ringmodulator piristää kummasti |
yomaan 17.04.2008 21:10:12 | |
---|
säätö ei ole mulle ongelma mulla on koska mulla on multiefekti eikä siinä blackhaertissakaan ollu ees säröö |
SirElwood 17.04.2008 21:16:13 | |
---|
säätö ei ole mulle ongelma mulla on koska mulla on multiefekti eikä siinä blackhaertissakaan ollu ees säröö Käännä se täysille ja hämmästy. |
Kivijalka 18.04.2008 00:06:16 | |
---|
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
VIPMetal 18.04.2008 00:50:50 (muokattu 18.04.2008 00:53:21) | |
---|
lähetin tarjouspyynnön Niin no se yleensä vaatii sen liikkeessä käymisen tuo tinkaaminen. Sain sen verran huonoa palvelua Saksasta, ettei oo enää houkuttanu tilailla sieltä, jos vain suinkin saa kauppareissulla heti mukaan... Edit: Niin ja tuo alkuperäinen viestini liittyi yleisesti aiempaan Saksa vs. Suomi-keskusteluun... Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille. |